Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

“Αν βλέπαμε με ποια δόξα λειτουργεί ο Ιερέας, θα πέφταμε καταγής”!

Σεβ. Μητροπολίτης Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου κ. Ιάκωβος

Λίγα λόγια για το θέμα μας

«Αν θα έβλεπαν οι άνθρωποι με ποια δόξα λειτουργεί ο ιερεύς, θα έπεφταν καταγής μπροστά στο όραμα αυτό. Κι αν ο ίδιος ο ιερέας έβλεπε τον εαυτό του, σε ποιά ουράνια δόξα βρίσκεται κατά την τέλεση του λειτουργήματός του, τότε θα γινόταν μεγάλος ασκητής και θα αγωνιζόταν να μή θλίψη με τίποτε τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που ζή μέσα του». Με αυτά τα λόγια ο άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης περιγράφει το πρόσωπο του κληρικού και την ιερή διακονία του στο θυσιαστήριο της Εκκλησίας μας.

Τόση μεγάλη τιμή επιφυλάσσει η αγάπη του Θεού στον άνθρωπο εκείνον, ο οποίος ελεύθερα και αβίαστα λέγει το δικό του «ναι» στο κάλεσμα του Θεού και στην πρόσκληση εκείνη που απευθύνει σ’αυτόν ο Μέγας Αρχιερεύς Ιησούς Χριστός, διότι κατά τον άγ. μάρτυρα Ιουστίνο «πηγή της ιερωσύνης όλων των ιερωμένων είναι ο Χριστός. Αυτό σημαίνει ότι και οι απόστολοι που πήραν την ιερωσύνη από Αυτόν, και οι σημερινοί ιερείς που χρονικά απέχουν τόσα χρόνια από την παρουσία του Χριστού στη γή, έχουν όλοι την ίδια σχέση με το Χριστό και έχουν όλοι εξ ίσου πλήρη και εξ ίσου τέλεια την ιερωσύνη του Χριστού».

Ο δε αγ. Νικόλαος, Επίσκοπος Αχρίδος σημειώνει ότι: «Όταν ασπάζεστε το χέρι του ιερέα σας, ασπάζεστε όλη την αλυσίδα των όσιων και αγίων ιερέων και ιεραρχών, από τους αποστόλους μέχρι σήμερα… Ασπάζεσθε όλους τους επίγειους Αγγέλους και ουρανίους ανθρώπους, που όταν ήταν στη γή κοσμούσαν την Εκκλησία και τώρα στολίζουν τον ουρανό!».

Εφόσον, λοιπόν, έτσι έχουν τα πράγματα, άραγε ποιός είναι ο τέλειος, ποιός ο καθαρός, ποιός ο άμεμπτος, προκειμένου να στολισθεί με το χάρισμα της ιερωσύνης; Η Εκκλησία μας λέγει ότι κανείς δεν είναι άξιος για να λάβει ένα τέτοιο μεγάλο δώρο και μια τέτοια ουράνια προσφορά! Όσο άξιος και αν είναι! Όση καλωσύνη και αν έχει! Όσες γνώσεις και ικανότητες και αν διαθέτει! Μόνο, λοιπόν, με τη φιλαθρωπία, την αγάπη και τη συγκατάβαση του Θεού καθίσταται άξιος, όσο γίνεται ανθρωπίνως! Λέγει κάπου ένας άγιος της Εκκλησίας μας ότι «δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως στην ιερωσύνη είμαστε όλοι μας ανάξιοι. Γι’αυτό, λοιπόν, ιερέα μου πρόσεχε. Περιφρούρισε τον εαυτό σου. Εκείνος που τολμάει και λέγει, ότι είναι άξιος να γίνει ιερεύς, δεν έχει τα λογικά του καλά! Κάθε φορά, λοιπόν, που λειτουργείς, τον εαυτό να ελεεινολογείς. Και να λες: Ιλάσθητοί μοι τω αμαρτωλώ».

Πόσο συγκλονιστικά είναι αυτά τα λόγια του αγίου, τα οποία μας οδηγούν στη διαπίστωση ότι χωρίς τη Θεία Χάρη κανένας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο κάλεσμα αυτής της υψηλής τιμής, που προέρχεται από την Θεάνθρωπο Κύριό μας, που ήλθε στον κόσμο για να καταργήσει το κράτος του θανάτου! Να ανακαινίσει και να μεταμορφώσει τον πληγώμενο από τα πάθη και τις αμαρτίες άνθρωπο! Να τον οδηγήσει στην αιώνια ζωή και να τον κάμει τελικά συμμέτοχο στην ανέσπερη Βασιλεία Του!

Ιδού, λοιπόν, τι λαμβάνει ο κτιστός από τα χέρια του Ακτίστου. Την ιερωσύνη!!! Είναι λίγο; Είναι ελάχιστο; Είναι ασήμαντο; Είναι δευτερεύον και τριτεύον; Φυσικά όχι και σε καμμία περίπτωση. Αντιθέτως είναι τό σπουδαιότερο πνευματικό αξίωμα και υπούργημα που μπορεί να δώσει ο Πολυέλεος Θεός στον χοϊκό άνθρωπο, διότι τον κάμει σύνεργό στο σωτηριώδες έργο Του.

Λέγει κάπου ο αγ. Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης: «Σαν άλλο λύχνο ανάβει ο Θεός τον ιερέα και τον τοποθετεί επάνω στο λυχνοστάτη της ολόφωτης ιερατικής διακονίας. Τον θέλει να φεγγοβολά, να φωτίζει την ΕκκλησίαΤου. Η πίστη του, η δίδασκαλία και η ζωή του να μην έχουν καμμιά κηλίδα πλάνης και αμαρτίας. Γιατί; Για να βλέπουν τα πλήθη των πιστών το αστραποβόλημα της αγίας προσωπικότητάς του, να κατευθύνονται στην αρετή και να δοξάζουν το μεγάλο Θεό».

Είναι τέτοιο το ύψος της ιερωσύνης, ώστε εκείνος που το κατέχει αξιώνεται «να δίδει την Άκτιστη Χάρη του Θεού μέσα από τα μυστήρια της Εκκλησίας μας κυρίως δε με τη Θεία Ευχαριστία. Να λαμβάνει θέση μεγαλύτερη από τους αγγέλους. Να γίνεται μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων. Να διακονεί τις ανάγκες των πιστών.  Να ασκεί τη φιλανθρωπία». Να θυσιάζει τον εαυτό του για τον πλησίον. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του. Και των δώδεκα μαθητών Του χωρίς να εξαιρέσει τον Ιούδα. Ο κληρικός καλείται σε κάθε στιγμή της ζωής του τον Κύριο Του να μιμείται. Να θυσιάζεται για το λαό του Θεού. Στην καρδιά του πρέπει να χωράνε οι πάντες χωρίς καμμιά εξαίρεση! Να καίγεται, όπως η λαμπάδα, για να φωτίζονται και να ζεσταίνονται οι καρδιές των πονεμένων ανθρώπων, διότι στις εξοχές της ανοιχτής καρδιάς βρίσκει ο άνθρωπος την ανάπαυση και τη γαλήνη. Να φωτίζει με τα λόγια και έργα του το σκοτάδι που επικρατεί στις μέρες μας εξαιτίας πρωτίστως της πνευματικής και ηθικής κρίσεως, η οποία προέρχεται από την απροθυμία των ανθρώπων να ζήσουν την εν Χριστώ ζωή.


Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

Ακόμα πιστεύουμε ότι οι μαύρες φυλές είναι υποανάπτυκτες;

 

Διαβάστε και ακούστε στο παρακάτω βίντεο ρητά από την Αφρικανική Ήπειρο και θα εντυπωσιαστείτε!




Αν γιατρέψεις το πόδι κάποιου, μην εκπλαγείς εάν τον δεις να το χρησιμοποιήσει για να φύγει μακρυά σου.

Ένα διαμάντι δεν χάνει την αξία του λόγω έλλειψης θαυμασμού.

Η διδασκαλία σε νέους είναι σα να χαράζεις σε πέτρα.

Αν παντρευτείς έναν πίθηκο για τα λεφτά του, τα λεφτά θα φύγουν αλλά η μαϊμού θα μείνει.

Αν νομίζεις ότι είσαι πολύ μικρός για να κάνεις την διαφορά, μάλλον δεν έχεις περάσει ποτέ μια νύχτα παρέα με ένα κουνούπι.

Φίλος είναι κάποιος που ξέρει το τραγούδι στην καρδιά σου, και μπορεί να σου το τραγουδήσει όταν έχεις ξεχάσει τις λέξεις.

Όταν ένας γέρος πεθαίνει μία βιβλιοθήκη καίγεται ολοσχερώς! 

 (στο βίντεο θα δείτε περισσότερες ακόμα!)

Φῶς καὶ σκότος - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022)

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

«Καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν» (Ἰωάν. Α΄ 5) 


Φῶς καὶ σκότος. 

Εἶναι δύο ἀντίθετοι φυσικαὶ καταστάσεις! Ἡ μία, δηλαδὴ τὸ σκότος, προϋπῆρχεν ὡς φυσικὴ κατάστασις, πρὶν ὁ Δημιουργὸς Κύριος δημιουργήσει τὸ πρῶτον ἀπὸ τὰ ὑλικὰ καὶ αἰσθητὰ δημιουργήματά Του, … τὸ φῶς! Ἡ ὕπαρξις τοῦ σκότους ὀφείλεται εἰς τὴν … ἀπουσίαν τοῦ φωτὸς καὶ συνεπῶς … τὸ φῶς ἐξαφανίζει τὸ σκότος! Αὐτήν, ἀκριβῶς, τὴν πραγματικότητα μᾶς ἐκθέτει ὁ ἀνωτέρω Εὐαγγελικὸς Λόγος, σήμερον τὴν Λαμπροφόρον ἡμέραν τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ! Ἐξ ἀφορμῆς τοῦ φυσικοῦ τούτου γεγονότος, μᾶς μεταφέρει ἀναλογικῶς εἰς τὴν παράλληλον σχέσιν τοῦ Πνευματικοῦ φωτός, πρὸς τὸ τοιοῦτον ἀντίστοιχον σκότος. 

Διὰ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν, … «πάντα πεπλήρωται φωτός, οὐρανός τε καὶ γῆ καὶ τὰ καταχθόνια» (ὕμνος τοῦ Ἀναστασίμου κανόνος), καὶ τὸ σκότος τοῦ ἅδου καὶ τῆς κολάσεως ὑπεχώρησεν καὶ ἀδυνάτησεν. Τὸ φῶς τοῦ Παραδείσου καὶ πάλιν ἐξέλαμψεν, καὶ πάντες οἱ ἐν σκότει καὶ σκιᾷ θανάτου κρατούμενοι, πάντες οἱ πρὸ Χριστοῦ δίκαιοι καὶ προφῆται … καὶ πάντες οἱ πιστεύσαντες εἰς τὸν Θεῖον Λόγον τοῦ Σωτῆρος, κατὰ τὴν τριήμερον, εἰς Ἅδου κάθοδον Αὐτοῦ, δέσμιοι τοῦ ἄρχοντος τοῦ σκότους, «εἶδον τὸ φῶς τὸ Ἀληθινόν», καὶ εὗρον «τὴν ὁδὸν τὴν ἀπάγουσαν εἰς τὴν ζωήν» καὶ τὸ φῶς!

Φῶς ὁ Κύριος καὶ Θεὸς ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὡς, ὁ Ἴδιος ἀπεκάλεσεν ἑαυτόν, … - «ἐγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου» (Ἰωάν. Η΄ 12), - καὶ σκότος … καὶ ἄρχων τοῦ σκότους, - ὡς τὸν ἀποκαλεῖ ὁ Θεῖος Ἀπόστολος Παῦλος, - ὁ αἰώνιος ἐχθρὸς καὶ ἀντίπαλος τοῦ Θεοῦ ἀλλὰ καὶ τῶν ἀνθρώπων, … ὁ διάβολος … «οὐκ ἔστιν ἡμῖν ἡ πάλη πρὸς αἷμα καὶ σάρκα, ἀλλὰ πρὸς τὰς ἀρχάς, πρὸς τὰς ἐξουσίας, πρὸς τοὺς κοσμοκράτορας τοῦ σκότους τοῦ αἰῶνος τούτου, πρὸς τὰ πνευματικὰ τῆς πονηρίας ἐν τοῖς ἐπουρανίοις» (Ἐφεσ. ΣΤ΄ 12)! Φῶς, ὁ Χριστὸς καὶ ἡ διδασκαλία Του καὶ εἰς τοῦτο τὸ Φῶς, ἐκάλεσεν τοὺς μαθητάς Του, ἀλλὰ καὶ ἅπαντας ἡμᾶς! «Περιπατεῖτε ἕως τὸ φῶς ἔχετε, ἵνα μὴ σκοτία ὑμᾶς καταλάβῃ· καὶ ὁ περιπατῶν ἐν τῇ σκοτίᾳ οὐκ οἶδε ποῦ ὑπάγει. Ἕως τὸ φῶς ἔχετε, πιστεύετε εἰς τὸ φῶς, ἵνα υἱοὶ φωτὸς γένησθε» (Ἰωάν. ΙΒ΄ 35-36)! 


«Χριστὸς ἀνέστη» … Φῶς! 

Ἡ Λαμπροφόρος Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου μας, θὰ ἠδύνατο ἵνα ἀποκληθῇ … ἡ ἑορτὴ τοῦ Φωτός, ἐφ’ ὅσον ἔδωκε καὶ δίδει διέξοδον εἰς ἅπαντα τὰ … ἀδιέξοδα τῆς παρούσης ζωῆς καὶ ὁ πιστεύων εἰς τὸν Χριστὸν καὶ τὴν Ἀνάστασιν Αὐτοῦ, ζεῖ καὶ βιώνει τὸ Φῶς τῆς Αἰωνίου ζωῆς καὶ μακαριότητος! Ἡ πίστις εἰς τὴν Ἀνάστασιν, δίδει εἰς τὸν χριστιανὸν τὴν αἰσιοδοξίαν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος καὶ τῆς ἀτελευτήτου ζωῆς! Χωρὶς τὴν τοιαύτην πίστιν, ὁ … ἄπιστος, βιώνει τὸν θάνατον καὶ τὸ σκότος, πρὶν ἀκόμη ἔλθει ἡ ὥρα τοῦ σωματικοῦ θανάτου! Τοῦτο ἀκριβῶς τονίζει ὁ Θεῖος Ἀπόστολος Παῦλος ἐκεῖ εἰς τοὺς Κορινθίους - οἵτινες ἠπίστουν εἰς τὴν ἀνάστασιν τῶν κεκοιμημένων, - ὅταν ἐπιχειρῇ διὰ ἀδιασείστων ἀποδείξεων νὰ δείξῃ εἰς τούτους τὴν ἀξίαν τοῦ γεγονότος τῆς Ἀναστάσεως, ἡ ὁποία καὶ ἀποτελεῖ τὴν ἀπαρχὴν καὶ τῆς ἰδικῆς μας ἀναστάσεως: «Εἰ δὲ ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται· Εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν. … Εἰ γὰρ νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται. Εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, ματαία ἡ πίστις ὑμῶν» (Α΄ Κορινθ. ΙΕ΄ 12-32). 

Τοῦτο εἶναι τὸ … Φῶς τὸ ἀληθινόν, τὸ ὁποῖον «φωτίζει πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον», καὶ χάριν τοῦ τοιούτου Φωτός, ἔχει ἀξίαν ἡ βιολογικὴ καὶ μικρὰ … ζωή! Ἄνευ τοῦ Φωτὸς τῆς Ἀναστάσεως, ἡ παροῦσα ζωὴ … γίνεται μαρτύριον καὶ κόλασις! 


Φῶς ἢ σκότος; 


Κατόπιν τῶν ὅσων εἴπομεν, ἂς ἴδωμεν εἰλικρινῶς, πόσον, οἱ ἄνθρωποι, ἠγάπησαν καὶ ἀγαπῶσιν τὸ Φῶς (δηλαδὴ τὸν Χριστὸν καὶ τὴν Ἀνάστασίν Του), ἢ τὸ σκότος καὶ τὴν αἰωνίαν κόλασιν! Τὴν ἀπάντησιν εἰς τοῦτο τὸ καταλυτικὸν ἐρώτημα, δίδει ὁ Κύριος, εἰς τὸν κρυφὸν μαθητήν Του τὸν Νικόδημον, ὅταν οὗτος ἦλθε πρὸς τὸ Διδάσκαλον νύκτα τινα διὰ νὰ συνομιλήσῃ μετ’ Αὐτοῦ! «Αὕτη δέ ἐστιν ἡ κρίσις», εἶπεν ὁ Χριστός, καὶ συνεχίζει, … «ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον, καὶ ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἢ τὸ φῶς· ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα», κατακλείων δὲ τὴν συζήτησιν, διασαφίζει πρὸς τὸν Νικόδημον, «πᾶς γὰρ ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τὸ φῶς καὶ οὐκ ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα μὴ ἐλεγχθῇ τὰ ἔργα αὐτοῦ· ὁ δὲ ποιῶν τὴν ἀλήθειαν ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα φανερωθῇ αὐτοῦ τὰ ἔργα, ὅτι ἐν Θεῷ ἐστιν εἰργασμένα» (Ἰωάν. Γ΄ 19-21). 

Αὐτὴ ἀκριβῶς εἶναι ἡ … στᾶσις τῶν ἀνθρώπων ἔναντι τοῦ Φωτός! Καὶ ἡ στᾶσις των ἐξαρτᾶται ἐκ τοῦ τί ἐπιλέγωσιν εἰς τὴν παροῦσαν ζωήν! Ἐὰν ἐπιλέξωσι … τὰ ἔργα τὰ φαῦλα τοῦ σκότους, οὗτοι μισοῦσι τὸ φῶς καὶ δὲν τὸ πλησιάζουσι, διότι ἡ Ἀλήθεια τοῦ Φωτός, θὰ ἐλέγξη καὶ θὰ ἐμφανίσῃ τὴν βρωμερότητα καὶ ἀθλιότητα τῶν τοιούτων ἔργων! Ὅταν, ὅμως, οἱ ἄνθρωποι ἐργάζωνται τὰ ἔργα τῆς Ἀληθείας καὶ τοῦ Θεοῦ, οὗτοι ἀγαπῶσι τὸ Φῶς καὶ ἔρχονται κοντά Του, διὰ νὰ φανερωθοῦν τὰ ἅγια καὶ ἐνάρετα ἔργα των τὰ ὁποῖα καὶ ἠργάσθησαν συμφώνως πρὸς τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ! 

Τοῦτο, ἀκριβῶς, τὸ κριτήριον, ἂς ἐνεργεῖ εἰς τὰς καρδίας ἡμῶν, καὶ τοῦτο ἂς θέσωμεν ὡς … πυξίδα καὶ πηδάλιον, εἰς τήν, πρὸς τὸν Ἀναστάντα Κύριον, πορείαν ἡμῶν! Ἂς μὴν ἀμελήσωμεν τὴν σωτηρίαν μας καὶ ἂς μὴν ἐπιλέξωμεν τὴν κατηραμμένην … ἀποστασίαν ἀπὸ τὸν εὐεργέτην καὶ Σωτῆρα ἡμῶν! «Ἡ νὺξ προέκοψεν, ἡ δὲ ἡμέρα ἤγγικεν. Ἀποθώμεθα οὖν τὰ ἔργα τοῦ σκότους καὶ ἐνδυσώμεθα τὰ ὅπλα τοῦ φωτός» (Ρωμ. ΙΓ΄ 12). Διὰ τῆς τοιαύτης λαμπροφόρου πνευματικῆς … πανοπλίας, ἂς σπεύσωμεν πρὸς τὸν ἀναδυθέντα ἐκ τοῦ τάφου, Ζωοδότην Κύριον καὶ ἂς ζήσωμεν … «παρ’ Αὐτῷ καὶ ἐν Αὐτῷ καὶ δι’ Αὐτοῦ», Ἀμήν! 

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

       Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν


Κυριακή 8 Μαΐου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Ἡ … δῆθεν ἐλεημοσύνη!... Ἐλεήμων ὁ … Ἰούδας; - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

 ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ (17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022)

«διατί τοῦτο τὸ μύρον οὐκ ἐπράθη τριακοσίων 

δηναρίων καὶ ἐδόθη πτωχοῖς;» (Ἰωάν. ΙΒ΄ 5)


Ἡ … δῆθεν ἐλεημοσύνη! 

Ὁ φιλάργυρος Ἰούδας, ὁ ἀδίστακτος προδότης καὶ … πωλητὴς τοῦ Παναγίου Διδασκάλου, ὁ ἀχρεῖος καὶ ἐλεεινός, ὅστις εἶχε τὸ θράσος καὶ τὴν τόλμην νὰ πλησιάσῃ καὶ νὰ ἐναγκαλισθῇ τὸν … Πανακήρατον Ἰησοῦν, καὶ νὰ δώσῃ τὸ ἄθλιον φίλημα τῆς προδοσίας, … σπεύδει, - ὡς ἠκούσαμεν σήμερον ἐκ τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελίου, - ἵνα «κρυβῇ» ὄπισθεν τοῦ προσωπείου τοῦ … εὐσπλάγχνου καὶ ἐλεήμονος! Πλαγίως, ἢ ἴσως καὶ … εὐθέως, καταφέρεται κατὰ τῆς ἀδελφῆς τοῦ δικαίου Λαζάρου, Μαρίας, ἥτις εἰς ἔνδειξιν εὐγνωμοσύνης καὶ ἀπείρου ἀγάπης πρὸς τὸν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, - ἐπειδὴ ἀνέστησεν Οὗτος τὸν ἀδελφόν της, - «λαβοῦσα λίτραν μύρου νάρδου πιστικῆς πολυτίμου, ἤλειψε τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἐξέμαξε ταῖς θριξὶν αὐτῆς τοὺς πόδας αὐτοῦ» (Ἰωάν. ΙΒ΄ 3)! Ἐλεήμων ὁ Ἰούδας (;)! Ἀποροῦσιν οἱ μαθηταί˙ … καὶ ὁ Ραββί, μὴ θέλων ἵνα ἀθωώσῃ τοῦτον, θέλων, ὅμως, ἵνα ἐπαινέσῃ τὴν Μαρίαν, … διὰ τῶν Θείων Του λόγων, δίδει εἰς ἅπαντας ἵνα ἔχωσι ὑπ’ ὄψιν των καὶ διακρίνωσι, τὴν εὐλογημένην καὶ θεάρεστον ἐλεημοσύνην, ἐκ τῆς ὑποκριτικῆς καὶ ψευδοῦς καὶ ἀχρήστου τοιαύτης, ἥτις καὶ καθιστᾷ τὸν δῆθεν … ἐλεήμονα, κλέπτην καὶ ἀνάξιον ἐνώπιον τοῦ … γινώσκοντος «καρδίας καὶ νεφρούς»! 

«Τοὺς πτωχοὺς γὰρ πάντοτε ἔχετε μεθ' ἑαυτῶν, ἐμὲ δὲ οὐ πάντοτε ἔχετε»! Αὕτη ἡ ἐλεημοσύνη ἔχει ἀνταπόκρισιν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ! Προηγεῖται ἡ προσφορὰ ἡμῶν πρὸς τόν, … ἀπείρως καὶ ἀκαταπαύστως ἐλεοῦντα καὶ Ἁγιάζοντα ἡμᾶς, Κύριον καὶ Θεόν, καὶ ἐν συνεχείᾳ … «βλέπομεν» πρὸς τὸν συνάνθρωπον! Ἐλεημοσύνη, ἄνευ τῆς τοιαύτης διακρίσεως, συνιστᾷ μίαν ἀνούσιον «φιλανθρωπίαν» ἥτις, πολλάκις «ζητεῖ» τὴν ἀνταπόδοσιν, καὶ μεταβάλλεται εἰς … τυπικὴν διαδικασίαν, καὶ ἐπιφέρει κόπωσιν καὶ … ἀδρανεῖ! Ἡ ἀξία καὶ ἁγία ἐλεημοσύνη, ἀρχίζει ἀπὸ τὴν ἀπαραίτητον ἀγάπην καὶ προσφοράν μας εἰς τὸν Κύριον, καὶ … προχωρεῖ πρὸς τὸν συνάνθρωπον! 


Ἐλεήμων ὁ … Ἰούδας; 

Ποῖος νὰ πιστεύσῃ ὅτι ὁ φιλάργυρος καὶ κλέπτης Ἰούδας, αἰφνιδίως μεταβάλεται εἰς … ἐλεήμονα καὶ εὔσπλαγχνον; Ὁ μὲν Παντογνώστης Κύριος Ἰησοῦς, ὁ γινώσκων τὰς καρδίας καὶ τὰ διανοήματα τῶν ἀνθρώπων, … δὲν ἀπατᾶται! Ὅμως, καὶ οἱ λοιποὶ μαθηταί, οἵτινες τὸν γνωρίζουσι ὅλον τοῦτο τὸ διάστημα τῆς, μετὰ τοῦ Διδασκάλου, συμβιώσεως, ἀποροῦσι καὶ ἀμφιβάλουσι πῶς … ὁ μέχρι τοῦδε διαχειριστὴς τοῦ γλωσσοκόμου καί, - ὡς ὁ Ἰωάννης τὸν κατονομάζει, - κλέπτης καὶ καταχραστὴς τῶν βαλλομένων εἰς τοῦτο, αἰφνιδίως παρουσιάζεται ὡς … ὑπερασπιστὴς τῶν πτωχῶν! Ὄχι, λοιπόν! Δὲν διαθέτει ὁ Ἰσκαριώτης τοιαύτας … εὐαισθησίας! Δὲν ἐνδιαφέρεται διὰ τοὺς πτωχοὺς καὶ τοὺς ἔχοντας ἀνάγκην! Ἁπλῶς, … διαμαρτύρεται, διότι τὰ τριακόσια δηνάρια θὰ … τοῦ λείψουν! 

Ὅμως, ἐν προκειμένῳ, θὰ πρέπῃ νὰ ἴδωμεν καὶ ἄλλους … «Ἰούδας», πνευματικοὺς ἀπογόνους τοῦ προδότου τούτου, οἵτινες ἐκινοῦνταν ἀλλὰ καὶ κινοῦνται, διὰ τῆς ἰδίας ἀπατηλῆς τοιαύτης μεθόδου! Πρῶτοι δὲ τοιοῦτοι, … οἱ Γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι, «οἱ κατεσθίοντες τὰς οἰκίας τῶν χηρῶν καὶ προφάσει μακρὰ προσευχόμενοι» (Μάρκ. ΙΒ΄ 40)! Οἱ Γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι … οἱ ὑποκριταί, πρὸς τοὺς ὁποίους ὁ Κύριος … «ἐξετόξευσεν» τὰ φοβερὰ ἐκεῖνα … «οὐαί»! … «Ὅτι κατήσθιον τὰς οἰκίας τῶν χηρῶν», ὅτι ἐδίδασκον τὸν ἀφελῆ λαόν, … «ὅς δ’ ἂν ὀμόσῃ ἐν τῷ χρυσῷ τοῦ ναοῦ, ὀφείλει», καὶ «ὃς δ᾿ ἂν ὀμόσῃ ἐν τῷ δώρῳ τῷ ἐπάνω αὐτοῦ (τοῦ θυσιαστηρίου), ὀφείλει» (Ματθ. ΚΓ΄ 13-30)! Ὄπισθεν δὲ τούτων καὶ … ἐπάξιοι μιμηταί των, … ὅλοι ἐκεῖνοι οἵτινες … προσποιοῦνται τὴν ἐλεημοσύνην! Οἱ προσφέροντες τὸ ὀλίγον ἵνα λάβωσι τὸ πολύ …! Οἱ ἐξαπατῶντες διὰ τῶν ἐξωτερικῶν «καμωμάτων καὶ φερσιμάτων» τὰς καρδίας τῶν ἀφελῶν χριστιανῶν! Οἱ «διϋλίζοντες τὸν κώνωπα, τὴν δὲ κάμηλον καταπίνοντες»! 


«Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες, καθὼς καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστί»! 

Οὗτος ὁ ἀνωτέρω λόγος τοῦ Κυρίου καὶ Διδασκάλου ἡμῶν, καταδεικνύει πρωτίστως τὸν τρόπον διὰ τοῦ ὁποίου θὰ πρέπῃ ἵνα ἐνεργῇται ἡ, κατὰ Θεόν, ἐλεημοσύνη! Σκοπὸς ταύτης, δὲν εἶναι μόνον ἡ … οἰκονομικὴ στήριξις τοῦ ἐλεουμένου! Δὲν εἶναι μόνον ἡ σωματικὴ διατροφή του καὶ ἡ ὑλικὴ συντήρησις τῆς οἰκογενείας του! Βεβαίως, καὶ ταῦτα, ἔχουσι τὴν ἀξίαν των καὶ τὴν προτεραιότητά των … Κίνητρον, ὅμως, βασικὸν καὶ ἀπαραίτητον, διὰ τὴν οἵανδήποτε ἀγαθοεργίαν, εἶναι ἡ ἀγάπη μας! Πρωτίστως ἡ, πρὸς τὸν Θεόν, ἀλλὰ καὶ δευτερευόντως καὶ … ἐξ ἴσου πρὸς ταύτην, ἡ, πρὸς τὸν πλησίον, τοιαύτη! Καὶ ἡ μὲν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεόν, εἶναι ἡ ἐφαρμογὴ καὶ φύλαξις τῶν Θείων ἐντολῶν, - «ἐὰν ἀγαπᾶτέ με, τὰς ἐντολὰς τὰς ἐμὰς τηρήσατε» (Ἰωάν. ΙΔ΄ 15), - ἡ δέ, πρὸς τὸν πλησίον, τοιαύτη, εἶναι τό, … «ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς ἑαυτόν»! Τοῦτο ἀκριβῶς σημαίνει ἡ λέξις «οἰκτίρμων» …! Εἶναι, … ὁ ἔχων ἀγάπην καὶ πόνον διὰ τὸν συνάνθρωπον! Μόνον μία τοιαύτη ἀγάπη, περιέχει πόνον καὶ συμπάθειαν …! Μία τοιαύτη ἀγάπη σημαίνει … θυσίαν, καὶ καθιστᾷ τὸν ἀγαπῶντα … μιμητὴν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ … «ὃς τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν φέρει καὶ περὶ ἡμῶν ὀδυνᾶται» (Ἠσ. ΝΓ΄ 4)! 

«Προσέχετε τὴν ἐλεημοσύνην ὑμῶν μὴ ποιεῖν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων πρὸς τὸ θεαθῆναι αὐτοῖς· εἰ δὲ μήγε, μισθὸν οὐκ ἔχετε παρὰ τῷ πατρὶ ὑμῶν τῷ ἐν τοῖς οὐρανοῖς» (Ματθ. ΣΤ΄ 1). Διὰ τούτων τῶν λόγων, ὁ Κύριος καὶ Θεός μας, μᾶς ἐπέστησε τὴν προσοχήν, ὄχι μόνον εἰς τὴν ἀναγκαιότητα αὐτῆς καθ’ αὐτῆς τῆς ἀρετῆς τῆς ἐλεημοσύνης, ἀλλὰ καὶ εἰς τὸν τρόπον καὶ τὴν διάθεσιν διὰ τῶν ὁποίων πρέπει νὰ ἐνεργεῖται! Τό, νὰ διαφημίζωμεν τὰς «ἀρετὰς» ἡμῶν καὶ νὰ προκαλῶμεν τὸν ἔπαινον καὶ τὴν ἐπικρότησιν εἰς τὸν … ἑαυτόν μας, ἀποστερῶμεν τοῦτον τοῦ οὐρανίου ἐπαίνου ἀλλὰ καὶ τοῦ «μισθοῦ» τὸν ὁποῖον θὰ λάβωσιν ἐκεῖνοι οἵτινες εἰργάσθησαν … θεοπρεπῶς καὶ θεομιμήτως τὴν ἁγίαν ταύτην ἀρετὴν τῆς ἐλεημοσύνης! 

Εἰσερχόμενοι εἰς τὴν Ἁγίαν καὶ Μεγάλην Ἑβδομάδα τῶν Παθῶν τοῦ Κυρίου μας, φίλοι μου ἀναγνῶσται, πέραν τῆς οἵασδήποτε ἄλλης ἀπαραιτήτου πνευματικῆς προετοιμασίας, διὰ τὴν ὑποδοχὴν τούτων καθὼς καὶ τῆς τριημέρου ἐν νεκρῶν Ἀναστάσεως τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν, ἂς ἀγαπήσωμεν καὶ ἐργαζώμεθα τὴν ἀγάπην πρὸς τὸν πλησίον ἡμῶν καὶ δή, τὸν ἐνδεῆ καὶ πένητα, μιμηταὶ γενόμενοι τοῦ Ἀγαπῶντος ἡμᾶς καὶ ἕως Σταυροῦ καὶ θανάτου θύσαντος ἑαυτρὸν ὑπὲρ ἡμῶν. Ἀμήν. 


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

      Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν       


Κυριακή 1 Μαΐου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Τρίτη 3 Μαΐου 2022

"Το σχέδιο" ... (καταστροφής της Εύβοιας) ντοκυματέρ


Μόνο θλίψη και θυμός για αυτούς που ξεκάθαρα πρόδωσαν τις υποσχέσεις τους για την φροντίδα της  πατρίδας και των συνανθρώπων τους.
Όσοι αντέξετε δείτε το βίντεο. Αφουγκραστείτε την οργή αλλά και το βουβό παράπονο των ντόπιων.
Η καταστροφή δεν μετριέται με λόγια...


Κυριακή 1 Μαΐου 2022

Καμιά θρησκεία, κανένας "θεός" δεν ζητά αυτό!

 

Καμία θρησκεία, κανένας «θεός» δεν ζητά από τους πιστούς να αγαπούν τον συνάνθρωπό τους ως τον Εαυτό τους!

Μόνο στην Ορθόδοξη πίστη, μόνο από τον Χριστό θα το ακούσεις.

Ζήτησέ Του ΦΩΣ,  για να μπει μες στην καρδιά σου το νόημα αυτής της ΕΝΤΟΛΗΣ!!!

Πρόγραμμα Ιερού Ναού Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου

 


Οι θέσεις πλησίον του Κυρίου - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕΜΠΤΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

«Δύνασθε πιεῖν τὸ ποτήριον ὃ ἐγὼ πίνω, 

καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθῆναι;» (Μάρκ. Ι΄ 38). 


Τὸ … φιλόδοξον αἴτημα. 

Δύο ἐκ τῶν δώδεκα μαθητῶν τοῦ Κυρίου, ἀδελφοὶ κατὰ σάρκα, πλησιάζουσι τὸν Διδάσκαλόν των καὶ τὸν παρακαλοῦν … «θέλομεν ἵνα ὃ ἐὰν αἰτήσωμεν ποιήσῃς ἡμῖν»! Ὁ Κύριος, ἀνθρωπίνως φερόμενος, τοὺς ἐρωτᾷ … ποῖον εἶναι τὸ αἴτημά τους, καὶ οὗτοι σπεύδουσι ἵνα τὸ ἐκθέσωσι …˙ «δὸς ἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου»! Ὁ Κύριος, βλέπων ὅτι τοῦτο τὸ αἴτημα ἠνώχλησε τοὺς ὑπολοίπους μαθητὰς καὶ ἠγανάκτησαν οὗτοι, ἀπαντᾷ κατ’ ἀρχὴν κάπως … ἀποτόμως! «Οὐκ οἴδατε τί αἰτεῖσθε»! «Δὲν ξέρετε τί λέτε καὶ τί ζητεῖτε»! Ἐν συνεχείᾳ δε, τοὺς θέτει ἓν ἐρώτημα, διὰ τοῦ ὁποίου, … τοὺς δίδει ἵνα ἀντιληφθῶσι ποῦ ἔκαναν τὸ … λάθος καὶ διατί … παρελογίζοντο! «Δύνασθε πιεῖν τὸ ποτήριον ὃ ἐγὼ πίνω, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθῆναι;» (Μάρκ. Ι΄ 38)

Μὴ ἔχοντες αἴσθησιν τοῦ … λάθους των, οἱ δύο μαθηταὶ συνεχίζουσιν … ἐπιμένοντες εἰς τὸ αἴτημά τους, καὶ διαβεβαιοῦσι τὸν Διδάσκαλον, ὅτι εἶναι πρόθυμοι … ἵνα πίωσι τὸ ποτήριον τὸ ὁποῖον θὰ πίῃ καὶ Ἐκεῖνος, ἀλλὰ καὶ τὸ βάπτισμα τὸ ὁποῖον μέλλει νὰ βαπτισθῇ, … ἵνα βαπτισθῶσι καὶ οὗτοι! Τότε ὁ Χριστός, προλέγει καὶ διευκρινίζει εἰς τούτους ὅτι, … ναὶ μὲν θὰ πίουν τὸ πικρὸν ποτήριον τῶν θλίψεων καὶ τῆς ὀδύνης, καὶ μέλλωσιν ἵνα «βαπτισθῶσιν» εἰς τὸ βάπτισμα τοῦ μαρτυρίου καὶ τοῦ αἵματος ὑπὲρ τῆς δόξης τοῦ Κυρίου, ἀλλὰ … «τὸ … καθίσαι ἐκ δεξιῶν μου καὶ ἐξ εὐωνύμων οὐκ ἔστιν ἐμὸν δοῦναι, ἀλλ᾿ οἷς ἡτοίμασται» (Μάρκ. Ι΄ 40). 

Εἶναι φανερόν, ὅτι οἱ δύο οὗτοι μαθηταί, «ὁραματίζονται» τὸν Διδάσκαλόν των, ὡς … κοσμικὸν ἄρχοντα καὶ Βασιλέα καὶ σωτῆρα τοῦ Ἑβραϊκοῦ λαοῦ! - Τοιαύτην, ἄλλωστε, αἴσθησιν εἶχον καὶ οἱ πλεῖστοι ἐκ τῶν … ὅσων ἐτίμων καὶ ἐδόξαζον τὸν Κύριον, ὡς τοῦτο συνέβῃ καὶ κατὰ τὴν θριαμβευτικὴν εἴσοδον τοῦ Ἰησοῦ εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα, ὅταν εἰσῆλθεν … ἐπὶ πώλου ὅνου καθήμενος, δοξαζόμενος ὡς ὁ μέλλων βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ! … «ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ» (Ἰωάν. ΙΒ΄ 13).- Διεκδικοῦσι τὰς ὡς ἄνω τιμητικὰς θέσεις διὰ λόγους φιλοδοξίας … Τὴν τοιαύτην δὲ ἄποψιν ἔχουσι καὶ οἱ ὑπόλοιποι μαθηταί, διὰ τοῦτο ἄλλωστε καὶ ἠνωχλήθησαν …! 


Αἱ θέσεις πλησίον τοῦ Κυρίου καὶ αἱ … πρωτοκαθεδρίαι! 

Ὁ Διδάσκαλος, σπεύδει ἵνα … ταπεινώσῃ τοὺς μαθητάς Του καὶ δείξει εἰς τούτους τὴν ματαιότητα τῶν ἐγκοσμίων τιμῶν καὶ πρωτοκαθεδριῶν! Ἐκθέτει εἰς τούτους ἀφ’ ἑνός, ὅλους ἐκείνους οἵτινες νομίζουσιν ὅτι κυβερνῶσι τὰ ἔθνη, καὶ τὴν σκληρότητα καὶ βαρύτητα διὰ τῶν ὁποίων ἐπιδιώκουσιν ἵνα καταδυναστεύσουσι ταῦτα˙ «οἱ δοκοῦντες ἄρχειν τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καὶ οἱ μεγάλοι αὐτῶν κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν»! Ἀφ’ ἑτέρου, ὅμως, καταδεικνύει καὶ ὑπογραμμίζει τήν, ποίου εἴδους, ἐξουσίαν θὰ πρέπῃ νὰ ἀσκήσωσιν οἱ μαθηταί Του, ὅταν θὰ κληθῶσιν εἰς τὸ κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου! Ἡ ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου διὰ τῆς ὁποίας θὰ … εὐαγγελίζωσι τὰ ἔθνη, θὰ καθιστᾷ τούτους … ὡς ἔχοντας ἐξουσίαν! Πλὴν ὅμως, ἡ τοιαύτη ἐξουσία, θὰ πρέπῃ νὰ ἐκφράζεται δι’ ἐντελῶς διαφορετικῶν τρόπων καὶ μέσων, συγκριτικῶς πρὸς τὰς κοσμικὰς ἐξουσίας καὶ δυναστείας! «Οὐχ οὕτω δὲ ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται ὑμῶν διάκονος, καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ὑμῶν γενέσθαι πρῶτος, ἔσται πάντων δοῦλος»! Τοιαύτην … «ἐξουσίαν» καλοῦνται ἵνα ἀσκήσωσιν! Τὴν «ἐξουσίαν» ἥτις, ἀντί σκήπτρων καὶ ὅπλων καὶ δυνάμεως, θὰ ἀσκηθῇ διὰ τοῦ Λόγου τῆς Ἀληθείας, καὶ ἀντὶ βασιλικῶν θρόνων θὰ ἐγγυᾶται … φυλακίσεις καὶ ταλαιπωρίας καὶ μαρτύριον καὶ θάνατον …! 

