Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Μόνο το σήμερα είναι δικό σου

    
     
     Ένας    ανθρωπάκος    διηγείτο  ο  μεγάλος   Ρώσος     συγγραφέας   Τολστόι   ξεκίνησε  με   το  μπαστούνι   του  και    γύρισε   σε  πολλές   χώρες  και  μέρη  μαζεύοντας  εμπειρίες   για  πολλά    χρόνια.

     Γυρίζοντας     στην  Πατρίδα   του  τον    ρώτησε  κάποιος: Δεν  μου  λες  ποια   ήταν η   επισημότερη  μέρα   της    ζωής   σου; Η   επισημότερη  μέρα   είναι η    σημερινή, γιατί  η    χθεσινή  πέρασε  και   δεν  επιστρέφει   και   η   αυριανή    δεν ξέρω  πότε  και  αν  θα  έρθει. Μεγαλύτερη  μέρα  λοιπόν   είναι  αυτή  που  έχεις  μπροστά   σου    αφού  μόνο    αυτήν  έχουμε στα   χέρια  μας.
     Και   το    επισημότερο  πρόσωπο  που    συνάντησες; Δεν   είναι  ο  πατέρας  μου, ούτε  η  μάνα  μου, αλλά  το  πρόσωπο   που    επικοινωνώ  τώρα, γιατί    από   την   συμπεριφορά μου   απέναντί   του  κρίνεται  η    αιώνια   απώλεια  ή   η    σωτηρία  μου.

      Αφού  έχεις   τόσο  καλά    αισθήματα  πες  μας  ποια  ήταν η  καλύτερη  πράξη   της    ζωής   σου; Μην   ψάχνεις   για   τα   έργα    στο  παρελθόν   γιατί  αυτά   τα   γνωρίζει  ο   Θεός,   ούτε   για  τα  αυριανά, γιατί   ακόμη   δεν  ήρθαν. Η  καλύτερη  πράξη   είναι   εκείνη  που  έχεις  μπροστά  σου  να κάνεις   τώρα   και  να  την κάνεις    στο  όνομα   και   για  την   δόξα   του  Χριστού.


(+Μητρ.Νικοπόλεως  Μελετίου: «ο  Θεός   επί γης» σ.42-43)