Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

Τώρα πλέον έπεσαν τα προσχήματα! - π. Βασίλειος Θερμός

Τώρα πλέον έπεσαν τα προσχήματα!

π. Βασίλειος Θερμός 

Στις 6 και 7 Οκτωβρίου έγιναν εκλογές νέων μητροπολιτών από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας. Την Πέμπτη 6, μαζί με την ανακοίνωση του αποτελέσματος ως είθισται, ανακοινώθηκαν και οι μέρες των χειροτονιών: Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Οκτωβρίου.


Την Παρασκευή 7, μαζί με το αποτέλεσμα της πρώτης εκλογής (Δράμας) ανακοινώθηκε πως η χειροτονία θα λάβει χώρα την Κυριακή 16 Οκτωβρίου. Κατόπιν ακολούθησε η εκλογή μητροπολίτη Ηλείας κατά την οποία εξελέγη βοηθός επίσκοπος.


Όταν πέρυσι εξελέγησαν 5 μητροπολίτες οι ημερομηνίες των χειροτονιών ανακοινώθηκαν ως εξής: Σάββατο 9, Κυριακή 10, Σάββατο 16, Κυριακή 17, Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021. Με την σειρά χηρείας πάντοτε.


Με άλλα λόγια, κατά συνήθεια αξιοποιούνται στις χειροτονίες τα Σάββατα και οι Κυριακές, ενώ όταν παρίσταται ανάγκη και μια Δευτέρα. Όμως εδώ δεν ανακοινώθηκε η τρίτη χειροτονία στην εύλογη ημερομηνία Σάββατο 15 (εφόσον εκκρεμούσε και άλλη εκλογή), αλλά απευθείας Κυριακή 16. Γιατί; Ποιοι γνώριζαν ότι δεν θα χρειασθή άλλη (τέταρτη) χειροτονία;


Να σημειώσουμε πως η ανακοίνωση για την χειροτονία του Δράμας αναρτήθηκε σε εκκλησιαστική ιστοσελίδα στις 10.27’ το πρωί της Παρασκευής, πριν δηλαδή από την εκλογή για τον Ηλείας. Εν ολίγοις, το μήνυμα ήταν ‘τελειώσαμε με τις χειροτονίες’!


Για τους αναγνώστες που ενδεχομένως αγνοούν τις διαδικασίες να προσθέσω ότι δεν ανακηρύσσονται επίσημες υποψηφιότητες. Εκλόγιμοι είναι όλοι οι εγγεγραμμένοι στον κατάλογο επίσκοποι και αρχιμανδρίτες, δηλαδή εκατοντάδες. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για λεπτομερή σχολιασμό των διαδικασιών μπορεί να διαβάσει το άρθρο μου «Τι εστιν επίσκοπος; Κριτική σπουδή στην μαρτυρία των κειμένων που συνοδεύουν την εκλογή ενός νέου μητροπολίτη» το οποίο δημοσιεύθηκε το 2013 στην ‘Σύναξη’, τεύχος 127.


Από το άρθρο αυτό παραθέτω εδώ ένα μικρό απόσπασμα: «Πώς συμβαίνει η εκπληκτική σύμπτωση ο εκλεγείς να βρίσκεται πάντοτε στο συνοδικό μέγαρο ήδη από το πρωί ώστε να εμφανίζεται αμέσως μετά την εκλογή και να δίνει Μικρό και Μέγα Μήνυμα;… Εάν εννοούμε πραγματικά τους θεσμούς θα ήταν λογικό τα Μηνύματα να δίνονται άλλη στιγμή, π.χ. το απόγευμα ή την επόμενη μέρα, ώστε να προλάβει να ειδοποιηθή ο εκλεγείς και να προσέλθει. Αλλά είναι προφανές ότι αυτό συμβαίνει επειδή δεν λαμβάνει χώρα ουσιαστική διαδικασία κρίσης. Δυστυχώς δεν είμαι μόνος στην γνώμη ότι ο τρόπος εκλογής των επισκόπων συνιστά ένα από τα μελανότερα σημεία της σημερινής εκκλησιαστικής ζωής, καθώς και πηγή πολλών περαιτέρω δεινών».


Κλείνω: μέχρι τώρα επλανάτο διάχυτη η εντύπωση ότι ουσιαστική εκλογή δεν λαμβάνει χώρα. Δυστυχώς το πρωί της Παρασκευής 7 Οκτωβρίου 2022 το επιβεβαίωσε και η Ιερά Σύνοδος.


*π. Βασίλειος Θερμός

Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων.

Δρ. Θεολογικής Σχολής του Παν/μιου Αθηνών.

Καθηγητής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών

Ένοχος θανάτου...


ἔνοχος θανάτου ἐστί - Ιωάννης Σαλογιάννης


Ζούμε σε εποχές δύσκολες, σε εποχές όπου οι δυνάμεις του σκότους προετοιμάζονται για τον μεγάλο πόλεμο και διωγμό κατά των Χριστιανών. Έναν διωγμό ο οποίος είναι άτυπος ακόμα στην πατρίδα μας, αλλά ήδη και εδώ ύπουλα και κρυφά έχει ξεκινήσει. Κι εκεί που θα περιμέναμε την ηγεσία της Εκκλησίας του Χριστού , να βγει μπροστά και να μιλήσει, βλέπουμε το ακριβώς αντίθετο. Το κράτος να κυνηγάει τους Ιερείς που αγωνίζονται και τους Μητροπολίτες μας να τηρούν σιγή ιχθύος! Και διερωτάται κανείς…


• -Γιατί η Εκκλησία δεν ορθώνει ανάστημα απέναντι στον «Καίσαρα;».


• -Γιατί ανέχεται να διώκεται Ιερέας που Λειτούργησε πριν 2χρόνια, κατά το διάστημα των απαγορεύσεων που είχε επιβάλει η Κυβέρνηση;


• -Από πότε ο Ιερέας του Υψίστου οφείλει να υπακούει τους επί γης εντολείς και όχι τον Ιδρυτή της Εκκλησίας μας, Κυρίο ημών Ιησού Χριστό;


• -Από πότε η Ορθόδοξος Πίστη η οποία είναι ορισμένη από το Σύνταγμα υπόκειται σε εντολές αναστολής τέλεσης Θείας Λειτουργίας από το πολιτικό σύστημα της χώρας;


H Z’ Οικουμενική Σύνοδος απαγορεύει στους Επισκόπους να δέχονται το κλείσιμο των ναών οποιαδήποτε αιτία και αν υφίσταται. Απόσπασμα από το «Σύνταγμα των Θείων και Ιερών Κανόνων». Κανών Δ΄ τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ἑβδόμης (Ζ΄) Συνόδου τῆς ἐν Νικαίᾳ: «…Εἴ τις οὖν δι΄ ἀπαίτησιν χρυσοῦ, ἤ ἑτέρου τινός εἴδους, εἴτε διά τινα ἰδίαν ἐμπάθειαν, εὐρεθείη ἀπείργων τῆς λειτουργίας, καί ἀφορίζων τινά τῶν ὑπ΄ αὐτόν κληρικῶν, ἤ σεπτόν ναόν κλείων, ὡς μή γίνεσθαι ἐν αὐτῷ τάς τοῦ Θεοῦ λειτουργίας, καί εἰς ἀναίσθητον τήν ἑαυτοῦ μανίαν ἐπιπέμπων, ἀναίσθητος ὄντως ἐστί, καί τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται, καί ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ ἐπί τήν κεφαλήν αὐτοῦ, ὡς παραβάτης ἐντολῆς Θεοῦ καί τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων…».


Αδελφοί… «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου». Στις καρδιές μας δεν μπορεί να μας κάνει κανένας τίποτα, αν εμείς δεν θέλουμε, ούτε και στο νου μας , αν εμείς δεν θέλουμε, ούτε και στην ψυχή μας, αν εμείς δεν θέλουμε. Ο Πατρο Κοσμάς την περίοδο της Τουρκοκρατίας έλεγε… «θα σας πάρουν τα σπίτια σας; Δώστε τους τα, την ψυχή σας μην δώσετε, την Πίστη σας μην δώσετε.» Κάντε την ψυχή σας κατοικητήριο Θεού. Μέσα στο Ναό της ψυχής μας δοξάζουμε τον Θεό. Εκεί δεν μπορεί να μπει κανείς να μας τον πάρει. Κανείς να δώσει εντολή να κλείσει. Δοξάστε τον Θεό για όλα.


Ο απόστολος Παύλος, χρησιμοποιώντας έναν λόγο της Παλαιάς Διαθήκης (προφήτης Ησαΐας), αναφέρεται στο πρόσταγμα του Κυρίου στον λαό Του: «εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε, λέγει Κύριος, και ακαθάρτου μη άπτεσθε, καγώ εισδέξομαι υμάς, και έσομαι υμίν εις πατέρα και υμείς έσεσθέ μοι εις υιούς και θυγατέρας» (Β’ Κορ. 6, 17-18). «Φύγετε μακριά απ' αυτούς και ξεχωρίστε. Μην αγγίζετε ακάθαρτο πράγμα κι εγώ θα σας δεχτώ. Θα είμαι για σας ο Πατέρας κι εσείς θα είστε γιοι και θυγατέρες μου».


Και ήρθε η στιγμή να το δούμε και αυτό. Ιερέα του Υψίστου στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Ο λόγος; 'Εκλεψε; ΟΧΙ! Ασέλγησε; ΟΧΙ! Εξύβρισε; ΟΧΙ! Μεταχειρίστηκε βία; ΟΧΙ! Έκανε κάποια απάτη; ΟΧΙ! Εκβίασε; ΟΧΙ! Ε, τότε γιατί δικάζεται; ΕΠΕΙΔΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ!!! Απέναντι του βρέθηκαν 3 κοριτσόπουλα με ηλικία γύρω στα 40 με μια και μόνη εντολή. Δεν θέλουμε τα λεφτά του, θέλουμε την σιωπή του...καταδικάστε τον!!! και αυτό έγινε! Πρώτος μάρτυρας: Ο αστυνομικός ο οποίος δέχτηκε εντολή , να μεταβιβάσει την εντολή στο περιπολικό να πάει στον Ιερό Ναό για έλεγχο!!! Ερώτηση μου: Αφού κύριε Αστυνομικέ δεν έχετε ιδία εμπειρία του συμβάντος και αφού την ώρα εκείνη εσείς βρίσκόσασταν στο αστυνομικό τμήμα, τί δουλειά έχετε να βρίσκεστε στο δικαστήριο σαν μάρτυρας κατηγορίας; Και για την ιστορία... οι απαντήσεις του αστυνομικού ήταν ''νομίζω'', ''απ'ότι θυμάμαι'', ''θεωρώ'', ''δεν έχω δει το βίντεο, αλλά θεωρώ''!!! Επίσης ανέφερε στο δικαστήριο οτι επεβλήθει πρόστιμο στον Ιερό Ναό. Σε ερώτηση όμως του δικηγόρου αν είναι βέβαιος για αυτό, η απάντηση του οργάνου ήταν: ''Έτσι νομίζω!'' Αξιόπιστη μαρτυρία δηλαδή !!!Βέβαια κανένα πρόστιμο δεν επεβλήθει στο Ναό. Και ακολουθεί η δεύτερη αξιόπιστη μαρτυρία!!! Κωνσταντίνος Φλαμής!!! ''Ήμουν στην Μητρόπολη Πατρών για λογαριασμό του ΑΝΤ1 και βγαίνοντας έξω μάθαμε οτι λειτουργούσε κανονικά ο Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Πατρών ,πήγα και μπήκα μέσα αφού βρήκα την πόρτα ανοικτή και κατέγραψα με την κάμερα μου (παρανόμως αφου δεν είχε κάμία άδεια απο την προϊσταμένη αρχή του Ιερού Ναού!Βέβαια το δικαστήριο δεν έδωσε καμία σημασία!) '' Πρόεδρος: ''Πόσα άτομα ήσαν εντός του Ιερού Ναού;'' Φλαμής: ''Δεν πρόσεξα αλλά απο την κάμερα είδα 25 με 30 άτομα'' (Σε Ναό 510 τετραγωνικών!) έπειτα, συνέχισε ο κ. Φλαμής έφυγα και πήγα στον Μητροπολίτη να ζητήσω ενα σχόλιο και αυτό που μου είπε ο Μητροπολίτης ήταν ''δεν μπορεί να είναι κλειστή η Ευαγγελίστρια και ανοιχτή μια άλλη εκκλησία'' . Πρόεδρος: ''εκεινή την ημέρα μάθατε αν λειτουργούσε και κάποια άλλη εκκλησία στην Πάτρα;'' Φλαμής: ''Καμία'' (πως το ήξερε δεν ξέρω!) Δικηγόρος: ''Πήρατε άδεια για να μπείτε στην εκκλησία;'' Φλαμής: ''Έχω άδεια απο τον Μητροπολίτη, μου έχει πει δηλαδή και προσωπικώς οτι μπορούμε να καταγράφουμε σε δημόσιους χώρους και στις εκκλησίες''(Λεπτομέρεια: δεν παρουσίασε καμία έγγραφη άδεια). Δικηγόρος: ''Η νομοθεσία λέει οτι χρειάζεται έγγραφη άδεια'' (σχόλιό μου: σίγα που θα δώσουμε σημασία τώρα τι λέει η νομοθεσία, την δουλειά μας να κάνουμε !) Φλαμής: ''Ο Μητροπολίτης μου είπε και αν θέλετε να τον ρωτήσετε (σχόλιο μου: σιγά μη τον ρωτήσουμε κ. Φλαμή...τι λέτε τώρα, σας πιστεύουμε!!!) οτι έχουμε την άδεια'' .


Για να μην μακρυγορώ και οι δυο μάρτυρες ήταν τόσο αξιόπιστοι που οι απαντήσεις που δώθηκαν ήταν της μορφής : ''νομίζω'' , ''απ,ότι θυμάμαι'', ''θεωρώ'' ''μου το έχει πει προσωπικά'' κτλ. Επίσης δεν παρουσιάστηκε ούτε ένα έγγραφο σαν αποδεικτικό στοιχείο εις βάρος του πατρός Αναστασίου ο οποίος καταδικάστηκε για να το ξεκαθαρίσουμε, όχι γιατί είχε ανοιχτό τον Ιερό Ναό αφου η ΚΥΑ ήθελε τους Ναούς ανοιχτούς για ατομική προσευχή, αλλά επειδή τελούσε την Θεία Λειτουργία την ώρα που ήταν ανοιχτός ο Ναός!!!


Και έρχεται η σειρά της Υπεράσπισης. Μάρτυρες; 1ος ΠΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: (Αναπληρωτής Καθηγητής Βιοχημείας - Τομέας Φαρμακολογίας – Βιοεπιστημών - PhD in Biology, Department of Biology, University of Athens, GREECE - Diploma in Biology, University of Athens, GREECE) 2ος π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ: (Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.) είναι τόσο μεγάλο το βιογραφικό του που θα το παραθέσω σε σύνδεσμο: https://www.impantokratoros.gr/theodoros_zisis_biogrfiko.el.aspx


Με λίγα λόγια δηλαδή , είχαμε την τεκμηριωμένη επιστημονική άποψη απέναντι σε έναν αστυνομικό που είδε ενα δημοσίευμα στο internet και πήρε εντολή να στείλει ενα περιπολικό να ελέγξει, (χωρίς ο ίδιος να έχει ιδία άποψη) και απέναντι στον Κωνσταντίνο Φλαμή ο οποίος είχε μιλήσει προσωπικώς με τον Μητροπολίτη, δεν παρατήρησε πόσα άτομα ήταν μέσα στο Ναό, νομίζει οτι ο Μητροπολίτης τιμώρησε τον π. Αναστάσιο (δεν συνέβει ποτέ) και ήταν σίγουρος χωρίς να δει, οτι όλοι οι υπόλοιποι Ναοί ήταν κλειστοί!


Πάμε τώρα να δούμε την στάση των δικαστών. Έχουμε μια εισαγγελέα η οποία δεν έβγαλε κουβέντα κατα την διάρκεια της διαδικασίας, φαινόταν ενα κορίτσι φοβισμένο που δεν ήξερε τι έπρεπε να πει , δεν ρώτησε τίποτα τους μάρτυρες και απλά στο τέλος έβγαλε την απόφαση. ΕΝΟΧΟΣ!!! Για την κυρία πρόεδρο τι να πούμε... μια φωτογραφία που να απεικονίζει το βλέμμα της κατά την διάρκεια της διαδικασίας θα αρκούσε για να καταλάβει κανείς πολλά!


Το θέμα είναι ενα: Αν αφήσουμε αυτό να περάσει έτσι , τότε δίνουμε το δικαίωμα στον κάθε υπουργό με μια ΚΥΑ να καθορίσει τον τρόπο που εμείς σαν Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα ασκούμε τα λατρευτικά μας καθήκοντα. Είναι δυνατόν να επιτρέψουμε να συμβεί αυτό; Είναι δυνατόν να βλέπουμε σε βίντεο και να διαβάζουμε σε ρεπορτάζ, πως μια σχεδόν ολόκληρη διμοιρία αστυνομικών με δίκυκλα, έκανε περιπολίες γύρω από Ιερό Ναό; Περιπολίες για ποιον ακριβώς λόγο; Για να συλλάβουν τον «τρομοκράτη» Ιερέα; Ή τους «εγκληματίες» Χριστιανούς; Και όλα αυτά γινόντουσαν υπό την πλήρη απουσία των Μητροπολιτών μας. Επισκόπων οι οποίοι θεωρητικά θα έπρεπε να πρωτάξουν στήθη και να υπερασπιστούν ποίμνιο και Ιερείς. Όμως η Εκκλησία δεν είναι οι Μητροπολίτες. Εκκλησία είναι το άθροισμα των Πιστών. Και υπάρχουν Πιστοί που θα βρεθούν απέναντι σε όποιον τολμήσει να αλλάξει έστω κι ένα γιώτα από τις Ιερές Γραφές και θα υπερασπιστούν τους Ιερείς που αγωνίζονται τον καλό αγώνα της Πίστεως. Η Ορθόδοξη Πίστη είναι σαν το μάτι, το οποίο δεν δέχεται ούτε μια τρίχα μέσα του. Δεν επιτρέπεται να την αναμίξεις με ξένα στοιχεία, πρέπει να μείνει αγνή και αμόλυντη.


Ἂς προσέξουμε• ὄχι ἁπλῶς νὰ προσέξουμε, ἀλλὰ ν᾽ ἀγωνισθοῦμε γι᾽ αὐτὴ τὴν πίστι. Ἔξω ἀπὸ τὴν πίστι αὐτὴ δὲν ὑπάρχει σωτηρία. Γι᾽ αὐτὴ τὴν πίστι ἂς φωνάξουμε κ᾽ ἐμεῖς μαζὶ μὲ τοὺς πατέρες τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων• Αὐτὴ εἶνε ἡ ἀληθινὴ πίστι, αὐτὴ εἶνε ἡ ἁγία πίστι, αὐτὴ εἶνε ἡ αἰωνία πίστι. Σ᾽ αὐτὴν βαπτισθήκαμε καὶ σ᾽ αὐτὴν θὰ πεθάνουμε• ἀμήν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος


Θα κλείσω με δικό μου σχόλιο απέναντι στην δικαστική εξουσία.''Η δικαιοσύνη που άφησε ελεύθερο τον παιδεραστή Λιγνάδη, η δικαιοσύνη που απήλλαξε τον παιδεραστη Γεωργιάδη, η δικαισύνη που απήλαξε τους : Χριστοφοράκο, Μαυρίδη, Αθανασιάδη, Σκαρπέλη, Αργυρόπουλο, Κουβάτσο, Νικάκη, Καλδή, Λέτσα, Λυγινό και πολλούς άλλους για τα μαύρα ταμεία της siemens, 'εκρινε ένοχο έναν Ιερέα επειδή τέλεσε Θεία Λειτουργία!!!''


Είναι δυνατόν μια ΚΥΑ να είναι υπεράνω του Συντάγματος; Αυτή τη δικαιοσύνη δεν την θέλουμε και δεν την χρειαζόμαστε !!! Αυτό είναι ωμή επιβολή της Κρατικής Βίας! Ζούμε σε μια κοινωνία που όποιος έχει αντίρρηση στα ''θέλω'' του ''Σουλτάνου'' φυλάκίζεται. Ελπίζω η δικτακτορία που ζούμε σήμερα να τελειώσει σύντομα.


Ιωάννης Σαλογιάννης

ΕΝΟΧΟΣ … - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

 

ΕΝΟΧΟΣ …


«ἡμῖν ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ,  οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν,

ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν».

Σήμερα η Ελληνική Δικαιοσύνη μού  απένειμε την ύψιστη τιμή, το ανώτατο οφίκιο, που μπορεί να αποδοθεί σε ένα ιερέα: με καταδίκασε σε 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή επειδή τέλεσα τη Θ. Λειτουργία την εορτή του Ευαγγελισμού, στις 25 Μαρτίου 2020, δηλαδή επειδή επιτέλεσα το ιερατικό και εφημεριακό του καθήκον και προσπάθησα να είμαι στοιχειωδώς συνεπής απέναντι στη συνείδησή μου, στους ενορίτες μου, στην εκκλησιαστική μας παράδοση και στο Θεό.


Κατά τον Απ. Παύλο σε εμάς τους Χριστιανούς «ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν, ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν», δηλαδή έχει «χαρισθεί», είναι χάρισμα, δώρο, όχι μόνο να πιστεύουμε σε Αυτόν αλλά και να υποφέρουμε γι’ Αυτόν. Όχι πως μια τέτοια καταδίκη από Μονομελές είναι κάτι τόσο σοβαρό αλλά έστω είναι μια μικρή, ελάχιστη όχληση, που ταράζει για λίγο τα νερά της κοινωνικής βόλεψής μας, της κοινωνικής μας καταξίωσης χάριν του σταυρωθέντος Χριστού…


Συνεπώς, δόξα τω Θεώ για την τιμή της καταδίκης!


Ταυτόχρονα όμως η Ελληνική Δικαιοσύνη με την απόφασή της κατέστησε την Ελληνική Δημοκρατία ως τη δεύτερη Πολιτεία στην Ευρώπη κατά τους τελευταίους 17 αιώνες, μετά την Αλβανία του Ενβέρ Χότζα, όπου η τέλεση και μόνο της Θ Λειτουργίας στην εορτή του Ευαγγελισμού συνιστά ποινικό αδίκημα και ο ιερέας που τολμά να λειτουργήσει -ανεξαρτήτως αριθμού πιστών - πρέπει να φυλακιστεί. Ούτε οι Σουλτάνοι δεν είχαν ενεργήσει κατ’  αυτόν τον τρόπο…


Η Ελληνική Κυβέρνηση και όσοι με όποιο τρόπο συνευδόκησαν στη σχετική διάταξη (ΚΥΑ με αρ. 2867/Υ1/16.3.20) πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι για το κατόρθωμά τους… Τους αφιερώνω την παρούσα δικαστική απόφαση!


Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή δεν τροποποιεί ουδέ στο ελάχιστο τις απόψεις και τη στάση μου επί του ζητήματος και ασφαλώς θα καταπέσει στα ανώτερα ελληνικά και ευρωπαϊκά Δικαστήρια.


Ως Ορθόδοξος πιστός δεν θα μπορούσα να ανεχθώ την απαγόρευση τελέσεως Θ. λειτουργίας από την κρατική εξουσία,


Ως Ορθόδοξος κληρικός ήμουν υποχρεωμένος, χάριτι και ελέει Θεού,  να λειτουργήσω υπακούοντας στην Κεφαλή της Εκκλησίας που προστάζει: «τούτο ποιείται εις την εμήν ανάμνησιν», τη στιγμή, μάλιστα,  που δεν υπήρχε κανονικό επιτίμιο από τον Επίσκοπό μου ή τη Σύνοδο (αργία ή καθαίρεση),


Τέλος, ως Έλληνας πολίτης ήμουν και είμαι υποχρεωμένος στο μέτρο των δυνατοτήτων και αρμοδιοτήτων μου να προασπίζομαι το Ελληνικό Σύνταγμα και όχι μόνο να μην επιτρέπω σε κανένα την κατάλυσή του αλλά ούτε καν να την ανέχομαι.


Η απαγόρευση τέλεσης Θ. Λειτουργίας αποτελεί κατάλυση των  θεμελιωδών άρθρων 3 (σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας) και 13 (θρησκευτική ελευθερία) του Ελληνικού Συντάγματος καθώς και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (άρθρο 9 του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου) που προστατεύει το δικαίωμα της θρησκευτικής λατρείας. Ως Έλληνας πολίτης είμαι υποχρεωμένος να αγωνιστώ ώστε να αποκατασταθεί ο σεβασμός.


Οφείλω ευχαριστίες στους δικηγόρους μου τον κ. Γεώργιο  Ιατρού και τον κ. Ιωάννη Χατζηαντωνίου, διότι με αδιάσειστη νομική επιχειρημα-τολογία κονιορτοποίησαν το κατηγορητήριο και απέδειξαν ότι οι ΚΥΑ που απαγόρευσαν την Θ. Λειτουργία δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστούν από Ορθοδόξους κληρικούς.


Ιδιαίτερες ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη μου απευθύνω στον αξιότιμο κ. Κων. Πουλά, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών (Τμήμα Φαρμακευτικής). Με τον κ. Πουλά δεν γνωριζόμαστε πριν, αλλά μόλις του είπα την υπόθεση προθυμοποιήθηκε να έρθει. Με την επιστημονικά τεκμηριωμένη του κατάθεση κατέδειξε ότι από την τέλεση της Θ. Λειτουργίας και τη Θ. Κοινωνία των πιστών ούτε προέκυψε ούτε είναι δυνατόν να προκύψει ο παραμικρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία.


Ιδιαίτερη αναφορά οφείλω στην παρουσία ως μάρτυρα υπερασπίσεως του πολυσεβάστου πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση, Ομοτίμου Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Αποτελεί ξεχωριστή τιμή για το πρόσωπο μου ότι ένας τέτοιου επιπέδου εκκλησιαστικός άνδρας και μεγάλος Θεολόγος που τυγχάνει πανορθοδόξου σεβασμού και αναγνω-ρίσεως υπεβλήθη στον κόπο να έρθει από τη Θεσσαλονίκη να με υπερασπιστεί ως μάρτυρας. Τον ευχαριστώ και πάλι για τον κόπο στον οποίο υπεβλήθη αλλά και γενικότερα για τη συνεπή αγιοπατερική θεολογική του προσφορά στην Ορθόδοξη Εκκλησία.  Η συνέπεια με την οποία διακονεί την Ορθόδοξη θεολογία είναι αξιομίμητη από όλους μας.


Ευχαριστώ πολύ και τους κληρικούς και λαϊκούς που βρέθηκαν σήμερα στο Δικαστήριο (ακόμα και από Κόρινθο, Βόλο, Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα) για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στο πρόσωπό μου, αλλά και τους δεκάδες από ολόκληρη τη χώρα ή μάλλον από όλο τον κόσμο (επισκόπους, ιερείς, μοναχούς και πιστούς), που μου συμπαραστάθηκαν.  


Τέλος, οφείλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και στον μοναδικό κατήγορό μου δημοσιογράφο Κ. Φλαμή, χρησιμοποιώντας τα λόγια του Λυσία: «Οὐ πολλοῦ δέω χάριν ἔχειν, ὦ βουλή, τῷ κατηγόρῳ, ὃτι μοὶ παρεσκεύασε τόν ἀγώνα τουτονί». Όμως αυτό που για εμένα ως ιερέα είναι υπέρτατη τιμή δεν ξέρω πως μπορεί να αξιολογηθεί για ένα δημοσιογράφο… Αυτό είναι όμως πρόβλημα του δημοσιογράφου και της ελληνικής δημοσιογραφίας…


π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος


ΥΓ: Στις από 15.9.2020 αρχικές εξηγήσεις μου στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πατρών είχα σημειώσει: «Κατά τον Απ. Παύλο στους Χριστιανούς «ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν, ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν». Αν αυτό ισχύει για τους απλούς πιστούς, πόσο μάλλον εφαρμόζεται σε εμάς τους κληρικούς που έχουμε τιμηθεί με την ιερωσύνη! Υπό αυτό το πρίσμα, επιτρέψτε μου εν απολύτω ειλικρινεία να Σας πω ότι αποτελεί μεγάλη τιμή για ένα ιερέα να του ασκηθεί δίωξη επειδή, παρά τις ατέλειες και αδυναμίες του, αγωνίζεται να είναι συνεπής στην ιερατική του διακονία, στην «ιερά παρακαταθήκη» που έλαβε κατά την ώρα της χειροτονίας του. Ασφαλώς, μέγιστη τιμή θα αποτελέσει η τυχόν καταδίκη για τον ίδιο λόγο. Αυτό όμως που για τον ιερέα αποτελεί τιμή και δόξα θα αποτελέσει ευθεία πρόκληση στην εκκλησιαστική συνείδηση των πιστών και όνειδος για την Ελληνική Δημοκρατία που θέλει να διεκδικεί θέση στις σύγχρονες Πολιτείες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους!».  


Πρωτοπρεσβύτερος

Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος

Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν

τηλ. 6945-377621,  agotsopo@gmail.com

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

"Υγιεινές" τροφές που δεν πρέπει να καταναλώνουμε! (πολύ ενδιαφέρον βίντεο)


Πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε ποιες τροφές είναι βλαβερές για την υγεία μας, ενώ συχνά τις καταναλώνουμε ως διαιτητικές ή υγιεινές.

Ο γιατρός εξηγεί με πολύ απλό τρόπο την ζημιά που προκαλούν, γιατί σίγουρα θα ξαφνιαστούμε από αυτά που θα ακούσουμε.

Ψωμί του τοστ, μαργαρίνες, όλα τα υποκατάστατα της ζάχαρης και φυσικά η ίδια η ζάχαρη, αλλαντικά, μπιφτέκια χωρίς κρέας, φυτικά τυριά...

Ακόμα και η γαλοπούλα που την θεωρούμε ένα "καλό" αλλαντικό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

Οι μαργαρίνες είναι χειρότερες από το Βούτυρο!

Ο γιατρός προτείνει ταχίνι ή φυστικοβούτυρο εάν θέλουμε οπωσδήποτε να καταναλώσουμε κάτι σχετικό.

Τα τυριά γενικά δεν ωφελούν την υγεία, όμως μας ενημερώνει ότι πολύ χειρότερα είναι τα φυτικά.

Αξίζει να τον ακούσουμε και οι μικροί και οι... μεγάλοι.



Στο εδώλιο ο κ. Φλαμής!…

Πρωτοπρεσβύτερος

Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος

Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν

τηλ. 6945-377621,  agotsopo@gmail.com

                                                                                                                  Πάτρα,  6 . 10 . 2022



Στο εδώλιο ο κ. Φλαμής!…

Κατά αγαθή συγκυρία την προσεχή Δευτέρα 10.10.22, συμπίπτει μαζί με την εκδίκαση της υποθέσεώς μου ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών (δικάζομαι γιατί λειτούργησα την 25η Μαρτίου 2020, εορτή του Ευαγγελισμού! (βλ. ανακοίνωσή μου 5.10.22), να εκδικάζεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πατρών και η μηνυτήρια αναφορά μου κατά του δημοσιογράφου Πατρών κ. Κων. Φλαμή.

Ο αρμόδιος Εισαγγελέας που εξέτασε την αναφορά μου παρέπεμψε την υπόθεση στο ακροατήριο και έτσι ο κ. Φλαμής θα δικαστεί για τα εγκλήματα της κατά συρροή δημόσιας εξύβρισης και συκοφαντικής δυσφήμησης δια του τύπου και του ραδιοφώνου. 

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Εισαγγελέας στο κατηγορητήριο με το οποίο παραπέμπει τον κ. Φλαμή να δικαστεί, ο κ. Φλαμής «Α. με περισσότερες πράξεις που συνιστούν εξακολούθηση του ιδίου εγκλήματος, προσέβαλλε δημόσια και μέσω διαδικτύου την τιμή και υπόληψη του εκκαλούντος π. Αναστασίου Γκοτσοπούλου… ανέφερε για τον εκκαλούντα τις εξης εξυβριστικές φράσεις… Ο κατηγορούμενος ανέφερε όλα τα παραπάνω σε ένδειξη περιφρόνησης προς το πρόσωπο του εκκαλούντος, προσβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο την τιμή και την υπόληψή του. Β. Με περισσότερες πράξεις που συνιστούν εξακολούθηση του ιδίου εγκλήματος, ενώπιον τρίτων ισχυρίστηκε και διέδωσε δημόσια ψευδή γεγονότα που μπορούσαν να βλάψουν την τιμή και την υπόληψή του τελώντας εν γνώσει της αναλήθειάς τους… Έπραξε δε τα παραπάνω ο κατηγορούμενος, παρόλο που γνώριζε ότι τα παραπάνω γεγονότα που ισχυρίστηκε και διέδωσε κατά τη διάρκεια των ραδιοφωνικών του εκπομπών στους ακροατές του σταθμού, ήταν ψευδή. … καθώς διαμόρφωσαν στους ακροατές την εικόνα μη σοβαρού πολίτου-κληρικού για το πρόσωπό του».

Αναγκάστηκα να προσφύγω στην Ελληνική Δικαιοσύνη για να προστατεύσω πρωτίστως το δικαίωμα που έχω ως Ορθόδοξος κληρικός και Έλληνας πολίτης να εκφράζω δημόσια και να υπερασπίζομαι τις όποιες θεολογικές ή άλλες απόψεις μου. Αυτό το αναφαίρετο δικαίωμα είναι ο πρωταρχικός στόχος των επιθέσεων του κ. Φλαμή κατά του προσώπου μου. Είναι προφανές για όποιον παρακολουθεί το δημόσιο λόγο τού  κατηγορουμένου ότι ο κ. Φλαμής αδυνατώντας να εκφράσει ουσιαστικό αντίλογο επί των θέσεων και απόψεων μου επιχειρεί να με απαξιώσει ως στερούμενο σοβαρότητας (argumentum ad hominem) «διαμορφώνοντας στους ακροατές την εικόνα μη σοβαρού πολίτου-κληρικού για το πρόσωπό μου», σύμφωνα με τον αρμόδιο Εισαγγελέα. Παράλληλα είναι προφανές ότι τέτοιο ήθος και τέτοιες συμπεριφορές από δημόσια πρόσωπα, όπως είναι οι δημοσιογράφοι, αποτελούν κίνδυνο για την ελευθεροτυπία και την ίδια την δημοκρατία. 

Είμαι βέβαιος ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη θα λειτουργήσει παιδαγωγικά και με την απόφασή της θα καταστήσει σαφές στον κ. Φλαμή ότι η άσκηση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος δεν τον θέτει υπεράνω των νόμων και της ηθικής τάξης και προπαντός δεν του δίνει κανένα δικαίωμα να προσβάλει, να εξυβρίζει και να συκοφαντεί συστηματικά όποιον θέλει να ασκεί το συνταγματικό δικαίωμα να διατυπώνει δημόσια την διαφορετική προσέγγισή του στα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία μας.

Είμαι βέβαιος ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη θα υπερασπιστεί το δικαίωμα του κάθε Έλληνα πολίτη να μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις όποιες απόψεις του.


π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος


Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Επιτελους, θα δικαστω! - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

Γράφει ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

Επιτέλους, μετά από αναβολές (λόγω παρέλευσης του ωραρίου), την προσεχή Δευτέρα 10.10.22, πρόκειται να δικαστώ (αριθμός πινακίου: 5) ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών, διότι λειτούργησα στην ενορία μου την 25η Μαρτίου 2020, εορτή του Ευαγγελισμού, δηλαδή επιτέλεσα το ιερατικό και εφημεριακό μου καθήκον ως επιτάσσει η εκκλησιαστική μας παράδοση και η συνείδησή μου


Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με την τότε κυβερνητική απόφαση (ΚΥΑ 2867/16.3.20, ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285/28.3.20) από 16.3. – 11.4.2020 απαγορευόταν τελείως η τέλεση της Θ. Λειτουργίας σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια (ακόμα και στις Ι. Μονές και στο Άγιο Όρος!). Αποτελούσε ποινικό αδίκημα και μόνο η απλή τέλεση της Θ. Λειτουργίας ανεξάρτητα από την παρουσία η μη των πιστών στους ναούς…


Κατά τη διάρκεια της 29ετούς ιερατικής μου διακονίας έχω αξιωθεί άλλες τέσσερις φορές να βρεθώ εγκαλούμενος και κατηγορούμενος διότι δεν υπέκυψα σε πιέσεις και θέλησα να προασπιστώ τα συμφέροντα της ενορίας Αγ. Νικολάου Πατρών, στην οποία είχα τότε ως πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου την ευθύνη της διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης.


Το διακύβευμα τότε (1995-2000) ήταν της τάξεως των 100.000.000 δρχ! Και τις τέσσερις φορές αθωώθηκα και τελικά δικαιώθηκε απολύτως ο Ναός στο σύνολο των απαιτήσεών του κατά την τότε πολυετή διένεξη.


Αν τότε διακυβεύονταν κάποια σοβαρά υλικά συμφέροντα, στην παρούσα περίπτωση διακυβεύεται η ίδια η προσωπική και ιερατική τιμή και αξιοπρέπεια, το συνταγματικό δικαίωμα της θρησκευτικής λατρείας του λαού μας και κυρίως η ιερατική διακονία και αξιοπρέπεια του Ορθοδόξου-Έλληνα παπά.


Όπως κατ’ επανάληψη έχω δηλώσει (βλ. συνημμένες τις από 15.9.2020 εξηγήσεις μου στον αρμόδιο Εισαγγελέα) η άσκηση δίωξης για τέτοιο “αδίκημα”, αποτελεί ξεχωριστή τιμή για ένα ιερέα και έτι πλέον. την ύψιστη τιμή -το ανώτατο οφίκιο κατά την εκκλησιαστική ορολογία- μετά την ιεροσύνη, συνιστά η καταδίκη του επειδή επιτέλεσε το ιερατικό του καθήκον.


Υπάρχει όμως μία σκιά που σκιάζει την απονεμηθείσα αυτή ιδιαίτερη τιμή: Το γεγονός ότι στην πατρίδα μας, η Νομοθετική Εξουσία εξουσιοδότησε τους αρμόδιους της Εκτελεστικής να απαγορεύσουν τελείως την τέλεση της Θ. Λειτουργίας και η αρμόδια Δικαστική Εξουσία (Εισαγγελική Αρχή) θεωρεί ως έγκλημα την τέλεση της Θ. Ευχαριστίας, τους δε υπεύθυνους ιερείς που τόλμησαν να ιερουργήσουν ως εγκληματίες, η δε Εκκλησιαστική Ηγεσία παρακολουθεί, στην καλύτερη περίπτωση, σιωπηλή και αμήχανη!


Αν αναλογιστώ ότι παρόμοια διάταξη νόμου, ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ. Λειτουργίας, μετά τον θάνατο του Διοκλητιανού (311 μΧ) ίσχυσε στην Ευρώπη μόνο στην Αλβανία του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990), αν αναλογιστώ ότι ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής και οι διάδοχοί του Σουλτάνοι στα 400-500 χρόνια της Τουρκικής σκλαβιάς, ούτε ο Λένιν ούτε ο Στάλιν ούτε ο Τσαουσέσκου τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του ίδιου του εσώτατου πυρήνα της Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας, που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία εν έτει 2020, ασφαλώς και δεν μπορώ να πανηγυρίζω όσο θα ήθελα για την τιμή της ασκηθείσης δίωξης…


Για να είμαι ειλικρινής προβληματίστηκα ιδιαίτερα έντονα για τον αν θα πρέπει να υπερασπιστώ εαυτόν ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης ή να Την αφήσω να με τιμήσει υπερβαλλόντως καταδικάζοντάς με επειδή ενεργώντας σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση και την ιερατική μου συνείδηση λειτούργησα του Ευαγγελισμού μη συμμορφούμενος στις παράλογες και αναποτελεσματικές και ασεβείς και αντισυνταγματικές κρατικές απαγορεύσεις.


Ο μοναδικός λόγος που αποφάσισα να υπερασπιστώ εαυτόν είναι ότι ενώ η καταδίκη μου αποτελεί για εμένα υπέρτατη τιμή, ταυτόχρονα αποτελεί:

* ευθεία πρόκληση στην εκκλησιαστική συνείδηση του πιστού λαού,

* όνειδος για την Ελληνική Πολιτεία, η οποία θέλει να διεκδικεί θέση στις σύγχρονες Δημοκρατίες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους,

* νομιμοποίηση του Καίσαρα αυτός να καθορίζει, περιφρονώντας την εκκλησιαστική τάξη και παράδοση, αν και πότε και πώς θα λειτουργούμε στους Ναούς μας, και τέλος

* πρόσθετη αφορμή σκανδαλισμού του πιστού λαού και περαιτέρω κλονισμού της εμπιστοσύνης του προς την εκκλησιαστική Ηγεσία της

χώρας μας!

Τελικά, η Ελληνική Δικαιοσύνη επωμίζεται και πάλι το υπέρτατο καθήκον και καλείται να προστατέψει το κύρος και την αξιοπρέπεια της Ελληνικής Πολιτείας και τη συνταγματική της τάξη…

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022

Ἀγάπη εἰς … ἅπαντας! - π. Τιμόθεος Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ (11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022)

 

«Οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε

τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν» (Ἰωάν. Γ΄ 16). 

Ἡ Θεία Ἀγάπη, πρὸς τὸν σκληροτράχηλο ἄνθρωπο.

Ὁ Θεῖος Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, ὁ μαθητὴς τῆς Ἀγάπης, ὅπως ἐπωνομάζεται, δεικνύει – εἰς τὴν σημερινὴν Εὐαγγελικὴν περικοπήν, - μὲ ἰδιαιτέρως χαρακτηριστικὴν ἔκφρασιν, τὴν Θείαν Ἀγάπην ἥτις διαφαίνεται εἰς τὴν ὅλην πορείαν τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ τῆς γῆς! Ἀπὸ τὴν στιγμὴν τῆς παρακοῆς του καὶ τῆς «ἀποβολῆς» του ἐκ τοῦ Παραδείσου τῆς τρυφῆς, ἕως καὶ τῆς τελείας ἀποστασίας του ἀπὸ τὸν Θεὸν Πατέρα καὶ Δημιουργόν του, ἥτις (ἀποστασία) καὶ «ἠνάγκασε» τὸν Θεόν, νὰ δώσῃ τὸν μονογενῆ Υἱόν Του, Ὅστις διὰ τῆς σταυρικῆς Του θυσίας καὶ τῆς Ἀναστάσεώς Του, θὰ ἔδιδε σωτήριον διέξοδον εἰς τὰ … ἀδιέξοδα ποὺ εἶχε δημιουργήσει ἡ ἁμαρτία καὶ ἡ ἀποστασία! Αὐτὴν τὴν ὑπερτάτην ἔκφρασιν τῆς Θείας ἀγάπης μᾶς παρουσιάζει, ὡς προείπωμεν, ὁ Θεῖος Εὐαγγελιστής, μὲ σκοπὸν ἀναμφισβήτητον, … νὰ ἐκτιμήσωμεν ταύτην καὶ νὰ ὑπάρχωμεν … ἀντάξιοι αὐτῆς!

Ὅμως, ἕναντι τῆς Πατρικῆς ταύτης ἀγάπης, ὁ ἄνθρωπος, - πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, - εὑρέθη … κατώτερος τῶν περιστάσεων! Εἰς ταύτην τὴν θυσιαστικὴν ἀγάπην, ἀντιπαρέθετε καὶ ἀντιπαραθέτει ἕως καὶ σήμερον, μίαν ἀδικαιολόγητον σκληρότητα καὶ ἀχαριστίαν, ἥτις … ἀντὶ νὰ ὑποχωρῇ καὶ ὀλιγοστεύῃ, δυστυχῶς αὐξάνεται καὶ πολλαπλασιάζεται καὶ γίνεται … ἄρνησις καὶ χυδαιότης! Παρὰ δὲ τὰ πάμπολλα ἱστορικὰ δεδομένα τὰ ὁποῖα καὶ μαρτυροῦσι τὰς φοβερὰς συνεπείας ἅτινας ἐπέφερεν ἡ τοιαύτη ἄρνησις καὶ ἀποστασιοποίησις ἐκ τοῦ Θεοῦ, οὗτος δείχνει ἀποφασισμένος νὰ συνεχίσῃ εἰς τὸν ὀλισθηρὸν δρόμον τῆς ἀποστασίας καὶ ἐχθρότητος πρὸς τὸν Κύριον καὶ ἀδιστάκτως ἐπιλέγει … «πρὸς κέντρα λακτίζειν»!

 

Ἡ ἀνθρωπίνη … παράνοια!

Ἐὰν θὰ ἦτο δυνατόν, νὰ ἐρωτούσαμεν ἅπαντας τούτους τοὺς … ἀποστάτας καὶ ἀρνητάς, διὰ ποίους λόγους … τόσον πεισματικά, διέρρηξαν καὶ διαρρηγνύουσι τὰς σχέσεις των μετὰ τοῦ Θεοῦ, ἀσφαλῶς καὶ … οὐδὲν ἔχουσιν ἵνα καταγγείλωσι ἐναντίον Αὐτοῦ! Εἰς οὐδὲν  κατηγοροῦσι τὸν Ἅγιον καὶ Πανοικτίρμονα Κύριον! Ὁμοιάζουσι πρὸς ἐκείνους τοὺς ἀχαρίστους καὶ ἀγνώμονας Ἑβραίους, οἵτινες, κατ’ ἐκείνην τὴν θαυμαστὴν τεσσαρακονταετῆ πορείαν διὰ μέσου τῆς ἐρήμου, ἀπελάμβανον καθ’ ἑκάστην ἡμέραν, ὥραν τε καὶ στιγμήν, τὰς ἀπείρους εὐλογίας τοῦ Θεοῦ - καὶ μάλιστα διὰ κραυγαλέων θαυμάτων, -  καὶ ἐν τούτοις δὲν εἶχον εἰς οὐδέν, ἵνα ὑβρίζωσι καὶ καταγγέλωσι τὸν Θεὸν καὶ τὸν προφήτην Του τὸν Μωϋσῆν! Ὡς τότε, ἔτσι καὶ σήμερον, ὁ ἄνθρωπος κλείει τοὺς ὀφθαλμούς του εἰς τὰς ἀπείρους Θείας εὐεργεσίας καὶ οὐδεμίαν τοιαύτην ἐκτιμᾷ καὶ οὐδὲ ἓν … «εὐχαριστῶ», λέγει πρὸς τὸν Εὐεργέτην του!

Ὡς τότε, … τετυφλωμένοι καὶ πεπωρωμένοι ἐκ τῆς ἀχαριστίας των, δὲν ἔβλεπον, οὔτε τὸ καθ’ ἡμέραν λᾶμπον Ἄκτιστον φῶς ἐπὶ τῆς σκηνῆς τοῦ μαρτυρίου, οὔτε τά, καθημερινῶς σιτίζοντα τούτους, μάννα τε καὶ ὀρτυγομήτραν, οὔτε τό, ἐκ τῶν βράχων ἐκβλῦζον καὶ ποτίζον τούτους, οὐράνιον ὕδωρ, οὔτε δὲ ἀκόμη τὰς ἀπείρους Θεοφανείας διὰ τῶν ὁποίων ἔζων ἐκ τοῦ σύνεγγυς, τὴν Θείαν συμπαράστασιν καὶ παρρηγορίαν, … οὕτω καὶ σήμερον, ὁ ἀχάριστος καὶ ἀγνώμων ἄνθρωπος, θεωρεῖ τὰς ἀπείρους ταύτας δωρεὰς τῆς Θείας ἀγάπης, εἴτε ὡς ἴδια κατορθώματα, εἴτε ὡς εὐεργεσίας τῆς … «θεᾶς τύχης», εἴτε ὡς εὔνοιαν τῆς ἀλόγου «φύσεως»! «Ἄνθρωπος ἐν τιμῇ ὢν οὐ συνῆκε, παρασυνεβλήθη τοῖς κτήνεσι τοῖς ἀνοήτοις καὶ ὡμοιώθη αὐτοῖς» (Ψαλμ. ΜΗ΄ 13).

Ἀκόμη δὲ χειρότερον, … τὸ γεγονός, ὅτι ἡ ἀποστασία αὕτη τοῦ ἀνθρώπου, ἔφθασεν εἰς τοιαύτην χυδαιότητα, ὥστε, πέραν τῶν ὅσων προανεφέραμεν, ὁ εὐεργετημένος καὶ «ἐν τιμῇ ὤν», ἄνθρωπος, νὰ περιφρονῇ καὶ νὰ ἀποβάλῃ ἐπιδεικτικῶς καὶ ἀσυστόλως ἐκ τῆς ζωῆς του, πᾶν ὅ,τι τοῦ θυμίζει καὶ σχετίζεται μὲ τὴν παρουσίαν τοῦ Κυρίου! Βλασφημεῖ, ὑβρίζει, καὶ γενικῶς … ἀγωνίζεται καὶ μαίνεται … κατὰ τοῦ Θεοῦ!

 

«Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί» (Α΄ Ἰωάν. Δ΄ 8).

Παρ’ ὅτι, ὅμως, ὁ ἀγνώμων καὶ ἀχάριστος ἄνθρωπος, ἐμμένει πεισμωδῶς εἰς τὴν ἄρνησίν του καὶ τὴν ἐν γένει ἐχθρικήν του διάθεσιν, ὁ Κύριος δὲν ἠρνήθῃ ποτὲ τοῦτον! Ἡ Ἀγάπη διὰ τὸ πλᾶσμα Του ἦτο καὶ εἶναι τοιαύτη, ὥστε, οὐχὶ μόνον μίαν φοράν, ἀλλὰ μονίμως καὶ διὰ παντός, ἦλθε καὶ μένει μεταξὺ τῶν ἀποστατῶν … Ὄχι μόνον τότε, ὅτε ἐγεννήθῃ ἐν τῇ φάτνῃ, καὶ ἐκινήθῃ ἀνὰ μέσον τῶν ἐχθρῶν Του τῶν Ἑβραίων, καὶ παρεδόθῃ εἰς τὰς δολοφόνους χείρας των, καὶ ἐσταυρώθῃ καὶ ἐτάφῃ καὶ ἀνέστη, … ἀλλὰ καὶ σήμερον, καὶ εἰς πᾶσαν ἐποχὴν εὑρίσκεται μεθ’ ἡμῶν! Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ὑπεσχέθη πρὸς τοὺς μαθητάς Του, ὀλίγον πρὸ τῆς Θείας Αὐτοῦ Ἀναλήψεως, καὶ τὸ ὁποῖον ἀκούεται ἰδιαιτέρως παρρήγορον, - «καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος» (Ματθ. ΚΗ΄ 20), - ὁ Πανάγιος Κύριός μας, τὸ ἐτήρησε καὶ τὸ τηρεῖ, καὶ … ὅσοι πιστεύουσιν εἰς Αὐτὸν καὶ θεωροῦσι διὰ τῶν πνευματικῶν των ὀφθαλμῶν, βλέπουσι, κυρίως εἰς τὰ ἱερὰ μυστήρια τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ ἀνὰ πᾶσαν στιγμὴν καὶ ὥραν, τὸν Ἰησοῦν Χριστόν, ἐνεργοῦντα καὶ ἁγιάζοντα ἡμᾶς καὶ ἐκδηλοῦντα παντοιοτρόπως, τὴν ἄπειρον Αὐτοῦ ἀγάπην, πρὸς τὸν ἠγαπημένον Του ἄνθρωπον!

Τί εἶναι τὸ μυστήριον τῆς Θείας Εὐχαριστίας; Δὲν εἶναι τὸ ἴδιον τὸ Σῶμα καὶ τὸ ἴδιον τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου ἡμῶν; Βεβαίως, ὑπάρχουσι καὶ οἱ ἀρνηταὶ καὶ οἱ ἄπιστοι οἵτινες καὶ ἀρνοῦνται τὰ τοιαῦτα θαύματα! Ἀλλὰ τί πρὸς τοῦτο; Προτιμοῦμε νὰ ἐρωτῶμεν τὸν ἴδιον τὸν Χριστὸν διὰ τὰ … θαυμάσιά Του, καὶ … ὄχι, ἀσφαλῶς, τοὺς τοιούτους, οἵτινες θέλουσι νὰ παραμένουσι «πιστοὶ» εἰς τὴν τυφλότητά των! Τί εἶναι τὸ ἱερώτατον Μυστήριον τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως, ὅτε διὰ τῶν χειρῶν τῶν ἱερέων καὶ πνευματικῶν, ὁ ἁμαρτωλὸς ἄνθρωπος, ὁ βεβορβορωμένος εἰς κάθε πάθος καὶ βρωμερὰν ἁμαρτίαν, διὰ τῆς χάριτος τοῦ Παναγίου Πνεύματος … καθαίρεται καὶ ἀνακαινίζεται καὶ γίνεται ἄξιος νὰ μεταλαμβάνῃ τῶν φρικτῶν καὶ ἀθανάτων μυστηρίων; Τί εἶναι τὰ ἕτερα μυστήρια τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας, διὰ τῶν ὁποίων ὁ ἀσήμαντος καὶ ἁμαρτωλὸς ἄνθρωπος, μετέχει τῶν Θείων καὶ ἀπείρων χαρίτων καὶ εὐλογιῶν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ; Δὲν συνιστοῦν ἅπαντα ταῦτα, ἀλλὰ καὶ πολὺ περισσότερα, - ἅτινα παρακάμπτωμεν λόγῳ τοῦ περιορισμένου χώρου τε καὶ χρόνου, - τὴν ἄπειρον Θείαν Ἀγάπην;

 

Ἀγάπη εἰς … ἅπαντας!

Ἡμεῖς ἀρεσκώμεθα νὰ ἀγαπῶμεν τοὺς … ἀγαπῶντας ἡμᾶς! Παρὰ τὴν Θείαν ὑπόδειξιν διὰ τήν, πρὸς τοὺς ἐχθρούς μας, ἀγάπην, ἀκόμη καὶ οἱ ἐνάρετοι ἄνθρωποι, καταβάλουσι ἰδιαίτερον κόπον διὰ νὰ ἐπιτύχωσι … τὴν τοιαύτην! Ὁ Δεσπότης Χριστὸς ὅμως, μόνον τὴν τοιαύτην ἀγάπην ἐφήρμοσε καὶ συνεχίζει νὰ ἔχῃ! Ἐνῶ ἡμεῖς οἱ ἁμαρτωλοί, οὐδέποτε ἐπράξαμεν ἀκόμη καὶ τὸ παραμικρόν, ἵνα εὐαρεστήσωμεν Τοῦτον, … Οὗτος, … «τὸν ἥλιον αὐτοῦ ἀνατέλλει ἐπὶ πονηροὺς καὶ ἀγαθοὺς καὶ βρέχει ἐπὶ δικαίους καὶ ἀδίκους» (Ματθ. Ε΄ 45). Τί νὰ εἴπωμεν; … Τοῦτο μόνον˙ «Σὲ εὐχαριστοῦμε καὶ σὲ προσκυνοῦμε, γλυκύτατε Κύριέ μας»!

 

Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

 

     Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

 


Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Πρόγραμμα Οκτωβρίου Ιερού Ναού Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών

 


Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

Τι σχέση μπορεί να έχει ένας Βυζαντινός ύμνος, ένα jazz solo και ένα λαϊκό τραγούδι;

 

Δείτε ΕΔΩ το βίντεο και θα ανακαλύψετε πώς συνδέεται η μουσική της Αρχαίας Ελλάδας στην περιοχή της Μικράς Ασίας μέχρι στις μέρες μας!

Θα δείτε τι σχέση μπορεί να έχει ένα λαϊκό τραγούδι, με ένα βυζαντινό ύμνο αλλά και με σύχγρονους καλλιτέχνες της jazz μουσικής...

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα