Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Το Χάος δημιούργησε την Τάξη;



Συγκλονιστικές  εμπειρίες στο Κοσμοδρόμιο της  Ρωσίας.

    Πριν από 4 χρόνια επέστρεφα από το Μπαϊκονούρ στη Μόσχα. Δίπλα μου καθόταν ένας πολύ γνωστός επιστήμονας της αστροναυτικής. Συζητούσαμε στο ταξίδι μας. Μου λέει, λοιπόν, κάποια στιγμή: «Όσο περισσότερο γνωρίζω τον κόσμο, τόσο λιγότερο βρίσκω σ’ αυτόν θέση για τον Θεό».
    Τον ρώτησα πώς βγάζει τέτοια συμπεράσματα. «Κάνατε κάποια ειδική έρευνα;» του λέω. Δεν μου απάντησε. Τον ξαναρώτησα: « Μήπως ξέρετε τι θερμοκρασία έχουμε εκατό μέτρα αριστερά από το αεροπλάνο μας; Δεν ξέρετε; Μήπως μπορείτε να μου πείτε τι ατμοσφαιρική πίεση έχει τώρα στον Άρη; Στο Βόρειο Πόλο αυτού του πλανήτη; Ή μήπως μπορείτε να μου πείτε πόσα αστέρια αποτελούν τον γαλαξία Μ-81;».

    Ίσως ήμουν λίγο επιθετικός, αλλά ήθελα αυτός ο άνθρωπος να μην είναι τόσο σίγουρος στην απιστία του. Συνέχιζα, λοιπόν, τις ερωτήσεις μου: «Σε απόσταση ενός δισεκατομμυρίου ετών φωτός βρίσκεται ο γαλαξίας IC 1101. Η διάμετρός του είναι 6 εκατομμύρια έτη φωτός. Για τέτοιο γίγαντα σίγουρα ξέρετε, δεν μπορεί. Λοιπόν τι μέγεθος έχει η μαύρη τρύπα στο κέντρο αυτού του Γαλαξία; Ή πείτε μου, σας παρακαλώ, πόσα νετρίνο περνάνε κάθε δευτερόλεπτο στον σύμπαν; Μπορείτε να εξηγήσετε τι σημαίνει σκοτεινή ενέργεια και τι χαρακτηριστικά έχει;
Ο επιστήμονας, λοιπόν, δεν μπορούσε να απαντήσει σε καμιά από τις ερωτήσεις μου.

    Τότε του είπα: «Ίσως ξέρετε τι κάνει τώρα αυτή τη στιγμή η γυναίκα σας;» «Όχι»! απάντησε αυτός. Λοιπόν, του λέω: «Βλέπετε κύριε, τίποτε δεν ξέρετε. Αλλά και να τα ξέρατε όλα αυτά και να είχατε ένα εκατοστό στο σύμπαν που δεν το έχετε καταλάβει ακόμα, ακόμα και τότε δεν θα είχατε δικαίωμα να κάνετε δηλώσεις όπως αυτή που κάνατε τώρα. Γιατί ακριβώς αυτό το ελάχιστο ανεξερεύνητο κομματάκι μπορεί να γίνει δίοδος σ’ έναν άλλο κόσμο».
«Συμφωνώ», απάντησε ο συνταξιδιώτης μου. «Αλλά και πάλι δεν πιστεύω». 
«Αυτό όμως», του λέω, «είναι μια προσωπική σας γνώμη, που δεν έχει καμία σχέση με την επιστήμη».

    Γι’ αυτό αμφιβάλλω εάν ο Χώκινγκ με τις τολμηρές ιδέες του μπορεί να έχει το μονοπώλειο της Αλήθειας. Στην Αγία Γραφή διαβάζουμε: «Έσται γαρ καιρός ότε της υγιαινούσης διδασκαλίας ουκ ανέξονται, αλλά κατά τα επιθυμίας τας ιδίας εαυτοίς επισωρεύσουσι διδασκάλους κνηθόμενοι την ακοήν, και από μεν της αληθείας την ακοήν αποστρέψουσιν, επί δε τους μύθους εκτραπήσονται (Β΄Τιμ. Δ΄ 3-4).

    Το θέμα είναι ότι το σύμπαν δημιουργήθηκε γύρω από τη ΓΗ και για τη ΓΗ. Είτε μας αρέσει αυτό είτε όχι. Πέρασε ο κομήτης ή όχι, δεν έχει σημασία. Υπάρχει καμπύλωση του χώρου ή όχι. Όλα αυτά δεν αλλάζουν τη σχέση μας με τον Θεό. Αυτός είναι σε όλα η Αρχή. Κάποιος θέλει να μας πείσει ότι το σύμπαν εμφανίστηκε ως αποτέλεσμα του χάους. Δηλαδή ότι το Χάος δημιούργησε την τάξη;

    Οι αστροναύτες μου έλεγαν ότι τίποτα απολύτως δεν κατευθύνει την σκέψη σου προς τον Θεό όσο η θέα της απίστευτης ομορφιάς του ανοιχτού διαστήματος.

π. Ιώβ Τάλατς

Απόσπασμα από το βιβλίο:

«Οι ουρανοί διηγούνται»
(π. Ιώβ Τάλατς)

Δεν υπάρχουν σχόλια: