Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Λόγος εις την χειροτονία του π. Κωνσταντίνου Δαραμούσκα


Σεβασμιώτατε Μητροπολίτα Πατρών κύριε Χρυσόστομε,
Σεβαστοί Πατέρες,
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Έχοντας βαθειά μέσα μου την επίγνωση του ύψους, της τιμής, του φόβου, αλλά και του μεγέθους της ευθύνης, προσέρχομαι σήμερα στην Ιερό Ναό των Αγίων Θεοδώρων Δεμενίκων, για να αξιωθώ του δευτέρου βαθμού της Ιερωσύνης. Τα συναισθήματα που πλημμυρίζουν την καρδιά μου αυτές τις άγιες στιγμές είναι απερίγραπτα και μοναδικά. Το θέλημα και η πρόνοια του Θεού γονιμοποιεί σήμερα μία πολύχρονη προσωπική κλίση, καλώντας με να καταστώ πρεσβύτερος της Εκκλησίας Του, και των εν αυτή λογικών Του προβάτων, τα οποία μου εμπιστεύεται. Πρόκειται σήμερα για την προσωπική μου Πεντηκοστή.


Σεβασμιώτατε, γνωρίζω και βιώνω την αγάπη σας προς το πρόσωπό μου. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που αξιώθηκα της καθοριστική γνωριμίας με την σεπτή Σεβασμιότητά Σας, προ 8 ετών, μέχρι και σήμερα δεν πάψατε να με εμπνέετε, να με στηρίζετε και να παραμένετε για μένα το πρότυπο του χαρισματικού ποιμενάρχου. Γνωρίζω ταπεινά επίσης, την άοκνη μέριμνα, την Θεοφιλή ποιμαντορία και την πραγματική αγάπη, την οποία επιδεικνύετε εδώ και 11 χρόνια προς πρόσωπο ενός εκάστου λογικού προβάτου, της εν Πάτραις Αποστολική Εκκλησίας και όχι μόνο...
Έχετε υπάρξει, Σεβασμιώτατε, ουσιαστικός συμπαραστάτης σε πολύ σημαντικές στιγμές και αποφάσεις της ζωής μου, γι’ αυτό και πολύ σας ευχαριστώ.
Ετούτη την ιερά ώρα και στιγμή αισθάνομαι την αγάπη Σεβασμιώτατε, να αναφερθώ, έστω και εν συντομία, σε μερικά πρόσωπα, τα οποία διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη μέχρι σήμερα πορεία της ζωής μου:
·        Θερμές εγκάρδιες ευχαριστίες εκφράζω κατ’ αρχήν στους Πατέρες στα γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.

·        Στο σεβαστό μου και πολύ αγαπητό μου πατέρα Δημήτριον, τον οποίο ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και αγάπη που επέδειξε προς το πρόσωπό μου να διακονήσω την ενορία αυτή των Δεμενίκων.


·        Ευχαρτιστίες, επιπροσθέτως, οφείλω στον ιερατικό προϊστάμενο του ιερού ετούτου Ναού Αγίων Θεοδώρων, τον Πανοσιολογιώτατον πατέρα Χριστόδουλον, ο οποίος εξαρχής έχει περιβάλλει τόσο εμένα, όσο και τη σύζυγό μου με στοργή και αγάπη. Πατέρα Χριστόδουλε, να ξέρετε ότι είσθε για μένα το εμπνευσμένο πρότυπο του άοκνου και του γεμάτου αγάπη προς τον πλησίον κληρικού.


·        Θερμώς, ευχαριστώ όλους τους σεβαστούς Πατέρες που ήρθαν σήμερα εδώ, για να συμπροσευχηθούν μαζί μου, αλλά και όλους όσοι απόντες σήμερα, λόγω ενοριακών υποχρεώσεων, με τιμούς με την προσευχή τους.
·        Ευγνωμόνως, ευχαριστώ τους γονείς μας, Ιωάννη και Σπυριδούλα, Χρήστο και Αγγελική, για την αγάπη, τους κόπους, τις θυσίες και την φροντίδα που με τόση αυταπάρνηση μου πρόσφεραν. Προ πάντων όμως τους ευχαριστώ, μαζί με την Πρεσβυτέρα μου, διότι με το παράδειγμα και την γνήσια και ανυπόκριτη χριστιανική τους βιωτή, μας ενέπνευσαν την αγάπη προς την Εκκλησία.
·        Ιδιαίτερα, μές από τα βάθη της καρδιάς μου, ευχαριστώ την πεφιλημένη σύζυγό μου, Ευσταθία, η οποία στέκεται θυσιαστικά στο πλευρό μου με υπομονή, κατανόηση και πραγματική αγάπη, παραβλέποντας τις όποιες αδυναμίες μου. Ευχαριστώ τον Άγιο Θεό που μου την έστειλε ως στυλοβάτη και συνοδοιπόρο στη ζωή μου. Η ανιδιοτελής αγάπη της έχει ήδη αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στην καρδιά μου.
·        Επιθυμώ στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω όλους ανεξαιρέτως. Αλλά ιδιαίτερη, ωστόσο αναφορά θα ήθελα να κάνω στον πνευματικό, εμού και της συζύγου μου, Πατέρα Αντώνιον, ο οποίος μέχρι και σήμερα, με την περίσσεια καλοσύνη του, τη σεπτή βιωτή του, την πραότητά του, την ανεπιτήδευτη ευγένεια του χαρακτήρα του, καθώς το ταπεινό του χαρακτήρος του, με καθοδηγεί διότι η ιεροσύνη είναι κατ’ εξοχήν βαθειά βιωματική εμπειρία.



Σεβασμιώτατε, Πάτερ και Δέσποτα, ιδού, παρίσταμαι ενώπιόν Σας, έτοιμος να εισέλθω εις τα Άγια των Αγίων, για να λάβω εκ των τιμίων χειρών Σας, τις πολυπόθητες αγιώτατες ευχές της εις Πρεσβύτερον χειροτονίας μου.

19 Μαρτίου 2016
Ιερός Ναός Αγίων Θεοδώρων Δεμενίκων Πατρών
π. Κωνσταντίνος Δαραμούσκας
Ευσταθία Αργυροπούλου
      Ιωάννης Δαραμούσκας

Δεν υπάρχουν σχόλια: