Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015
Τρίτη 24 Μαρτίου 2015
Τα δύο αδέλφια και ο φράχτης (παραμύθι)
Μια φορά κι έναν καιρό, μάλωσαν δύο αδέλφια που ζούσαν σε γειτονικές φάρμες. Ήταν το πρώτο σοβαρό ρήγμα στη σχέση τους. Για 40 χρόνια, εργάζονταν μαζί ως γεωργοί, μοιράζονταν χωρίς κανένα πρόβλημα τα γεωργικά μηχανήματα, και συνεργάζονταν αρμονικά για την εμπορία των προϊόντων τους.
Όμως, η
μακρά συνεργασία τους διεκόπη απότομα. Η διένεξη ξεκίνησε από μια μικρή
παρεξήγηση, εξελίχθηκε σε μια σημαντική διαφορά, και τελικά κατέληξε σε
ανταλλαγή πικρών λόγων.
Ένα πρωί
κάποιος χτύπησε την πόρτα του μεγαλύτερου αδελφού. Εκείνος άνοιξε και αντίκρισε
έναν άνθρωπο με την εργαλειοθήκη ενός ξυλουργού.
«Ψάχνω
για δουλειά λίγων ημερών» είπε. «Ίσως έχετε ανάγκη για κάποιες μικροεργασίες
και θα μπορούσα να σας φανώ χρήσιμος».
"Πράγματι"
αναφώνησε ο μεγαλύτερος αδελφός. "Έχω μια δουλειά για σένα. Κοίταξε σε
εκείνο τον κολπίσκο στο απέναντι αγρόκτημα. Αυτός είναι ο γείτονάς μου. Στην
πραγματικότητα, είναι ο μικρότερος αδερφός μου. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα
υπήρχε ένα χωράφι ανάμεσα μας. Όμως, έσκαψε με την μπουλντόζα του μέχρι το
ανάχωμα του ποταμού και τώρα υπάρχει ένα ποταμάκι ανάμεσα μας. Λοιπόν, μπορεί
να κατάφερε να μ' εκνευρίσει, αλλά εγώ θα κάνω κάτι χειρότερο. Βλέπεις αυτή τον
σωρό με ξύλα στο στάβλο; Θέλω να φτιάξεις ένα ψηλό φράχτη. Δεν θέλω να ξαναδώ
το πρόσωπο του!".
Ο
ξυλουργός απάντησε: «Νομίζω ότι καταλαβαίνω την κατάσταση. Πιστεύω ότι μπορώ να
τα καταφέρω και ότι στο τέλος θα ευχαριστηθείς με τη δουλειά μου".
Ο
μεγαλύτερος αδελφός έπρεπε να πάει στην πόλη γα να τελειώσει κάποιες δουλειές.
Έτσι, βοήθησε τον ξυλουργό να μεταφέρει τα ξύλα, και έφυγε για την πόλη.
Ο
ξυλουργός εργάστηκε σκληρά κατά τη διάρκεια της μέρας. Λίγο πριν το
ηλιοβασίλεμα, όταν ο γεωργός επέστρεψε, ο ξυλουργός είχε μόλις τελειώσει τη
δουλειά του.
Τα μάτια
του αγρότη γούρλωσαν από αυτό που αντίκρισε. Δεν είχε κατασκευαστεί ο φράχτης
που είχε ζητήσει. Αντί για τον φράχτη, υπήρχε μια γέφυρα από την μια μεριά του
ρέματος μέχρι την άλλη.
Εκείνη
την ώρα, είδε από την άλλη μεριά της γέφυρας να έρχεται προς το μέρος του ο
γείτονας, ο νεώτερος αδελφός του. Όταν τον πλησίασε, άπλωσε τα χέρια του και
είπε: "Είσαι ο καλύτερος αδελφός που θα μπορούσα να έχω. Μετά από όλα όσα
έχω κάνει και έχω πει εναντίον σου, έχτισες μια γέφυρα ανάμεσα μας".
Τα δύο
αδέλφια αγκαλιάστηκαν, μετανιωμένα για ότι είχε συμβεί ανάμεσα τους. Γύρισαν
και είδαν τον ξυλουργό να σηκώνει την εργαλειοθήκη και να την κρεμάει στον ώμο
του.
"Όχι,
μην φεύγεις, περίμενε! Μείνε λίγες ημέρες. Έχω κι άλλες εργασίες για σένα»,
είπε ο μεγαλύτερος αδελφός.
"Θα
ήθελα πολύ να μείνω, είπε ο ξυλουργός, αλλά έχω να χτίσω κι άλλες
γέφυρες..."!
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015
Ποιά είναι η διαφορά της ταπεινοφροσύνης από το σύμπλέγμα της κατωτερότητας;
Ο ταπεινός, έλεγε, δεν είναι μια προσωπικότητα διαλυμένη. Έχει συνείδηση της κατάστασής του, αλλά δεν έχει χάσει το κέντρο της προσωπικότητάς του. Ξέρει την αμαρτωλότητά του, την μικρότητά του και δέχεται τις παρατηρήσεις του πνευματικού του, των αδελφών του.
Λυπάται, αλλά δεν απελπίζεται. Θλίβεται, αλλά δεν εξουθενώνεται και δεν οργίζεται.
Ο κυριευμένος από το πλέγμα της κατωτερότητας, εξωτερικά και στην αρχή, μοιάζει με τον ταπεινό. Αν όμως, λίγο τον θίξεις ή και τον συμβουλεύσεις, τότε το αρρωστημένο εγώ εξανίσταται, ταράζεται, χάνει κι αυτή τη λίγη ειρήνη που έχει.
Το ίδιο, έλεγε, συμβαίνει και με τον παθολογικά μελαγχολικό σε σχέση με το μετανοούντα αμαρτωλό.
«Ο μελαγχολικός περιστρέφεται κι ασχολείται με τον εαυτό του και μόνο. Ο αμαρτωλός, που μετανοεί κι εξομολογείται, βγαίνει από τον εαυτό του. Αυτό το μεγάλο έχει η πίστη μας: τον εξομολόγο, τον πνευματικό. Έτσι και το πεις στο Γέροντα, κι έλαβες τη συγχώρηση, μη γυρνάς πίσω».
Αυτό το τόνιζε πολύ.
Να μην ξαναγυρνά κανείς στα προηγούμενα, αλλά να προχωρά. Πόσους αιχμαλωτισμένους στη μαύρη χώρα της απελπισίας δεν είχε σώσει την έσχατη ώρα τραβώντας τους με τη δύναμη της παρρησίας του στο Θεό!
Άγιος Πορφύριος
Λυπάται, αλλά δεν απελπίζεται. Θλίβεται, αλλά δεν εξουθενώνεται και δεν οργίζεται.
Ο κυριευμένος από το πλέγμα της κατωτερότητας, εξωτερικά και στην αρχή, μοιάζει με τον ταπεινό. Αν όμως, λίγο τον θίξεις ή και τον συμβουλεύσεις, τότε το αρρωστημένο εγώ εξανίσταται, ταράζεται, χάνει κι αυτή τη λίγη ειρήνη που έχει.
Το ίδιο, έλεγε, συμβαίνει και με τον παθολογικά μελαγχολικό σε σχέση με το μετανοούντα αμαρτωλό.
«Ο μελαγχολικός περιστρέφεται κι ασχολείται με τον εαυτό του και μόνο. Ο αμαρτωλός, που μετανοεί κι εξομολογείται, βγαίνει από τον εαυτό του. Αυτό το μεγάλο έχει η πίστη μας: τον εξομολόγο, τον πνευματικό. Έτσι και το πεις στο Γέροντα, κι έλαβες τη συγχώρηση, μη γυρνάς πίσω».
Αυτό το τόνιζε πολύ.
Να μην ξαναγυρνά κανείς στα προηγούμενα, αλλά να προχωρά. Πόσους αιχμαλωτισμένους στη μαύρη χώρα της απελπισίας δεν είχε σώσει την έσχατη ώρα τραβώντας τους με τη δύναμη της παρρησίας του στο Θεό!
Άγιος Πορφύριος
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015
Τρίτη 17 Μαρτίου 2015
Ένα παραμύθι από την μακρινή Ινδία...
Στην μακρινή μας
Ινδία διηγούνται ένα παραμύθι, απ' αυτά που σου αφήνουν κάποιο χαμόγελο, γιατί
έχουν ένα αναπάντεχα διδακτικό τέλος.
Μια φορά και έναν
καιρό ήταν ένας αυτοκράτορας , που είχε διαλέξει σαν προσωπικό του σύμβουλο ένα
πολύ σοφό γέροντα που όμως είχε ένα μεγάλο ελάττωμα, συνεχώς
επαναλάμβανε, "ότι σου συμβαίνει είναι για το καλό σου...ότι σου
συμβαίνει είναι για το καλό σου"...
Ο αυτοκράτορας όμως
παρόλο που το "ελάττωμα" του σοφού τον εκνεύριζε, τον κρατούσε κοντά
του γιατί οι συμβουλές και η σοφία του, τού ήταν πολύ χρήσιμα και γι΄ αυτό το
λόγο, τον έπαιρνε πάντα μαζί του, ειδικά όταν απομακρυνόταν από το παλάτι.
Μια βροχερή
μέρα, ο αυτοκράτορας αποφάσισε να καλλωπιστεί και αφού τον έπλυναν οι γυναίκες
της αυλής, ζήτησε από τον κουρέα να τον ξυρίσει και να του κάνει μανικιούρ. Την
ώρα όμως που ο κουρέας του έκοβε τα νύχια, ακούστηκε ένας κεραυνός τόσο δυνατός
που ο αυτοκράτορας και ο κουρέας τρόμαξαν τόσο πολύ που ο κουρέας έκοψε το
μικρό δαχτυλάκι του αυτοκράτορα...
Κραυγές, πόνου και
θυμού κυρίευσαν τον αυτοκράτορα που έπεσε πάνω στον κουρέα με μεγάλη οργή
: "Γρήγορα στην φυλακή, ανάξιε, έκοψες το δάχτυλο του αυτοκράτορα,
θα σαπίσεις μέσα στην φυλακή για τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής σου!"
Τότε επενέβη ο σοφός γέρος και άρχισε πάλι να επαναλαμβάνει :"ότι σου συμβαίνει είναι για το καλό σου..., ότι σου συμβαίνει είναι για το καλό σου"...
Ο αυτοκράτορας γεμάτος οργή, φώναξε: "Φτάνει πια, με αυτές τις ανοησίες, σε βαρέθηκα όλα αυτά τα χρόνια και εσύ στην φυλακή, έτσι θα μπορείς ν' ακούς μόνος σου τις βλακείες σου μέχρι το τέλος της ζωής σου!"
Τότε επενέβη ο σοφός γέρος και άρχισε πάλι να επαναλαμβάνει :"ότι σου συμβαίνει είναι για το καλό σου..., ότι σου συμβαίνει είναι για το καλό σου"...
Ο αυτοκράτορας γεμάτος οργή, φώναξε: "Φτάνει πια, με αυτές τις ανοησίες, σε βαρέθηκα όλα αυτά τα χρόνια και εσύ στην φυλακή, έτσι θα μπορείς ν' ακούς μόνος σου τις βλακείες σου μέχρι το τέλος της ζωής σου!"
Την επόμενη μέρα ο
αυτοκράτορας, για να ξεθυμώσει και να χαλαρώσει, αποφάσισε να πάει κυνήγι στο
δάσος, βέβαια μόνος του, μια και είχε φυλακίσει τον γέροντα σοφό που συνήθως
τον ακολουθούσε παντού.
Ενώ βρισκόταν στο
δάσος , ξαφνικά τον περικύκλωσαν οι πολεμιστές-αιρετικοί της θεάς Κάλι, τον
συνέλαβαν και ήταν πολύ ευτυχισμένοι που βρήκαν ένα θύμα για να το θυσιάσουν στην
θεά τους.
Ο αυτοκράτορας,
φώναξε, ούρλιαξε, παρακάλεσε, αλλά τίποτα. Εκείνοι είχαν αποφασίσει να τον
θυσιάσουν στη θεά Κάλι που ήταν η θεά του κακού και γιόρταζε εκείνη τη μέρα.
Τον έντυσαν λοιπόν με το ειδικό ράσο, τον άλειψαν με το ιερό τους λάδι, τον
έδεσαν στον βωμό και ενώ ο αρχηγός ήταν έτοιμος να του μπήξει το μαχαίρι στην
καρδιά, είδε, με τρόμο, πως από το θύμα έλλειπε ένα μέλος- το μικρό του
δαχτυλάκι, βρίζοντας και φτύνοντας τον έλυσε, γιατί δεν επιτρεπόταν να
θυσιάσουν κάποιον που δεν ήταν αρτιμελής και έτσι τον άφησαν να φύγει...
Ακόμα ζαλισμένος, ο
αυτοκράτορας γρήγορα έτρεξε στο παλάτι του και στο δρόμο κατάλαβε τι είχε
γίνει, ο σοφός γέροντας είχε δίκιο και ευτυχώς που σε εκείνο το ατύχημα τού
έκοψε ο κουρέας το δάχτυλο και έτσι σώθηκε η ζωή του. Τι σημασία είχε ένα
δαχτυλάκι λιγότερο μπροστά στον κίνδυνο που είχε διατρέξει;
Καλύτερα ζωντανός και με ένα δάχτυλο λιγότερο παρά νεκρός!
Καλύτερα ζωντανός και με ένα δάχτυλο λιγότερο παρά νεκρός!
Φτάνοντας στο παλάτι
ο αυτοκράτορας, πήγε αμέσως στις φυλακές και ελευθέρωσε τον κουρέα και μετά
πήγε στον σοφό γέροντα, μπήκε στο κελί τον αγκάλιασε και του είπε: "Φίλε
μου, συγχώρεσε με, για το κακό που σου έκανα, τι τυφλός που ήμουνα. Με
συνέλαβαν οι αιρετικοί της θεάς Κάλι και ενώ ήταν έτοιμοι να με θυσιάσουν,
είδαν πως μου έλειπε το μικρό μου δαχτυλάκι και με άφησαν να φύγω, είχες δίκιο
φίλε μου,
"ότι μας συμβαίνει είναι για το καλό μας!"
Συγχώρεσε με φίλε μου, θα είσαι πάντοτε κοντά μου και όλο το βασίλειο σου ανήκει...
Αλλά τώρα πες μου σε παρακαλώ πολύ, εσύ, που σε έβαλα φυλακή, "που είναι το καλό που συνέβηκε σε σένα;"
"ότι μας συμβαίνει είναι για το καλό μας!"
Συγχώρεσε με φίλε μου, θα είσαι πάντοτε κοντά μου και όλο το βασίλειο σου ανήκει...
Αλλά τώρα πες μου σε παρακαλώ πολύ, εσύ, που σε έβαλα φυλακή, "που είναι το καλό που συνέβηκε σε σένα;"
Με ηρεμία ο γέροντας
κοίταξε τον αυτοκράτορα και του απάντησε :
"Βλέπετε εξοχότατε, εάν δεν με είχατε φυλακίσει θα σας είχα συνοδέψει, όπως πάντα, στο κυνήγι σας στο δάσος και σε εμένα δεν λείπει κανένα δάχτυλο...!
"Βλέπετε εξοχότατε, εάν δεν με είχατε φυλακίσει θα σας είχα συνοδέψει, όπως πάντα, στο κυνήγι σας στο δάσος και σε εμένα δεν λείπει κανένα δάχτυλο...!
"Ότι μας συμβαίνει
είναι για το καλό μας".
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015
ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ
Ά ρχιζε πάντα απ' το Θεό
και πάντα τελείωνε μαζί του
Β ίου το κέρδος είν' αυτό:
τη μέρα σου καλά να τελειώνεις
Γ νώριζε όλα τα καλά έργα
των δικαίων
Δ εινόν το να πεινάει
κανείς, μα φοβερότερος ο πλούτος ο παράνομος
Ε υεργετείς; Μάθε λοιπόν
πως το Θεό μιμείσαι.
Ζ ήτα απ' το Θεό να σου
είναι σπλαχνικός, σαν όμως εύσπλαχνος είσαι και εσύ
Η σάρκα η ανθρώπινη να
συγκρατείται πρέπει και να δαμάζεται γερά
Θ υμό χαλίνωνε, μη πέσεις
έξω από τη λογική
Ί σια ψηλά το βλέμμα σου,
στη γλώσσα να 'χεις μέτρο
Κ λειδί στ' αυτιά να
βρίσκεται, το γέλιο σου να 'ναι σεμνό
Λ υχνάρι να πορεύεται η λογική
μπροστά από κάθε σου έργο
Μ η σου γλυστράει κάτω απ'
ότι φαίνεται, εκείνο που υπάρχει
Ν α ερευνάς τα πάντα με το
νου, όμως να πράττεις όσα επιτρέπονται
Ξ ένος πως είσαι, μάθε το καλά.
Γι' αυτό τίμα τους ξένους
Ό ταν στη γαλήνη ταξιδεύεις,
τότε να θυμάσαι τη φουρτούνα
Π άντα να δέχεσαι
ευχάριστα, όσα από το Θεό προέρχονται
Ρ αβδί να σε χτυπά του
δίκαιου καλύτερα, παρά ο κακός να σε τιμά
Σ τις θύρες των σοφών να
πηγαινοέρχεσαι, μακρυά απ' τις θύρες των πλουσίων
Τ ο μικρό, μικρό δεν είναι
όταν σε κάτι μέγα οδηγεί
Ύ βριν χαλίνωνε, μακρυά απ'
την έπαρση μέγας σοφός να γίνεις
Φ υλάξου συ απ' το πέσιμο, σαν
όμως άλλος πέσει, μη γελάς
Χ άρισμα το να σε φθονούν,
αίσχος και μέγα, να φθονείς εσύ
Ψ υχή που στο Θεό προσφέρεται,
είναι η καλύτερη θυσία
Ω, ποιος θα τα φυλάξει όλα
αυτά; Αυτός και θα σωθεί!
Άγιος
Γρηγόριος ο θεολόγος
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015
Τρίτη 10 Μαρτίου 2015
Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015
Τα ΚΟΠΑ Πάτρας φιλοξένησαν στο πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν. Αγίου Ιωάννη Παραλίας Πατρών μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από το Μεγανήσι της Λευκάδας
Η απάντηση
στην λύση των προβλημάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ, είναι η ενημέρωση και η γνώση: α) για το τι
είναι το αλκοόλ, β) για τις αιτίες που κάποιος χρησιμοποιεί αυτήν την ουσία
καθώς και γ) για την αναγνώριση και την επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται
με το αλκοόλ.
Την προηγούμενη Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου, στο
Πνευματικό Κέντρο του Ι. Ν. Γεννεσίου
Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών, τα Κλαμπ Οικογενειών με Προβλήματα από Αλκοόλ Πάτρας, φιλοξένησαν το Γυμνάσιο και
τις Γενικές Λυκειακές Τάξεις Μεγανησίου Λευκάδας. Η εκδήλωση αυτή, διοργανώθηκε
μετά από αίτημα της διευθύντριας,
κας Μεταξά
Ακριβής, για ενημέρωση των μαθητών στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας με θέμα: «Αλκοόλ στην εφηβική ηλικία: ένας
ύπουλος εχθρός». Συνδιοργανωτές της παρούσης εκδήλωσης ήταν τα ΚΟΠΑ Πάτρας
και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ι. Ν. Γεννεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας
Πατρών.
Χαιρετισμούς στην εκδήλωση έκαναν ο
προϊστάμενος του Ιερού Ναού πρωτ. π. Αντώνιος Ρουμελιώτης, ο κ. Τουλγαρίδης
Θεόδωρος, πρόεδρος του Κοινωνικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων, η διευθύντρια
του σχολείου κα Ακριβή Μεταξά και η Καικιλία Γ. Κατσιβαρδά, ψυχολόγος MSc,υπηρέτης δάσκαλος των
ΚΟΠΑ Πάτρας. Τους είκοσι μαθητές από την Λευκάδα συνόδευαν εκτός από την κ.
Μεταξά και οι καθηγήτριες κ.Κουτσιμανή & κ.Δήμου. Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχαν
και 25 μέλη από τα ΚΟΠΑ Πάτρας και όλοι οι υπηρέτες δάσκαλοι των ΚΟΠΑ Πάτρας:
Έλσα Μακρυκώστα, Κωνσταντίνα Κοτσή, Παναγιώτης Μίντζας και Γεωργία Χαλίμη καθώς και οι Δημ. Σύμβουλοι Παραλίας Πατρών κα
Γιαννιτσοπούλου και κ. Βουκελάτος. Σε όλους τους παρευρισκόμενους παρατέθηκε
γεύμα.
Μετά το γεύμα ακολούθησε ενημέρωση στους
μαθητές από την Καικιλία Γ. Κατσιβαρδά, ψυχολόγο MSc,υπηρέτη δάσκαλο των ΚΟΠΑ
Πάτρας. Τα κεντρικά σημεία της
παρουσίασης ήταν
v το
αλκοόλ και η χρήση του στην εφηβική ηλικία
v τα
προβλήματα που σχετίζονται με την χρήση του αλκοόλ και τρόποι επίλυσης των
προβλημάτων αυτών
v αντιμετώπιση
προβλημάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ στα ΚΟΠΑ Πάτρας
v η
αποδόμηση των διαφημίσεων – Αμφισβήτηση του προβαλλόμενου τρόπου ζωής –
προσωπικό φίλτρο.
Ακολούθησε ανοιχτό interclub όπου τα μέλη
των οικογενειών μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τους μαθητές. Η εκδήλωση
έκλεισε με την βράβευση μελών και των οικογενειών τους για έτη νηφαλιότητας.
Όλα τα έξοδα της εκδήλωσης καλύφθηκαν από
τον Ιερό Ναό Γεννεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών.
Επικοινωνία :
·
Κ.Ο.Π.Α. Πάτρας
o
τηλ.
6984 814013
Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015
Η τελευταία θεία Μετάληψη
Ένας ιερεύς ο παπα-Θεόδωρος κλήθηκε για να
κοινωνήσει δύο χριστιανούς ετοιμοθάνατους. Έναν πλούσιο, σκληρό και φιλάργυρο
και μια ενάρετη χήρα, πού μεγάλωσε μόνη της, με τιμιότητα και σωφροσύνη, σκληρό
αγώνα και φτώχεια πολλή, εκείνα τα χρόνια, οκτώ παιδιά!!!
Ο παπα-Θεόδωρος πήρε μαζί τον διάκονο του, τον
πατέρα Λαυρέντιο. Μπροστά ο νεωκόρος, στο πλάι ο διάκονος και ο ιερεύς με το
άγιο Ποτήριο, ασκεπής και με τον Αέρα στους ώμους, (όπως εσυνηθίζετο τότε),
πήγαν πρώτα στο σπίτι του πλούσιου, αλλά αυτός ούτε καν ήθελε να ακούσει για
Θεία Κοινωνία!
Μόνο φώναζε:
-Δεν είμαι εγώ για θάνατο!
Έγινε ένας διάλογος, όσο ήταν δυνατόν, μεταξύ του
ιερέως και του άρρωστου, αλλά αυτός ήταν ανένδοτος, δεν ήθελε να κοινωνήσει.
Λέγει τότε ο διάκονος, ο πατήρ Λαυρέντιος:
-Πάτερ Θεόδωρε, μου δίνετε, σας παρακαλώ το άγιο
Ποτήριο, να πάω να κοινωνήσω την ετοιμοθάνατη κυρία Μαρία και εσείς να
συζητήσετε με τον ασθενή μέχρι να γυρίσω! και, εάν έχει πεισθεί, να τον
κοινωνήσομε μετά;
-Να πας παιδί μου, με τις ευχές μου.
