Δ Ι Ψ Ω
Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023
Εφημερίδα "ΔΙΨΩ" ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2023
Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2023
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιάπωνας Ιερέας μας στέλνει ένα δυνατό μήνυμα σε όλους εμάς τους Ορθοδόξους Χριστιανούς της Ελλάδας
«Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα μας έχετε δώσει το φως»
Σε μήνυμά του από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο ορθόδοξος Ιερέας Δημήτριος Τανάκα, ο οποίος έζησε στην Ελλάδα και σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρεται στη χώρα μας με ένα πολύ συγκινητικό μήνυμα λέγοντας τα εξής:
«Αγαπητοί μου Ελληνες και Ελληνίδες, αγωνιζόμενοι εν Χριστώ μετά παρρησίας και υπομονής. Η γενναιοδωρία σας είναι τόσο μεγάλη και ανεκτίμητη. Αυτό το γνωρίζω πολύ καλά από την δική μου εμπειρία. Μετά μεγάλης αγάπης και ελεημοσύνης, αποδέχθηκε όχι μόνο εμένα, αλλά και όλους όσοι έρχονται σε σας, καλούς ή κακούς. Ποτέ δεν παραπονέθηκε ακόμη και όταν κάποιοι ξένοι έκαναν κάτι δυσάρεστο για εσάς. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ξέρετε τι είναι η δικαιοσύνη. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας έχετε δώσει το φως.
Η Ελλάδα είναι το φως του κόσμου που αποκαλύπτεται από τον Θεό. Είθε το φως να φωτίσει τον κόσμο και να λάμψει στις ψυχές των ανθρώπων. Αυτό γιατί η Ελλάδα αναφέρεται και γράφεται ως 希臘 στα Ιαπωνικά: Το αιώνιο φως της ελπίδος. Το φως αυτό είναι τόσο λαμπρό και φωτεινό, που κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτό, όπως αναφέρει το portnews.gr.
Αν κάποιος είναι πρόθυμος να το αποδεχθεί και να φωτιστεί από αυτό, το μυαλό και ο νούς του, θα ανοίξει και δει τον πραγματικό και αληθινό κόσμο μπροστά του. Αντίθετα, αν κάποιος είναι απρόθυμος να το αποδεχθεί, θα επιστρέψει στο σκοτάδι, ακόμα και με τα μάτια του ανοιχτά, ακριβώς όπως ο Πλάτων περιγράφει στην παραβολή του σπηλαίου. Εγώ ταπεινώς πιστεύω και θέλω να είμαι ένας από τους φωτισμένους και αφυπνισμένους από την Ελλάδα και στην Ορθοδοξία.
Η Ιαπωνία είναι μακριά και η προσευχή μου είναι ταπεινή. Είμαι αμαρτωλός και ανάξιος Θεού δούλος, αλλά όμως δεν έχω καμία αμφιβολία. Η Ελλαδα ζεί, διότι ο Χριστός, η Παναγία και οι Άγιοι πάντες είναι πάντα μαζί σας.
Κύριε και Θεέ μου Χριστέ, παρακαλώ να αξιώσετε εμένα τον αμαρτωλό και ανάξιο να Σας επικαλούμαι και να πω:
«Αναστήτω ο Θεός, και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού, και φυγέτωσαν από προσώπου αυτού οι μισούντες αυτόν. Αμήν».
Ὁ νόμος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. - π. Τιμόθεος Παπασταύρου
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ (10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023)
«Ἐν γὰρ Χριστῷ Ἰησοῦ … ἰσχύει … καινὴ κτίσις» (Γαλ. ΣΤ΄ 15).
Ὁ νόμος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
Μετὰ τὴν πτῶσιν τῶν πρωτοπλάστων,
φίλοι μου ἀναγνῶσται, καὶ ἐφ’ ὅσον ἡ ἁμαρτία ἐκυριάρχει ἐπὶ τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου,
σωτηρία δι’ αὐτὸν δὲν ὑπῆρχεν! Ὁ Πνευματικὸς Παράδεισος καὶ ἡ προπτωτικὴ ἁγιότης
καὶ τελειότης, εἶναι ἤδη παρελθόν! Ὁ ἄνθρωπος καλεῖται νὰ ἐπιβιώνῃ καὶ νὰ …
μετρᾷ τὰ ἔτη τῆς ζωῆς του, καὶ μαζὶ μὲ αὐτά, νὰ μετρᾷ καὶ τὰς ἀμετρήτους
θλίψεις καὶ ὀδύνας τὰς ὁποίας τοῦ ἐπέφερεν ἡ ἁμαρτία! Ἡ μόνη παρρηγορία του εἶναι,
ὅτι ὁ Κύριος καὶ Θεός του δὲν τὸν ἐγκατέλειψε, ἀλλὰ εὑρίσκεται πλησίον του καὶ
τὸν παρρηγορεῖ καὶ τὸν στηρίζει καὶ τοῦ ὑπόσχεται … Ἄλλοτε διὰ τῶν Δικαίων, Ἀβραάμ,
Ἰσαάκ, Ἰακώβ, Ἰωσήφ, Μωϋσέως καὶ ἄλλων πολλῶν, καὶ ἄλλοτε διὰ τῶν ἐπισήμων
προφητῶν, τοὺς ὁποίους φωτίζει ἵνα ἐνισχύουσι τὸν Ἰσραηλιτικὸν λαόν, καὶ
καθοδηγοῦσι τοῦτον πρὸς τὴν ὑπομονὴν καὶ ἀναμονὴν τοῦ Μεσσίου καὶ Λυτρωτοῦ!
Ὁ νόμος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὅστις
καὶ ἐδόθη διὰ χειρὸς Κυρίου εἰς τὸν Μωϋσῆν, καθ’ ὃν χρόνον οὗτος καθωδήγει τὸν Ἰσραηλιτικὸν
λαόν, διὰ τῆς ἐρήμου τοῦ Σινᾶ πρὸς τὴν γῆν τῆς ἐπαγγελίας, ἔχει σκοπὸν ἵνα
συγκρατῇ τοὺς σκληροτραχήλους Ἑβραίους, ἀπὸ τὴν ἀποστασίαν ἀπὸ τὸν Θεόν, ἀλλὰ
καὶ ἀπὸ τὰς καθημερινὰς ἀδικίας πρὸς τοὺς συνανθρώπους! Ὁ νόμος οὗτος τοῦ Θεοῦ,
εἶναι σκληρὸς καὶ ἄτεγκτος καὶ … πολὺ εὔκολος καὶ «πρόθυμος», ἵνα ὁδηγῇ τοὺς ἐνόχους
εἰς τὸν θάνατον! Πολλάκις, μάλιστα, εἰς θάνατον τοσοῦτον σκληρὸν καὶ ἀπάνθρωπον,
… διὰ νὰ παραδειγματίζωνται καὶ νουθετοῦνται οἱ … λοιποί, καὶ συγκρατοῦσιν ἑαυτούς,
ἀπὸ κάθε παράβασιν ἔναντι τῶν ἐντολῶν τοῦ Δεκαλόγου! Εἶναι δέ, γνωσταὶ αἱ ἐπισημάνσεις
πολλῶν Πατέρων καὶ θεολόγων, κατὰ τὰς ὁποίας, … ἐνῶ ὁ Νόμος τῆς Παλαιᾶς
Διαθήκης εἶναι σκληρὸς καὶ κάθετος, ἀντιθέτως, εἰς τὴν μετὰ Χριστὸν ἐποχήν, ὁ
Θεῖος Νόμος … περιορίζεται, εἰς τὸ νὰ διδάσκῃ καὶ συμβουλεύῃ καὶ καθοδηγῇ! Ἡ
συγχώρησις εἰς τὴν Καινὴν Διαθήκην, ἀντικαθιστᾷ τὴν τιμωρίαν καὶ ἐκδίκησιν τῆς
πρὸ Χριστοῦ ἐποχῆς, καὶ προτρέπει καὶ νουθετεῖ μᾶλλον, παρὰ … τιμωρεῖ τοὺς παρανόμους
καὶ παραβάτας!
Οἱ Ἅγιοι!
Ἅγιοι, δηλαδὴ … σεσωσμένοι, δὲν ὑπάρχουσιν
εἰς τὴν πρὸ Χριστοῦ ἐποχήν! Ἅπαντες οἱ δίκαιοι καὶ οἱ προφῆται, ἀκόμη δέ, καὶ οἱ,
Μωϋσῆς καὶ Ἁβραὰμ καὶ Ἰσαὰκ καὶ Ἰακὼβ καὶ Ἠσαΐας καὶ Δανιήλ, ἀλλὰ καὶ αὐτὸς οὗτος ὁ «μείζων
τῶν προφητῶν», ὁ τίμιος Πρόδρομος, … ὅταν ἐκοιμῶντο τὸν ὕπνον τοῦ
θανάτου, μετέβαινον εἰς τὴν χώραν τοῦ Ἅδου καὶ τοῦ αἰωνίου σκότους! Παρ’ ὅτι ἠγωνίσθησαν
εἰς τὴν παροῦσαν ζωήν, καὶ πολλοὶ ἐξ αὐτῶν ὑπέφερον βιαίους θανάτους διὰ τὸ Ὄνομα
τοῦ Θεοῦ, ὁ κεκλεισμένος Παράδεισος ἦτο ἡ
… προσδοκία των! Ἀνέμενον τὸν Σωτῆρα καὶ Μεσσίαν καὶ Λυτρωτήν, τὸν Κύριον Ἰησοῦν
Χριστόν, ὅστις διὰ τοῦ Σταυρικοῦ Του θανάτου θὰ κατήρχετο εἰς τὸν ζοφερὸν Ἅδην
καὶ θὰ ἀπέλυεν ἐλευθέρους καὶ σεσωσμένους εἰς τὸν Παράδεισον, τοὺς πρὸ Χριστοῦ
καὶ ἐν Χριστῷ κοιμηθέντας! Ἅπαντας ἐκείνους, οἵτινες ἐπίστευσαν εἰς τὸ σωτήριον
τριήμερον κήρυγμα Αὐτοῦ, κατὰ τὴν ἐν Ἅδῃ παραμονήν Του! Ἅπαντας ἐκείνους, τοὺς ἀναμένοντας
τὴν ἔλευσιν τοῦ Μεσσίου, ὡς Σωτῆρος καὶ ἐλευθερωτοῦ … ἀπὸ τὴν δυναστείαν τοῦ
κακοῦ καὶ τῆς ἁμαρτίας.
Ἔκτοτε, ὁ Παράδεισος, παραμένει ἀνεωγμένος,
καὶ δέχεται τὸν κάθε ἀγωνιστὴν καὶ ἀγαπῶντα τὸν Χριστόν! Μυριᾶδες καὶ ἑκατομμύρια
εἶναι ἐκεῖνοι, οἵτινες περιεφρόνησαν τὰς ἀπολαύσεις καὶ ἡδονὰς τῆς παρούσης ζωῆς,
διὰ τὴν … κληρονομίαν τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν! Ἅπαντες οὗτοι ἠκολούθησαν τὸν
Λόγον τοῦ Διδασκάλου, - … «ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν βιάζεται, καὶ βιασταὶ ἁρπάζουσιν
αὐτήν» (Ματθ. ΙΑ΄ 12) – καὶ δὲν ὑπελόγισαν πρὸ τῆς τοιαύτης αἰωνίου
Βασιλείας, οὔτε ἀκόμη καὶ αὐτὴν ταύτην τὴν βιολογικὴν ζωήν των! Ἐδέχθησαν μετὰ
προθυμίας καὶ χαρᾶς, πᾶσαν βάσανον καὶ πᾶσαν στέρησιν καὶ πᾶν ὅ,τι ἄλλο ἐπώδυνον
καὶ φρικτόν, «προσδεχόμενοι τὴν μακαρίαν ἐλπίδα καὶ ἐπιφάνειαν τῆς δόξης τοῦ μεγάλου
Θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Τίτ. Β΄ 13)! Ἀκόμη καὶ ἐκεῖνοι, οἵτινες
εὑρέθησαν εἰς περιόδους εἰρήνης καὶ ὁμαλότητος, καὶ δὲν ἠπειλεῖτο ἡ ζωή των, ἐσκλήρυνον
ἐξ ἑαυτῶν τὰς συνθήκας τῆς διαβιώσεώς των, καὶ εἴτε διὰ ὑπερβολικῶν νηστειῶν καὶ
ἄλλων ἠθελημένων κακοπαθειῶν, ἐβίασαν ἑαυτούς,
διεκδικοῦντες τοὺς στεφάνους τῆς … Βασιλείας!
Ὡς ἐκ τούτου, Ἅγιοι εἶναι ἐκεῖνοι
οἵτινες ἔζησαν διὰ τὸν Χριστὸν καὶ ἐν Χριστῷ καὶ κατὰ Χριστόν, καὶ ἠγάπησαν Τοῦτον,
ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς καὶ καρδίας καὶ ἰσχύος καὶ διανοίας, καὶ διὰ τούτους, … μόνον
Οὗτος ὑπῆρχεν !!!
Οἱ Ἅγιοι … σήμερον!
Πολλάκις, πολλοὶ διατείνονται, ὅτι
ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἔπαυσεν ἵνα «παράγῃ» Ἁγίους, καὶ ὅτι ἡ ἐπιπολάζουσα ἁμαρτία,
κυριαρχεῖ καταδυναστεύουσα τοὺς πάντας, καὶ ὑποτάσσουσα τούτους εἰς τὰς ἐντολὰς
καὶ τὰ παράνομα θελήματά της! Βεβαίως, τοῦτο τὸ ἀνυπόστατον … θεώρημα,
κατέρριψαν καὶ ἔτι καταρρίπτουσιν, ἀφ’ ἑνὸς μέν, ἅπαντες ἐκεῖνοι οἱ ἀναγνωρισθέντες
ἐσχάτως ὑπὸ τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας ὡς Ἅγιοι, ἑορταζόμενοι καὶ τιμώμενοι διὰ
τοῦ καθοριζομένου … τρόπου καὶ διὰ συγκεκριμμένης ἡμερολογιακῆς κατατάξεως! Ἅπαντες
ἐκεῖνοι, οἵτινες διέψευσαν ἅπαντας τοὺς ἐπιποθοῦντας ἵνα ἴδωσι τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν,
… κρημνιζομένην καὶ κατησχυμμένην καὶ παραμένουσαν μόνον … ὡς ἓν ἱστορικὸν ἀπολίθωμα!
Ἐκεῖνοι, οἵτινες … ἔτι ζῶντες ἐν τούτῳ τῷ αἰῶνι, τῷ ἀπαταιῶνι, παλαίουσι καὶ ἀγωνίζονται
ἵνα … «κρατῶσι τῆς ὁμολογίας» καὶ διεκδικῶσι τὰ αἰώνια ἀγαθὰ τῆς Οὐρανίου
Βασιλείας! Ἐκεῖνοι οἵτινες … εἰς πεῖσμα τοῦ ὀλεθρίου κύμματος τῆς ἁμαρτίας τὸ ὁποῖον
φαίνεται ὅτι παρασύρρει τὰ πάντα εἰς τὴν ροὴν καὶ τὸ πέρασμά του, ἀνθίστανται,
καὶ ἀποβλέπουσιν … «ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν» (Ἑβρ. ΙΒ΄
2)!
Βεβαίως, - ἐτονίσαμεν ἤδη τοῦτο,
- ἡ ἁμαρτία καὶ τὸ κακὸν καὶ ἡ παρανομία, πλεονάζει σήμερον! Ἀλλά, πότε δὲν
συνέβαινεν τὸ … τοιοῦτον; Εἰς ποίαν ἐποχὴν δὲν ἐκυριάρχει ἡ ἀνομία καὶ ἡ ἀποστασία
ἀπὸ τὸν Θεόν; Ἀκόμη καὶ κατὰ τὴν ἐποχὴν ποὺ ὁ Ἴδιος ὁ Θεὸς ἐπεσκέφθη τὸν κόσμον
διὰ τῆς ἀνθρωπίνης ὑποστάσεώς Του, ἡ ἁμαρτία καὶ τὸ κακὸν ὑπερεχείλιζεν, καὶ ἡ ἀποστασία
καὶ ἡ ὕβρις κατὰ τοῦ Σωτῆρος, ἐσκλήρυνεν τὴν στᾶσιν καὶ ἀντίστασίν της πρὸς τὸν
Κύριον καὶ Θεόν μας!
Παρ’ ὅλον τοῦτο, ὅμως, ἡ … «ἐν
Χριστῷ Ἰησοῦ, καινὴ κτίσις», πορεύεται εὐωδουμένη καὶ αὔξουσα, καὶ … ἀκόμη
καὶ σήμερον, ἔχει καὶ ἐπιδεικνύει τοὺς μαθητὰς ἀλλὰ καὶ ἀγωνιστὰς καὶ ἀκολούθους,
τοῦ Χριστοῦ, μετὰ τῶν ὁποίων εἴθε ἵνα καταλεγώμεθα καὶ ἡμεῖς. Ἀμήν!
Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
Γιατί ἡ κυβέρνησις Κάμερον εἶχε ἀπορρίψει τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες;
Καί γιατί ἡ κυβέρνησις τῆς «ψηφιακῆς» Ἐσθονίας ζητεῖ ἀποζημίωση 152 ἑκατ. εὐρώ ἀπό τήν ἀνάδοχο ἑταιρεία τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων γιά «ἐλαττώματα ἀσφαλείας»; – Ἡ «Ἑστία» ἀποκαλύπτει τό περιεχόμενο τῆς ἀναφορᾶς Μητροπολιτῶν στήν Ἱερά Σύνοδο γιά τό ἐπίμαχο θέμα – Τί ἀναφέρεται σέ γνωμοδότηση εἰδικοῦ – Ἀντιγραφή τῆς πολιτικῆς Παπανδρέου-Βαρουφάκη – Παραδέχεται ἡ Κυβέρνησις τά «τσίπ» – Μεταβαλλόμενα τά στοιχεῖα ταυτοτήτων.
ΩΡΥΕΤΟ τό Σάββατο κατά τήν διάρκεια τῆς ραδιοφωνικῆς ἐκπομπῆς του στήν ΕΡΑ ὁ συγγραφεύς Πέτρος Τατσόπουλος ὅτι «ἡ Ἑλλάδα ἔχει γίνει τό ρεζίλι τῆς Εὐρώπης» μέ ἀφορμή τήν ὑπόθεση τῶν νέων ταυτοτήτων. Καί ὅτι αὐτά πού ὑποστηρίζει στήν πατρίδα μας ἡ Ἀκροδεξιά δέν τά λέει κανένα ἀντίστοιχο κόμμα τῆς Εὐρώπης. Εἶναι ὅμως ἔτσι;
Ἡ «Ἑστία» ἀποκαλύπτει σήμερα τό περιεχόμενο γνωμοδοτήσεως πού συνοδεύει τήν ἀναφορά τῶν Μητροπολιτῶν στούς ὁποίους ἀνέθεσε ἡ Ἱερά Σύνοδος νά κάνουν ἐπαφές μέ τούς ἁρμοδίους Ὑπουργούς, νά σχηματίσουν ἄποψη καί νά εἰσηγηθοῦν τήν στάση πού πρέπει νά κρατήσει ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Τό ἐνδιαφέρον εἶναι ὅτι ἡ ὑπόθεσις προσεγγίζεται ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὄχι μέ ὅρους δογματικούς καί θεολογικούς ἀλλά μέ ὅρους ἐπιστημονικούς καί τηρήσεως τοῦ Συντάγματος. Τηρήσεως τῆς προστασίας τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν καί τῆς ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου. Καί τό πλέον ἐνδιαφέρον; Δύο εὐρωπαϊκές χῶρες ἀπέρριψαν τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες: ἡ Μεγάλη Βρεταννία μετά ἀπό συλλογή 10.000 ὑπογραφῶν πολιτῶν καί ἡ Ἐσθονία, ἡ ὁποία προσέφυγε στήν δικαιοσύνη κατά τῆς ἀναδόχου ἑταιρείας γιά προβλήματα ἀσφαλείας στό σύστημα. Ἡ Ἐσθονία ἡ ὁποία θεωρεῖται χώρα-ὑπόδειγμα ὅσον ἀφορᾶ στίς ψηφιακές ἐφαρμογές, ἔπεσε θῦμα κενῶν ἀσφαλείας στίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες. Ὡς ἐκ τούτου, σύμφωνα μέ ὅσα ἀναφέρονται στήν γνωμοδότηση πού διενεμήθη σέ ὅλα τά μέλη τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐμήνυσε τήν ἑταιρεία Gemalto νῦν Thales Group στήν ὁποία εἶχε ἀναθέσει τήν ἔκδοση τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων τῆς χώρας. Ἡ χώρα ζητεῖ ἀποζημίωση 152 ἑκατομμυρίων εὐρώ, ἀφοῦ διεπιστώθησαν ἐλαττώματα ἀσφαλείας τῆς ταυτότητος. Τό ἕνα εἶχε νά κάνει μέ τήν ταυτότητα αὐτή καθ’ ἑαυτή καί τό δεύτερο μέ τίς βάσεις δεδομένων μέ τίς ὁποῖες συνδέεται. Σημειώνεται ὅτι ἡ ἐπίθεσις χάκερ στήν ἴδια τήν ταυτότητα μπορεῖ νά γίνει μέ ἐξοπλισμό ἀναγνώσεως, ἀρκεῖ ὁ ὑποκλοπεύς νά περάσει δίπλα μας. Προφανῶς καί οἱ εἰδήμονες περί τίς ἐφαρμογές τῆς ψηφιακῆς τεχνολογίας. Οἱ Ἐσθονοί μόνον «ψεκασμένοι» δέν εἶναι.
Ἀλλά καί στήν Μεγάλη Βρεταννία ἡ εἰσαγωγή ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων ἀπερρίφθη μέ τήν συγκέντρωση 10.000 ὑπογραφῶν ἀπό τό 2015. (Ἄς μήν θυμίσουμε τί ἀπέγιναν ἕνα ἑκατομμύριο ὑπογραφές στήν Ἑλλάδα τό 2001.) Σύμφωνα μέ τήν γνωμοδότηση πού ἐνεχείρισαν στόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο οἱ Μητροπολῖτες Σερρῶν Θεολόγος καί Πειραιῶς Σεραφείμ, ὁ τότε Πρωθυπουργός Νταίηβιντ Κάμερον καί ὁ ἀντιπρόεδρος Νίκ Κλέγκ (προερχόμενοι ὁ πρῶτος ἀπό τό Συντηρητικό καί ὁ δεύτερος ἀπό κόμμα τῶν Φιλελευθέρων), εἶχαν δηλώσει: «Αὐτή ἡ κυβέρνησις κατήργησε τό πανάκριβο καί ἀδιάκριτα προσβλητικό πρόγραμμα τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, κατέστρεψε ὁριστικῶς τίς βάσεις δεδομένων ταυτοτήτων, ἀποκαθιστῶντας ἔτσι τίς πολιτικές ἐλευθερίες τῶν πολιτῶν». Προφανῶς ὁ Νταίηβιντ Κάμερον δέν μπορεῖ νά χαρακτηρισθεῖ «ψεκασμένος». Ἡ Κυβέρνησις ἐπικαλεῖται ἐπιστημονικά δεδομένα γιά νά ἐπιβάλλει τήν ἄποψή της, ἀλλά δέν ὑπάρχει ὁμοφωνία γιά τίς νέες ἠλεκτρονικές ταυτότητες στήν διεθνῆ ἐπιστημονική κοινότητα.
Σύμφωνα μέ τήν γνωμοδότηση πού ἐτέθη ὑπ’ ὄψιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐπιφανεῖς ἐπιστήμονες ὅπως ὁ Daniel Solove, καθηγητής δικαίου πνευματικῆς ἰδιοκτησίας στό Πανεπιστήμιο GeorgeWashigton, ὁ Miko Hyppönen, εἰδικός σέ θέματα παγκόσμιας ἀσφάλειας, ὁ John Lennox, Ὁμότιμος Καθηγητής Μαθηματικῶν στό Πανεπιστήμιο τῆς Ὀξφόρδης, καί ὁ Jordan Bernt Peterson, Καναδός ψυχολόγος καί ἀκαδημαϊκός, διαφωνοῦν μέ αὐτόν τόν τύπο ταυτοτήτων. Ὡστόσο, ἡ Κυβέρνησις ἀπεφάσισε νά χλευάσει τούς «ψεκασμένους» καί νά ἀντιγράψει τούς «πεφωτισμένους».
Ἡ ἠλεκτρονική ταυτότης εἶχε μέχρι νά υἱοθετηθεῖ ἀπό τήν ΝΔ δύο μεγάλους ὑποστηρικτές. Τόν Γιῶργο Παπανδρέου καί τόν Γιάν(ν)η Βαρουφάκη. Ὁ πρῶτος ἀπό τό βῆμα τῆς ΔΕΘ τό 2010 ἀνεκοίνωσε τήν «κάρτα τοῦ πολίτου» πού θά δώσει δικαίωμα στήν σύνταξη, στήν ἐκπαίδευση καί στήν ὑγεία, διαβεβαιώνοντας ὅτι δέν θά περιέχει τσιπάκι ἤ γραμμικό κώδικα. Ὁ δέ Γ. Βαρουφάκης, τό 2015, ἐδήλωνε: «Θά ἤθελα νά ὑπάρχει μιά κάρτα πολίτη πού νά εἶναι smart card μέ τσιπάκι μέσα, ὅπως ἔχεις στίς χρεωστικές κάρτες στίς τράπεζες, νά εἶναι τοῦ κράτους, νά τήν λειτουργεῖ γενικά στά Δημόσιο, ὡς ἄν θέλεις καί Ταυτότητα τοῦ Πολίτη». Ὅσον ἀφορᾶ στό περίφημο τσίπ, ἡ γνωμοδότησις ἐπικαλεῖται δύο δηλώσεις μελῶν τῆς Κυβερνήσεως, νῦν καί τέως, πού ἐπιβεβαιώνουν τήν ὕπαρξή του. Τοῦ τέως υπουργοῦ Προστασίας τοῦ Πολίτου Νότη Μηταράκη, ὅτι «ἡ ταυτότητα θά ἔχει τό ἴδιο τσίπ μέ τῶν πιστωτικῶν καρτῶν» καί τοῦ νῦν ὑφυπουργοῦ Δημοσίας Τάξεως, ὅτι οἱ νέες ταυτότητες θά ἔχουν τσίπ.
Εἰδικώτερα, ἡ γνωμοδότησις πού ὑπεβλήθη στήν Ἱερά Σύνοδο ἀναφέρει: «Μετά ἀπό τριακονταπενταετῆ μελέτη τῶν ἐξελίξεων ὅσον ἀφορᾶ τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες, καταλήγουμε στό προφανές συμπέρασμα, ὅτι ἡ ἠλεκτρονική ταυτότητα μετατρέπεται ἀπό μέσο ταυτοποίησης σέ ὄχημα πρόσβασης σέ ὑπηρεσίες καί ἀγαθά ἀφήνοντας καί ἰχνηλασιμότητα στήν χρήση της (ἀφοῦ θά καταγράφονται οἱ ἀναγνώσεις τῆς ταυτότητας σέ συγκεκριμένα σημεῖα πρόσβασης.) Ἐφ’ ὅσον δέ ἀποκτήσουν δικαίωμα πρόσβασης στήν ἠλεκτρονική διακυβέρνηση καί σέ διασυνδεδεμένες βάσεις δεδομένων, ἀνοίγουμε πλέον ἀδιαμφισβήτητα τήν πόρτα τοῦ φακελώματος καί τοῦ μεγάλου ἀδελφοῦ». Καί παρακάτω συνεχίζει: «Μέ τήν πανδημία καί τήν ἐξοικείωση τῶν πολιτῶν στήν διαδικασία πιστοποίησης τῶν covid pass, μέ τήν ἠλεκτρονική ταυτότητα (καί ἰδιαίτερα ἐφ’ ὅσον ἐνεργοποιηθεῖ ἡ ἠλεκτρονική διακυβέρνηση) περνᾶμε ἀπό τήν ταυτοποίηση στό δικαίωμα γιά ζωή –γιά πρόσβαση σέ ὑπηρεσίες καί ἀγαθά. Δέν μποροῦμε νά ὑπογράψουμε γιά μιά ταυτότητα ἡ ὁποία δυνητικά ἔχει μεταβλητά στοιχεῖα. Ἐν ὀλίγοις, τό NFC/RFID τσίπ ἀπό τήν στιγμή πού ἔχει δυνατότητες ἀναβάθμισης, προσθήκης ἤ ἀλλοίωσης τῶν δεδομένων παραπέμπει σέ ἕνα ἐπίσημο διαπιστευτήριο “μεταβλητῶν δεδομένων” στό ὁποῖο ὁ πολίτης δέν μπορεῖ νά συναινέσει».
Ἡ γνωμοδότησις πού ἐτέθη ὑπ’ ὄψιν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος θεωρεῖ μέ βάση τίς ἐπισημάνσεις εἰδικῶν ὅτι ἡ νέα ταυτότης καταγράφει σαφέστατα τήν ὥρα, ἡμέρα καί τίς συνθῆκες ταυτοποιήσεως καί κατά μία ἔννοια γεωγραφικοῦ ἐντοπισμοῦ. Ἐφ’ ὅσον δέ ὑπάρξει καί δυνατότης ταυτοποιήσεως ἀπό κινητό μέσῳ ἐφαρμογῆς τοῦ gov.gr wallet στήν ὁποία θά ἀποθηκεύονται ὅλα τά στοιχεῖα τῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητος, ὁ γεωεντοπισμός ἀποκαθίσταται σέ πλήρη ἑτοιμότητα λόγῳ τῆς ηὐξημένης δυνατότητος λειτουργιῶν τοῦ κινητοῦ. Οἱ δέ κίνδυνοι πού ἀπορρέουν ἀπό πιθανές κυβερνοεπιθέσεις δέν ἀντισταθμίζουν τά προβαλλόμενα ὀφέλη.
Ἐπί τοῦ τεχνικοῦ ζητήματος, πάντως, ὅσον ἀφορᾶ στίς ἑλληνικές ὑπό ἔκδοσιν ταυτότητες, ἡ γνωμοδότησις ἐπισημαίνει ὅτι στήν ζώνη Μηχανικῆς Ἀναγνωρίσεως τοῦ Δελτίου Ταυτότητος ἀποτυπώνονται δεδομένα μέ μηχανικά ἀναγνωρίσιμους χαρακτῆρες OCR-B σύμφωνα μέ τό ἔγγραφο 9303 τοῦ ICAO. Ποιά δεδομένα δέν γνωρίζουμε. Ἔχει ἀνακοινωθεῖ πώς εἶναι τά στοιχεῖα πού ἀπαιτοῦνται γιά τίς ὑπηρεσίες ἠλεκτρονικῆς διακυβερνήσεως. Ποιά ἀκριβῶς εἶναι αὐτά καί ποιά τεχνολογία ἀποθηκεύσεως χρησιμοποιεῖται. Ἀντιφατικῶς, κυβερνητικοί ἀξιωματοῦχοι ἔχουν ἀναφερθεῖ σέ δύο τύπους. Ὁ ἕνας ἔχει νά κάνει μέ τόν ἠλεκτρονικό τρόπο μεταδόσεως NFC πού ἔχει ἐμβέλεια μερικά ἑκατοστά, ἀλλά ὁ ἄλλος ὁ RFID μπορεῖ νά ἔχει ἀκτῖνα ἀναγνώσεως μέχρι 100 μέτρα.
Εφημερίς Εστία estianews.gr Σεπ 06, 2023
Επιστολή Ορθόδοξου Υπερπολύτεκνου προς την ΔΙΣ σχετικά με τις νέες ταυτότητες.
Τσακιρίδης Μιχαήλ
Θεσσαλονίκη 12/9/2023
Με τη χάρη του Θεού είμαι ένας υπερπολύτεκνος πατέρας 10 παιδιών και με αίσθημα ευθύνης για τη σωστή διαπαιδαγώγηση τους όπως και για τους προβληματισμούς και ανησυχίες που προέκυψαν σε πολλούς χριστιανούς θα ήθελα να σας θέσω ορισμένα ερωτήματα σχετικά με την ανακοίνωση σας για τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες.
Γράφεται στην παράγραφο 2 ότι «όσες απόψεις ή επιφυλάξεις αναπαράγονται από παραθρησκευτικές αντιλήψεις γύρω από τις αστυνομικές ταυτότητες των πολιτών δεν είναι αμιγώς ορθόδοξης προέλευσης«.
1) Ο Άγιος Παΐσιος που έγραψε ιδιοχείρως πριν 35 χρόνια περίπου τα «Σημεία των καιρών» που κυκλοφόρησε και κυκλοφορεί σε εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα αναφερόμενος στις ηλεκτρονικές ταυτότητες είχε πει για τη νέα ταυτότητα «να μην την πάρετε γιατί θα είναι εισαγωγή του σφραγίσματος «. Μήπως είχε παραθρησκευτικές αντιλήψεις;
2) Ο Αγιασμένος γέροντας πατήρ Αμβρόσιος Λάζαρης (2006+) που είχε πει ότι υπακοή θα κάνουμε μόνο στους Επισκόπους που δεν θα πάρουν την ταυτότητα ήταν και αυτός παραεκκλησιαστικός;
3) Ο Μακαριστός γέροντας Παναγιώτης «ο ασκητής των Αγράφων» που είχε πει είναι εντολή του Χριστού οι χριστιανοί να μην πάρουν τις νέες ταυτότητες. θα έρθει η στιγμή που πολλοί ραβδούχοι (Αρχιερείς) θα προπαγανδίζουν τις νέες ταυτότητες και θα λειτουργούν ως τυφλά όργανα του διαβόλου είχε και αυτός παραθρησκευτικές αντιλήψεις;
4) Η Μακαριστή γερόντισσα Λαμπρινή Βέτσιου (2002+) που είχε πει θα σας αναγκάσουν να πάρετε μία κάρτα- ταυτότητα. Θα κάνετε όλες τις συναλλαγές σας με αυτή. Να μην την πάρετε είναι του Αντιχρίστου. Όποιος την πάρει αμέσως ξεβαπτίζεται. Ήταν και αυτή παραεκκλησιαστική;
5) Ο Μακαριστός Αγιασμένος γέροντας πατήρ Σάββας Αχιλλέως (2016+) που έλεγε προσέχετε να μην πάρετε τη νέα ταυτότητα είχε και αυτός παραθρησκευτικές αντιλήψεις;
6) Ο Μακαριστός πατήρ Νικολάι Ραγκόζιν (1981+) είχε πει «θα δώσουν εβραϊκές ταυτότητες 666 είναι καλύτερα να πεθάνεις από πείνα παρά να τις αποδεχθείς» Ήταν παραεκκλησιαστικός;
7) Ο Μακαριστός γέροντας Ιουστίνος Πίρβου (2013+) είχε πει ότι «πίσω από αυτό το σύστημα που καταγράφει τους ανθρώπους κρύβεται μία ολόκληρη δικτατορία ένα δαιμονικό σχέδιο » ήταν παραεκκλησιαστικός;
8) Ο Άγιος Αρέθας Επίσκοπος Καισαρείας και διάδοχος του μεγάλου Βασιλείου είχε πει ότι το χάραγμα αρχικά θα δοθεί με τη μορφή πλακιδίου (κάρτας) καθημερινής χρήσης. Είχε παραθρησκευτικές αντιλήψεις;
9) ο Άγιος Εφραίμ μας τονίζει ότι οι άνθρωποι θα «βαστάζωσιν» το σημάδι πρό της ελεύσεως του ανόμου. Ήταν παραεκκλησιαστικός;
10) Η Απόφαση της Ιεράς Συνόδου (2641) 9/12/98 που ήταν ξεκάθαρη εναντίον των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων αναπαράχθηκε από παραθρησκευτικές αντιλήψεις;
11) Η Απόφαση του Αγίου Όρους 22.4/5.5.2011 επηρεάστηκε και αυτή από παραθρησκευτικές αντιλήψεις;
Δυστυχώς πικράνατε ακόμη μία φορά το ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας. Μετά από την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου που αναγνωρίσετε τις αιρέσεις ως Εκκλησίες
Μετά την αναγνώριση των αχειροτόνητων, των αυτοχειροτόνητων, των καθηρημένων Ουκρανών ως Αυτοκέφαλη Εκκλησία
Μετά τη συνεργασία με το σύγχρονο Καίσαρα στο κλείσιμο των Ιερών Ναών, στην απαγόρευση της θείας λατρείας, στην αίρεση του μολυσμού των Αγιαστικών μέσων της Εκκλησίας μας, στο διωγμό ιερέων που ήταν αντίθετοι με αυτά τα μέτρα
Μετά το νέο δόγμα «από εδώ το εμβόλιο και από εδώ ο τάφος που παρέσυρε πολλούς χριστιανούς»
Μετά τη σιωπή στις ξαφνικίτιδες και στις πολλές παρενέργειες αυτού του σκευάσματος
Μετά τη σιωπή στις ετήσιες παρελάσεις των σοδομιτών
Μετά τη σιωπή στην έκφραση Επισκόπου ότι ο Θεός έδωσε την έλξη προς το ίδιο φύλλο
Μετά τη σιωπή στο ξεπούλημα του ονόματος της Μακεδονίας μας
Μήπως ήρθε τώρα και η τελική κατακόρυφη πτώση;
Εμείς προσευχόμαστε ο Θεός να σας φωτίσει.
Λυπούμαστε πρωτίστως για τα δικά μας πνευματικά χάλια που είναι ο κύριος λόγος που επέτρεψε ο Θεός τέτοιους άρχοντες πολιτικούς και εκκλησιαστικούς.
Ευχόμαστε να μετανοήσετε και να αποκηρύξετε δημοσίως τις αντιχριστιανικές θέσεις σας και αν δεν μπορείτε να το κάνετε ίσως το καλύτερο για εσάς, για την πατρίδα μας και για την Εκκλησία μας θα ήταν να παραιτηθείτε.
Σίγουρα η Εκκλησία με κυβερνήτη τον Χριστό και πλήρωμα τους Αγίους μας και όσους τους ακολουθούν βαδίζει προς το λιμάνι της βασιλείας των Ουρανών. Το πρόβλημα για τον καθένα μας είναι εάν είμαστε σε αυτό το καράβι.
Με τιμή
Τσακιρίδης Μιχαήλ
Κοινοποίηση
Μητροπόλεις Ελλάδος
Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους
Ηλεκτρονικά ΜΜΕ
Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023
Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ἡ ζωὴ καὶ πορεία τοῦ Χριστιανοῦ ἐν τῷ κόσμῳ. - π. Τιμόθεος Παπασταύρου
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΕΚΑΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023)
«ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους» (Α΄
Κορ. Δ΄ 9)
Ποῖοι ἦσαν οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι;
Ὅλοι γνωρίζουμε τοὺς δώδεκα Ἁγίους
Ἀποστόλους καὶ Μαθητὰς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γνωρίζουμε, ὅτι ἦσαν οἱ ἐκλεκτοὶ
συνοδοιπόροι τοῦ Κυρίου, κατὰ τὴν τριετῆ ἐπίσημον παρουσίαν Αὐτοῦ εἰς τὸν
κόσμον πλησίον τῶν ἀνθρώπων. Γνωρίζομεν ἐπίσης, ὅτι καὶ αὐτοὶ ἐπέλεξαν νὰ
ζήσουν κοντὰ εἰς τὸν Ἰησοῦν, θυσιάζοντες, ἄλλος, τὴν μετὰ τῶν γονέων αὐτοῦ συνοίκησιν
καὶ συνεργασίαν, ἄλλος, τήν, μετ’ αὐτῆς ἀκόμη τῆς συζύγου καὶ τῶν τέκνων,
συμβίωσιν καὶ συγκατοίκησιν, ἄλλος, τέλος, τὴν προσοδοφόρον ἐπαγγελματικὴν αὐτοῦ
ἐργασίαν. Πρὸς τούτοις γνωρίζομεν, ὅτι οἱ δώδεκα οὗτοι μαθηταί, ἠκολούθησαν τὸν
Κύριον, συμβιβαζόμενοι μὲ τὸν τρόπον ζωῆς τοῦ Διδασκάλου αὐτῶν, μὴ ἔχοντες ποῦ
τὴν κεφαλὴν κλίνωσι, μὴ διαθέτοντες ἀκόμη καὶ τὰς στοιχειώδεις βιωτικὰς ἀνέσεις
καὶ γενικῶς, ταλαιπωρούμενοι κατὰ τὸ παράδειγμα τοῦ Χριστοῦ.
Μετὰ δὲ τὴν ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασιν
καὶ τὴν εἰς οὐρανοὺς Ἀνάληψιν τοῦ Ἰησοῦ, ἀλλὰ καὶ τὴν ἐπιφοίτησιν τοῦ Παναγίου
Πνεύματος κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς Πεντηκοστῆς, διεσκορπίσθησαν εἰς ὅλον τὸν τότε
γνωστὸν κόσμον, διὰ νὰ φέρουν «τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου»,
τὸ φῶς τοῦ Εὐαγγελίου κατὰ τὴν ἐντολὴν τοῦ Κυρίου, «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ
ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος,
διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν» (Ματθ. ΚΗ΄ 19-20).
Ὑπῆρξαν, θὰ ἔλεγε κάποιος, ἐκεῖνοι ποὺ ἠγάπησαν μὲ πάθος τὸν Κύριον – πλὴν τῆς
γνωστῆς ἐκείνης δειλίας ποὺ ἐπέδειξαν κατὰ τὰς φρικτὰς ἐκείνας ὥρας τοῦ Πάθους
καὶ τοῦ θανάτου Του – καὶ μετὰ αὐταπαρνήσεως ἔζησαν τὸν Θεὸν ἐκ τοῦ πλησίον.
Ἡ «ἐπιβράβευσις».
Κατὰ τὴν ἀνθρωπίνην ἀφελῆ
λογικήν, ἀναμενόμενον θὰ ἦτο, ὁ Κύριος νὰ ἐπιδείξῃ εἰς αὐτοὺς μίαν «εἰδικὴν
μεταχείρησιν» καὶ νὰ ἐξομαλύνῃ κάθε ἐμπόδιον ποὺ θὰ ἐπαρουσιάζετο εἰς τήν, πρὸς
τὸν κόσμον, πορείαν των. Τοὐναντίον ὅμως˙ ἀκούοντες τὰ λόγια τοῦ Θείου Ἀποστόλου
Παύλου εἰς τὴν σημερινὴν ἀποστολικὴν περικοπήν, θὰ ἐνόμιζε κάποιος, ὅτι ὁ Θεὸς ἔκανε
ἀκόμη περισσότερον δύσκολον τὸ ἔργον τῶν μαθητῶν Του. Ἀντὶ τῆς ἐξομαλύνσεως τῶν
ἐμποδίων, μᾶλλον περισσότερον ἐπικίνδυνον καὶ ὀλισθηρότερον αἰσθάνονται τὸ ἔργον
των. «Ἡμεῖς
μωροὶ διὰ Χριστόν, ... ἡμεῖς ἀσθενεῖς, ... ἡμεῖς δὲ ἄτιμοι. Ἄχρι τῆς ἄρτι ὥρας
καὶ πεινῶμεν καὶ διψῶμεν καὶ γυμνητεύομεν καὶ κολαφιζόμεθα καὶ ἀστατοῦμεν καὶ
κοπιῶμεν ἐργαζόμενοι ταῖς ἰδίαις χερσί· λοιδορούμενοι εὐλογοῦμεν, διωκόμενοι ἀνεχόμεθα,
βλασφημούμενοι παρακαλοῦμεν· ὡς περικαθάρματα τοῦ κόσμου ἐγενήθημεν, πάντων περίψημα
ἕως ἄρτι» (Α΄ Κοριν. Δ΄ 10-13).
Αὐτή, λοιπόν, ἦτο ἡ «ἐπιβράβευσις»
διὰ τὰ ὅσα ἔκαναν ἐκεῖνοι διὰ τὸν Χριστόν; Ὁ Κύριος, βεβαίως, τοὺς ἔχει ἤδη
προειδοποιήσει καὶ προετοιμάσει διὰ τὰς δυσκολίας τὰς ὁποίας θὰ ἀντιμετώπιζον
κατὰ τὰς περιοδείας των εἰς τὸν κόσμον. Γνωρίζουν τὰς συνθήκας μέσῳ τῶν ὁποίων
πρέπει νὰ διέλθουν, προκειμένου νὰ διεκπεραιώσουν τὴν ἀποστολήν των. «ἐπιβαλοῦσιν
ἐφ᾿ ὑμᾶς τὰς χεῖρας αὐτῶν καὶ διώξουσι, παραδιδόντες εἰς συναγωγὰς καὶ φυλακάς,
ἀγομένους ἐπὶ βασιλεῖς καὶ ἡγεμόνας ἕνεκεν τοῦ ὀνόματός μου· ἀποβήσεται δὲ ὑμῖν
εἰς μαρτύριον ... Παραδοθήσεσθε δὲ καὶ ὑπὸ γονέων καὶ συγγενῶν καὶ φίλων καὶ ἀδελφῶν,
καὶ θανατώσουσιν ἐξ ὑμῶν, καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου»
(Λουκ. ΚΑ΄ 12-17). Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ὄντως τοὺς παρρηγορεῖ, εἶναι ὅτι, οἱ
λόγοι τοῦ Διδασκάλου των, ἐπαληθεύονται˙ καὶ τοῦτο σημαίνει ὅτι, ὁ Κύριος εἶναι
ὄντως ὁ Ἀληθινὸς Θεός.
Τὸ παράδειγμα τοῦ Διδασκάλου.
Ἐκεῖνο ὅμως τὸ ὁποῖον τοὺς ὠθεῖ εἰς
τὴν ἐπιμονὴν ἀλλὰ καὶ ὑπομονὴν εἰς τὸ ἔργον των, εἶναι τὸ παράδειγμα τοῦ
Διδασκάλου των. Δὲν τοὺς προειδοποίησε μόνον, ἀλλὰ καὶ ἐβάδισεν τὸν σκληρὸν αὐτὸν
δρόμον τοῦ μαρτυρίου ὁ Ἴδιος. Ὑπέφερεν τόσα, ὅσα ὁ ἀνθρώπινος νοῦς δὲν δύναται
νὰ συλλογισθῇ. Ἐδοκίμασεν τοσούτους καὶ τοιούτους πόνους, ὅσους δὲν θὰ ἠδύνατο
νὰ ὑποφέρῃ ὁ οἷοσδήποτε ἄνθρωπος. Ταῦτα δὲ πάντα, ὑπέφερεν ἀναμάρτητος ὢν καὶ ἀπὸ
ἀγάπην διὰ τὸν ἄνθρωπον. Μὲ τὸν νοῦν καὶ τὴν καρδίαν συνεπῶς ἐστραμμένην πρὸς τὸν
Ἰησοῦν, βαδίζουν ἐπὶ τὰ ἴχνη Του καὶ αἰσθάνονται ὅτι ὁ Κύριος τοὺς ἀκολουθεῖ καὶ
παρακολουθεῖ τοὺς ἀγῶνας των καὶ τὰς ἀγωνίας των˙ «καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας
τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος» (Ματθ. ΚΗ΄ 20).
Ἡ ζωὴ καὶ πορεία τοῦ Χριστιανοῦ ἐν τῷ κόσμῳ.
Ἀκούεται πολλάκις, καὶ κηρύττεται
δυστυχῶς ὑπὸ ἀγνοούντων καὶ ἀφελῶν, ὅτι, δι’ ἐκείνους οἱ ὁποῖοι ζοῦν, εἰ
δυνατόν, κατὰ τὰς ἐντολὰς τοῦ Θεοῦ, ὁ Θεὸς τοὺς ἐπιβραβεύει, ἐξασφαλίζων δι’ αὐτοὺς
ζωὴν ἀνέσεως καὶ ἄκοπον. Ζωὴν χαρᾶς καὶ διαρκοῦς εὐτυχίας, μακρὰν θλίψεων καὶ ὀδυνῶν
καὶ πάσης στεναχωρίας. Κάποιους ἐξ αὐτῶν, τοὺς ἔχομεν ἀκούσει νὰ
διαμαρτύρονται, ὅταν συμβαίνουν καὶ εἰς αὐτοὺς κάποιαι θλίψεις καὶ ὀδύναι
προερχόμεναι ἐξ ἀσθενειῶν ἢ ἐκ θανάτων, καὶ νὰ ἀπαιτοῦν ἀπὸ τὸν Θεὸν τὰ
δικαιώματά των (sic). Θεωροῦν οἱ τοιοῦτοι - ὡς ὁ πρεσβύτερος υἱὸς τῆς παραβολῆς
τοῦ Ἀσώτου - ὅτι ὁ Θεὸς τοὺς ὠφείλει ζωὴν εὐτυχῆ καὶ μακροημέρευσιν. Αἱ ὀδύναι,
κατ’ αὐτούς, ὑπάρχουν διὰ τοὺς ἁμαρτωλοὺς καὶ ἀσεβεῖς.
Ἂν ρίψωμεν ὅμως δι’ ὀλίγον τὸ
βλέμμα μας, εἰς τοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας – μηδὲ ἐξαιρουμένης καὶ αὐτῆς τῆς
Ὑπεραγίας Θεοτόκου – θὰ διαπιστώσωμεν, ὅτι συμβαίνει ἀκριβῶς τὸ ἀντίθετον. Οἱ
δίκαιοι καὶ ἐνάρετοι, ὡς καὶ ἐπί τοῦ παρόντος βλέπομεν τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους, ὑποφέρουν
καὶ ὀδυνῶνται ἐν ἀντιθέσει πρὸς τοὺς ἁμαρτωλοὺς καὶ ἀσεβεῖς. «τί ὅτι
ὁδὸς ἀσεβῶν εὐοδοῦται, εὐθήνησαν πάντες οἱ ἀθετοῦντες ἀθετήματα;» (Ἱερεμ. ΙΒ΄
1), ἐρωτᾶ τὸν Θεὸν ὁ Προφήτης. Αἰσθάνεται καὶ αὐτὸς νὰ συμβαίνῃ κάποια
«ἀδικία». Ὅμως δὲν εἶναι τῆς παρούσης νὰ ἀπαντήσωμεν καὶ διερμηνεύσωμεν τὸ ἐρώτημα
τοῦτο. Ἀρκούμεθα καὶ ἐπαναπαυόμεθα εἰς τοὺς λόγους καὶ τὰς διαβεβαιώσεις τοῦ
Χριστοῦ μας, «ἐν τῷ κόσμῳ θλῖψιν ἕξετε· ἀλλὰ θαρσεῖτε, ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον» (Ἰωάν.
ΙΣΤ΄ 33).
Ὁ ἔπαινος καὶ ἡ δικαίωσις.
Ἡ παροῦσα ζωή, εἶναι ἡ
προετοιμασία διὰ τὴν μέλλουσαν. Εἰς τὰς θλίψεις τῆς ζωῆς αὐτῆς, ὁ Κύριος ἐπιφυλάσσει
αἰώνιον χαρμονὴν καὶ εὐτυχίαν. Ὁ λόγος τοῦ Ἀβραὰμ πρὸς τὸν πλούσιον τῆς γνωστῆς
Παραβολῆς εἶναι κάθετος, σαφὴς καὶ κατηγορηματικός˙ «τέκνον, μνήσθητι ὅτι ἀπέλαβες σὺ
τὰ ἀγαθά σου ἐν τῇ ζωῇ σου, καὶ Λάζαρος ὁμοίως τὰ κακά· νῦν δὲ ὧδε παρακαλεῖται,
σὺ δὲ ὀδυνᾶσαι» (Λουκ. ΙΣΤ΄ 25). Εἰς ἐκεῖνον τὸν ἔπαινον προσδοκῶντες, «τρέχομεν
τὸν προκείμενον ἡμῖν ἁγῶνα». Ἀμὴν
Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν