Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Γιορτή λήξης Κατηχητικών Σχολείων Ιερού Ναού Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


Την Κυριακή 3 Ιουνίου 2018 στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών παρουσιάστηκε η λήξη των Κατηχητικών Σχολείων του Ιερού Ναού.



Το πανό η "Κιβωτός των παιδιών"

Πρωτοπρεσβύτερος Αντώνιος Ρουμελιώτης


Πλήθος κόσμου παρακολούθησε με ενδιαφέρον τα μικρά αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά σε δρώμενα, χορούς και τραγούδια. 

 Υπεύθυνη για την μουσική παρουσίαση των παιδιών ήταν η Βασιλική Αθανασοπούλου μουσικός, η οποία είχε γράψει και τα καραόκε







Την γιορτή παρουσίασαν οι Μαριάμ Ρουμελιώτη και η Μάρθα Στίγκα εκπαιδευτικός.


Η υπεύθυνη του χορευτικού τμήματος ενηλίκων Γιούλη Δεληγιώργη















 Το κατηχητικό των μικρών παιδιών παρουσίασε το δρώμενο η "Φουρτούνα"








Με την παρουσία του μας τίμησε και ο βουλευτής Αχαΐας και Γενικός Γραμματέας του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος κ. Νίκος Νικολόπουλος (πρώτος δεξιά στην φωτογραφία).

Ακολουθούν φωτογραφίες από το δρώμενο "Περίπλους του Άθω - Μυστικός Κώδικας"












Παρακάτω βλέπουμε φωγραφίες από το δρώμενο "Σβήσε την Οθόνη" με το οποίο τα παιδιά που το διαδραμάτισαν έθιξαν την εξάρτηση από την Τηλεόραση και το Διαδίκτυο






Ακολουθούν φωτογραφίες από το Χορευτικό τμήμα για μικρά παιδιά στο οποίο είναι υπέθυνος ο Ανδρέας Μπελεκούκιας


Τα παιδιά τραγούδησαν μόνα τους τον χορό τους και τα συνόδευσε η Γιούλη Δεληγιώργη (υπεύθυνη για το χορευτικό τμήμα ενηλίκων) με τουμπερλέκι


Η βραδιά έκλεισε με ένα τραγούδι "Δεν θέλω πολλά" το οποίο το τραγούδησαν γονείς, κατηχήτριες και παιδιά μαζί με την Μαριάμ Ρουμελιώτη



Τέλος ο πατήρ Αντώνιος Ρουμελιώτης ευχαρίστησε όλους και όλες, όσους συμμετείχαν στην γιορτή και όσοι αφανώς εργάστηκαν για τα ηχητικά και την φροντίδα του χώρου. Καληνύχτισε τους γονείς και δόθηκε το ραντεβού για τον Σεπτέμβρη, με την έναρξη της νέας κατηχητικής χρονιάς.


Λίγο πριν το τέλος της γιορτής παρουσιάστηκε το παρακάτω βίντεο. Ο Παναγιώτης Κουτρουμάνης φοιτητής της Φιλοσοφικής Σχολής Πατρών πήρε συνεντεύξεις και παρουσίασε ένα μέρος από τις πολλές δραστηριότητες του Ιερού Ναού στα πλαίσια του κατηχητικού έργου.

Δείτε το παρακάτω βίντεο...


Στην φωτογραφία διακρίνεται η Νεκταρία Αθανασοπούλου (μαύρη μπλούζα) κατηχήτρια της ενορίας του Αγίου Ιωάννη και υπεύθυνη του τμήματος Ζωγραφικής και Δημιουργικής απασχόλησης εφήβων.
Πιο πίσω υπεύθυνοι στα ηχητικά ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος (γκρι ριγέ μπλούζα) και ο Εμμανουήλ Ρουμελιώτης (πράσινη μπλούζα)

Την επιμέλεια του χώρου την φρόντισαν οι κατηχήτριες και ένα μικρό μελίσι από πρόθυμα κατηχητόπουλα.
Και του χρόνου!


Κυριακή των Αγίων Πάντων 3 Ιουνίου 2018

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Ομολογία και άρνηση του Θεού - π. Τιμόθεος Παπασταύρος



ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018).

Ὁμολογία καὶ ἄρνησις τοῦ Θεοῦ.

Πιστεύομεν;

Ἴσως τὸ ἐρώτημα τοῦτο, θεωρηθῇ ἀπὸ κάποιους χριστιανούς, οὐτοπιστικό˙ πολλοὶ δέ, πιθανὸν νὰ θεωροῦν ὅτι ἡ ἀπάντησις εἰς τοῦτο εἶναι σχεδὸν αὐτονόητος. Ἐπειδὴ ἴσως εἶναι βαπτισμένοι εἰς τὴν Ὀρθόδοξον πίστιν, ἐπειδὴ ἐκκλησιάζονται κατὰ καιρούς, ἐπειδή, ἀκόμη καὶ τακτικά, μετέχουν εἰς τὰ θεῖα Μυστήρια, τέλος, ἐπειδὴ τηροῦν κάποιες ἀπὸ τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ, αἰσθάνονται ὅτι “πιστεύουν” καὶ καυχῶνται διὰ τοῦτο. Εἶναι, ὅμως ἆραγε, ἔτσι;;;
Θὰ τολμούσαμε νὰ εἴπωμεν, ὅτι, μακάρι ὁ Κύριος εἰς τὴν κρίσιν Του, νὰ “ἐκινεῖτο” μὲ τὰ κριτήρια ποὺ μόλις προαναφέραμεν! Ὁ Παράδεισος καὶ ἡ σωτηρία μας θὰ ἦτο ἁπλουστάτη ὑπόθεσις καὶ οἱ ἀγῶνες καὶ τὰ αἵματα τόσων ἑκατομμυρίων ἁγίων τῆς Πίστεώς μας, δὲν θὰ ἐχρειάζοντο διὰ νὰ εὑρίσκονται αὐτοὶ σήμερον, παρὰ τὸν “Θρόνον τῆς χάριτος”. Ὅπως, ὅμως, καταλαβαίνομεν, δὲν εἶναι τόσον ἁπλῆ ἡ ὑπόθεσις τῆς σωτηρίας μας καὶ εἶναι βέβαιον, ὅτι ἡ πίστις εἰς τὸν Θεόν, κρίνεται ἀπὸ πολὺ οὐσιαστικότερα κριτήρια, τὰ ὁποῖα μᾶς ἔχει ὁρίσει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος.
Εἰς τὴν σημερινὴν Εὐαγγελικὴν περικοπήν, ὁ Χριστὸς μᾶς “ἔδειξε” τὴν πίστη ἀλλὰ καὶ τὴ σωτηρία μας, σύμφωνα μὲ τὸ “πῶς” ὁμολογοῦμε τὸν Θεὸ ποὺ πιστεύουμε. “Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς·” πρόσθεσε δέ, ἀμέσως, στὴ συνέχεια, “ὅστις δ᾿ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς” (Ματθ. Ι΄ 32-33). Οἱ Θεῖοι αὐτοὶ λόγοι, δὲν μᾶς ἀφήνουν κανένα περιθώριο, διὰ νὰ θεωροῦμε τόσον ἐπιπόλαια, τὴν μέλλουσαν σωτηρίαν μας.

Τὶ σημαίνει, “ὁμολογία”;

Δὲν εἶναι τόσον δύσκολο νὰ καταλάβωμεν, τί σημαίνει ἡ λέξις “ὁμολογῶ”! Εἶναι, ἡ ἔμπρακτη ἀγάπη! Εἶναι, ἡ “πράξη” ποὺ ζητάει ὁ καθένας ἀπὸ τὸν ἄλλον ποὺ τοῦ λέγει ὅτι τὸν ἀγαπᾷ! Εἶναι, ἐκεῖνο ποὺ ζητᾷ ὁ σύζυγος ἤ, ἡ σύζυγος ἀπὸ τὸ “ἕτερον ἥμισυ” καὶ τὸ ὁποῖον, σίγουρα, δὲν εἶναι τὰ “γλυκὰ λόγια” καὶ “οἱ παχειὲς ὑποσχέσεις”, ἀλλὰ ἡ θυσιαστικὴ ἀγάπη ποὺ δείχνεται ἀπὸ τὸν κόπο, τὰ δάκρυα καὶ τὸ αἷμα ποὺ ἴσως ἀπαιτηθῇ κάποια στιγμή. Εἶναι, ἐκεῖνο ποὺ συνήθως ἐρωτᾷ, ἐκεῖνος ποὺ ζητεῖ τὴν ἀγάπη, “τί κάνεις γιὰ μένα” καὶ ὄχι ... λόγια!
Αὐτὸ ἀκριβῶς, σημαίνει “ὁμολογία”. Ὁ Κύριος, γνωρίζοντας, ὡς ὁ Παντογνώστης Θεός, τὶς ἡμέρες καὶ τὰ χρόνια, κατὰ τὰ ὁποῖα, ἡ πίστις εἰς Αὐτὸν πρόκειται νὰ διωχθῇ καὶ νὰ ἀπαξιωθῇ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους, μᾶς καλεῖ νὰ μὴν ἐντρεπώμεθα διὰ τὴν ἀγάπην μας εἰς Αὐτόν.  Νὰ μὴν κρύπτωμεν τὴν προσκόλλησίν μας καὶ ἀφοσίωσίν μας εἰς Αὐτὸν καὶ νὰ διακηρύττωμεν ἔναντι τοῦ ὅποιουδήποτε τιμήματος, τὴν λατρείαν μας εἰς τὸ Ἅγιόν Του Πρόσωπον. Ἔχει δὲ κάθε λόγον νὰ ἀπαιτεῖ ἀπὸ ἡμᾶς αὐτὴν τὴν θυσιαστικὴν ἀγάπην, ἀφοῦ, ὅπως διακηρύττει ὁ μαθητὴς τῆς Ἀγάπης, ὁ θεῖος Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, “ἡμεῖς ἀγαπῶμεν αὐτόν, ὅτι αὐτὸς πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς” (Α΄ Ἰωάν. Δ΄ 19), καὶ θυσιάστηκε ἐκεῖ εἰς τὸν Γολγοθᾶ, διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν καὶ “ἐξηγόρασεν ἡμᾶς ἐκ τῆς κατάρας τοῦ νόμου τῷ ἰδίῳ Αὐτοῦ αἵματι”, ὡς ψάλλομεν κατὰ τὴν ἀκολουθίαν τῶν Ἀχράντων Παθῶν.
Συνεπῶς, “ὁμολογία” σημαίνει, θυσία. Μὲ αὐτὸ τὸ κριτήριο, ἐὰν κρίνωμεν τοὺς ἑαυτούς μας, πολὺ γρήγορα θὰ ἀνακαλέσωμεν ἐκεῖνα ποὺ συνηθίζομεν νὰ ἐπικαλούμεθα, διὰ τήν, τάχα, ἀγάπη μας πρὸς τὸν Θεόν. Ἂν ρίξωμεν μίαν σύντομον “ματιά” εἰς τὴν Ἁγίαν Γραφήν, πέραν τοῦ συγκεκριμμένου χωρίου τὸ ὁποῖον ἐρευνῶμεν, θὰ εὕρωμεν πληθώραν ἀντιστοίχων ἐδαφίων, εἰς τὰ ὁποῖα ὁ Κύριος, μᾶς “ἑρμηνεύει” τὴν ἔννοιαν τῆς ἀγάπης εἰς Αὐτόν. Ἐπιλέγομεν μόνον δύο, τὰ ὁποῖα θεωροῦμεν ὡς καὶ τὰ πλέον ἔντονα καὶ χαρακτηριστικὰ καὶ τὰ ὁποῖα δὲν νομίζομεν ὅτι χρειάζονται περαιτέρω ἐξήγησιν. “Ἐὰν ἀγαπᾶτέ με, τὰς ἐντολὰς τὰς ἐμὰς τηρήσατε,” (Ἰωάν. ΙΔ΄ 15) καί, “Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος.” (Ματθ. Ι΄ 37-38).
  Ἀλλὰ ἐὰν ἀνατρέξωμεν καὶ εἰς αὐτὰ τὰ ἱερὰ συναξάρια, ὅπου καταγράφονται οἱ βιογραφίες τῶν Ἁγίων τῆς πίστεώς μας, θὰ διαπιστώσωμεν, ὅτι ὅλοι αὐτοὶ οἱ Ἅγιοί μας, ἦσαν ἐκεῖνοι ποὺ ἔδειξαν εἰς τὸν Κύριον, αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν θυσιαστικὴν ἀγάπην. Ἔτσι ὅπως τὴν καταγράφει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ἀλλὰ καὶ ὅπως καὶ ἡμεῖς τὴν ἔχομεν ἀποδεχθεῖ καὶ διὰ τοῦτο τοὺς τιμοῦμε καὶ τοὺς ἔχομεν σὰν προστάτες καὶ ὑποδείγματα. “ἄλλοι δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ προσδεξάμενοι τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως τύχωσιν· ἕτεροι δὲ ἐμπαιγμῶν καὶ μαστίγων πεῖραν ἔλαβον, ἔτι δὲ δεσμῶν καὶ φυλακῆς· ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον, περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς” (Ἐβρ. ΙΑ΄ 35-38).

“δεῖξόν μοι τὴν πίστιν σου ἐκ τῶν ἔργων σου” (Ἰακ. Β΄ 18).

Ὡς ἐπιστέγασμα τῶν ὅσων εἴπομεν, θεωροῦμεν ἀπαραίτητον νὰ ὑπενθυμίσωμεν τοὺς ἀνωτέρω λόγους τοῦ Ἀδελφοθέου Ἰακώβου, διὰ τῶν ὁποίων, συντρίβει κάθε προσπάθειαν αὐτοκολακείας μας καὶ αὐταπάτης μας. Ἡ πίστις μας, εἶναι ὑπόθεσις ... ἔργων καὶ ὄχι λόγων! Θὰ ἐκπλαγοῦμε δέ, ἐὰν διαβάσωμεν ἀκόμη ἐκτενέστερα τὴν Καθολικὴν αὐτὴν ἐπιστολήν, ἀφοῦ θὰ μᾶς εἴπῃ λίγο νωρίτερα, “Σὺ πιστεύεις ὅτι ὁ Θεὸς εἷς ἐστι· καλῶς ποιεῖς· καὶ τὰ δαιμόνια πιστεύουσι καὶ φρίσσουσι” (Ἰακ. Β΄19). Μία πίστη, περιορισμένη σὲ κάποιες τυπικὲς θρησκευτικὲς ἐκδηλώσεις, δὲν εἶναι ... ΠΙΣΤΗ! Μία τέτοια πίστη, δὲν διαφέρει ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὴν πίστη αὐτοῦ τοῦ ὀλεθρίου δαίμονος, ὁ ὁποῖος, ὄχι μόνον πιστεύει, ἀλλὰ καὶ φρίσσει καὶ τρέμει, εἰς τὸ ἄκουσμα καὶ μόνον τοῦ Παναγίου Ὀνόματος!
Ἂς ἀναρωτηθοῦμε, ἑπομένως, σοβαρά! Πιστεύομεν;;;

                                                                                                 Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

                                                                                          Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Σάββατο 2 Ιουνίου 2018

Οι καλοί λογισμοί



Διηγείτο  ο  π. Παίσιος: Μια  φορά  ταξίδευα  με  το  λεωφορείο  και  ο  εισπράκτορας  έβαλε  το ράδιο ο  δυνατά. Μερικοί  νεαροί  που  θρήσκευαν, είπαν  ότι  είναι  και  ένας  μοναχός  και  του  έκαναν  επανειλημμένως  νόημα  να  το  κλείσει, αυτός  όμως  το  έβαλε  πιο  δυνατά. «Αφήστε  τον, τους  είπα, δεν  πειράζει, μου  κάνει  ισοκράτημα  στην  ψαλμωδία  μου». Με τον  λογισμό  μου  έλεγα: «Αν  Θεός  φυλάξοι, γινόταν  ένα  ατύχημα  λίγο  πιο  πέρα  και  αναγκάζονταν  να  βάλουν  στο  δικό  μας  αυτοκίνητο  ανθρώπους  σακατεμένους, άλλος    να  είναι  με   σπασμένο  πόδι, άλλος  με  σπασμένο  κεφάλι, πώς  θα  άντεχα  αυτή  την  σκηνή; Δόξα  σοι  ο  Θεός, οι  άνθρωποι  είναι  καλά  και  τραγουδούν  κιόλας!»  Έτσι  ταξίδευα  μια  χαρά  ψάλλοντας.

Αγίου Παϊσίου «Με  πόνο  και  αγάπη  για  τον  σύγχρονο άνθρωπο» σελ.186)

Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Κυριακή της Πεντηκοστής 27 Μαΐου 2018

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας



Όταν ο Κύριος βαπτίσθηκε στον Ιορδάνη το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε εν είδει περιστεράς. Εμφανίσθηκε όχι για να προσθέσει κάτι στον Χριστό, αλλά συμβολικά, έτσι ώστε να δείξει αυτό που υπάρχει μέσα στον Χριστό: την ακακία, την καθαρότητα και την ταπεινότητα. Αυτό συμβολίζει το περιστέρι.
Όταν οι απόστολοι συγκεντρώθηκαν την πεντηκοστή ημέρα από την ήμερα της Ανάστασης, το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινων γλωσσών. Εμφανίσθηκε ως πύρινη γλώσσα για να τους αφαιρέσει κάτι και να τους προσθέσει κάτι.
Δηλαδή, να αφαιρέσει από αυτούς κάθε αμαρτία, κάθε αδυναμία, φόβο και ακαθαρσία της ψυχής και να τους δωρίσει τη δύναμη, το φως και τη ζεστασιά. Οι πύρινες γλώσσες επισημαίνουν συμβολικά αυτά τα τρία: τη δύναμη, το φως και τη ζεστασιά.
Γνωρίζεις ότι το πυρ είναι δυνατό, γνωρίζεις πως φωτίζει και ζεσταίνει. Αλλά όταν μιλάς για το Αγιο Πνεύμα πρόσεξε να μην σκέπτεσαι υλικά αλλά πνευματικά. Γίνεται λόγος λοιπόν, για την πνευματική δύναμη, για το πνευματικό φώς και για την πνευματική ζεστασιά.
Και αυτά είναι: η δυνατή θέληση, ο φωτισμένος νους και η ζέση της αγάπης. Μ΄αυτά τα τρία πνευματικά όπλα εξόπλισε το Αγιο Πνεύμα τους στρατιώτες του Χριστού για να αντιμετωπίσουν τον κόσμο. Ο Διδάσκαλος τους είχε απαγορεύσει ακόμα και ράβδο να φέρουν από τα επίγεια όπλα.
Γιατί το πυρ εμφανίζεται με τη μορφή γλωσσών πάνω άπό τα κεφάλια τους; Επειδή οι απόστολοι έπρεπε μέσω της γλώσσας να κηρύξουν στους λαούς το χαρμόσυνο νέο, την ευαγγελική αλήθεια και ζωή,την επιστήμη της μετάνοιας και της συγχώρεσης.
Με τον λόγο έπρεπε να μάθουν με τον λόγο να θεραπεύουν, με τον λόγο να παρηγορούν, με τον λόγο να αγιάζουν και να καθοδηγούν, με τον λόγο να φροντίζουν την Εκκλησία. Επίσης, με τον λόγο να αμύνονται, αφού τους είπε ό Οδηγός να μην φοβούνται τους διώκτες και να μην υπερασπίζονται εαυτούς στα δικαστήρια κατά το δοκούν, επειδή είναι απλοί άνθρωποι, και τους βεβαίωσε: «Ου γαρ υμείς έστε οι λαλούντες αλλά το Πνεύμα του πατρός υμών το λαλούν εν υμίν» (Ματθ. 10,20). Θα μπορούσαν άραγε να μιλούν τη συνηθισμένη γλώσσα των ανθρώπων για το μέγιστο χαρμόσυνο νέο το όποιο έφθασε ποτέ στα αυτιά των ανθρώπων, ότι ο Θεός εμφανίσθηκε στη γη και άνοιξε στους ανθρώπους τις πύλες της αθάνατης ζωής;
Θα μπορούσε άραγε ο άνθρωπος με τη θνητή ανθρώπινη φύση να διαδώσει αυτό το ζωοποιό βάλσαμο μέσα από τη δυσωδία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και μάλιστα έως την άκρη του κόσμου; Με τίποτα και ποτέ. Μόνο το πύρινο Πνεύμα του Θεού μπορούσε να το κάνει, το οποίο διά στόματος αποστόλων σκόρπισε ουράνιες σπίθες στο επίγειο σκοτάδι.
Αλλά, άνθρωπε, δεν αισθάνθηκες ποτέ το Πνεύμα του Θεού μέσα σου; Δες, και εσύ είσαι βαπτισμένος με Πνεύμα· με νερό και Πνεύμα. Άραγε ποτέ δεν σε ξάφνιασε μέσα σου κάποια μεγάλη και φωτεινή σκέψη, σιωπηρός λόγος του Αγίου Πνεύματος; Ποτέ δεν σε ξάφνιασε σαν άνεμος και δεν φούντωσε μέσα στην καρδιά σου η αγάπη για τον Δημιουργό σου φέρνοντας σου δάκρυα στα μάτια;
Παραδώσου στην θέληση του Θεού και φύλαξε αυτό που δονεί την ψυχή· θα γνωρίσεις το θαύμα της Πεντηκοστής, που στάθηκε πάνω από τους αποστόλους.
Ειρήνη και χαρά από το Άγιο Πνεύμα.
(ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ, Δρόμος δίχως Θεό δεν αντέχεται, Εκδ. Εν πλω, σ. 104)

Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

Ενθρόνηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου 2 Νοεμβρίου 1991



Γιατί δεν εξομολογούμαστε; Ποια είναι τα εμπόδια;



Η άγνοια, ο εγωισμός και η αμαρτωλή ζωή είναι οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους πολλοί χριστιανοί δεν εξομολογούνται. Άλλοι λόγοι είναι η ιεροκατηγορία, το αντιεκκλησιαστικό πνεύμα, η πολεμική κατά της πίστεως και η ολιγοπιστία.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται και ο αντίδικος ημών διάβολος. Και προσπαθεί με κάθε τρόπο να μας εμποδίσει από την εξομολόγηση. Γιατί; Διότι γνωρίζει τα ευεργετικά και σωτήρια αποτελέσματα της εξομολογήσεως και διότι ενώ χαρά μεγάλη γίνεται στον ουρανό για έναν αμαρτωλό που μετανοεί (Λουκ.ιε’ 7), την ίδια ώρα ο διάβολος καίγεται από τον φθόνο και την κακία του. Αμφιβάλλετε; Ακούστε λοιπόν, ένα γεγονός, που συνέβη στην Μονή Γηροκομείου Πατρών.
Κάποια μέρα πήγε στη Μονή ένας νέος. Μόλις μπήκε στον ναό της Παναγίας, μια δαιμονισμένη την οποία ουδέποτε είχε συναντήσει του είπε: «Βρε, καλώς τον φίλο μου τον Κώστα! Τώρα που πήραμε και αυτοκίνητο, θα γυρίζουμε με γυναίκες!».Ο νέος συγκλονίστηκε έτρεξε και γονάτισε μπροστά στην εικόνα της Παναγίας και άρχισε να προσεύχεται. Σε λίγο η δαιμονισμένη άρχισε να ουρλιάζει και να λέει: «Μην το κάνης αυτό. Δεν σου είπα αυτά για να κάνεις αυτό; Μην το κάνης αυτό». Αργότερα πλησίασε το νέο ένας αρχιμανδρίτης και τον παρακάλεσε να του πει τι έλεγε στην Παναγία την ώρα που φώναζε η δαιμονισμένη. Και ο νέος είπε: «Παρακαλούσα την Παναγία να με συγχωρήσει για την αμαρτωλή μου ζωή. Και υποσχόμουν ότι θ’ αλλάξω ζωή και θα πάω να εξομολογηθώ».
Βλέπετε, αδελφοί μου, ότι ο διάβολος καίγεται και μόνο με την απόφαση που παίρνει ένας άνθρωπος να εξομολογηθεί; Γι’ αυτό με διάφορες σκέψεις, με την ειρωνεία των άλλων και των συγγενών καμιά φορά και με άλλους τρόπους προσπαθεί να μας εμποδίσει να μην εξομολογηθούμε. Δύο όμως είναι τα κυριότερα εμπόδια του διαβόλου: α) η απόγνωση και β) η αμέλεια.
Α) Σε πολλούς ανθρώπους οι οποίοι συναισθάνονται την αμαρτωλότητά τους, ο διάβολος βάζει την εξής σκέψη: «Για σένα δεν υπάρχει πια σωτηρία». Έτσι προσπαθεί να τους ρίψη σε απόγνωση, σε απελπισία. Και δυστυχώς, πολλοί πιστεύουν αυτά τα λόγια και νομίζουν ότι είναι αδύνατο να σωθούν. Όμως ήδη από την Παλαιά Διαθήκη ο Προφήτης Ησαΐας φωνάζει: «Επιστράφητε προς Κύριον και ελεηθήσεσθε ότι επί πολύ αφήσει τας αμαρτίας υμών». Στην δε Καινή Διαθήκη, βλέπομε τον Θεό να συγχωρεί την πόρνη, τον τελώνη, τον άσωτο και τον ληστή. Ακόμα τον βλέπομε να παίρνει έναν τελώνη και να τον κάνη Απόστολο Ματθαίο, να παίρνει τη Σαμαρείτιδα και να την κάνει Αγία Φωτεινή, να παίρνει έναν διώκτη και να τον κάνη Απόστολο των Εθνών.
Και από τότε μέχρι σήμερα ο Θεός κανέναν άνθρωπο που μετανόησε ειλικρινά δεν απεστράφει, όσες αμαρτίες και αν είχε κάνη, αλλά όλους τους μετανοημένους αμαρτωλούς τους εκαθάρισε από την αμαρτία, τους έκανε υιούς Του και τους ανέδειξε εργάτες της αρετής και Αγίους. Και έπραξε και πράττει έτσι ο Θεός, διότι θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι και έναν πόθο έχει: Να ελεή. Να ελεή. Ναι, να ελεή.
Ποτέ λοιπόν, να μην απελπιζώμεθα, όσες αμαρτίες και αν έχουμε διότι έστω κι αν οι αμαρτίες μας είναι σαν μια πελώρια φωτιά, η φωτιά αυτή σβήνει μέσα στον ωκεανό, δηλαδή στο άπειρο έλεος του Θεού.
Β) Σε άλλους ανθρώπους, οι οποίοι αισθάνονται την ανάγκη να εξομολογηθούν, ο διάβολος βάζει την σκέψη: «Έχεις καιρό». Έτσι, πολλοί ακούοντας αυτή την φωνή, λένε: «Θα πάω να εξομολογηθώ αύριο». Το αύριο όμως γίνεται η άλλη εβδομάδα, ο άλλος μήνας, ο άλλος χρόνος … ποτέ. Και δυστυχώς, έτσι χάνονται πολλές ψυχές.
Αλλ’ όχι, αδελφοί μου, μην αμελούμε. Σήμερα ας μετανοήσουμε, σήμερα ας εξομολογηθούμε, διότι δεν ξέρουμε πόσο θα ζήσουμε και διότι με το πέρασμα του χρόνου σκληραίνει η ψυχή.

Νικολάου Βοϊνέσκου