Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021
Δικάζομαι!!!
Πρωτοπρεσβύτερος
Ἀναστάσιος Κ.
Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ.
Νικολάου Πατρῶν
τηλ. 6945-377621, agotsopo@gmail.com
Πάτρα, 7 . 10 . 2021
ΔΙΚΑΖΟΜΑΙ…
Όπως έχει
ανακοινωθεί μου ασκήθηκε δίωξη και πρόκειται να δικαστώ ενώπιον του Μονομελούς
Πλημμελειοδικείου Πατρών την προσεχή Δευτέρα 11.10.2021, διότι πέρσι την 25η
Μαρτίου 2020, εορτή του Ευαγγελισμού, επιτέλεσα το ιερατικό και εφημεριακό μου καθήκον
ως επιτάσσει η εκκλησιαστική μας παράδοση και η συνείδησή μου.
Να υπενθυμίσω
ότι σύμφωνα με την τότε κυβερνητική απόφαση (ΚΥΑ 2867/16.3.20, ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285/28.3.20) από 16.3. –
11.4.2020 απαγορευόταν τελείως η τέλεση της Θ. Λειτουργίας σε ολόκληρη την
Ελληνική Επικράτεια (ακόμα και στις Ι. Μονές και στο Άγιο Όρος!). Αποτελούσε ποινικό
αδίκημα και μόνο η απλή τέλεση της Θ. Λειτουργίας ανεξάρτητα από την παρουσία η
μη των πιστών στους ναούς…
Κατά
τη διάρκεια της 28ετούς ιερατικής μου διακονίας έχω αξιωθεί
άλλες τέσσερις φορές να βρεθώ εγκαλούμενος και κατηγορούμενος διότι δεν υπέκυψα
σε πιέσεις και θέλησα να προασπιστώ τα συμφέροντα της ενορίας Αγ. Νικολάου
Πατρών, στην οποία είχα τότε ως πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου την
ευθύνη της διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης. Το διακύβευμα τότε (1995-2000) ήταν της
τάξεως των 100.000.000 δρχ! Και τις τέσσερις φορές αθωώθηκα και τελικά
δικαιώθηκε απολύτως ο Ναός στο σύνολο των απαιτήσεών του κατά την τότε πολυετή
διένεξη.
Αν τότε διακυβεύονταν κάποια σοβαρά υλικά
συμφέροντα, στην παρούσα περίπτωση διακυβεύεται η ίδια η προσωπική και ιερατική
τιμή και αξιοπρέπεια, το συνταγματικό δικαίωμα της θρησκευτικής λατρείας του
λαού μας και κυρίως η ιερατική διακονία και αξιοπρέπεια του Ορθοδόξου-Έλληνα
παπά.
Όπως σημείωσα πέρσι,
στις από 15.9.2020 εξηγήσεις μου στον αρμόδιο Εισαγγελέα (βλ. συνημμένο), η
άσκηση δίωξης για τέτοιο “αδίκημα”, αποτελεί ξεχωριστή τιμή για ένα ιερέα και έτι
πλέον . την ύψιστη τιμή -το ανώτατο οφίκιο κατά την εκκλησιαστική
ορολογία- μετά την ιεροσύνη, συνιστά η καταδίκη του επειδή επιτέλεσε το ιερατικό
του καθήκον.
Υπάρχει όμως μία
σκιά που σκιάζει την απονεμηθείσα αυτή ιδιαίτερη τιμή: Το γεγονός ότι
στην πατρίδα μας, που εορτάζει εφέτος τα 200 χρόνια από την αποτίναξη του
Οθωμανικού ζυγού, η Νομοθετική Εξουσία εξουσιοδότησε τους αρμόδιους της Εκτελεστικής
να απαγορεύσουν τελείως την τέλεση της Θ. Λειτουργίας και η αρμόδια Δικαστική
Εξουσία θεωρεί ως έγκλημα την τέλεση της Θ. Ευχαριστίας τους δε
υπεύθυνους ιερείς που τόλμησαν να ιερουργήσουν ως εγκληματίες, η δε Εκκλησιαστική
Ηγεσία παρακολουθεί, στην καλύτερη περίπτωση, αμήχανη!
Αν αναλογιστώ
ότι παρόμοια διάταξη νόμου, ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ. Λειτουργίας,
μετά τον θάνατο του Διοκλητιανού (311 μΧ) ίσχυσε στην Ευρώπη μόνο στην Αλβανία
του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990),
αν αναλογιστώ
ότι ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής και οι διάδοχοί του Σουλτάνοι στα 400-500 χρόνια της Τουρκικής σκλαβιάς, ούτε ο
Λένιν ούτε ο Στάλιν ούτε ο Τσαουσέσκου τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του
ίδιου του εσώτατου πυρήνα της Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας,
που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία εν έτει 2020,
ασφαλώς και δεν
μπορώ να πανηγυρίζω όσο θα ήθελα για την τιμή της ασκηθείσης δίωξης…
Για
να είμαι ειλικρινής προβληματίστηκα ιδιαίτερα έντονα για τον αν θα πρέπει να
υπερασπιστώ εαυτόν ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης ή να Την αφήσω να με
τιμήσει καταδικάζοντάς με επειδή ενεργώντας σύμφωνα με την εκκλησιαστική
παράδοση και την ιερατική μου συνείδηση λειτούργησα του Ευαγγελισμού μη
συμμορφούμενος στις παράλογες και ασεβείς και αντι-συνταγματικές κρατικές
απαγορεύσεις.
Ο μοναδικός λόγος που αποφάσισα να
υπερασπιστώ εαυτόν είναι ότι ενώ η καταδίκη μου αποτελεί για εμένα υπέρτατη
τιμή, ταυτόχρονα αποτελεί:
§ ευθεία πρόκληση
στην εκκλησιαστική συνείδηση του πιστού λαού,
§ όνειδος
για την Ελληνική Πολιτεία, η οποία θέλει να διεκδικεί θέση στις
σύγχρονες Δημοκρατίες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής
λατρείας στους πολίτες τους, και τέλος
§ πρόσθετη
αφορμή σκανδαλισμού του πιστού λαού και περαιτέρω κλονισμού
της εμπιστοσύνης του προς την εκκλησιαστική Ηγεσία της χώρας μας!
Τελικά, η Ελληνική Δικαιοσύνη επωμίζεται
το υπέρτατο καθήκον και καλείται να προστατέψει την Ελληνική Πολιτεία και τη
συνταγματική της τάξη…
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Πρωτοπρεσβύτερος
π. Ἀναστάσιος
Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος
Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου
Πατρῶν
6945-377621, agotsopo@gmail.com
Πάτρα 15 . 9 . 2020
Προς
τον
Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πατρών
Ενταύθα
Αναφορικά με την από 7.7.20 Προκαταρκτική Εξέταση που
διατάξατε με αφορμή την τέλεση ιερής Ακολουθίας στον Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών κατά την εορτή του Ευαγγελισμού (25
Μαρτίου 2020) σας γνωρίζω τα εξής:
1. Ως
Ορθόδοξος Έλληνας ιερέας μού ήταν εντελώς αδιανόητο να συμμορφωθώ και να
υπακούσω και γι’ αυτό δεν συμμορφώθηκα
και δεν υπάκουσα, στην όλως περιττή, παράλογη, ατελέσφορη, αντισυνταγματική
και, κυρίως, ασεβή και αντίχριστη ΚΥΑ με αριθμ. 2867/Υ1/16.3.20 (ΦΕΚ Β΄
872/2020) που απαγόρευε όχι τη συνάθροιση λαού στους Ναούς όλης της
επικράτειας, αλλά και αυτή αύτη την τέλεση της Θ. Λειτουργίας (ακόμα και στις
Μονές και στο Άγ. Όρος!), κατά την όλως κρίσιμη από λειτουργικής απόψεως
περίοδο της Μ. Τεσσαρακοστής (βλ. συν. γ,δ,ε).
Παρόμοια διάταξη νόμου, ολοσχερούς απαγόρευσης της Θ. Λατρείας, δηλαδή ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ.
Λειτουργίας, ίσχυε στην Ευρώπη μέχρι το 311 μ.Χ. (θάνατος Διοκλητιανού)
και στην Αλβανία του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990)! Ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής ούτε ο Λένιν ούτε ο
Στάλιν δεν τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του ίδιου του εσώτατου πυρήνα της
Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας, που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία!
2. Ως
Ορθόδοξος κληρικός είμαι υποχρεωμένος να
λειτουργώ διακονώντας το λαό που μου έχει εμπιστευθεί το έλεος του Θεού,
υπακούοντας στὴν ιερατική μου συνείδηση καὶ κυρίως συμμορφούμενος με τὴν
προσταγὴ τοῦ «Ἀρχηγοῦ καί τελειωτοῦ τῆς πίστεως Κυρίου Ἰησοῦ»: «τοῦτο ποιεῖτε
εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν … ἄχρις οὗ ἂν ἔλθῳ» (Λουκ. 22, 19. 1 Κορ. 11, 26).
Σε όποιον, όποιος και αν είναι αυτός,
με καλεί να παραβώ τη ρητή Κυριακή εντολή, να περιφρονήσω τη φωνή της
συνειδήσεώς μου και να εγκαταλείψω τη διακονία της ενορίας μου επαναλαμβάνω το
αποστολικό: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον
ἢ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5, 40), αναλαμβάνοντας προφανώς και το σύνολο των
συνεπειών. Μόνο σοβαρός λόγος υγείας ή τυχόν κανονική ποινή που θα επιβάλει ο
επίσκοπός μου (αργία από ιεροπραξία) μπορούν να με εμποδίσουν από τη τέλεση της
Θ. Λειτουργίας. Με κανένα τρόπο κρατική
διάταξη δεν δικαιούται ούτε νομιμοποιείται να ορίσει αν
και πότε και
πως θα λειτουργώ!
3. Δεν
υπήρξε αλλά ούτε μπορούσε να υπάρξει ο παραμικρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία
με τη διασπορά του κορωνοϊού από την τέλεση της Θ. Λειτουργίας στο Ναό μας. Η
παρέλευση δε εξαμήνου κατά το οποίο ο ιός έχει διασπαρεί στη χώρα μας χωρίς
όμως να έχει υπάρξει ούτε μία περίπτωση μόλυνσης που να οφείλεται στη συμμετοχή
στη Θ. Λειτουργία επιβεβαιώνει πλήρως τον ισχυρισμό μου και καταρρίπτει κάθε
αντίθετο (βλ. συνημ. α,β). Προς επίρρωση των ανωτέρω αναφέρω ότι από την 1η
Αυγούστου 2020 όταν και σημειώθηκε νέα έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη
χώρα μας που υπερβαίνουν τα 370 (10.9.20) και παραμένοντας σταθερά σε τριψήφιο
αριθμό ημερησίως, με αριθμό πολλαπλάσιο των κρουσμάτων κατά το δίμηνο
Μαρτίου-Απριλίου 2020, όταν και ο ανώτερος αριθμός κρουσμάτων ήταν 156
(21/4/2020), δεν επιβλήθηκε η απαγόρευση τέλεσης της Θ. Λειτουργίας αλλά μόνον
η χρήση μάσκας στους χώρους λατρείας τηρουμένων των λοιπών μέτρων υγιεινής και
των σχετικών αποστάσεων (βλ. ΚΥΑ 3162/31.7.2020). Δηλαδή μέτρα σαφώς ηπιότερα
των όσων επιβλήθηκαν κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2020 με υποπολλαπλάσιο
τότε αριθμό κρουσμάτων.
4. Κατά τον Απ. Παύλο στους
Χριστιανούς «ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν, ἀλλὰ καὶ
τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν». Αν αυτό
ισχύει για τους απλούς πιστούς, πόσο
μάλλον εφαρμόζεται σε εμάς τους κληρικούς που έχουμε τιμηθεί με την ιερωσύνη! Υπό αυτό το πρίσμα, επιτρέψτε μου εν απολύτω
ειλικρινεία να Σας πω ότι αποτελεί μεγάλη τιμή για ένα ιερέα να του ασκηθεί δίωξη επειδή, παρά τις
ατέλειες και αδυναμίες του, αγωνίζεται να είναι συνεπής στην ιερατική του
διακονία, στην «ιερά παρακαταθήκη» που έλαβε κατά την ώρα της χειροτονίας του. Ασφαλώς, μέγιστη
τιμή θα αποτελέσει η τυχόν καταδίκη για τον ίδιο λόγο. Αυτό όμως που για
τον ιερέα αποτελεί τιμή και δόξα θα αποτελέσει ευθεία πρόκληση στην
εκκλησιαστική συνείδηση των πιστών και
όνειδος για την Ελληνική Δημοκρατία που θέλει να διεκδικεί θέση
στις σύγχρονες Πολιτείες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της
θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους!
5. Συνημμένως υποβάλλω και παρακαλώ να συνεκτιμηθούν:
α. Άρθρο μου με τίτλο:
«Ἐπιτέλους, τέλος στὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ fake news. Δεν
μολυνόμαστε στην Εκκλησία!» (29.8.20).
β. Άρθρο μου με
τίτλο: «Μεταξὺ προφητικοῦ καὶ ψευδοπροφητικοῦ λόγου.
Ο Θεός θα σώσει την Ελλάδα!» (1.9.20).
γ. Η από 30.3.20 Προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ της κας Χρ.
Μαντά κατά της 2867/16.3.20ΚΥΑ.
δ. Άρθρο του Καθηγητού Κυρ. Κυριαζόπουλου με τίτλο:
«Η προσωρινή απαγόρευση της λατρείας, για
την προστασία της υγείας, παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία» (ΡΟΜΦΑΙΑ,
18.3.20).
ε. Άρθρο των Κ. Κακογιάννη και Ελ. Καρνιάτη με τίτλο: «Η
Υπουργική απόφαση για απαγόρευση λειτουργιών είναι άκυρη, ανυπόσταση και
αντισυνταγματική» (ΡΟΜΦΑΙΑ, 23.3.20)
Με τιμή και ευχές
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Πρωτοπρεσβύτερος
Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021
Ὁ ὑποχρεωτικός ἐμβολιασμός εἶναι χυδαῖος καί κτηνώδης φασισμός
Εἶμαι κατά τοῦ ὑποχρεωτικοῦ ἐμβολιασμοῦ διά τόν Covid-19
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Ν. Γκουρβέλος, Καθηγητής Θεολόγος
«Εἶμαι νέος καί ὑγιής καί γι’ αὐτό δέν σκοπεύω νά ἐμβολιαστῶ. Πρόθεση τῆς Πολιτείας καί τῶν ἐντεταλμένων της ἰατρῶν ἦταν νά ἐμβολιαστοῦν κατά τοῦ Covid-19 οἱ ἡλικιωμένοι ἄνω τῶν 70 ἐτῶν καί οἱ εὐπαθεῖς ὁμάδες τοῦ πληθυσμοῦ, οἱ ἔχοντες βαρειά ὑποκείμενα νοσήματα. Ἑπομένως, γιατί ἐγώ νά ἐμβολιαστῶ;» Αὐτά τά σταράτα, μετρημένα καί συνετά λόγια εἶπε σέ συνέντευξή του ὁ κορυφαῖος Ἕλληνας τεννίστας Στέφανος Τσιτσιπᾶς καί εύθύς χύμηξαν ἐπάνω του νά τόν κατασπαράξουν -ἠθικά, ἐννοῶ!-, ὡς ἄλλα ἄγρια θηρία, σύσσωμο τό πολιτικό, δημοσιογραφικό, ἰατρικό καί διανοουμενίστικο κατεστημένο τῆς Πατρίδας μας.
Ὀφείλω ἐξ ἀρχῆς νά διευκρινίσω, ὥστε νά μή παρεξηγηθῶ: Ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη μας σέβεται καί τιμᾶ τήν Ἰατρική ἐπιστήμη καί τούς γνήσιους θεράποντές της, τούς γιατρούς, ἤδη ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη (Σοφία Σειράχ, κεφ.38, 1-15). Τά φάρμακα καί, στούς νεώτερους χρόνους, τά ἐμβόλια θεωροῦνται ἀπό τήν Χριστιανική Ἐκκλησία μεγάλα δῶρα τοῦ Παναγάθου Πατρός ἡμῶν τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, πρός θεραπεία ἤ πρόληψη τῶν ἀσθενειῶν καί ἀνακούφιση τοῦ ἀνθρώπινου πόνου. Ἀλλά τότε, γιατί ἐγώ ἔσπευσα νά ἐπικροτήσω τή θέση τοῦ Στέφανου Τσιτσιπᾶ;
Διότι στήν προκειμένη περίπτωση τά πράγματα εἶναι ἐντελῶς διαφορετικά: Σύμφωνα μέ τήν ἐπίσημη ἀνακοίνωση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Ὀργανισμοῦ Ὑγείας -τοῦ ἀντίστοιχου ΕΟΔΥ-, μέχρι τίς 14 Αὐγούστου τρέχοντος ἔτους, μόνο στίς 27 χῶρες τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης, ἔχουμε, ἐξαιτίας τοῦ ἐμβολιασμοῦ τους κατά τοῦ κορωνοϊοῦ, 21.766 ἀνθρώπους νεκρούς. Ναί, θρηνοῦμε μέχρι σήμερα σχεδόν 22.000 νεκρούς(!!!), ἀκριβῶς ἐπειδή ἐμβολιάστηκαν κατά τοῦ Covid-19. Οἱ δέ παρενέργειες ἐξαιτίας τοῦ συγκεκριμένου ἐμβολίου ἀνέρχονται σέ περίπου 2 ἑκατομμύρια, μέ τίς μισές ἀπό αὐτές, τό 1 ἑκατομμύριο δηλαδή, νά εἶναι σοβαρές, ἀνήκεστοι (=ἀθεράπευτες) βλάβες τοῦ ἀνθρώπινου ὀργανισμοῦ!
Νομίζω λοιπόν ὅτι τό ἐμβόλιο γιά τόν κορωνοϊό πιθανόν νά εἶναι ὠφέλιμο γιά τούς ἡλικιωμένους καί τίς εὐπαθεῖς ὁμάδες τοῦ πληθυσμοῦ. Ἄς γίνει ἑπομένως προαιρετικό: αὐτό ἐπιτάσσει ἡ Δημοκρατία μας! Αὐτό ἐπιτάσσει καί ὁ σεβασμός στό ἱερό ἀνθρώπινο πρόσωπο, τό κτισθέν κατ’ εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ!
Μέχρι σχετικά πρόσφατα γνωρίζαμε ὅτι καταναγκαστικά ἐμβολιάζονταν μόνον τά ζῶα -ποτέ οἱ ἄνθρωποι! Στή Ναζιστική Γερμανία τοῦ ἀπάνθρωπου Ἀδόλφου Χίτλερ ἄρχισαν γιά πρώτη φορά, μέσα στά φοβερά στρατόπεδα συγκέντρωσης, νά ἐμβολιάζονται καταναγκαστικά, χωρίς τή θέλησή τους, ἄνθρωποι. Καί σήμερα, ἐπί κυβερνήσεως Κυριάκου Μητσοτάκη καί πρόθυμης συγκυβερνήσεως Ἀλέξη Τσίπρα καί Φώφης Γεννηματᾶ, ἐμβολιάζονται ὑποχρεωτικά, στανικά, χωρίς τήν ἐλεύθερη συγκατάθεσή τους, ἄνθρωποι, ἀνθρώπινες ὑπάρξεις! Πρός τό παρόν, ἐμβολιάζονται φασιστικά, χωρίς τήν ἐλεύθερη συναίνεσή τους, οἱ ὑγειονομικοἰ (γιατροί καί νοσηλευτές), ἐνῶ ἡ Κυβέρνηση προτίθεται σύντομα νά ἐμβολιάσει καταναγκαστικά ὅλους τούς ἄντρες καί τίς γυναῖκες τοῦ Στρατοῦ καί τῶν Σωμάτων Ἀσφαλείας. Ἐπίσης, ὅλοι ἀνεξαιρέτως οἱ δημόσιοι καί ἰδιωτικοί ὑπάλληλοι ἀλλά καί οἱ ἐλεύθεροι ἐπαγγελματίες, ἐντέλει ὅλοι οἱ Ἕλληνες ὑποχρεώνονται ἐμμέσως ἀπό τήν Πολιτεία νά ἐμβολιαστοῦν, ἀφοῦ μᾶς ἐκβιάζουν καί μᾶς πιέζουν ἀφόρητα, ἐξαναγκάζοντάς μας νά πληρώνουμε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι τίς συχνές διαγνωστικές ἐξετάσεις γιά τόν κορωνοϊό, συρρικνώνοντας ἔτσι τό ἤδη πενιχρό, λόγῳ τοῦ ἀπάνθρωπου καπιταλισμοῦ καί τῶν ἐξ αὐτοῦ ἐπιβαλλομένων ἐπαχθῶν οἰκονομικῶν μνημονίων, εἰσόδημά μας.
Τάσσομαι σθεναρά ὑπέρ τοῦ προαιρετικοῦ ἐμβολιασμοῦ γιά τόν κορωνοϊό καί ἀντιστρόφως, καταδικάζω ἀπερίφραστα τόν Ναζιστικῆς ἐμπνεύσεως ἐφαρμοζόμενο ὑποχρεωτικό ἐμβολιασμό. Σύμφωνα μέ τόν Κώδικα τῆς Νυρεμβέργης, μέ τήν τεράστια ἠθική σημασία, καθότι εἶναι ὁ καρπός τῆς ἱστορικῆς Δίκης τῆς Νυρεμβέργης (1944-1945), πού καταδίκασε τούς θηριώδεις Ναζιστές Γερμανούς ἐγκληματίες πολέμου, μετά τό πέρας τοῦ Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ἀπαγορεύεται αὐστηρά ὁποιαδήποτε ἰατρική πράξη χωρίς τήν ἐκπεφρασμένη συγκατάθεση τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ ἀσθενοῦς.
Καί τί θά ἔπρεπε τότε νά γίνει, ὑφισταμένης τῆς φοβερῆς ἐπιδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ; Κατά τήν ταπεινή μου γνώμη θά ἔπρεπε: α)Δεδομένου ὅτι, ὄχι μόνον οἱ ἀνεμβολίαστοι, ἀλλά καί οἱ ἐμβολιασμένοι κολλᾶνε (νοσοῦν) καί μεταδίδουν ἐξ ἴσου στούς συνανθρώπους τους τή λοιμώδη αὐτή νόσο, νά ὑποβάλλονται καί αὐτοί σέ συχνά διαγνωστικά τέστ. β)Ἐάν ἡ Κυβέρνηση αὐθαιρέτως ἐπιμένει νά ἐνεργεῖ διαγνωστικά τέστ μόνο σέ μᾶς τούς ἀνεμβολίαστους, τοὐλάχιστον οἱ ἐξετάσεις αὐτές θά ἔπρεπε νά παρέχονται δωρεάν στούς ἀνεμβολίαστους ἀπό τήν Πολιτεία, γιά λόγους ἰσότητας (ἰσονομίας καί ἰσοπολιτείας) ὅλων ἀνεξαιρέτως τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν, ἐμβολιασμένων καί ἀνεμβολίαστων. Δωρεάν τό ἐμβόλιο αὐτοί, δωρεάν τίς διαγνωστικές ἐξετάσεις ἐμεῖς! γ)Ἀφοῦ σύμφωνα μέ τίς ρητές διαβεβαιώσεις τῆς Πολιτείας καί τῶν ἐντεταλμένων της εἰδικῶν ἰατρῶν, οἱ ἐμβολιασμένοι καθίστανται ἄτρωτοι καί ἀπρόσβλητοι ἀπό τήν βαρειά αὐτή λοιμική νόσο, ἀποκτώντας μέσω τοῦ ἐμβολιασμοῦ τους τήν ποθητή τεχνητή ἀνοσία, τότε γιατί καί πῶς κινδυνεύουν ἀπό ἐμᾶς τούς ἀνεμβολίαστους; Προσωπικά, μοῦ εἶναι ἀδύνατο νά τό καταλάβω!
Κλείνω τίς σκέψεις μου, προτείνοντας στόν ἀξιότιμο κύριο Πρωθυπουργό τῆς χώρας μου νά μιμηθεῖ καί στό προκείμενο θέμα τόν μεγάλο Ἕλληνα Κυβερνήτη, τόν πραγματικά Ἅγιο τῆς πολιτικῆς, τόν ἀνυπέρβλητο Ἰωάννη Καποδίστρια καί νά πράξει ὅ,τι ἔκανε αὐτός στήν περίπτωση μέ τίς πατάτες: ὅπως ἀπέθεσε ὁ Ἰωάννης Καποδίστριας τίς μόλις εἰσαχθεῖσες στήν Πατρίδα μας πατάτες στήν προκυμαία τοῦ λιμανιοῦ τῆς τότε πρωτεύουσας τῆς Ἑλλάδας, τοῦ Ναυπλίου, διατάζοντας τήν Ἀστυνομία νά τίς φρουρεῖ μέρα -νύχτα, στήν πραγματικότητα ὅμως διερμηνεύοντας στούς ἀστυνομικούς νά ἀφήνουν τούς Ναυπλιῶτες νά παίρνουν ὅσες πατάτες θέλουν, ἔτσι ἀκριβῶς νά πράξει ὁ σεβαστός κύριος Πρωθυπουργός: νά παραθέσει τά ἐμβόλια κατά τοῦ Covid-19 ἐνώπιόν μας, καί νά πείσει μέ ἀτράνταχτα ἐπιστημονικά ἐπιχειρήματα ὅλων τῶν εἰδικῶν Ἰατρῶν (λοιμωξιολόγων) ὅτι τά συγκεκριμένα ἐμβόλια εἶναι καί ἀσφαλῆ (μή βλαπτικά) καί ἀποτελεσματικά καί ὠφέλιμα. Τότε, ἐγώ πρῶτος θά σπεύσω νά ἐμβολιαστῶ!
Εφημερίδα "ΔΙΨΩ" ΙΟΥΝΙΟΣ 2021
Δ Ι Ψ Ω
Ὁ φόβος τῆς … ἀγάπης! - π. Τιμόθεος Παπασταύρου
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ (26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021)
«Φόβος οὐκ ἔστιν ἐν τῇ ἀγάπῃ, ἀλλ᾿ ἡ τελεία ἀγάπη
ἔξω βάλλει τὸν φόβον» (Α΄ Ἰωάν. Δ΄ 18).
Ἡ Ἀγάπη.
Ἐὰν ἐρωτήσωμεν, ἀγαπητοί μου, τὸν πολὺ κόσμον διὰ τὸ τί εἶναι ἡ Ἀγάπη, σχεδὸν ἅπαντες θὰ συμφωνήσωσι, ὅτι πρόκειται διὰ τὴν ἰσχυροτέραν συναισθηματικὴν κατάστασιν ἡ ὁποία συμβαίνει πολλάκις εἰς τὰς καρδίας τῶν ἀνθρώπων. Ἅπαντες θεωροῦσιν ὅτι εἶναι τὸ πανίσχυρον ἐκεῖνο συναίσθημα πρὸ τοῦ ὁποίου ὑποχωροῦσι καὶ αἱ πλέον «ἀλύγιστοι» ψυχαὶ καὶ ὁ ἄνθρωπος δείχνει παντελῶς ἀνίσχυρος εἰς τὸ νὰ τὴν … δαμάσῃ! Ἐπαίρονται οἱ «ἀγαπῶντες καὶ ἀγαπώμενοι» ὅτι τὸ τοιοῦτον συναίσθημα εἶναι τόσον γλυκὺ ποὺ δὲν δύναται … νὰ περιορισθῇ καὶ νὰ ὑποταγῇ εἰς τὴν … ἀνθρωπίνην λογικήν!
Περὶ τῆς τοιαύτης ἀγάπης, ἆραγε, ὁμιλεῖ εἰς τὴν σημερινὴν Ἀποστολικὴν περικοπὴν ὁ σήμερον τιμώμενος Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ, καὶ ἐπονομαζόμενος, «μαθητὴς τῆς Ἀγάπης»; Ἂς ἴδωμεν …
Πρῶτος ὁ Κύριος, ἡ Αὐτο-Ἀγάπη, ἐδίδαξε καὶ διέκρινε τὴν … ἀγάπην τοῦ κόσμου ἀπὸ τὴν … ἰδικήν Του, συνιστῶν εἰς τοὺς μαθητάς Του ὀλίγας ὧρας πρὸ τοῦ πάθους Του, … «Καθὼς ἠγάπησέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ ἠγάπησα ὑμᾶς· μείνατε ἐν τῇ ἀγάπῃ τῇ ἐμῇ. Ἐὰν τὰς ἐντολάς μου τηρήσητε, μενεῖτε ἐν τῇ ἀγάπῃ μου, καθὼς ἐγὼ τὰς ἐντολὰς τοῦ πατρός μου τετήρηκα καὶ μένω αὐτοῦ ἐν τῇ ἀγάπῃ» (Ἰωάν. ΙΕ΄ 9-10). Αὐτὸς πρῶτος ἐδίδαξεν ἡμᾶς, ὅτι … ἀγάπη, σημαίνει θυσία καὶ ὄχι ἀπόλαυσις καὶ ἡδονή! Ἐκεῖνος πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς, ἀσχέτως ἐὰν ἡμεῖς τὸν ἀγαπήσαμεν, καὶ ἐνηνθρώπησε καὶ ἐσταυρώθῃ ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ καὶ τοιουτοτρόπως … ἐπλήρωσε τὸ ἀντίτιμον τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν! Ποῖος, ἆραγε, δύναται νὰ καυχηθῇ ὅτι διέπεται ὑπὸ μιᾶς τοιαύτης Ἀγάπης;
Μετὰ δὲ τὸν Κύριον, ὁ Θεῖος Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, εἶναι ἐκεῖνος ὁ Ἀπόστολος ὅστις, περισσότερον ὅλων τῶν ἄλλων ἀναφέρεται καὶ περιγράφει τὴν … Ἀγάπην! Εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὑψιπέτης Ἀπόστολος ὅστις, περισσότερον παντὸς ἄλλου, «διείσδυσεν», θὰ ἐλέγωμεν, εἰς τὰ ἄδυτα τῆς Θεότητος καὶ ἐμαρτύρησε περὶ τοῦ Θεοῦ ὅτι, «Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί, καὶ ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ» (Α΄ Ἰωάν. Δ΄ 18). Εἶναι ὁ μαθητὴς ἐκεῖνος ὅστις, κατὰ τὴν ὥραν τοῦ Μυστικοῦ δείπνου, καὶ ἐνῶ ὁ Διδάσκαλος μαρτυρεῖ τὸν προδότην Ἰούδαν, ἐκεῖνος … «ἐπιπεσὼν … ἐπὶ τὸ στῆθος τοῦ Ἰησοῦ λέγει αὐτῷ· Κύριε, τίς ἐστιν;» (Ἰωάν. ΙΓ΄ 25), καὶ ἤκουσεν τοὺς κτύπους τῆς Παναγίας καρδίας … !
Ἐπίσης καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ἔχων … αἴσθησιν τῆς Θείας ταύτης Ἀγάπης, ἐξυμνεῖ ταύτην εἰς τὸν περίφημον, λεγόμενον «ὕμνον τῆς Ἀγάπης» ὅπου, ἀνυψοῖ ταύτην ὑπεράνω τῶν οὐρανῶν καὶ δεικνύει ταύτην ὡς τὴν πρώτην καὶ κυρίαρχον ἀρετὴν τοῦ κατὰ Χριστὸν ἀνθρώπου! Πολὺ θὰ ἤθελον ἵνα ἀντιγράψω ἐν τῷ παρόντι, τὸν τοιοῦτον ὑπέροχον ὕμνον, ἀλλὰ … ὁ περιορισμένος χῶρος δὲν μοῦ τὸ ἐπιτρέπει! Ὅστις ὅμως ἐπιθυμεῖ, ἵνα λάβῃ γνῶσιν τοῦ, τί σημαίνει … ἀγάπη, ἂς ἀναγνώσῃ τὸ 13ον κεφάλαιον τῆς Α΄ πρὸς Κορινθίους, ἐπιστολῆς … Ἐκεῖ θὰ κατανοήσῃ πόσον ἀπέχουσιν αἱ φιλήδονοι καὶ ἁμαρτωλαὶ κοσμικαὶ «ἀγάπαι», ἀπὸ τὴν μίαν καὶ μοναδικήν, πραγματικήν, ἐν Χριστῷ, θυσιαστικὴν ἀγάπην!
Ἡ ἀγάπη τῶν Ἁγίων.
Τὴν ὡς ἄνω ἀγάπην, τὴν πραγματικὴν καὶ Θείαν, βλέπομεν νὰ ἐφαρμώζεται καὶ νὰ πραγματοῦται εἰς … τοὺς ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ˙ εἰς τοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας! Εἰς τὰ Ἅγια αὐτὰ πρόσωπα, τὰ ὁποῖα ἠγωνίσθησαν ἵνα «βαδίσωσιν ἐπὶ τῶν ἰχνῶν» τοῦ Κυρίου καὶ Διδασκάλου ἡμῶν, διαπιστοῦμεν ἐκείνην τὴν ἄδολον ἀγάπην πρὸς τὴν λογικήν, ἀλλὰ καὶ ἄλογον κτίσιν! Πρὸς τοὺς ἐχθρούς των καὶ τοὺς φίλους καὶ συγγενεῖς … καὶ πρὸς κάθε πλᾶσμα τοῦ Δημιουργοῦ …! Ἀγάπην ἁγνὴν, ἄδολον, θυσιαστικήν, ἀγάπην χωρὶς … κερδοσκοπίαν καὶ φθόνον, ἀγάπην, … ἐκείνην τὴν κορυφαίαν, τὴν ὑποδειχθεῖσαν ὑπὸ τοῦ Χριστοῦ, … «ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου … Αὕτη πρώτη ἐντολή. Καὶ δευτέρα ὁμοία, αὕτη· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς ἑαυτόν. Μείζων τούτων ἄλλη ἐντολὴ οὐκ ἔστι» (Μάρκ. ΙΒ΄ 30-31). Αὐτὸ τό … «ὡς ἑαυτόν», τὸ ὁποῖον καὶ ὑπογραμμίσαμεν, δείχνει τὸ ὕψος τῆς τοιαύτης ἀγάπης τὴν ὁποίαν ὁ κοσμικὸς καὶ ἄνους ἄνθρωπος δὲν δύναται, … οὔτε κἂν νὰ σκεφθῇ καὶ συλλογισθῇ! Ἔτσι ἠγάπησαν οἱ Ἅγιοι! Ἐχθρός των ἦτο μόνον ὁ κατάρατος καὶ μισάνθρωπος δαίμων καὶ μετὰ τοῦτον, ὁ κακὸς ἑαυτός των!
Τοὺς δύο τούτους εἶχον εἰς διαρκῆ ἐχθρότητα καὶ ἐμάχοντο μετ’αὐτῶν, χωρὶς συμβιβασμοὺς καὶ ὑποχωρήσεις. Καὶ τὸν μὲν πρῶτον ἐμίσουν ὡς δημιουργὸν τοῦ κακοῦ, τὸν δὲ … κακὸν ἑαυτόν ὡς συνεργοῦντα μετὰ τοῦ πονηροῦ εἰς τὴν ψυχικήν μας ἀπώλειαν! Ἐκεῖνον τὸν … ἑαυτόν, ὅστις ἀρέσκεται εἰς τὸ νὰ μᾶς ἀποπροσανατολίζῃ ἀπὸ τὸ Θεῖον Θέλημα καὶ μᾶς ἐκτρέπει ἐκ τῆς ὁδοῦ τῆς Ἀληθείας. Τὸν «ἑαυτὸν» ἐκεῖνον, τὸν ὁποῖον ἔβλεπεν ὁ Θεῖος Παῦλος ὡς … «ἕτερον νόμον ἐν τοῖς μέλεσί μου ἀντιστρατευόμενον τῷ νόμῳ τοῦ νοός μου καὶ αἰχμαλωτίζοντά με ἐν τῷ νόμῳ τῆς ἁμαρτίας τῷ ὄντι ἐν τοῖς μέλεσί μου. Ταλαίπωρος ἐγὼ ἄνθρωπος! Τίς με ρύσεται ἐκ τοῦ σώματος τοῦ θανάτου τούτου;» (Ρωμ. Ζ΄ 23-24). Τὸν ἑαυτόν μας ἐκεῖνον, ὅστις … συνεργαζόμενος μετὰ τοῦ μυσαροῦ δαίμονος, προσπαθεῖ νὰ μᾶς ὁδηγῇ εἰς τὰς … «ἀλλοτρίας ὁδούς»!
Ὁ φόβος τῆς … ἀγάπης!
Ἐρωτοῦν πολλοί˙ «εἶναι κακὸ καὶ ἁμαρτία τὸ νὰ ἀγαπῶ»; Ἡ ἀπάντησις εἶναι πολὺ ἁπλῆ˙ ἐὰν ἡ ὑποτιθεμένη ἀγάπη, εἶναι … ἡ ὡς ἄνω περιγραφεῖσα, εἶναι ἡ ἄδολος καὶ θυσιαστική, εἶναι ἐκείνη ποὺ μᾶς ὑποχρεώνει νὰ βλέπωμεν τὸν … ἄλλον «ὡς ἑαυτόν», εἶναι ἑπόμενον καὶ αὐτονόητον ἡ τοιαύτη Ἀγάπη νὰ εἶναι … ἀρετή! Ἐφ’ ὅσον δὲν ἐνοχλεῖ τὴν συνείδησιν ἡμῶν καὶ δὲν ἀποσκοπεῖ εἰς ἐφαμάρτους καταστάσεις, εἶναι ἐκείνη ἡ ὑποδειχθεῖσα καὶ συνιστωμένη ὑπὸ τοῦ Διδασκάλου! Μία τοιαύτη Ἀγάπη, οὐδέποτε ἐνοχλεῖ τὴν συνείδησιν καὶ κυρίως, … οὐδέποτε φοβίζει καὶ τρομάζει τὸν … ἀγαπῶντα! Μία τοιαύτη εἰλικρινὴς καὶ ἁγία Ἀγάπη, μόνον χαρὰν καὶ ψυχικὴν ἀνάπαυσιν δημιουργεῖ!
Φίλοι μου ἐν Χριστῷ, «ἡ τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον»! Ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος, ἂς κρίνωμεν τὴν οἷανδήποτε … ἀγάπην ἥτις ἐπιχειρεῖ ἵνα εἰσβάλῃ εἰς τὰς καρδίας ἡμῶν! Βλέποντες εἰς τὴν καρδίαν μας καὶ κρίνοντες ἐκ τῶν ἐσωτερικῶν πνευματικῶν ἀντιδράσεων, εἶναι βέβαιον ὅτι θὰ καταλάβωμεν, τί ἐστὶν ἐκ τοῦ Θεοῦ καὶ τί … ἐκ τοῦ διαβόλου. Τοῦτο δὲ τὸ κριτήριον παραλλήλως μὲ τὴν γνώμην καὶ κρίσιν τοῦ Πνευματικοῦ, εἶναι … ἀλάνθαστον!
Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021
Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ἡ καταξίωσις τῆς βιολογικῆς ζωῆς, διὰ τῆς … πνευματικῆς!
ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ (19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021)
«ὃ δὲ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ» (Γαλ. Β΄ 20).
Ἡ, … «κατὰ σάρκα» καὶ ἡ κατὰ Θεόν, ζωή!
Ὅταν, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ὁ Κύριος ἐδημιούργησε τὸ ἐκλεκτώτερον ἐκ τῶν δημιουργημάτων Του, δηλαδὴ τὸν ἄνθρωπον, τὸν κατηύθυνεν εἰς … διπλοῦν τρόπον ζωῆς. Πρῶτον μέν, ὤφειλε νὰ ζῇ κατὰ τὰς ἐντολὰς καὶ τὰς ὑποδείξεις τοῦ Δημιουργοῦ του, καὶ δεύτερον, ἐπίσης ὤφειλε, νὰ μεριμνᾷ καὶ διὰ τὴν σωματικήν του διαβίωσιν! Ἔπρεπε νὰ ἐνδιαφέρεται διὰ τὴν διατροφήν του καί, … μετὰ τὴν πτῶσιν του, καὶ διὰ τὴν ἐνδυμασίαν του καὶ τὴν ἐν γένει περίθαλψιν τοῦ σώματός του. Ὡς ἄνθρωποι, ὁ Ἀδὰμ καὶ ἡ Εὔα, εἶχον καὶ τὰς σωματικάς των ἀνάγκας, αἱ ὁποῖαι μάλιστα, μετὰ τὴν «πτῶσιν» των καὶ τὴν ἀπομάκρυνσίν των ἐκ τοῦ Παραδείσου, ἐπολλαπλασιάσθησαν καὶ ἔγιναν περισσότερον ἀπαραίτητοι καὶ ἐπιτακτικαί …
Τοιουτοτρόπως, καὶ οἱ πρῶτοι ἐκεῖνοι ἄνθρωποι, ἀλλὰ καὶ ὅλον τὸ ἀνθρώπινον γένος, ἐν συνεχείᾳ, ὀφείλουσι νὰ ἐπιβιώσωσι εἰς τὸν κόσμον τοῦτον, - ἐφ’ ὅσον ὁ Κύριος ἔφερεν αὐτοὺς εἰς αὐτόν! Ἀφ’ ἧς στιγμῆς ἔλθει ὁ ἄνθρωπος εἰς τὴν ζωὴν ταύτην, πρώτιστος μέριμνα δι’ αὐτὸν εἶναι νὰ ἐπιζήσῃ καὶ αὐξηθῇ σωματικῶς, παραλλήλως δὲ καὶ συνειδητοποιῶν … ἑαυτόν, νὰ συντηρῇ συνειδητῶς ἐντός του, τὴν πλήρη ἀφοσίωσιν ἀλλὰ καὶ ἐξάρτησιν μετὰ τοῦ Δημιουργοῦ του! Εἰς τὴν «διπλῆν» ταύτην ζωήν, βλέπομεν τοῦτον νὰ κινῇται, ἀνατρέχοντες εἰς ἁπάσσας τὰς ἱστορικὰς περιόδους καὶ κυρίως εἰς τὰς περιγραφὰς τῶν βιβλίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς!
Ἡ ζωὴ τοῦ Χριστοῦ.
Ὁ Θεάνθρωπος Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἐρχόμενος εἰς τὴν γῆν ταύτην, ἔδειξεν εἰς ἡμᾶς τὸν τρόπον διὰ τοῦ ὁποίου ὀφείλει ὁ ἄνθρωπος, νὰ ζῇ καὶ νὰ πορεύεται εἰς τὸν κόσμον τοῦτον! Ἔζησεν ὡς ἁπλοῦς ἄνθρωπος, τὴν ἀπέριττον καὶ λιτοτάτην ζωήν, τὴν ὁποίαν ἐδίδαξε καὶ διὰ τῆς διδασκαλίας Του! Καὶ ἔφαγε μετὰ τῶν μαθητῶν Του (ἐλάχιστον καὶ εὐτελὲς φαγητόν), καὶ ἀνεπαύθῃ ἐκ τῆς σωματικῆς κοπώσεως, (βεβαίως μὴ διαθέττων οἰκίαν καὶ κράββατον, ἀλλά, … ἄλλοτε μὲν εἰς τὰ … «ἀμπάρια» τοῦ πλοιαρίου καὶ ἄλλοτε εἰς τοὺς ἀγρούς καὶ εἰς τὴν ὕπαιθρον)! Διετήρει δὲ ἐπὶ πλέον καὶ τὸ … «γλωσσόκομον», διὰ νὰ δύνανται οἱ μαθηταί Του, νὰ καλύπτουν τὰς ἀπαραιτήτους βιωτικὰς ἀνάγκας των, ἔστω καὶ ἂν τοὺς εἶχε δείξῃ διὰ πολλῶν θαυμάτων, ὅτι θὰ ἠδύνατο νὰ καλύπτῃ ταύτας … διὰ τῆς Θείας Αὐτοῦ δυνάμεως!
Κατ’ ἐξοχήν, ὅμως, ἔδειξεν εἰς ἡμᾶς καὶ τήν, κατὰ Θεόν, ζωήν! Καὶ διὰ τοῦ ἰδίου Αὐτοῦ παραδείγματος, καὶ διὰ τῆς ἀνυπερβλήτου Θείας Διδασκαλίας Του, ἐδίδαξεν εἰς τοὺς ἀνθρώπους - ἀπαντῶν εἰς τὸν «πειράζοντα» - ὅτι, … «οὐκ ἐπ᾿ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ᾿ ἐπὶ παντὶ ρήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεοῦ» (Ματθ. Δ΄ 4). Ἔδειξε τὸν τρόπον ἐκεῖνον διὰ τοῦ ὁποίου ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος, δύναται νὰ ἐπικοινωνεῖ καὶ ζεῖ μετὰ τοῦ Θεοῦ! Διὰ τὴν ἐν Πνεύματι βιοτήν, πλεονάζει ὁ Λόγος τῆς Ἁγίας Γραφῆς! Ἐὰν διὰ τὴν σαρκίνην βιολογικὴν ζωὴν ἔδειξεν ὁ Κύριος ἐνδιαφέρον καὶ ἐθεράπευσε κάθε εἴδους ἀσθένειαν, ἀκόμη δὲ καὶ ἀνέστησε νεκρούς, … διὰ τὴν Πνευματικὴν καὶ ψυχικὴν κατὰ Θεὸν ζωήν, ἔδωσε κάθε προτεραιότητα! Χωρὶς ἴχνος ὑπερβολῆς, καὶ χωρὶς τὴν διάθεσιν παραποιήσεως τῶν Θείων Ἀληθειῶν τῆς Ἁγίας Γραφῆς, - κυρίως δε τῆς Καινῆς Διαθήκης, - ὁ Θεῖος Λόγος καὶ τὸ παράδειγμα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ἅπασαι αἱ θαυματουργικαί Του ἐνέργειαι, ἀποσκοποῦσιν εἰς τὴν σωτηρίαν τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου.
Ἀκόμη καὶ ἐπὶ θεμάτων διὰ τὰ ὁποῖα «ἀντιδρᾷ» ἡ ἀνθρωπίνη λογική, ὁ Κύριος ὡμίλησε σαφῶς καὶ χωρὶς περιστροφάς …! Ἐπὶ παραδείγματι, θέλων νὰ δείξῃ τὴν ἐμπιστοσύνην τοῦ ἀνθρώπου εἰς τὴν Θείαν πρόνοιαν, πρῶτον μέν, ζητεῖ … τὴν ἀπόλυτον καὶ ὁλοκληρωτικὴν ἀφοσίωσιν εἰς Αὐτόν, δι’ ἐκείνων τῶν ἀθανάτων λόγων: «μὴ μεριμνᾶτε τῇ ψυχῇ ὑμῶν τί φάγητε καὶ τί πίητε, μηδὲ τῷ σώματι ὑμῶν τί ἐνδύσησθε· οὐχὶ ἡ ψυχὴ πλεῖόν ἐστι τῆς τροφῆς καὶ τὸ σῶμα τοῦ ἐνδύματος; Ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, ὅτι οὐ σπείρουσιν οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθήκας, καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τρέφει αὐτά· οὐχ ὑμεῖς μᾶλλον διαφέρετε αὐτῶν;» (Ματθ. ΣΤ΄ 25-26), κατὰ δεύτερον δε, καλεῖ τὸν πλούσιον ἐκεῖνον νεανίσκον, μὲ τὰ ἀκατανόητα, διὰ τὴν ἀνθρωπίνην λογικήν, ἐκεῖνα λόγια, «πάντα ὅσα ἔχεις πώλησον καὶ διάδος πτωχοῖς, καὶ ἕξεις θησαυρὸν ἐν οὐρανῷ, καὶ δεῦρο ἀκολούθει μοι» (Λουκ. ΙΗ΄ 22)!
Καὶ ὅταν, ἐπίσης, προειδοποιεῖ τοὺς μαθητάς Του, διὰ τὰ ὅσα θὰ συμβοῦν εἰς τὴν ἐν τῷ κόσμῳ πορείαν των, τοὺς προετοιμάζει διὰ δυσκόλους καὶ τρομακτικὰς καταστάσεις τὰς ὁποίας θὰ συναντήσωσι: «παραδώσουσι γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια καὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς· καὶ ἐπὶ ἡγεμόνας δὲ καὶ βασιλεῖς ἀχθήσεσθε ἕνεκεν ἐμοῦ … Παραδώσει δὲ ἀδελφὸς ἀδελφὸν εἰς θάνατον καὶ πατὴρ τέκνον, καὶ ἐπαναστήσονται τέκνα ἐπὶ γονεῖς καὶ θανατώσουσιν αὐτούς· καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου· ὁ δὲ ὑπομείνας εἰς τέλος, οὗτος σωθήσεται» (Ματθ. Ι΄ 17-22).
Ἡ καταξίωσις τῆς βιολογικῆς ζωῆς, διὰ τῆς … πνευματικῆς!
Ἐάν, ἀγαπητοί μου, ἴδωμεν τὸν ἄνθρωπον ὡς ἕν ἁπλοῦν σαρκικὸν ζῶον, τότε, ὁ τρόπος ἐπιβιώσεώς του δὲν διαφέρει ἀπὸ τὸν τρόπον διὰ τοῦ ὁποίου ἐπιβιώνουσιν, ἅπαντες οἱ ζῶντες ὀργανισμοί! Ὁ τρόπος διὰ τὴν συντήρησίν του εἰς τὴν ζωήν, … εἶναι γνωστός! Φαγητό, ξεκούρασις, ὕπνος, ἀνάπαυσις, ἄλλαι βιολογικαὶ ἀνάγκαι αὐτοῦ, ἐνδυμασία καὶ ἅπαντα ἐκεῖνα τὰ ἀφορῶντα εἰς τὴν ὑγείαν καὶ εὐεξίαν αὐτοῦ καὶ τέλος ὁ ἀναπόφευκτος θάνατος τῆς φθορᾶς! Εἶναι ὁ ἴδιος, ἀκριβῶς, τρόπος διὰ τοῦ ὁποίου συντηροῦνται τὰ ζῶα τῆς φύσεως, ἀλλὰ καὶ τὰ οἰκόσιτα … Οὐδὲν τὸ διαφορετικόν, … πλὴν τοῦ ὅτι, ὁ ἄνθρωπος διὰ τοῦ λογικοῦ του, ἐξελίσσει τὴν ζωήν του καὶ τὴν διαμορφώνει εἰς περισσότερον … ἀνθρωπίνην!
Ἐὰν, ὅμως, ἴδωμεν τὴν βιολογικὴν ζωήν μας, καταξιουμένην διὰ τῆς, ἐν Χριστῷ, τοιαύτης, τότε … ὁ ἄνθρωπος ζεῖ μὲ προοπτικὴν τὴν … αἰωνιότητα! Τότε ὁ ἄνθρωπος, ἁπλῶς … συντηρεῖται εἰς τὴν βιολογικὴν ζωὴν καὶ προετοιμάζεται διὰ τὴν αἰωνίαν! Τοῦτο ἀκριβῶς μᾶς ἐδίδαξεν, πρῶτος ὁ Κύριος καὶ Διδάσκαλος ἡμῶν καὶ ἀκολούθως, ἅπαντες οἱ Ἅγιοι τῆς Ἁγίας ἡμῶν Πίστεως! Τοῦτο μᾶς διδάσκει καὶ ὁ Θεῖος Ἀπόστολος Παῦλος εἰς τὸ σημερινὸν Ἀποστολικὸν ἀνάγνωσμα, ὑποδεικνύων εἰς ἡμᾶς … ὅτι ἡ ἀξία … «τοῦ ζεῖν», ἔγκειται εἰς τὸ … «κατὰ Θεὸν ζεῖν»!
Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021
Εφημερίδα "ΔΙΨΩ" ΑΠΡΙΛΙΟΣ - ΜΑΙΟΣ 2021
Δ Ι Ψ Ω