Ο νεωκόρος μπροστά με το λαδοφάναρο και πίσω ο
διάκονος με την Θεία Κοινωνία έφθασαν σε ένα φτωχικό σπιτάκι. Μπήκαν μέσα και
είδαν γύρω από το κρεβάτι της κυρα-Μαρίας να παρευρίσκονται τα παιδιά, τα
εγγόνια, οι λοιποί συγγενείς της και όλοι να κλαίνε για την υπέροχη αυτή
μητέρα, γιαγιά και συγγενή.
Μόλις προχώρησε λίγο ο διάκονος, έμεινε ακίνητος!
Τι είδε; Ανείπωτο θέαμα! Περικυκλωμένη δεν ήταν μόνο από ανθρώπους ή αγιασμένη
αυτή ψυχούλα, αλλά και από δεκάδες Αγγέλους και Αρχαγγέλους, πού συνωστίζονταν
μέσα στο δωμάτιο ποιος θα πρώτο-χαϊδέψει και ποιος θα πρώτο-απαλύνει και θα
πρώτο-σφουγγίσει τον ίδρωτα αυτής της υπερευλογημένης μάνας!
Και δεν ήταν μόνο αυτό!!! Ακριβώς πάνω από το
κεφαλάκι της, στο προσκεφάλι της δηλαδή, ήταν ή Υπεραγία Θεοτόκος, η οποία με
ένα θεοΰφαντο μαντήλι της σκούπιζε τον ίδρωτα του πυρετού από το μέτωπο της.
Τα δε χείλη της ετοιμοθάνατης ψιθύριζαν: «Χαίρε,
Νύμφη ανύμφευτε».
Και-ω του θαύματος- όλοι οι Άγγελοι έπεσαν
«μπρούμυτα» και προσκύνησαν το εισερχόμενο πανάγιο Ποτήριο πού είχε μέσα το
τίμιο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου! Όλες οι Αγγελικές Δυνάμεις!
και η Υπεραγία Θεοτόκος, κατά έναν ακατάληπτο
τρόπο, ασπάσθηκε το άγιο Ποτήριο και οδήγησε τον διάκονο να κοινωνήσει την
ετοιμοθάνατη.
Μετά τη Θεία Κοινωνία οι Άγγελοι πήραν, την ψυχή
αυτής της ευλογημένης μάνας, την παρέδωσαν στα χέρια της Παναγίας και όλοι μαζί
ανήλθαν στον Ουρανό. Άστραψε ο τόπος, μοσχοβόλησε το δωμάτιο και ο διάκονος με
φόβο και χαρά απερίγραπτη και αγαλλίαση έφυγε ...; και επέστρεψε στο σπίτι του
πλουσίου ...;
Μπήκε μέσα και τον κατέλαβε ρίγος! γιατί γύρω από
το κρεβάτι, του φιλάργυρου αυτού ανθρώπου, βρίσκον ταν εκατοντάδες δαίμονες, οι
όποιοι με τρίαινες φοβερές κατατρυπούσαν το σώμα του σε διάφορα σημεία: στα
γόνατα, στα πόδια, στα χέρια, στις παλάμες, στην κοιλιά, στο λάρυγγα, στα
μάτια, στο κεφάλι ...; Με όσα μέλη αμάρτησε, πάνω σ' αυτά τρυπούσαν οι δαίμο
νες. Ούρλιαζε, φώναζε ο ταλαίπωρος πλούσιος. Παρέδωσε το άγιο Ποτήριο
τρέμοντας, στα χέρια του ιερέως, ο διάκονος, και από τον τρόμο του λιποθύμησε
...;
O ιερεύς εις μάτην προσπαθούσε να πείσει τον πλούσιο
να «ετοιμαστεί» για το τέλος! Αυτός τίποτα! Πέθανε τελικά χωρίς Θεία Κοινωνία
και χωρίς Εξομολόγηση.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)