Αὗται εἶναι αἱ τιμητικαὶ θέσεις πλησίον τοῦ Παμβασιλέως Χριστοῦ καὶ εἰς τοιαύτας θέσεις καλεῖ ὁ Ἴδιος … ὅσους θέλουσιν ἵνα τὰς καταλάβωσι! Θρόνος τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ μέλλει νὰ εἶναι ὁ … ὀδυνηρὸς Σταυρὸς καὶ τὰ φρικτὰ πάθη! Συνεπῶς, … θρόνοι διὰ τοὺς ἐπιδόξους … πρώτους, πλησίον Αὐτοῦ, εἶναι ἀντιστοίχως, οἱ ὀδυνηροὶ καὶ μαρτυρικοὶ θάνατοι! Αἱ τοιαῦται τιμητικαὶ θέσεις, δὲν περιβάλλονται διὰ δόξης καὶ ἀνθρωπίνων τιμῶν, ἀλλὰ ἀντιθέτως, διὰ ὕβρεων καὶ φυλακίσεων καὶ ξυλοδαρμῶν καὶ παντοίων ἄλλων σωματικῶν κακώσεων! Ἐπὶ πλέον δέ, τὰς τοιαύτας … θέσεις, διεξεδίκησαν καὶ διεκδικοῦσιν ἅπαντες ὅσοι ἔσπευσαν καὶ σπεύδουσιν … ἵνα θυσιάσωσι καὶ θυσιασθῶσι διὰ τήν, πρὸς τὸν Κύριον, ἀγάπην των! Διὰ τοῦτο καὶ προσέθεσεν ὁ Κύριος, … «Τὸ … καθίσαι ἐκ δεξιῶν μου καὶ ἐξ εὐωνύμων οὐκ ἔστιν ἐμὸν δοῦναι, ἀλλ᾿ οἷς ἡτοίμασται»! Δηλαδή, … «αἱ τοιαῦται τιμητικαὶ θέσεις, δὲν δίδονται ἀπὸ ἐμὲ εἰς ὅσους τὰς … ζητοῦν, ἀλλὰ εἰς ὅσους κρίνει ἡ δικαιοκρισία τοῦ Πατρός μου»! 


Ποῖοι εἶναι, οἱ μέλλοντες καθεσθῆναι … 

«ἐκ δεξιῶν καὶ ἐξ εὐωνύμων» τοῦ Κυρίου; 

Βεβαίως, δὲν θέτομεν τὸ τοιοῦτον ἐρώτημα, προκειμένου νὰ … προηγηθῶμεν τῆς Θείας κρίσεως (ὁ Θεὸς φυλάξοι!) Ὅμως, ἂς ἐνθυμηθῶμεν τοὺς Λόγους τοῦ Δεσπότου, πρὸς τὸν Πέτρον, ὅταν ἐκεῖνος τὸν ἠρώτησεν, «ἰδοὺ ἡμεῖς ἀφήκαμεν πάντα καὶ ἠκολουθήσαμέν σοι· τί ἄρα ἔσται ἡμῖν;» Ὁ Κύριος, λοιπόν, ἀπήντησεν: «ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὑμεῖς οἱ ἀκολουθήσαντές μοι, ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ, ὅταν καθίσῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καθίσεσθε καὶ ὑμεῖς ἐπὶ δώδεκα θρόνους κρίνοντες τὰς δώδεκα φυλὰς τοῦ Ἰσραήλ» (Ματθ. ΙΘ΄ 27-28)! Ἰδοὺ τὸ κριτήριον διὰ τὴν κατάληψιν τῶν θέσεων πλησίον τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ, κατὰ τὴν Δευτέραν Αὐτοῦ παρουσίαν! Οἱ ἀκολουθήσαντες τὸν Κύριον καὶ τὸν Θεῖον Λόγον Του, καὶ οἱ θυσιάσαντες τὰ ἐγκόσμια καὶ φθαρτά, χάριν τῶν αἰωνίων καὶ ἀφθάρτων, καὶ οἱ θυσιασθέντες δι’ Αὐτόν! Οὗτοι θὰ καθίσωσιν εἰς τὰς τιμητικὰς θέσεις, «ἐν τῇ δόξῃ Αὐτοῦ»! 

Εἰς τούτους τοὺς προαναφερθέντας, δὲν συγκαταλλέγονται μόνοι οἱ Θεῖοι Ἀπόστολοι, - οἱ ὄντως … θυσιάσαντες τὰ πάντα ὑπὲρ Αὐτοῦ καὶ θυσιασθέντες δι’Αὐτόν, - ἀλλὰ καὶ πλήθη Ἁγίων Μαρτύρων καὶ Πατέρων καὶ Ὁσίων! Εἶναι οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ γνωστοὶ καὶ ἄγνωστοι, οἵτινες ὑπέστησαν τοὺς ἰδίους κόπους καὶ τὰς ἰδίας στερήσεις καὶ τὰ ἴδια μαρτύρια, διὰ τὸν … ἠγαπημένον των Ἰησοῦν! 


Τὸ καθοριστικὸν ἐρώτημα …! 

Κλείοντες τὸ παρόν, ὑποχρεούμεθα ἐκ τῶν ὡς ἄνω λεχθέντων, ἵνα ἐρωτήσωμεν ἑαυτούς …! Ἡμεῖς, τίνας θυσίας, καὶ τίνας κόπους καὶ κακοπαθείας, καὶ πόσας καταφρονήσεις κοσμικῶν καὶ φθαρτῶν καὶ ἁμαρτωλῶν, θὰ ἔχωμεν ἵνα ἐπιδείξωμεν κατ’ἐκείνην τὴν ἡμέραν τὴν μεγάλην καὶ ἐπιφανῆ; Μήπως ἠκυρώσαμεν … τὴν ὑποδειχθεῖσαν ὑπὸ τοῦ Κυρίου … σωτήριον ὁδὸν καὶ ἐπιλέξαμεν ἵνα βαδίσωμεν … «ὁδοὺς ἀλλοτρίας» καὶ καταστροφικάς; Μήπως, ἔτι χειρότερον, διεστρέψαμεν τὰς … Κυριακὰς ὑποδείξεις καὶ ἠτιμάσαμεν τὸν Θεῖον Νόμον καὶ παρεβλέψαμεν ἐκεῖνο τὸ … «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, … διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν»; Εἴθε ὁ Κριτὴς νὰ δείξῃ εἰς ἡμᾶς τὸν ἄπειρον Αὐτοῦ … οἶκτον καὶ τὴν Αὐτοῦ συγκατάβασιν, καὶ συγκαταλλέξει ἡμᾶς … ἔστω καὶ … ἐσχάτους, εἰς τὴν Ἁγίαν ποίμνην Αὐτοῦ! Ἀμήν. 


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

       Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν


Κυριακή του Πάσχα 24 Απριλίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα