Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Τι μας διδάσκει η εικόνα της Γεννήσεως του Χριστού;



ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!


Η ΦΑΤΝΗ βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας, σε ένα μαύρο και σκοτεινό τριγωνικό σπήλαιο.
Το Ευαγγέλιο, όπως είναι γνωστό, δεν λέει τίποτα για σπήλαιο. Μας πληροφορεί, όμως, γι΄ αυτό η παράδοση και μάλιστα η αρχαία.
Ο Άγιος Ιουστίνος, ο φιλόσοφος και μάρτυρας, λέει:
<<Μη έχοντας ο Ιωσήφ πού να κατοικήσει σ΄ εκείνη την πολίχνη, εγκαταστάθηκε σε μια σπηλιά όχι μακριά από την Βηθλεέμ>>.
Το σκοτεινό χρώμα του σπηλαίου δεν μπαίνει τυχαία εκεί. Δείχνει την σκοτεινιά του προχριστιανικού κόσμου, μέσα στον οποίο λάμπει το κατάλευκο σπαργανωμένο Βρέφος.
* * *
ΤΟ ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας, προς το οποίο έχουν κλίση όλες οι μορφές.
Μέσα στην φάτνη βρίσκεται ξαπλωμένο το <<Γεννηθέν Παιδίον>>, τυλιγμένο σε λευκά σπάργανα. Στη ζωγραφική της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, ο μικρός Χριστός εμφανίζεται γυμνός. Το Ευαγγέλιο, όμως, το λέει καθαρά:
<<καί εσπαργάνωσεν αυτόν καί ανέκλινεν αυτόν εν τη φάτνη>> (Λουκ. β΄ 6).
Το Παιδί είναι ξαπλωμένο στη φάτνη, είναι ο <<Αναπεσών>> της προφητείας (Γεν. μθ΄ 9), είναι ο ίδιος ο Θεός, που φανερώθηκε σ΄ εκείνους που κάθονταν <<στο σκοτάδι και τη σκιά του θανάτου>> (Λουκ. α΄ 79), της αμαρτίας.

* * *
ΕΝΑ ΒΟΔΙ ΚΙ ΕΝΑ ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙ βρίσκονται πίσω από την φάτνη. Η θέση τους στο κέντρο της εικόνας, δείχνει τη σπουδαιότητα που δίνει η Εκκλησία μας σ΄ αυτή την λεπτομέρεια.
Χωρίς αμφιβολία, το να υπάρχουν εκεί τα δύο αυτά ζώα εξηγείται από πρακτικής όψεως.
Η Παρθένος ταξίδεψε καθισμένη πάνω σε ένα γαϊδουράκι και το βόδι το είχε οδηγήσει εκεί ο Ιωσήφ, γιατί ήθελε να το πουλήσει για να βγάλει τα έξοδα του ταξιδιού. Αυτή, όμως, η πρακτική ανάγκη δεν είναι αρκετή να εξηγήσει την παρουσία ζώων, τόσο κοντά στο λυτρωτή!
Την εξηγεί η προφητεία του Ησαϊα: <<Γνωρίζει τό βόδι τόν ιδιοκτήτη του καί ο ονος τή φάτνη του Κυρίου του. Ο Ισραήλ ομως δέν μέ γνωρίζει, καί ο λαός (μου) δέν μέ καταλαβαίνει>> (Ησ. α΄ 3).
Επίσης, η παράσταση των ζώων κοντά στην φάτνη του Χριστού, θυμίζει και την προφητεία του Αββακούμ: <<Θα γνωριστείς ανάμεσα σε δύο ζώα>> (Αββακ. γ΄ 2).

* * *
Η ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΝΑΓΙΑ βρίσκεται ξαπλωμένη κοντά στο Παιδί της πάνω σε ένα στρωσίδι, όπως συνηθίζεται στην Ανατολή.
Η παρουσία της εκεί, δείχνει, πως στο σχέδιο του Θεού για την σωτηρία του ανθρώπου, βοηθά και το ανθρώπινο γένος.
Η Θεοτόκος Μαρία είναι η καινούργια Εύα. Όπως η πρώτη Εύα έγινε μητέρα των προχριστιανικών ανθρώπων, έτσι, η νέα Εύα, η Μαρία, έγινε μητέρα της νέας ανθρωπότητας.
Όμως, η πρώτη έδωσε προσοχή στα λόγια του φιδιού μέσα στον Παράδεισο. Η δεύτερη άκουσε τον χαιρετισμό του Αρχαγγέλου.
Για την συμμετοχή της Παναγίας στη σωτηρία μας, η εικόνα την παρουσιάζει με μεγάλες διαστάσεις. Σε πολλές εικόνες είναι η πιο μεγάλη από όλα τα άλλα πρόσωπα.
* * *
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ βρίσκεται στο πάνω μέρος δεξιά.
Οι Άγγελοι έχουν διπλή υπηρεσία. Δοξολογούν το Θεό και φέρνουν καλές αγγελίες στους ανθρώπους.
Στην εικόνα εκφράζεται αυτή η διπλή υπηρεσία τους, παριστάνοντας ένα τμήμα των Αγγέλων προς τα πάνω, προς το Θεό και ένα άλλο προς τα κάτω, προς τους ανθρώπους.
* * *
ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ είναι οι άνθρωποι εκείνοι, που, επειδή έχουν καθαρή καρδιά, επικοινωνούν με τον κόσμο του ουρανού και αξιώνονται να γίνουν οι πρώτοι μάρτυρες του θαύματος.
Παριστάνονται στην εικόνα να ακούν τον Ύμνο των Αγγέλων. Ένας Άγγελος τους μιλά και τους εξηγεί για το γεγονός της Γεννήσεως ενώ ένας από τους ποιμένες παίζει με την φλογέρα του, ανακατεύοντας την ανθρώπινη μουσική τέχνη, με τον αγγελικό ύμνο. Ένας άλλος ποιμένας αρμέγει.
* * *
ΟΙ ΜΑΓΟΙ εικονίζονται στην άλλη μεριά της εικόνας, άλλοτε πεζοί και άλλοτε πάνω σε άλογα ή καμήλες, κρατώντας τα δώρα τους, χρυσό, λιβάνι και σμύρνα.
Το χρυσάφι (το πιο πολύτιμο μέταλλο) το πρόσφεραν, γιατί ο Χριστός είναι Βασιλιάς όλων των αιώνων.
Το λιβάνι (το χρησιμοποιούμε όταν θυμιάζουμε το Θεό) το πρόσφεραν, γιατί Αυτός που γεννήθηκε είναι Θεός όλων.
Τη σμύρνα (άρωμα που άλειφαν τα σώματα των νεκρών) το πρόσφεραν στον Αθάνατο, για την τριήμερη Ταφή Του.
* * *
Ο ΑΣΤΕΡΑΣ βαδίζει μπροστά από τους μάγους και τους δείχνει την Φάτνη. Η ακτίνα του Αστέρα, που δείχνει την φάτνη, ξεκινά από το σημείο που βρίσκεται έξω από τον ουρανό της εικόνας.
Αυτό σημαίνει, πως, το Άστρο δεν είναι μόνο ένα κοσμικό φαινόμενο αλλά και ένας μηνυτής από τον Ουρανό, που φέρνει μήνυμα στη γη ότι γεννήθηκε σ΄ αυτήν Εκείνος, που ανήκει στον Ουρανό.
Επειδή οι μάγοι ήταν αστρολόγοι, μαθαίνουν για τη Γέννηση του Χριστού, από ένα αστέρι. Με κάτι, δηλαδή, που μελετούν, όπως λέει και το Απολυτίκιο της γιορτής: <<εν αυτη γάρ οι τοις αστροις λατρεύοντες, υπό αστέρος εδιδάσκοντο...>>.
* * *
Ο ΙΩΣΗΦ εικονίζεται στο αριστερό κάτω μέρος της εικόνας, σκεφτικός, για όλα όσα συμβαίνουν.
Μπροστά του, με τη μορφή ενός γέροντα ή ενός τσοπάνου με μια προβιά, ο Σατανάς, προσπαθεί να σπείρει αμφιβολία στην ψυχή του δίκαιου γέροντα.
Ο Ιωσήφ εικονίζεται στην άκρη της εικόνας και όχι με το Θείο Βρέφος και την Μητέρα Του, γιατί δεν είναι πατέρας αλλά προστάτης του Ιησού και της Μαρίας.
* * *
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΛΟΥΤΡΟ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ζωγραφίζεται στο κάτω δεξιό μέρος της εικόνας.
Είναι μια τρυφερή λεπτομέρεια στην εικόνα της Γεννήσεως και το γεγονός αυτό είναι παρμένο από την Παράδοση.
Στα αριστερά είναι καθισμένη μια γριά, η Σαλώμη, που κρατά στην αγκαλιά της το νεογέννητο γυμνό και δοκιμάζει με το χέρι της, το ζεστό νερό μέσα σε μια κολυμβήθρα. Δίπλα, μια μικρή χωρική με το τσεμπέρι, ρίχνει νερό για να κάνουν το λουτρό του Βρέφους.
Η σκηνή, αν και είναι της καθημερινής ζωής, δείχνει για μια ακόμη φορά καθαρά, πως ο νεογέννητος Χριστός ήταν πραγματικά άνθρωπος και είχε τις απαιτήσεις.

-----------------------------------------------------------------------
ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ...
ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΟΜΩΣ, ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΕΙ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΙ ΓΛΥΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΕ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΛΑΤΡΕΨΕΙ ΣΑΝ ΥΙΟ ΚΑΙ ΘΕΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥ ΑΦΟΣΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΛΟΤΗΤΑ!

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019

Ένα φρικώδες και απαίσιο έγκλημα - π. Τιμόθεος Παπασταύρου



ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ
(30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018)

"θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς" (Ματθ. Β΄ 18).

Φρικωδέστατον καὶ ἀπαισιώτατον ἔγκλημα.

Ἐάν, ἀγαπητέ μου ἀναγνῶστα, θελήσωμεν νὰ ἀνατρέξωμεν εἰς τὰ βάθη τῶν αἰώνων καὶ ἀναζητήσωμεν, φοβερὰ ἐγκλήματα καὶ ἀποτροπαίους καταστάσεις, θὰ εὕρωμεν - καὶ τοῦτο εἶναι βέβαιον - πολλὰ τοιαῦτα. Ἀφ’ ἑνὸς μέν, ἀπειράριθμα καὶ ἀναρίθμητα, ἀλλά, ἀφ’ ἑτέρου, καὶ ἀνατριχιαστικὰ καὶ ἀπερίγραπτα καὶ διὰ τὰ ὁποῖα ἡ ἀνθρωπίνη γλῶττα, ἀδυνατεῖ, ὄχι μόνον νὰ περιγράψῃ, ἀλλὰ καὶ νὰ ἐξιστορήσῃ διὰ λεπτομερειῶν. Ἐγκλήματα, πρὸς δόξαν καὶ λατρείαν ἀνυπάρκτων θεῶν, ἀπὸ λαοὺς εἰδωλολατρικούς, ἐγκλήματα διὰ τὴν ἀναρρίχησιν εἰς θρόνους καὶ τὴν ἀπόλαυσιν τῆς ματαίας καὶ ἐγκοσμίου δόξης, ἐγκλήματα διὰ τὴν ἀπόκτησιν χρημάτων καὶ ἄλλων ὑλικῶν ἀγαθῶν. Ἐγκλήματα, ἀκόμη, διὰ τὴν ἐπιβολὴν ψευδῶν θεωριῶν καὶ χαλιναγωγήσεως τῆς ἀνθρωπίνης σκέψεως, ἀλλὰ καὶ ἀναρίθμητα ἀκόμη τοιαῦτα, διὰ ἀσημάντους αἰτίας καὶ εὐτελεῖς ἐπιδιώξεις.
Ἐὰν δέ, ἐπὶ πλέον, ἀναζητήσωμεν μεταξὺ τούτων τῶν ἐγκλημάτων, νὰ εὕρωμεν τὸ φοβερώτερον καὶ στυγερώτερον καὶ ἀποκρουστικώτερον, μὲ βεβαιότητα θὰ κατελήγωμεν εἰς τό, ἐπὶ τοῦ λόφου τοῦ Γολγοθᾶ, ἔγκλημα τῶν αἰώνων, ὅπου ὁ "Ἰησοῦς, ὁ μόνος ἀναμάρτητος", δολοφονεῖται μὲ τὸ πλέον φρικώδη θάνατον, ἀπὸ τὸ "ἀγαπημένο Του δημιούργημα", τὸν ἀχάριστο καὶ ἀγνώμονα ἄνθρωπον. Ἐκτός, ὅμως τοῦ κορυφαίου τούτου στυγερωτάτου ἐγκλήματος, θὰ εὕρωμεν καὶ πλῆθος ἄλλων τὰ ὁποῖα διακρίνονται διὰ τὴν σκληρότητα καὶ ἀπανθρωπίαν τους καὶ τὰ ὁποῖα, παρὰ τὰς ἑκατονταετίας καὶ χιλιετίας αἱ ὁποῖαι ἔχουσι παρέλθει, δὲν παύουν νὰ συγκινοῦν καὶ νὰ δονοῦν ἀκόμη καὶ τὰ σκληροτέρας καρδίας.
Μεταξὺ δέ, τῶν εἰδεχθεστέρων καὶ στυγνοτέρων, ἀναμφισβητήτως συγκαταλέγεται καὶ τὸ περιγραφόμενον σήμερον εἰς τὸ Ἱερὸν Εὐαγγελικὸν ἀνάγνωσμα. Εἶναι ἡ σφαγὴ τῶν νηπίων ὑπὸ τοῦ αἱμοσταγοῦς Ἠρώδου, ὅταν οὗτος ἐπληροφορήθη τὴν γέννησιν τοῦ "Βασιλέως τῶν Ἰουδαίων". Προκειμένου νὰ φονεύσῃ οὗτος τὸν Ἰησοῦν καὶ ἐπειδὴ δὲν γνωρίζει ἀσφαλῶς τὰ στοιχεῖα τῆς ταυτότητος τοῦ Κυρίου, σπεύδει εἰς τὴν σφαγὴν ὅλων τῶν νηπίων, "ἐν Βηθλεὲμ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω, κατὰ τὸν χρόνον ὃν ἠκρίβωσε παρὰ τῶν μάγων" (Ματθ. Β΄ 16).

Νήπιον!

Ἐξίσταται ὁ ἀνθρώπινος νοῦς, πρὸ τοῦ ἐγκλήματος εἰς τὸ ὁποῖον ἀναφερόμεθα! Καὶ τοῦτο διότι, κάθε ἔγκλημα, ἔχει συγκεκριμμένα κίνητρα. Φονεύει κάποιος, εἴτε διότι ἀπειλεῖται καὶ συνεπῶς σπεύδει νὰ ὑπερασπίσῃ τὴν ἰδίαν ζωήν του, εἴτε διότι παρηνωχλήθη κατὰ βίαιον τρόπον ὑπὸ τοῦ θύματος καὶ συνεπῶς ἔφθασεν εἰς τὴν ἀκροτάτην ἄμυναν, νὰ φονεύσῃ τὸν ἀπειλοῦντα αὐτόν, εἴτε σπεύδων νὰ προασπίσῃ τὴν οἰκογενειακὴν καὶ συζυγικὴν τιμὴν καὶ ὑπόληψίν του, εἴτε δι’ οἷονδήποτε ἄλλον βαρυσήμαντον λόγον, ὁ ὁποῖος μπορεῖ, νὰ μὴν τὸν ἀθωώνῃ ἀπολύτως, ἀλλὰ πάντως νὰ τοῦ προσδίδει κάποια σοβαρὰ ἐλαφρυντικά.
Ἐν προκειμένῳ, ὅμως, ποίαν ἐνοχὴν δύναται νὰ φέρῃ ἕν ἀθῶον νήπιον; Τί ἠδίκησεν; Εἰς τί ἔπταισεν; Ποῖον ἠπείλησεν; Τίνα παρηνώχλησεν; Ἀκόμη δὲ περισσότερον, πῶς δύναται νὰ δικαιολογηθῇ ἡ ἐξολόθρευσις τόσων χιλιάδων παιδίων καὶ βρεφῶν - κατὰ παράδοσιν, ἀριθμοῦνται εἰς δεκατέσσαρας χιλιάδας - τὰ ὁποῖα, ἁπλῶς, προσέφερον χαρὰν καὶ εὐφροσύνην εἰς τὰς οἰκογενείας τὰς ὁποίας ἀνῆκον καὶ οὐδὲν κακὸν ἐβάρυνεν αὐτά; Ἀποτροπιασμὸς καὶ ἀγανάκτησις ἀλλὰ καὶ διάθεσις ἐκδικήσεως μᾶς καταλαμβάνει, ὅταν προσπαθοῦμεν νὰ συνειδητοποιήσωμεν τὸ φοβερὸν τοῦτο ἔγκλημα.
Βεβαίως, ἔχει ἡ ἱστορία νὰ μᾶς παρουσιάσῃ καὶ τοιαῦτα ἐγκλήματα, κατὰ ἀθώων παιδίων καὶ βρεφῶν, καὶ τὰ ὁποῖα εἶναι ἀκόμη φρικωδέστερα καὶ ἀνατριχιαστικώτερα, τούτου. Ἐπὶ παραδείγματι, εἰς τὴν Χαναάν, βλέπομεν φρικῶδες καὶ ἀποτρόπαιον ἔγκλημα, τὴν θυσίαν ἀθώων βρεφῶν, πρὸς τιμὴν καὶ ἐξευμένισιν ἑνὸς ψευτοθεοῦ Βάαλ, ὅπου οἱ ἴδιοι οἱ γονεῖς προσέφερον τὰ τέκνα των καὶ παρηκολούθουν τὴν θυσίαν των. Εἰς τὴν ἀρχαίαν Ρώμην, ἐπίσης, συναντῶμεν παρόμοια ἀπεχθῆ περιστατικά, ὅπου γυναῖκες ἐλευθέρων ἠθῶν τά, ἐκ παρανόμων ἐρώτων καὶ συλλήψεων, γεννώμενα βρέφη, ἔρριπτον εἰς τὰ ... ἀπορρίμματα, μὴ αἰσθανόμεναι τὴν παραμικρὰν τῦψιν συνειδήσεως. Γνωστή, τέλος, εἶναι ἡ φοβερὰ βρεφοκτονία, ἡ ὁποία συνέβαινεν εἰς τὴν κοίτην τοῦ ποταμοῦ Εὐρώτα εἰς τὰ μεθόρια τῆς πόλεως Σπάρτης, ὅπου, ἄκαρδοι καὶ σκληροὶ πατέρες, ἐκρήμνιζον τὰ ἄωρα ἄρρενα βρέφη των, διὰ ποικίλους, ἀστείους λόγους.

Δολοφονία τῶν βρεφῶν καὶ καὶ τῶν νέων, καὶ ἡ "ἡμέρα τοῦ παιδιοῦ".

Μήπως, ὅμως καὶ σήμερον δὲν συνεχίζεται τὸ φοβερὸ τοῦτο "φονικόν", ἐξελιχθέν, μάλιστα, εἰς τρομακτικὴν πλέον γενοκτονίαν; Περίπου, πεντακόσιαι χιλιάδες "ἐκτρώσεις" εἰς τὴν προσφιλεστάτην πατρίδα μας, μόνον, ἀριθμοῦνται ἐπισήμως, ἀλλὰ καὶ νομιμοποιοῦνται καὶ ἐπιδοκιμάζονται καὶ συνιστῶνται, ἀπὸ τὴν ποικίλην πληροφόρησιν καὶ δὴ τὴν κρατικήν. Τὰ βρέφη, ὅσον κι' ἂν προσπαθοῦμεν νὰ τοὺς δείξωμεν ἐπίπλαστον ἀγάπην καὶ συμπάθειαν μὲ "δῆθεν" τιμητικὰς ἐκδηλώσεις - ὡς ἡ γνωστὴ "ἡμέρα τοῦ παιδιοῦ" - εὑρίσκονται καὶ σήμερον, εἰς τὰς ἀνατολὰς τοῦ ἔτους 2019, εἰς τὸ στόχαστρον. Καὶ ἐνῶ "δῆθεν" τὰ ὑπερ-προστατεύομεν, δυστυχῶς εἶναι τὰ πρῶτα θύματα ἑνὸς ἀκηρύκτου πολέμου ποὺ σκοπὸν ἔχει νὰ τὰ ... ἐξαφανίσῃ!
Κοντὰ δὲ εἰς τοῦτο τὸ στυγερώτατον ἔγκλημα ἐναντίον τοῦ "ἄνθους τῆς ἡλικίας", ἔχουν προστεθεῖ καὶ ἄλλοι τρόποι "δολοφονίας" τῶν νέων ἀνθρώπων, ὡς τὰ ναρκωτικὰ τὰ ὁποῖα διακινοῦνται πλέον μὲ πᾶσαν ἄνεσιν, ἀκόμη καὶ εἰς τὰ δημοτικὰ σχολεῖα καὶ οὐδεὶς ἀνησυχεῖ, οὐδεὶς ἀντιδρᾷ, οὐδεὶς ταράσσεται. Νέοι ἄνθρωποι, τὸ "μέλλον τῆς πατρίδος μας", ὡς ἀρεσκόμεθα κάποτε νὰ τοὺς ἀποκαλοῦμεν, κείτονται πτώματα, ψυχικὰ καὶ σωματικά, ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῶν νυκτερινῶν καὶ ἡμερινῶν τούτων κέντρων τοῦ θανάτου, καὶ ἀναμένουν τὸν θάνατον ἀνήμπορα νὰ ἀντιδράσουν στὶς "ἐπιταγὲς τῶν μυστικῶν μασωνικῶν κέντρων", ποὺ τὰ θέλουν ἔτσι ... περιφερόμενα ἐρείπια! Ἂς παρακάμψωμεν - καὶ τοῦτο, λόγῳ ἐλλείψεως χώρου - ὅλα ἐκεῖνα τὰ νυκτερινὰ κέντρα τῆς δῆθεν διασκεδάσεως, τὰ ὁποῖα κράτησαν καὶ κρατοῦν τὰ "νειᾶτα" μας, θύματα τῆς νωθρότητος καὶ τῆς ἀπραξίας, πολὺ δὲ περισσότερον τῆς μακρὰν τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Θεοῦ, ζωῆς καὶ εὐλογίας.
Θὰ ἦτο περιττόν, εἰς τὸ σημεῖον τοῦτο, νὰ ἀναφέρομεν καὶ τὴν "καθοδήγησιν" τῶν νέων κάθε ἡλικίας, ἀπὸ τὰ σύγχρονα μέσα μαζικῆς ἐνημερώσεως, τὰ ὁποῖα ἀδιστάκτως θὰ ἀπεκάλουν, "μέσα μαζικῆς καταστροφῆς", διὰ τῶν ὁποίων καθοδηγοῦνται εἰς τὴν διαστροφὴν περισσότερον καὶ ἐλαχίστως εἰς τὴν ἐνημέρωσιν.

Ὁ "θάνατος" εἰσῆλθεν ... !

Εἴτε, ἐντὸς εἰσαγωγικῶν, εἴτε ἐκτός, ... ὁ θάνατος ὑπὸ τὰς ποικίλας αὐτοῦ μορφάς, εἰσῆλθεν, ὄχι πλέον διὰ τὰ τίμια γηρατεῖα μόνον, τὰ ὁποῖα "φυσικῷ τῷ τρόπῳ", ἀπέρχονται εἰς τὰς αἰωνίους σκηνάς. Ὁ θάνατος εἰσῆλθεν ἀπειλητικὸς καὶ ἀδυσώπητος, διὰ τοὺς νέους καὶ τὰς νεάνιδας ἀλλὰ καὶ τὴν "ἄωρον" ἡλικίαν καὶ ἀπειλεῖ χωρὶς νὰ ... ἐξαιρῇ!!! Ἂς προσπέσωμεν, ἀδελφοί, εἰς Τὸν "ὡς βρέφος τεχθέντα" καὶ ἂς τὸν παρακαλέσωμεν, ἵνα καταστείλῃ τὸν ... ἀφύσικον τοῦτον θάνατον περὶ οὗ προείπωμεν, διὰ νὰ μὴ ἀκουσθῇ εἰσέτι, "φωνὴ ἐν Ραμᾷ ... θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς". Ἀμὴν.

                                                                                                Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

                                                                                          Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Να κάνετε Πόλεμο με το κομποσχοίνι...


Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

Μία συμβολή στο διάλογο για το Ουκρανικό "Αυτοκέφαλο" - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος


Πατήστε στο link και Διαβάστε ΕΔΩ














Ο σοφός Σωκράτης ντροπιάζει με τον παρακάτω λόγο του, αυτούς που αποδέχονται την Συκοφαντία!



Ο αληθινός χριστιανός (Ιεράρχης, Ιερέας, μοναχός-ή, λαϊκός) όταν πραγματικά θέλει να μάθει την Αλήθεια για ένα θέμα που έχει αμφιβολίες καταφεύγει στην νηστεία και με πόνο ψυχής προσεύχεται στην Παναγιά μας, στους αγίους μας και προ πάντων στον Κύριό μας Ιησού Χριστό.
Αυτή την παρακαταθήκη μας άφησαν οι άγιοι Πατέρες μας.

Δυστυχώς η συκοφαντία αγκαλιάζεται με πολύ ενδιαφέρον από τους ανθρώπους. Αυτοί που αγαπούν να ακούν συκοφαντικά λόγια για τον συνάνθρωπό τους κατέχονται από φθόνο.

Ας δούμε λοιπόν παρακάτω πώς ο σοφός μας πρόγονος, ο Σωκράτης μας ντροπιάζει όλους εμάς που θέλουμε να λεγόμαστε Χριστιανοί όποια θέση κι αν κατέχουμε.


Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης".
"- Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία ο γνωστός του.
- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.
- Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.
Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...
-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.
- Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης.
Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
- Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον...
- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.
Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
- Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.
Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας.
Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;
- Όχι δεν νομίζω...
- Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;
Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα...

Πόσο ντροπιασμένοι πρέπει να νιώθουμε εμείς που λεγόμαστε Χριστιανοί, έχοντας διαβάσει το Ευαγγέλιο;...

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Πρόγραμμα Ιανουαρίου του Ιερού Ναού Γενεσίου Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


Χριστουγεννιάτικη γιορτή Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννη Παραλίας Πατρών - Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018


Την Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018 παρουσιάστηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννη Παραλίας Πατρών.





Η γιορτή μας ξεκίνησε με τον ύμνο "Χριστός Γεννάται" και το απολυτίκιο του Ναού μας.
Αμέσως μετά, παιδιά από το Τμήμα εκμάθησης Οργάνων παρουσίασαν τραγούδια και κάλαντα παίζοντας πιάνο. Τα συνόδεψαν η κ. Αθανασοπούλου Βασιλική καθηγήτρια μουσικής παίζοντας μαντολίνο και ο φοιτητής Φιλοσοφικής Παναγιώτης Κουτρουμάνης παίζοντας κιθάρα.


Η γιορτή μας συνεχίστηκε με την παρουσίαση Χριστουγεννιάτικων τραγουδιών και Καλάντων από την χορωδία των Κατηχητικών Σχολείων.




Ακολούθησε η φοιτητική μας παρέα, ο Παναγιώτης Κουτρουμάνης, η Ουρανία Κορδού και  η Νίκη Σπηλιοπούλου που τραγούδησαν κι αυτοί Χριστουγεννιάτικα τραγούδια. 
Ο Παναγιώτης Κουτρουμάνης έπαιξε ηλεκτρική κιθάρα. Τα καραόκε έγραψε η κ. Αθανασοπούλου Βασιλική.









Στη συνέχεια οι φοιτητές παρουσίασαν μικρά βίντεο και σχολίασαν επίκαιρα το θέμα τους, στους Ιερείς, στους γονείς και τα παιδιά των Κατηχητικών Σχολείων.














Βίντεο παρουσίασαν και σχολίασαν η Ουρανία Κορδού, ο Παναγιώτης Κουτρουμάνης, η Αγγελική Νικολάου, η Βασιλική Πολίτη και η Νίκη Σπηλιοπούλου. 






Τέλος παρουσιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο σε όλους τους ακροατές και μοιράστηκαν δώρα στους νικητές.
Μας εξέπληξαν ευχάριστα τα μικρά παιδιά που γνώριζαν τις περισσότερες απαντήσεις.