Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

Τὰ δάκρυα καὶ ἡ παρρηγορία! - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΡΙΤΗ ΛΟΥΚΑ (9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022)

«μὴ κλαῖε» (Λουκ. Ζ΄ 11-16)! 


Τὰ δάκρυα καὶ ἡ παρρηγορία! 

Ὁδεύων ὁ Κύριος μετὰ τῶν μαθητῶν Του, καὶ πορευόμενος πρὸς τὴν πόλιν Ναΐν, συμπορεύονται μετ’ Αὐτοῦ πολλοὶ ἄνθρωποι, - κυρίως … «περίεργοι», - ἐλπίζοντες ὅτι … κάτι θαυμαστὸν θὰ ἐνεργήσῃ ὁ Διδάσκαλος, προκειμένου νὰ ἰκανοποιήσουν τὴν περιέργειά τους! Ἐγγίζων καὶ εἰσερχόμενος διὰ τῆς πύλης τῆς πόλεως, … «καὶ ἰδοὺ ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς υἱὸς μονογενὴς τῇ μητρὶ αὐτοῦ, καὶ αὕτη ἦν χήρα, καὶ ὄχλος τῆς πόλεως ἱκανὸς ἦν σὺν αὐτῇ» (Λουκ. Ζ΄ 12). Ἕνα δρᾶμα ἐκτυλίσσεται καὶ διαδραματίζεται ἐνώπιον τοῦ Κυρίου καὶ πάντων τῶν παρισταμένων … Μία κηδεία μὲ πολλὰς δραματικὰς ἰδιαιτερότητας. Ἕνας νεαρὸς εἶναι ὁ νεκρός, καὶ οὗτος εἶναι … «μοναχογυιός», μοναδικὸ στήριγμα μιᾶς χήρας μητέρας …! 

Ὁ Κύριος - ὡς Θεὸς Παντογνώστης - γνωρίζει τοῦτο τὸ δρᾶμα καὶ τὰς … παραμέτρους του, καὶ ἐνῶ διὰ τοὺς πολλοὺς ἡ συνάντησις αὕτη εἶναι … συγκυριακή, διὰ τὸν Χριστὸν εἶναι … μέρος τοῦ Θείου προγράμματός Του! Παρ’ ὅτι ὁ Διδάσκαλος εἰς τὰς διδασκαλίας Του, ἐπαινεῖ τοὺς … κλαίοντας καὶ πενθοῦντας, καὶ ἀντιθέτως … ἀπειλεῖ τοὺς γελῶντας, ἐν προκειμένῳ … λυγίζει πρὸ τῆς ταλαιπώρου ἐκείνης χήρας! Βλέπων αὐτὴν ὀδυρομένην καὶ ἀπηλπισμένην, τὴν … ἐσπλαχνίσθη˙ δηλαδὴ … ἔκανε τὸν πόνο της, πόνο Του! Τὴν πλησιάζει καὶ τῆς συνιστᾷ νὰ … μὴν κλαίει! Ὄχι, διότι δὲν καταλαβαίνει τὸν πόνο της, ἀλλὰ διότι πρόκειται, ὄχι ἁπλῶς νὰ «καταλαγιάσῃ» τὴ θλίψη της, ἀλλὰ καὶ νὰ τῆς δώσῃ … χαρὰ μοναδικὴ καὶ ἀπερίγραπτη! Βεβαίως, καὶ ἡμεῖς οἱ ἄνθρωποι, πρὸ τοιούτων θλιβερῶν καταστάσεων, περίπου τὰ ἴδια συνιστῶμεν εἰς τοὺς πενθοῦντας καὶ ὀδυρωμένους, χωρίς, ὅμως, νὰ δυνάμεθα νὰ προσφέρωμεν εἰς τούτους … κάτι περισσότερον καὶ οὐσιωδέστερον! Ὁ Κύριος ὅμως, ἦλθεν εἰς τὴν γῆν, διὰ νὰ παρρηγορήσῃ τοὺς ὀδυνωμένους καὶ θλιβομένους, καὶ νὰ δώσῃ εἰς τούτους χαρὰν καὶ ἀγαλλίασιν! Ἦλθε νὰ θεραπεύσῃ τοὺς ἀσθενεῖς καὶ ἀναστήσῃ τοὺς κεκοιμημένους, καὶ … τὰ δάκρυα - ἅτινα προείπωμεν, - τὰ συνιστᾷ, … εἰς τοὺς ἁμαρτωλοὺς καὶ μετανοοῦντας διὰ τὰς ἁμαρτίας των! 


Ἡ χαρὰ τῆς … ἀναστάσεως! 

«Καὶ προσελθὼν ἥψατο τῆς σοροῦ, οἱ δὲ βαστάζοντες ἔστησαν, καὶ εἶπε· νεανίσκε, σοὶ λέγω, ἐγέρθητι» (Λουκ. Ζ΄ 14)! Διὰ τούτων τῶν λιτῶν καὶ ἁπλῶν λόγων, περιγράφει τὸ ἱερὸν κείμενον … τὰ ὅσα ἐπηκολούθησαν! Ὁ Κύριος ἐπλησίασε πρὸς τὸν νεκρόν, καὶ διὰ τῶν παναχράντων χειρῶν Του, ἤγγισε τὴν σορόν … Ἡ κίνησις αὕτη ἦτο, θὰ ἐλέγωμεν, ἓν … νεῦμα πρὸς τοὺς βαστάζοντας καὶ μεταφορεῖς … νὰ σταματήσουν καὶ νὰ κατεβάσουν ἀπὸ τοὺς ὤμους των τὸν κεκοιμημένον νεανίσκον˙ ὅπερ καὶ ἐγένετο! Ἀμέσως δὲ ὕστερον, … καλεῖ ὁ Χριστὸς τὸν νεκρόν! Καλεῖ ἡ … Ζωὴ τὸν θάνατον! Ἀκούεται ἐκείνη ἡ Θεία φωνή, ἥτις δημιουργεῖ καὶ δίδει ζωήν, ὡς τότε, ὅτε ἐδημιούργει τὴν κτίσιν ὅλην καὶ τὸν κόσμον καὶ τὸν ἄνθρωπον! Ἀκούεται ἡ φωνὴ ἡ ὁποία δίδει … ἐντολὴν εἰς τὸν Ἅδην, ἵνα ἐπιστρέψῃ τὴν ψυχὴν τοῦ νεανίσκου εἰς τὸ νεκρόν του σῶμα! Μία φωνή, ἥτις δίδει εἰς τοὺς πάντας ἵνα καταλάβωσι, τίς ἔστιν οὗτος ὁ διατάσσων … καὶ δίδων ζωὴν εἰς τοὺς κεκοιμημένους! 

Καὶ ὁ νεκρὸς ἠγέρθῃ, καὶ ἤρχισε νὰ ὁμιλῇ, καὶ ἐσηκώθη ἀπὸ τὴν νεκρικὴν κλίνην, καὶ ὁ Κύριος τὸν παραδίδει εἰς τὴν μητέρα του! Ἅπασαι αἱ τοιαῦται «κινήσεις» καὶ … ἴσως, λεπτομέρειαι διὰ κάποιους, ἔχουσιν ἰδιαιτέραν σημασίαν καὶ … αὗται, ὡς ἔχωμεν εἴπῃ κατ’ ἐπανάληψιν, εἶναι ἡ οὐσία τοῦ περιγραφομένου θαυμαστοῦ γεγονότος! Ἡ ἀνάστασις τοῦ νεανίσκου, ἡ ὁποία … ἐπιβεβαιώνεται ἀπὸ τὰς συγκεκριμμένας … λεπτομερείας! Ναί, ἀνεστήθῃ ὁ νεανίσκος, ὅπως καὶ τόσοι ἄλλοι νεκροὶ ἀπὸ τὴν δύναμιν τοῦ Κυρίου, διὰ νὰ δείξῃ ὁ Ραββί, ὅτι ἡ ψυχὴ τοῦ νεαροῦ ἔζῃ καὶ μετὰ τὴν κοίμησίν του! Διὰ νὰ προμηνύσῃ ὁ Θεὸς εἰς τὸν Ἅδην ὅτι πλησιάζει ἡ ἡμέρα καὶ ἡ ὥρα, καθ’ ἅς, Αὐτὸς ὁ Ἴδιος θὰ περάσῃ διὰ τοῦ θανάτου Του, τὰς πύλας τοῦ Ἅδου καὶ θὰ καταργήσῃ … «τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τοὐτέστι τὸν διάβολον» (Εὐχὴ τῆς Ἐκκλησίας)! Διὰ νὰ βεβαιώσῃ ἡμᾶς πάντας, ὅτι ὁ θάνατος, ὅσον ἀποκρουστικὸς καὶ φοβερὸς καὶ ἂν φαίνεται, ἰδίως μετὰ τὴν Ἀνάστασιν τοῦ Σωτῆρος, δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο, παρ’ ἓν μικρὸν καὶ ἁπλοῦν ἐπεισόδιον, εἰς τὴν αἰωνίαν ζωήν μας! 


Υἱοὶ τῆς Ἀναστάσεως! 

Ἠρωτήθῃ κάποτε ὁ Κύριος ἀπὸ τοὺς Σαδδουκαίους, - οἵτινες δὲν ἐπίστευον εἰς τὴν Ἀνάστασιν τῶν νεκρῶν, - ἐὰν ἐξακολουθοῦν νὰ ἰσχύουν καὶ μετὰ τὸν θάνατον τῶν ἀνθρώπων, οἱ οἰκοκογενειακοὶ καὶ συγγενικοὶ δεσμοί, οἵτινες συνέδεον τούτους, ἐν ὅσῳ εὑρίσκοντο οὗτοι εἰς τὸν κόσμον τοῦτον! Ἡ ἀπάντησις τοῦ Διδασκάλου, εἶναι ἰδιαιτέρως παρρήγορος, καὶ βεβαιοῖ ὅτι μετὰ τὴν … «γέννησιν» διὰ τοῦ θανάτου, ἐκεῖνοι ποὺ θὰ ἀξιωθοῦν νὰ τύχουν τῆς Οὐρανίου Βασιλείας, δὲν θὰ ἔχουσι τοὺς γηΐνους συγγενικοὺς δεσμούς, καὶ θὰ εἶναι πλέον «υἱοὶ ποὺ δὲν προέρχονται ἀπὸ φυσικὴν γέννησιν, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἀνάστασιν, ποὺ ὁ Θεὸς θὰ διατάξῃ καὶ θὰ πραγματοποιήσῃ», κατὰ τὴν ἑρμηνείαν καὶ μετάφρασιν τοῦ Ἰ. Κολιτσάρα. 

Τοιούτους … υἱοὺς τῆς Ἀναστάσεως, προορίζει ὁ Κύριος ὅλους ἡμᾶς, οἵτινες … «εἰς τὸν θάνατον αὐτοῦ ἐβαπτίσθημεν. Συνετάφημεν οὖν αὐτῷ διὰ τοῦ βαπτίσματος εἰς τὸν θάνατον, ἵνα ὥσπερ ἠγέρθη Χριστὸς ἐκ νεκρῶν διὰ τῆς δόξης τοῦ πατρός, οὕτω καὶ ἡμεῖς ἐν καινότητι ζωῆς περιπατήσωμεν» (Ρωμ. ΣΤ΄ 3-4). Ἡ ἀνάστασις τοῦ υἱοῦ τῆς χήρας, ἐν προκειμένῳ, ἀλλὰ καὶ ἡ ἀνάστασις τῆς κόρης τοῦ Ἰαείρου, … καὶ ἡ ἀνάστασις τοῦ Λαζάρου, καθὼς καὶ πολλῶν ἄλλων οἵτινες ἐπανῆλθον διὰ «χειρὸς Κυρίου», ἐκ τοῦ σωματικοῦ θανάτου εἰς τὴν ζωὴν ταύτην, οὐδὲν ἕτερον διδάσκουσιν ἡμᾶς, πλὴν ὅτι … εἴμεθα «υἱοὶ τῆς Ἀναστάσεως», βεβαπτισμένοι εἰς τὸ Πανάγιον Ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ … «προσδοκῶντες Ἀνάστασιν νεκρῶν καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος»! 

Δὲν ἀρκεῖ, ὅμως ἀδελφοί μου, τὸ Βάπτισμα ἡμῶν, ὡς … ἐγγύησις διὰ τὴν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ! Πλὴν τούτου, ζητεῖται καὶ ἡ ἐν τοῖς Μυστηρίοις τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας, … ἀλλὰ καὶ διὰ τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος, κατὰ τοῦ κακοῦ καὶ τῆς ἁμαρτίας, πορεία διὰ τοῦ … κόσμου τούτου τοῦ ματαίου καὶ φθειρομένου, ἐπὶ τῷ σκοπῷ τῆς αἰωνίου ζωῆς καὶ μακαριότητος! «Ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας», ἑπομένως, «ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν» (Ἑβρ. ΙΒ΄ 2).              

Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

      Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν


Γιορτή 28η Οκτωβρίου 2022 - Ιερός Ναός Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών

 


















Πανηγύρι Ιεράς Μονής Αγίου Γερασίμου Μεντουργιάνικα Κορινθίας 2022





















Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022

Ένα πρότυπο ιεράρχη... γι' αυτούς που ψάχνουν... και δεν βρίσκουν...και κρίνουν... και κατακρίνουν



Ἀπώλεια καὶ … σωτηρία! - π. Τιμόθεος Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΛΟΥΚΑ (2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022)

 

«Καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τὸ αὐτὸ ποιοῦσι» (Λουκ. ΣΤ΄ 33).

 

Ἡ τριπλῆ … ὑπογράμμισις καὶ σύγκρισις.

 

Τρεῖς φοράς, φίλοι μου ἀναγνῶσται, ὁ Διδάσκαλος, εἰς τὴν σημερινὴν Εὐαγγελικὴν περικοπήν, ὑπεγράμμισε καὶ συνέκρινε τὴν συμπεριφορὰν τῶν πιστῶν Του, πρὸς ἐκείνην τὴν τῶν ἁμαρτωλῶν! Συγκεκριμμένως, θέλων ὁ Κύριος νὰ τονίσῃ καὶ ὑπογραμμίσῃ, τὴν ἀγάπην πρὸς τὸν συνάνθρωπον, ἥτις θὰ πρέπῃ νὰ διακρίνῃ τοὺς ἀνθρώπους τοῦ … Θεοῦ, ἀπ’ ἐκείνους τοὺς … ἁμαρτωλούς, ἐπανέλαβε τρεῖς φοράς, τὴν ἰδίαν φρᾶσιν – μὲ μικρὰς παραλλαγάς …! «Καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τοὺς ἀγαπῶντας αὐτοὺς ἀγαπῶσι», «Καὶ γὰρ οἱ ἁμαρτωλοὶ τὸ αὐτὸ ποιοῦσι», «Καὶ γὰρ ἁμαρτωλοὶ ἁμαρτωλοῖς δανείζουσιν ἵνα ἀπολάβωσι τὰ ἴσα»!

Τρεῖς φοράς, συγκρίνει τοὺς πιστοὺς τοῦ Θεοῦ μὲ τοὺς ἀνθρώπους τῆς ἁμαρτίας, διὰ νὰ μᾶς διευκρινίσῃ, ἀφ’ ἑνὸς μέν, ὅτι οἱ κοσμικοὶ καὶ ἁμαρτωλοὶ ἄνθρωποι, παρ’ ὅτι … φαίνεται ὅτι ἔχουν ἀγάπην, ἐν τούτοις, ἡ ἀγάπη των αὕτη δὲν εἶναι … δεκτὴ καὶ εὐάρεστος εἰς τὸν Θεόν! Εἶναι «ἀγάπη» … ὠφελιμιστικὴ καὶ κερδοφόρος! Εἶναι «ἀγάπη» ἐμπορικὴ καὶ διαπραγματεύουσα καὶ θέτουσα ὅρια καὶ προϋποθέσεις! Εἶναι, τέλος, … ἀγάπη, ἥτις ἀντὶ νὰ θυσιάζεται, ζητεῖ … θυσίας καὶ θύματα! Καὶ ἐπειδή, ὁ Κύριος, δὲν διδάσκει τὴν τοιαύτην ἀγάπην, … καὶ ἐπειδὴ θέλει νὰ διευκρινίσῃ τὴν τελείαν ἀγάπην, προσέθεσεν, ὡς ἠκούσαμεν, ὅτι ἡ ζητουμένη καὶ εὐάρεστος εἰς Αὐτὸν ἀγάπη, εἶναι ἐκείνη ἡ πρὸς τοὺς ἐχθρούς … !!! Εἶναι ἡ ἀγάπη μας πρὸς ἐκείνους … τοὺς μισούντας καὶ διώκοντας καὶ συκοφαντούντας καὶ κακολογούντας ἡμᾶς! Εἶναι ἡ ἀγάπη τὴν ὁποίαν ἀργότερον ἔδειξεν ὁ Κύριος ἀπὸ τοῦ Σταυροῦ, πρὸς τοὺς σταυρωτάς Του, ὅταν, ὀλίγον πρὸ τοῦ θανάτου Του, ἐξεφώνησεν ἐκεῖνο τὸ … «πάτερ, ἄφες αὐτοῖς· οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι» (Λουκ. ΚΓ΄ 34)!  

 

Πόσον λάθος κάνομεν … !!!

 

Ὅταν ἀκούομεν ἀπὸ τὰ Θεῖα χείλη τοῦ Χριστοῦ μας τὰς μοναδικὰς θείας ἀληθείας, τότε, … σπεύδομεν νὰ τὰς ἀμβλύνωμεν καὶ νὰ τὰς παραχαράξωμεν! Τοῦτο δὲ τὸ ὀλέθριον καὶ φοβερὸν κακόν, … τὸ κάνομεν πρωτίστως, ἡμεῖς οἱ λεγόμενοι χριστιανοί˙ πολλάκις δέ, καὶ κάποιοι ὀρθόδοξοι κληρικοί! Αἱ Θεῖαι ἀλήθειαι καὶ διδασκαλίαι ἔχουσιν ἀξίαν καὶ δύναμιν, ὅταν ἀκούωνται γνήσιαι καὶ αὐθεντικαί, ὡς μᾶς τὶς παρέδωσεν ὁ ἴδιος ὁ Χριστός! Ἀφ’ ἧς στιγμῆς προσπαθήσωμεν νὰ τὰς «διορθώσωμεν» καὶ νὰ τὰς προσαρμόσωμεν εἰς τὰς κοσμικὰς ἀπαιτήσεις, αἱ τοιαῦται διδαχαί, παύουσι νὰ εἶναι σωτηριώδεις, καὶ γίνονται ἁπλῶς … φιλήκοα ἀκούσματα καὶ οὐδὲν πέραν τούτων! Διὰ τοῦτο καὶ ὁ Διδάσκαλος, ὀλίγον πρὸ τῆς Θείας Αὐτοῦ Ἀναλήψεως, συνέστησεν εἰς τοὺς Ἁγίους Αὐτοῦ Μαθητάς, τοῦτο ἀκριβῶς, … διὰ νὰ διαφυλάξῃ τούτους … ἀπὸ ποικίλας πλανεμένας διδασκαλίας, ἀλλὰ καὶ διὰ νὰ εἶναι καὶ παραμένουσιν ὄντως … Μαθηταί Του! «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν» (Ματθ. ΚΗ΄ 19-20). Ὑπεγραμμίσαμεν τὴν συγκεκριμμένην φρᾶσιν τοῦ ἱεροῦ κειμένου, διότι εἰς ταύτην τὴν φρᾶσιν, φαίνεται καὶ εὑρίσκεται ἡ ἀξία τοῦ Θείου Λόγου!

Μόνον ἡ Ἁγία ἡμῶν Μήτηρ, ἡ Ἐκκλησία δηλαδή, δύναται νὰ παρεμβαίνῃ εἰς τὰ τοιαῦτα Θεῖα Λόγια, ὄχι διὰ νὰ τὰ διορθώνῃ, - διότι δὲν ἔχουσι λάθη καὶ ἀτελείας, καθότι … Λόγια Θεοῦ, - ἀλλὰ διὰ νὰ προσαρμόζῃ ταῦτα, εἰς τὰς ἑκάστοτε διαμορφουμένας συνθήκας! Μόνον ἡ Ἐκκλησία, ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ, καὶ οὐδέποτε … ἓν οἷονδήποτε πρόσωπον, ὅσον … ὑψηλὸν καὶ ἂν εἶναι, οἷονδήποτε τίτλον καὶ ἂν κατέχῃ καὶ ὅσονδήποτε ἐνάρετον καὶ Ἅγιον καὶ ἂν εἶναι! Τοῦτο λέγομεν, κυριολεκτικῶς, καὶ τοῦτο ἴσχυεν καὶ ἰσχύει εἰς τὴν Ἁγίαν ἡμῶν Ἐκκλησίαν! Πολλὰ ἐγράφησαν καὶ ἐλέχθησαν ὑπὸ μεγάλων πατέρων καὶ ὁσίων καὶ ἀσκητῶν, ἐκ τῶν ὁποίων ὅμως, ἡ Ἐκκλησία ἐπέλεξεν ὅσα … ἔπρεπε, διὰ νὰ τὰ ὁρίσῃ ὡς … κανόνας! Τὰ λοιπά, … εἶναι ὠφέλιμοι διδασκαλίαι καὶ οὐδὲν πέραν τούτων …!

Συνεπῶς, δὲν ὁρίζομεν ἡμεῖς τοὺς νόμους καὶ τοὺς κανόνας ἐπὶ τῶν ὁποίων ὀφείλομεν νὰ πορευώμεθα, ἀλλὰ ὁ Νομοθέτης καὶ Νομοδότης! Ἡ διδασκαλία καὶ ὁ νόμος … ὑπάρχουσι! Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ὅμως συνήθως ὑστερεῖ ἢ καὶ ἐλλείπει, εἶναι ἡ διάθεσις πρὸς πειθαρχίαν καὶ … μαθητείαν εἰς τὸν τοιοῦτον Θεῖον Νόμον!

 

Ἀπώλεια καὶ … σωτηρία!

 

Ἀκούεται ἰδιαιτέρως ἐντυπωσιακόν, καὶ θὰ πρέπῃ νὰ ἐμμείνωμεν εἰς τοῦτο, ὅτι ὁ Κύριος, δὲν ἐστιάζει εἰς αὐτὰ … ταῦτα τὰ καλὰ ἔργα! Διὰ νὰ γίνωμεν δὲ περισσότερον σαφεῖς, … ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ἀναζητεῖ, ἀλλὰ καὶ θὰ ἀναζητήσῃ, δὲν εἶναι ἁπλῶς, ἔργα … ξηρὰ τὰ ὁποῖα θὰ συμφωνοῦν μὲ τὸν Θεῖον Νόμον, ἀλλά, ὡς διασαφίζει ὁ Θεῖος Ἰάκωβος ὁ Ἀδελφόθεος, τὰ ἔργα τῆς ἀγάπης μας θὰ πρέπῃ νὰ «ὑποστηρίζωνται» ἀπὸ τὴν πίστιν καὶ ἀφοσίωσίν μας εἰς τὸν Χριστόν! Τοῦτο ὅπερ διευκρινίζει ὁ Ἰησοῦς εἰς τὴν σημερινὴν Εὐαγγελικὴν περικοπήν, τοῦτο καὶ εὑρίσκωμεν εἰς τὴν ὡς ἄνω Καθολικὴν ἐπιστολήν˙ «σὺ πίστιν ἔχεις, κἀγὼ ἔργα ἔχω· δεῖξόν μοι τὴν πίστιν σου ἐκ τῶν ἔργων σου, κἀγὼ δείξω σοι ἐκ τῶν ἔργων μου τὴν πίστιν μου» (Ἰακ. Β΄ 18), καί, «Ὥσπερ γὰρ τὸ σῶμα χωρὶς πνεύματος νεκρόν ἐστιν, οὕτω καὶ ἡ πίστις χωρὶς τῶν ἔργων νεκρά ἐστι» (ἐνθ’ ἀν. Β΄ 26)!

Χαρακτηριστικὸν παράδειγμα, ἐν προκειμένῳ, εὑρίσκομεν ἐκεῖ εἰς τὴν γνωστὴν παραβολὴν τῶν, «Τελώνου καὶ Φαρισαίου»! Μόνον «καλὰ ἔργα» εἶχε καὶ ἐπεδείκνυεν ὁ «εὐλαβὴς» … Φαρισαῖος! Προσηύχετο, ἐνήστευε «δὶς τοῦ σαββάτου», «ἀποδεκατοῦσε» ὅλα ὅσα ἀποκτοῦσε εἰς τὴ ζωή του καὶ τὰ διέθετε ὑπὲρ τῶν πτωχῶν! Ὅμως, μὲ ὅλα αὐτὰ … ἐξαπατοῦσε πρωτίστως τὸν ἑαυτό του καὶ ἐν συνεχείᾳ τοὺς ἀνθρώπους! Τί κι’ ἂν «ἐτηροῦσε» τυπικῶς τὰς συγκεκριμμένας ἐντολάς; Ἐφ’ ὅσον ὅλα αὐτὰ τὰ ἔπραττεν … ὄχι διὰ τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ … «πρὸς τὸ θεαθῆναι τοῖς ἀνθρώποις», ταῦτα παρέμενον, ξηρὰ ἔργα τὰ ὁποῖα δὲν συνεκίνουν τὸν Θεόν! Καὶ ὄχι μόνον δὲν συνεκινεῖτο ὁ Θεὸς ἐκ τῶν τοιούτων ἔργων, ἀλλὰ τοὐναντίον … ὁ Τελώνης ὅστις ἔγεμεν κυριολεκτικῶς ἐξ ἁμαρτωλῶν καὶ ἀδίκων ἔργων, διὰ τῆς σωστῆς καὶ εὐαρέστου στάσεως αὐτοῦ ἔναντι τοῦ Θεοῦ, συνεκίνησε τὸν Θεόν, Ὅστις καὶ ἐδικαίωσε τοῦτον κατὰ τὴν Θείαν διαβεβαίωσιν!

Τὸ ἴδιον ἀκριβῶς συμβαίνει καὶ μὲ τὰς θυσίας τῶν … Κάϊν καὶ Ἄβελ! Καὶ οἱ δύο προσεύχονται, καὶ οἱ δύο προσφέρουν θυσίαν εἰς τὸν Θεόν! Ὅμως ὁ Κύριος δεικνύει … ὅτι ἐκείνη ἡ θυσία τοῦ Ἄβελ, ἦτο ἡ εὐπρόσδεκτος εἰς Αὐτόν! Τοῦτό δε, διότι ὁ Ἄβελ εἶχε τὴν σωστὴ σχέσιν μὲ τὸν Θεόν!

Συνεπῶς, ἀδελφοί μου, ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ζητεῖ σήμερον ὁ Κύριος ἀπὸ ἡμᾶς, εἶναι τό … νὰ ζῶμεν δι’ τὴν … Ἀγάπην Του πρωτίστως, ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν ἀγάπην πρὸς τὸν πλησίον μας! Ἐκείνην τὴν Ἀγάπην τὴν ὁποίαν καὶ θὰ Τοῦ ζητήσωμεν ὅταν θὰ εὑρεθῶμεν ἐνώπιόν Του κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς Κρίσεως!

Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

 


Η υποκρισία μας, το... τάχα ξάφνιασμά μας για την Παιδεραστία στην Ελλάδα.

 

Η έξαρση της παιδεραστίας δεν ήρθε από το «τίποτα», όπως θέλουν να το παρουσιάζουν μερικοί δημοσιολογούντες που παριστάνουν τους έκπληκτους - Τα παιδιά χάνουν το οξυγόνο της αθωότητας τους μέρα με τη μέρα, γιατί τους το κλέβει μια νοσηρή κοινωνία που πεθαίνει από πνευματική ασφυξία


Τα «τέρατα» του Κολωνού δεν ήρθαν από το πουθενά

Με την υπόθεση του 53χρονου παιδεραστή και το άνοιγμα της συζήτησης για την δράση των κυκλωμάτων παιδεραστίας, ένα ολόκληρο πολιτικό, καλλιτεχνικό, δημοσιογραφικό, κοινωνικό σύστημα προσποιείται πως είναι «έκπληκτο» για αυτήν την φρικιαστική πτυχή της κοινωνίας μας. Ακούμε βαρύγδουπες δηλώσεις για κάθαρση της κοινωνίας και τα τηλεπαράθυρα πλημμύρισαν από «δικαστές» που κατακεραυνώνουν την ανηθικότητα.


Σωστές οι καταδίκες, άλλα εύκολες και ανέξοδες. Μήπως καλύτερα να βάλουμε την κοινωνία μας μπροστά στον καθρέφτη και να προσέξουμε τι θα σχηματιστεί στο είδωλο;


Ακούγοντας τις δημόσιες τοποθετήσεις διαφόρων προσώπων που σχολιάζουν το θέμα τις τελευταίες μέρες, θα έλεγε κανείς πως δίνεται η εντύπωση ότι ζούμε σε μια κοινωνία που αποτελεί παγκόσμιο πρότυπο ηθικής ακεραιότητας.


Κι όμως, περισσότερο από την δυσωδία του εγκλήματος αυτού καθεαυτού, ζέχνει η υποκρισία του συστήματος που προσποιείται πως ο εκμαυλισμός και η διακόρευση παιδιών προέκυψε από το πουθενά. Ένα ολόκληρο σύστημα συμπεριφέρεται σαν οι παιδόφιλοι να είναι κάποια τυχαία «λάθη» της φύσης, κάποια καρκινώματα της κοινωνίας που εμφανίστηκαν από μια στιγμιαία ανωμαλία του κοινωνικού «DNA».


Είναι όμως έτσι; Ή το ίδιο το σύστημα θρέφει τα τέρατα στο υπόγειο και δηλώνει «έκπληκτο» όταν αυτά στρογγυλοκάθονται στο καθιστικό;


Το ίδιο σύστημα που σήμερα δηλώνει αποτροπιασμό και διαρρηγνύει τα ιμάτια του για την υπόθεση του Κολωνού, είναι που σταδιακά προώθησε με ποικίλους τρόπους την διαφθορά της παιδικής αθωότητας, και συνεχίζει να την στηρίζει.


Ολοκληρωμένη σεξουαλικότητα στα… 15;

Ας θυμηθούμε για παράδειγμα πως με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης ψηφίστηκε η δυνατότητα επαναπροσδιορισμού φύλου και η νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου από τα 15 έτη. Ένας νόμος που υιοθετήθηκε πλήρως και από την παρούσα κυβέρνηση.


Δηλαδή η ίδια η πολιτεία θεωρεί (από το 2017), πως ήδη από την ηλικία των 15 ετών, ένα παιδί έχει αποκτήσει την… ωριμότητα να καταλήξει στο φύλο που το εκφράζει, κάτι που προϋποθέτει βέβαια πως έχει αναπτύξει ήδη την σεξουαλικότητα του και έχει κατασταλάξει στο αν θέλει να είναι άνδρας ή γυναίκα!


Ένας ασχημάτιστος χαρακτήρας που στα 15 δεν γνωρίζει ούτε καν ποια επαγγελματική κατεύθυνση θα πάρει, θεωρείται από το κράτος «έτοιμος» για να προχωρήσει σε μια χειρουργική επέμβαση που θα καθορίσει ολόκληρη τη ζωή του!


Είναι ή δεν είναι μια έμμεση σεξουαλικοποίηση του παιδικού ψυχισμού ένα τέτοιο φθοροποιό σκεπτικό; Έδωσε ή δεν έδωσε τις ευλογίες του το κράτος, στην κοινωνική διαφθορά της εφηβείας; Αν συνδυάσουμε το παραπάνω στοιχείο με το γεγονός ότι η πολιτεία αναγνωρίζει «συναίνεση» στο σεξ μόλις από τα 15 και μέχρι αυτή την ηλικία παρέχει ποινική προστασία (και μόνο σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις ως τα 18), τότε βγαίνει το συμπέρασμα πως ένα άγουρο παιδί που βρίσκεται ακόμη στην τρέλα της εφηβείας, θεωρείται… ενήλικος σεξουαλικά.


Εντωμεταξύ το δικαίωμα ψήφου στην Ελλάδα δίνεται στην ηλικία των 17. Το δικαίωμα οδήγησης, το ίδιο. Φαίνεται πως στη λογική του κράτους το να στέκεσαι πίσω από ένα παραβάν για να ψηφίσεις και το να οδηγείς, απαιτεί περισσότερη ωριμότητα από το να αποφασίσεις που θα χαρίσεις το σώμα σου ή το αν θα πρέπει να αλλάξεις το φύλο του…


Αξίζει να σημειωθεί πως σε ευρωπαϊκές χώρες όπως είναι η Γερμανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Βουλγαρία και η Εσθονία, η ηλικία συναίνεσης ξεκινάει από τα 14. Καταλαβαίνει κανείς το που οδεύει η προστασία του παιδιού, βλέποντας ένα όριο να γίνεται όλο και πιο ελαστικό, με τάση προς τα κάτω.


«Ροζ» παιδεία, χρωματιστές παρελάσεις και «φροντιστήρια»

Μέρος του πολιτικού συστήματος παρουσιάζεται «εμβρόντητο» μπροστά στην φρίκη του Κολωνού, ενώ η ίδια η δημόσια Παιδεία μετατρέπεται σε εργοστάσιο προαγωγής στη διαφθορά, με εισαγωγή μαθημάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ήδη από τις τάξεις του Δημοτικού. Απονήρευτα παιδάκια μαθαίνουν την «σεξουαλική ποικιλομορφία» και την «σεξουαλική απόλαυση», γιατί ένα διεφθαρμένο κράτος αποφάσισε πως πρέπει να παραγεμίσουν τα μυαλουδάκια τους με «σεξουαλική αυτογνωσία».


Δεν παραβιάζεται το αγνό άσυλο της παιδικής ηλικίας με τέτοιες πρώιμες γνώσεις που δεν χρειάζονται στο παιδικό μυαλό;


Μήπως να θυμηθούμε το ότι το ίδιο το σύστημα που «φρίττει» με την ιστορία του Κολωνού, είναι αυτό που βρίσκει «προοδευτισμό» σε πολύχρωμες παρελάσεις που γιορτάζουν την «διαφορετικότητα» στην σεξουαλικότητα, φέρνοντας στις εκδηλώσεις παιδάκια να κρατούν σημαίες και να παρακολουθούν τους «μεγάλους» να αγωνίζονται για τα δικαιώματα των… γεννητικών τους οργάνων;


Τέτοιου είδους δημόσιες εκδηλώσεις δεν σεξουαλικοποιούν την παιδική αθωότητα; Δεν αφυπνίζουν πρόωρα τα παιδιά προς τον κόσμο της κρεβατοκάμαρας;


Μήπως να θυμηθούμε τα παραμύθια που διάβαζαν σε παιδιά έως 13 ετών κάποιες «Drag Queens» στην Θεσσαλονίκη, κάνοντας επίδειξη απαξίωσης του βιολογικού φύλου, μπροστά στα απονήρευτα μάτια των παιδιών; Να θυμηθούμε ακόμη πως αυτή η κατήχηση για θέματα «διαφορετικότητας» έγινε με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης;


Μήπως να θυμηθούμε πως στα πλαίσια του άκρατου δικαιωματισμού, εμφανίστηκε ακόμα και διαφήμιση γνωστής εταιρίας στρωμάτων που υποτίθεται πως άφηνε «αποτύπωμα αγάπης» δείχνοντας δύο ομοφυλόφιλους άνδρες να είναι ξαπλωμένοι με ένα ανήλικο παιδί, αφήνοντας στην κρίση του θεατή αν πρόκειται για τριμελή «οικογένεια» ή για οτιδήποτε άλλο;


Μήπως να θυμηθούμε την υπόθεση Λιγνάδη, ο οποίος ως καταδικασμένος βιαστής δύο ανηλίκων βγήκε ελεύθερος με αναστολή, γιατί σύμφωνα με το δικαστήριο δεν θεωρείται πλέον ύποπτος τέλεσης νέων αδικημάτων; Μήπως να δούμε τις περιπτώσεις σεσημασμένων παιδεραστών όπως του 63χρονου στον Άγιο Παντελεήμονα, που εξέτισαν μια μικρή ποινή και στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι, μόνο και μόνο για να κακοποιήσουν και άλλα παιδάκια;


Άλλα να φτάσουμε και στο σήμερα, στην υπόθεση του Κολωνού, που βλέπουμε ένα 12χρονο παιδί να γίνεται «μπαλάκι» μεταξύ κομματικών στρατών και δημοσίων προσώπων. Βλέπουμε δημοσιογραφικά «μαγαζιά» να γίνονται «πλυντήρια» της παιδοφιλίας, με δημοσιολογούντες να αποκαλούν «επιφανή» τον παιδόφιλο, «ελάττωμα» την παιδεραστία, «πελάτες» τους βιαστές του κοριτσιού.


Όχι λοιπόν, τα «τέρατα» δεν προσγειώθηκαν στην χώρα μας από το πουθενά. Γεννά στρατιές από δαύτα η νοσηρότητα της κοινωνίας, η διαφθορά του κρατικού μηχανισμού, η απουσία ηθικών φραγμών, η αποδόμηση των αξιών, η θεοποίηση του σεξ, η ειδωλοποίηση της σάρκας, η νοοτροπία του πανσεξουαλισμού, η «προοδευτικότητα» της ακολασίας, ηθικής και νομικής.


Τα παιδιά χάνουν το οξυγόνο της αθωότητας τους μέρα με τη μέρα, γιατί τους το κλέβει μια νοσηρή κοινωνία που πεθαίνει από πνευματική ασφυξία.