Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019

Τα "δώρα" του Χριστού - π. Τιμόθεος Παπασταύρου



ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ  ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ (13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019)

"κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ" (Ἐφεσ. Δ΄ 7).

Τὰ "δῶρα" τοῦ Χριστοῦ.

Ἀλήθεια, φίλοι μου, ἀναλογισθήκαμε ποτέ, τό, πόσα δῶρα καὶ πόσες εὐλογίες μᾶς ἔχει χαρίσει, ἀλλὰ καὶ μᾶς χαρίζει ὁ Κύριος, στὴ ζωή μας; Ἰλιγγιᾷ ὁ ἀνθρώπινος νοῦς ὁ ὁποῖος θέλει νὰ σκέπτεται μὲ εἰλικρίνεια καὶ χωρὶς "παρωπίδες", τὶς τόσες - ἄπειρες - εὐλογίες τοῦ Κυρίου μας, φανερὲς καὶ ἀφανεῖς, ὑλικὲς καὶ πνευματικές, μικρὲς καὶ μεγάλες, καθημερινὲς καὶ ἀνεκτίμητες. Κυρίως καὶ ἐπιλεκτικὰ βεβαίως, ὁ ἄνθρωπος συνηθίζει νὰ ἐκτιμᾷ καὶ νὰ μετράῃ, ἐκεῖνες ποὺ ἀφοροῦν εἰς τὴν ἐπὶ τῆς γῆς παρουσίαν του καὶ βιοτήν του καὶ διὰ τοῦτο τὸν βλέπομε, περισσότερον νὰ παρακαλῇ τὸν Θεὸν διὰ τὴν σωματικὴν ὑγείαν του, παρὰ διὰ τὴν, μετὰ θάνατον ἀπόλαυσιν τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν. Ἀνησυχεῖ καὶ ἀγρυπνεῖ καὶ ὀδύρεται καὶ παρακαλεῖ τὸν Θεόν, διὰ τὴν θεραπείαν μιᾶς σωματικῆς ἀσθενείας - πολὺ δὲ περισσότερον, ὅταν αὕτη εἶναι βαρεία καὶ ἀνίατος καὶ θανατηφόρος - καὶ ἀδιαφορεῖ διὰ τὸ Μυστήριον τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως ἢ αὐτὸ τῆς Θείας Εὐχαριστίας.
Ὅμως, ἂν σκεφθοῦμε μὲ τὸ σκεπτικὸν καὶ τὴν λογικὴν τοῦ Κυρίου καὶ "μετρήσωμεν" τὰ πράγματα μὲ τὸ δικό του μέτρο, θὰ διαπιστώσωμεν ὅτι προτεραιότητα στὶς ἐκτιμήσεις μας καὶ στὶς ἀξιολογήσεις μας, πρέπει νὰ ἔχουν τὰ ὕψιστα καὶ μεγάλα δῶρα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Ἂν ἀναζητήσωμεν, εἰς τὰς ὑποδείξεις καὶ συστάσεις ποὺ μᾶς ἔχει κάνει ὁ Κύριος, θὰ καταλάβωμεν, ὅτι αὐτὲς οἱ συστάσεις, δὲν ἀφοροῦν εἰς τὰ μικρὰ καὶ ἀσήμαντα τῆς παρούσης βιολογικῆς ζωῆς, ἀλλὰ εἰς τὰ μέλλοντα ἀνέκφραστα καὶ ἀπείρως ἀνώτερα, οὐράνια ἀγαθά. Ὁ Κύριος, ἐπὶ παραδείγματι, συνιστᾷ, τὴν ἀγάπην, τὴν πραότητα, τὴν ἀνεξικακίαν, τὴν νηστείαν, τὴν προσευχήν, τὴν μακροθυμίαν. Μακαρίζει - ὡς γνωστόν, - τοὺς "πτωχοὺς τῷ πνεύματι", τοὺς "πενθοῦντας", τοὺς "πραεῖς", τοὺς "πεινῶντας καὶ διψῶντας τὴν δικαιοσύνην". Δὲν μᾶς ὑπέδειξε νὰ παρακαλοῦμε καὶ νὰ ζητοῦμε ὑλικὰ καὶ μικρὰ πράγματα, ἢ ἀκόμη καὶ τὴν ὑγεία μας καὶ οὔτε ἐμίλησέ ποτε μὲ κολακευτικοὺς λόγους, διὰ τοὺς ἔχοντας δόξας καὶ πλούτη καὶ ὑγείαν.                                                                                         
Βεβαίως, ὁ Κύριος ἐθεράπευσε ἀρρώστους καὶ παραλύτους καὶ τυφλοὺς καὶ χωλοὺς  καί, "πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν ἐν τῷ λαῷ" (Ματθ. Δ΄ 23), ἀλλὰ οὐδέποτε μᾶς συνέστησε νὰ παρακαλοῦμε τὸν Θεὸν εἰς τὰς προσευχάς μας, διὰ τὴν ὑγείαν μας καὶ διὰ ἄλλα ὑλικὰ καὶ φθαρτὰ στοιχεῖα. Δι’ αὐτά, μᾶς συνέστησε, νὰ τὰ ἀφήνωμεν εἰς τὴν πρόνοιαν καὶ τὴν ἀγάπην Του, καὶ Αὐτὸς θὰ μᾶς δίδῃ κατὰ τὸ συμφέρον τοῦ καθενός. "Διὰ τοῦτο λέγω ὑμῖν, μὴ μεριμνᾶτε τῇ ψυχῇ ὑμῶν τί φάγητε καὶ τί πίητε, μηδὲ τῷ σώματι ὑμῶν τί ἐνδύσησθε· ... Ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, ὅτι οὐ σπείρουσιν οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθήκας, καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τρέφει αὐτά· ... Καὶ περὶ ἐνδύματος τί μεριμνᾶτε; καταμάθετε τὰ κρίνα τοῦ ἀγροῦ πῶς αὐξάνει· οὐ κοπιᾷ οὐδὲ νήθει· ... Εἰ δὲ τὸν χόρτον τοῦ ἀγροῦ, σήμερον ὄντα καὶ αὔριον εἰς κλίβανον βαλλόμενον, ὁ Θεὸς οὕτως ἀμφιέννυσιν, οὐ πολλῷ μᾶλλον ὑμᾶς, ὀλιγόπιστοι;  Μὴ οὖν μεριμνήσητε λέγοντες, τί φάγωμεν ἢ τί πίωμεν ἢ τί περιβαλώμεθα; ... οἶδε γὰρ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος ὅτι χρῄζετε τούτων ἁπάντων. Ζητεῖτε δὲ πρῶτον τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν δικαιοσύνην αὐτοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν" (Ματθ. ΣΤ΄ 25-34). Ἡ ἐκτεταμμένη ἀναφορά μας εἰς τὸ Ἁγιογραφικὸν κείμενον, θεωροῦμεν ὅτι ἐπαρκεῖ διὰ νὰ καταδείξῃ τὴν ἀσφάλειαν τῶν ὅσων προείπωμεν.

Τί δίνει ὁ Χριστός;

Τὸ ἐρώτημα τοῦτο, θεωρῶ ἀδελφοί μου, ὅτι θὰ πρέπῃ νὰ μᾶς ἀπασχολῇ διότι πολλὰκις δὲν γνωρίζουμε τί ... τοῦ ζητοῦμε! Καὶ ἀρχίζουμε μὲ τὰ μεγάλα καὶ ἀσύλληπτα. Δῶρο τοῦ Κυρίου, ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία! Δῶρο Του, ἐπίσης, ἡ Ἁγία Ἱερωσύνη. Ἔστω καὶ ἂν ὁ Ἱερεὺς ἀποτελεῖ "σημεῖον ἀντιλλεγόμενον" καὶ λοιδωρεῖται καὶ συκοφαντεῖται, ... χωρὶς αὐτόν, δὲν ὑπάρχει σωτηρία! Δῶρο τρισμέγιστον τοῦ γλυκυτάτου Ἰησοῦ, τὸ Ἱερὸν μυστήριον τῆς Θείας Ἐξομολογήσεως ἀλλὰ καὶ αὐτὸ τῆς Θείας Εὐχαριστίας, διὰ τῶν ὁποίων ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός, καθαίρεται καὶ ἁγιάζεται καὶ γίνεται "μέτοχος τῆς Οὐρανίου ζωῆς καὶ Βασιλείας". Δῶρον, ἀκόμη, χάριν τοῦ ὁποίου ἀξίζει νὰ θυσιάσωμεν κάθε βιοτικὴν ἀπόλαυσιν καὶ χαράν, κάθε τι ἀκόμη καὶ ἀναγκαῖον καὶ ἀπαραίτητον εἰς τὴν παροῦσαν ζωήν μας μὴ ἐξαιρουμένης καὶ αὐτῆς ταύτης τῆς ἰδίας, εἶναι ἐκεῖνα τὰ Οὐράνια καὶ ἄφθαρτα καὶ ἀτελεύτητα καὶ ἀπερίγραπτα ἀγαθὰ τῆς μελλούσης καὶ Ἀθανάτου Βασιλείας, "ἃ ὀφθαλμὸς οὐκ εἶδε καὶ οὖς οὐκ ἤκουσε καὶ ἐπὶ καρδίαν ἀνθρώπου οὐκ ἀνέβη, ἃ ἡτοίμασεν ὁ Θεὸς τοῖς ἀγαπῶσιν αὐτόν" (Α΄ Κορινθ. Β΄ 9).
Βεβαίως, ὡς προείπωμεν, δῶρα τοῦ Κυρίου, εἶναι καὶ τὰ μικρὰ καὶ ἀφορῶντα εἰς τὴν ἐν τῷ κόσμῳ τούτῳ διαβίωσίν μας, ὡς ἡ ὑγεία, ὁ ἀήρ, ἡ οἰκογένεια, τὰ τέκνα, ἡ πρόοδος, ἡ μόρφωσις, τὰ ποικίλα ὑλικὰ ἀγαθά, καὶ πᾶν ὅ,τι ἄλλο ἀπαιτεῖται διὰ τὴν ἐν Χριστῷ βιοτήν μας εἰς τὴν ζωὴν ταύτην τὴν παροδικὴν καὶ φθαρτήν. Μεταξὺ δὲ τούτων τῶν δώρων εἶναι καὶ κάποια ἀκόμη, τὰ ὁποῖα ὁ ἄνθρωπος δὲν θὰ τὰ ἐζήτει οὐδέποτε ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ μᾶλλον θὰ παρεκάλῃ νὰ παρέλθωσιν ἀπ’ αὐτοῦ, ὡς πικρὰ ποτήρια, τὰ ὁποῖα, ὅμως, διανέμει ὁ Κύριος κατὰ τὴν κρίσιν τὴν παντογνωσίαν Του καὶ πανσοφίαν Του, διὰ νὰ μᾶς καταρτίσῃ καὶ ἁγιάσῃ καὶ καταστήσῃ μετόχους τῶν Οὐρανίων ἀγαθῶν. Εἶναι δὲ ταῦτα, ἕνας θάνατος πολλάκις, μὶα ἀνίατος ἀσθένεια, μία παραλυσία, ἕνα ὀδυνηρότατον μαρτύριον ὡς καὶ ἄλλαι δυσκολίαι καὶ θλίψεις, αἱ ὁποῖαι συμβαίνουσι εἰς τὴν καθημερινότητά μας.

"Ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους καὶ πᾶσαν τὴν ζωὴν ἡμῶν, Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα".

Ὁ λόγος οὗτος ὁ λειτουργικός, εἶναι, ὡς ἔλεγεν ὁ σύγχρονος Θεοφόρος πατὴρ τῆς Ἐκκλησίας μας, π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ἡ ὑπερτάτη φιλοσοφία. Εἶναι ὁ κανὼν διὰ τοῦ ὁποίου πορεύεται ὁ χριστιανὸς εἰς τὴν παροδικὴν ταύτην ζωήν. Εἶναι ἡ ἀσφαλὴς ἐγγύησις διὰ τῆς ὁποίας, ὁ πιστὸς τοῦ Θεοῦ ἄνθρωπος, ἁπλῶς θέλει καὶ ἐπιδιώκει καὶ ἀγωνιᾷ διὰ τὴν κληρονομίαν τῶν Οὐρανίων ἀγαθῶν, ἀφήνει ὅμως εἰς τὰς παντοδυνάμους χεῖρας τοῦ Κυρίου, τὴν διευθέτησιν καὶ αἰσίαν κατάληξιν τῆς πορείας ταύτης.

                                                                                    Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

                                                                               Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

"Αποστολή εξετελέσθη, Κύριοι... 151 και ... υπόλοιποι;;;;" - π. Τιμοθέου Παπασταύρου



Ιεροκύρηκας μητροπόλεως Πατρών π. Τιμόθεος Παπασταύρου

Μετὰ τὰ ὅσα διαδραματίζονται στὸν ταλαίπωρο τοῦτο τόπο καὶ μετὰ τὴν ἀκατανόητη σιωπὴ ἡ ὁποία ἐπικρατεῖ κυρίως ἀπὸ ἐκείνους ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ ... ὁμιλοῦν, καὶ μετὰ τὶς ἀλλεπάλληλες προδοσίες οἱ ὁποῖες συνωμοτοῦνται μέσα στὸ "Ναὸ τῆς Δημοκρατίας", αἰσθάνομαι ἔντονη τὴν ἐπιθυμία νὰ φωνάξω, νὰ διαμαρτυρηθῶ! Ἐπιζητῶ καὶ ἐπιθυμῶ νὰ ἐρωτήσω ἐκείνους ποὺ ὀφείλουν νὰ μοῦ ἀπαντήσουν, ἀλλά, δυστυχῶς, εἶμαι βέβαιος, ὅτι δὲν προτίθενται οὔτε κἂν νὰ μὲ ἀκούσουν! Ἀποφάσισα, λοιπόν, ὅπως κάποτε ὁ Προφήτης Ἠσαΐας, νὰ καταθέσω τὸν πόνο μου καὶ ἂς μὲ ἀκούσῃ ὁ ... Κύριος! "Ἄκουε", λοιπόν, "οὐρανὲ καὶ ἐνωτίζου ἡ γῆ"!
Ποιὸς θὰ μποροῦσε νὰ φαντασθῇ, ὅτι θὰ ἦταν ποτὲ δυνατόν, Ἑλληνικὴ Κυβέρνησις νὰ φθάνῃ εἰς τοῦτο τὸ κατάντημα, τῆς προδοσίας καὶ τῆς ἀπεμπολήσεως τῶν Ἐθνικῶν δικαιωμάτων μας καὶ νὰ πανηγυρίζουν οἱ προδόται, καὶ νὰ χειροκροτοῦν καὶ νὰ κραυγάζουν τὴν ... "νίκην" τους;
Ποιὸς θὰ μποροῦσε νὰ διανοηθῇ τὴν σημερινὴν κατάπτωσιν τῶν ἡγετῶν μας, ὅταν τὸ αἷμα εἶναι ἀκόμη νωπό, τῶν προγόνων μας ἐκείνων ποὺ ἀγωνίσθηκαν εἰς τὰ βουνὰ τῆς Πίνδου, ἀλλὰ καὶ λίγο παλαιότερα εἰς τὰ βουνὰ τῆς Μακεδονίας μας, διὰ νὰ κρατήσουν τὰ ἅγια αὐτὰ χώματα καὶ νὰ μᾶς τὰ παραδώσουν, προκειμένου νὰ συνεχίσουμε νὰ τὰ ὑπερασπιζώμαστε ... "τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι";
Ποιὸς νὰ μὴν κλάψῃ καὶ στενάξῃ, ἀντικρύζοντας βουλευτές, Ἕλληνες καὶ μάλιστα Μακεδόνες (τρομάρα τους!), νὰ ἀρνοῦνται τὴν Ἑλληνική τους καταγωγὴ καὶ "κινούμενοι" καὶ "χειραγωγούμενοι" ὑπὸ ξένων μισ-ελλήνων μασωνικῶν καὶ ἑβραϊκῶν δυνάμεων καὶ ἀγοραζόμενοι παντοιοτρόπως, νὰ καυχῶνται καὶ νὰ συναγωνίζωνται εἰς τὴν "πώληση" τῆς ἰδίας τῆς Πατρίδος των;
Ποιὸς θὰ μποροῦσε νὰ πιστέψῃ, ὅτι οἱ "δῆθεν" ἀλληλο-αφορισμοὶ καὶ οἱ "δῆθεν" ἐθνικὲς "πλειοδοτήσεις", θὰ ἀκούονταν μόνον ἀπὸ τὰ ἕδρανα τῶν ἑκάστοτε ... ἀντιπολιτεύσεων, οἱ ὁποῖες ὅμως, ἀλλάζουν καὶ μετατρέπονται ἀπὸ τοὺς ἰδίους βουλευτές, ὅταν αὐτοὶ καθίσουν εἰς τὰ ἕδρανα τῆς συμπολιτεύσεως καὶ γίνονται τότε, φωνὲς αἰσχρὲς καὶ ἀντεθνικές, φωνὲς προδοτικὲς καὶ ἀποκρουστικές;
Ποιὸς νὰ μποροῦσε νὰ καταλάβῃ καὶ νὰ διακρίνῃ, ὅτι, οἱ δῆθεν ... νοοτροπίες, "δεξιῶν καὶ ἀριστερῶν" (καὶ πάλιν ... τρομάρα τους!), θὰ ἀνεμειγνύοντο στὸ "μίξερ" τῆς καταραμένης "παγκοσμιοποιήσεως" καὶ ὅλα θὰ ἐκρίνοντο ἀπὸ τοὺς παχυλοὺς βουλευτικοὺς μισθοὺς καὶ θὰ βλέπαμε σήμερα, "κάργα" δεξιοὺς νὰ προσχωροῦν στὴν ἀριστερὰ καὶ ... τὸ ἀντίστροφο, καὶ νὰ μὴν ὑπάρχῃ οὔτε κἄν τὸ στοιχειῶδες φιλότιμο καὶ ὁ στοιχειώδης ἐγωϊσμὸς ... τῆς ἰδέας;
Ποιὸς νοήμων καὶ ἐχέφρων ἄνθρωπος θὰ ἠδύνατο νὰ φαντασθῇ, ὅτι ἡ κυβερνῶσα σήμερον "ἀριστερά", θὰ ἀφώριζε ὁμοφρονοῦσες πρὸς αὐτήν, ἱστορικὲς προσωπικότητες, ὅπως αὐτὲς τῶν Μίκη Θεοδωράκη καὶ Μανώλη Γλέζου, ἐπειδὴ συντάσσονται μὲ τὴν κοινὴν λογικὴν τῶν πατριωτῶν Ἑλλήνων καὶ διαμαρτύρονται διὰ τὸν "τεμαχισμὸν" καὶ τὴν πώλησιν τῆς ἀγαπημένης μας Πατρίδος;
Ποιός, ποιὸν νὰ ἀποδεχθῇ καὶ ποιὸν νὰ προτιμήσῃ εἰς τὶς ἐπερχόμενες βουλευτικὲς ἐκλογές, ὅταν - ἔχει πλέον ἀποδειχθεῖ τοῦτο καὶ μᾶς τὸ δίνουν νὰ τὸ καταλάβουμε κάθε στιγμή, οἱ ὑποψήφιοι - τὸ ... "χρῖσμα" δίδεται ἀπὸ τὴν "κατηραμμένην χεῖρα" τοῦ μισέλληνος καὶ κορυφαίου μασώνου, Κίσσιγκερ καὶ τοὺς βλέπουμε ὅλους εἰς τὸ διαδίκτυον μὲ τὰ ἐβραϊκὰ "σκουφάκια" στὰ κεφάλια τους, νὰ καταθέτουν στεφάνια εἰς τὰ μνημεῖα τῶν "δῆθεν" γενοκτονιῶν, νὰ ἀνάπτουν τὰς ἑπταφώτους λυχνίας τῶν ἐβραϊκῶν συναγωγῶν, ἐνῶ παρόμοιες κινήσεις δὲν κάνουν εἰς τὰς ἀντιστοίχους ἐθνικάς μας ἐπετείους, ἀκόμη καὶ ἂν ὑποχρεοῦνται πρὸς τοῦτο;
Ποιός, ἐπίσης, μπορεῖ νὰ συμβιβασθῇ μὲ τὴν ἰδέα, ὅτι θὰ ἐδιώκοντο σήμερον καὶ θὰ ἐποινικοποιοῦντο Ἐθνικὲς ἐκδηλώσεις καὶ διαμαρτυρίες καὶ θὰ ἐφυλακίζοντο - ἔστω καὶ προσωρινῶς - μαθητὲς καὶ μαθήτριες Δημοτικῶν σχολείων καὶ Γυμνασίων, ἀλλὰ καὶ γονεῖς καὶ κηδεμόνες, ἐπειδὴ ψάλλουν ἐθνικὰ τραγούδια ἢ καὶ αὐτὸν τὸν Ἐθνικόν μας Ὕμνον καὶ κρατοῦν καὶ παρελαύνουν κρατῶντας τὴν Ἑλληνικὴν Σημαίαν;
Ποιός, ἀκόμη, θὰ ἦτο δυνατὸν νὰ ἀναλογισθῇ, ὅτι ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες θὰ εἴχαμε δευτερεύοντα ρόλο, μέσα στὴν ἴδια μας τὴν χώρα καὶ ξένοι ἀλλόθρησκοι, - κατὰ πάντα σεβαστοὶ καὶ εὐπρόσδεκτοι - θὰ εἶχον προνόμια περισσότερα καὶ εὐνοϊκότερα ἀπὸ τοὺς ἰδίους τοὺς γηγενεῖς; Νὰ ἐπιδοτοῦνται - καὶ καλῶς! - οἱ ἄποροι καὶ ἄστεγοι μετανᾶστες καὶ νὰ μὴν ὑπάρχῃ ἡ ἴδια κοινωνικὴ πρόνοια καὶ γιὰ τόσους ἀνέργους νέους καὶ νέες ποὺ σπεύδουν εἰς τὸ ἐξωτερικὸν γιὰ ... ἕνα κομμάτι ψωμί;
Δυστυχῶς, ἀντὶ νὰ προβάλλεται καὶ νὰ τιμᾶται ἡ Ἑλλάδα μας καὶ ἡ Ἑλληνική μας καταγωγή, ἀντὶ νὰ καμαρώνουμε καὶ νὰ ὑψώνουμε ὑπερήφανα τὸ ἀνάστημά μας εἰς κάθε ἕναν ... δευτερεύοντα καὶ τριτεύοντα, ἀντὶ νὰ χαιρόμεθα καὶ νὰ ἐκμεταλλευώμαστε τὸ γεγονός, ὅτι εἴμαστε ὡς γένος καὶ ἔθνος, οἱ "φωτοδότες" τοῦ κόσμου, ἀντὶ νὰ ἀναγκάζωμεν τοὺς πάντες νὰ μᾶς σέβονται καὶ νὰ θεωροῦν τιμή τους ἀκόμα καὶ ποὺ συζητᾶμε μαζί τους, τοὺς δώσαμε τὰ πρωτεῖα, σκύψαμε δουλικὰ τὸ κεφάλι μπροστά τους καί, πλέον, μᾶς "κουνοῦν τὸ δάκτυλο" καὶ μᾶς ἀπειλοῦν καὶ μᾶς ὑποτιμοῦν καὶ μᾶς παραθεωροῦν.
Καὶ ἦλθε ἡ προχθεσινὴ νύχτα καὶ οἱ διαπραγματεύσεις μεταξὺ τῶν κομμάτων καὶ τῶν "καλοθελητῶν", μᾶς ἔφεραν τὸ "ποθούμενον" ἀποτέλεσμα! Λὲς καὶ δὲν τὸ ξέραμε! Διαφώνησαν, ἀλληλο-υβρίσθησαν, ἀλληλο-διεπομπέφθησαν, ἀλληλο-κατηγορήθησαν, ρύθμισαν, ὅμως, τὴν ὅποιαδήποτε ἐνδεχόμενη "στραβή", μὲ τὴν κάλυψη τῶν ... 151, ἔρριψαν τὴν "στάκτην στὰ μάτια" στὸν ἀφελῆ ἕλληνα καὶ τώρα ... οἱ πάλαι ποτὲ προδότες ἔγιναν ... ἥρωες καὶ τιμητές, τῶν "ὅσίων καὶ ἱερῶν", ἔσπευσαν στὶς Ἐκκλησίες καὶ ἀδίστακτοι καθὼς εἶναι, ... κάποιοι ἀπ' αὐτούς, μετέλαβαν καὶ τῶν Ἀχράντων μυστηρίων, καὶ οἱ ἄλλοι, οἱ κατηγορούμενοι σήμερον σὰν προδότες, ἑτοιμάζουν τὴν ... "σωβινιστικήν" των πολιτικήν, ἀπὸ τὰ ἕδρανα τῆς ἀντιπολιτεύσεως εἰς τὰ ὁποῖα πιθανῶς θὰ καθίσουν καὶ θὰ εἶναι οἱ ... κατήγοροι τῶν ὅσων οἱ ἴδιοι ἔπραξαν, κατηγοροῦντες τοὺς τότε κυβερνῶντας, ... διατὶ συνεχίζουν νὰ κυβερνοῦν ὅπως οὗτοι οἱ ἴδιοι ἐκυβέρνησαν!
Κατάλαβες τώρα, ἀφελῆ Ἑλληνα, ποὺ καὶ πάλιν θὰ σπεύσης νὰ σηκώσης κάποια κομματικὴ σημαία ὑπερασπίζοντας τοὺς ἴδιους ἢ καινούργιους ὀλετῆρες τῆς Πίστεως καὶ τοῦ Ἔθνους;
Καταλάβαμε ὅλοι ἐμεῖς οἱ "κακομοίρηδες", ποὺ τὸ μόνο ποὺ μᾶς ἐνδιέφερε, ἦταν ὁ μισθὸς καὶ τὰ καταραμμένα "ἀργύρια τοῦ Ἰούδα" καὶ δὲν εἴχαμε κανένα ἄλλο κριτήριο, Ἐθνικὸ ἢ Θρησκευτικό, ἢ ἠθικό, ἢ πνευματικό; Βλέπαμε τὴν Σημαία μας νὰ καίγεται, ἀπὸ δῆθεν "διαμαρτυρόμενα Ἑλληνόπουλα" καὶ δὲν αἰσθάνθηκε κανείς, τὴν στοιχειώδη ἔστω ὑποχρέωση μιᾶς μήνυσης "ἐναντίον ἀγνώστων" ποὺ ὑβρίζουν τὸ Ἐθνικό μας σύμβολο. Καταλάβαμε τί "παιχνίδι" παιζόταν, τόσα καὶ τόσα χρόνια, "πίσω ἀπὸ τὴν πλάτη μας" καὶ μὲ τὶς δῆθεν μοντέρνες ἰδέες "περὶ νομιμοποιήσεως τῶν ἐκτρώσεων" καὶ ἐν γένει τῆς φυγοτεκνίας, ἤδη ἀρχίσαμε νὰ κλαυθμυρίζωμεν, ὅτι ἡ ὑπογεννητικότητα ἀπειλεῖ τὸ ἔθνος μας καὶ ὅτι εἴμεθα "κράτος γερόντων" καὶ ὅτι θὰ ἀναζωπυρωθῇ ἡ αὔξηση τοῦ πληθυσμοῦ μὲ κάθε λογῆς ... εἰσαγώμενους;
Καταλάβαμε, ὅτι τὸ "ὄνειρο" καὶ ἡ ἐπιθυμία τοῦ προαναφερθέντος, πρώην ὑπουργοῦ ἐξωτερικῶν τῶν Η.Π.Α., Κίσσινγκερ, περὶ ἀποδόμησης ὅλων τῶν ἠθικῶν καὶ πνευματικῶν ἀξιῶν οἱ ὁποῖες κάποτε ἀποτελοῦσαν τὰ "γερὰ θεμέλια" τῆς Πατρίδος μας, ἤδη πραγματοποιήθηκε καί, ἠθικοὶ καὶ πραγματικοὶ αὐτουργοί, εἴμαστε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι ποὺ "βγάλαμε τὰ μάτια μας μὲ τὰ δάχτυλά μας"; Καὶ αὐτοὶ προχωροῦν ἀκάθεκτοι γιὰ τὴν ... διάλυση τῶν πάντων, καὶ ἀποχριστιανικοποιοῦν καὶ ἀποθρησκευτικοποιοῦν καὶ εἰδωλολατροποιοῦν τὴν Ἁγία μας Ἑλλάδα μὲ ἐλάχιστες ἀντιδράσεις ποὺ καὶ αὐτὲς προσπαθοῦν νὰ τὶς καταπνίξουν διὰ τῆς βίας! Ἐπειδὴ κάποιοι ἀντέδρασαν στὴν ἀποδοχὴ τῶν ὁμοφυλοφίλων, ἐδιώχθησαν καὶ διώκονται, χωρὶς νὰ θεωρῇται ἀναφέρετο δικαίωμά τους νὰ ἔχουν τὶς προσωπικές τους πεποιθήσεις καὶ δὲν θεωρήθηκε τοῦτο ... ρατσισμὸς καὶ bulling, ἀλλὰ τὸ ἂν ... "βράχηκε ἡ οὐρὰ τοῦ γαϊδάρου" - "ὁ νοῶν νοείτω"!
Καταλάβαμε, ἢ πρέπει νὰ μᾶς συμβοῦν ἀκόμη χειρότερα πράγματα, γιὰ νὰ ξυπνήσουμε καὶ νὰ ξεσηκωθοῦμε ἀπὸ τὴ ... ραθυμία μας, τὴ ραστώνη μας καὶ τὸν ὠχαδελδισμό μας;
Ὁ Σιατίστης ... "ἔφυγε"! Ὁ Ἀρχιπελαγίτης ... "ἐσίγησε"! Ὁ Σαράντος ... ἐξέλιπε!
Ἂν θέλουμε νὰ ἐλπίζουμε σὲ κάποιες καλύτερες ἡμέρες, ἂς ψάξουμε μέσα μας καὶ ἂς ἀναζητήσουμε ἐκεῖνες τὶς ἀξίες ποὺ προαναφέραμε. Νὰ ἀναζητήσουμε τὴν παιδική μας ἀθωότητα καὶ τὴν παθιασμένη ἀγάπη πρὸς τὴν Ἑλλάδα μας, ποὺ κάποτε ἔκαιγε τὰ σωθικά μας. Ἂς ψάξουμε καὶ ἂς ἀναζητήσουμε ἐκείνη τὴν ὀρμὴ τῶν ἁγίων καὶ ἡρωϊκῶν μας προγόνων, ποὺ φωλιάζει κάπου μέσα μας, μπροστὰ στὴν ὁποία, φοβήθηκαν καὶ πισωγύρισαν οἱ Γερμανικὲς καὶ Ἰταλικὲς μεραρχίες τῶν, Χίτλερ καὶ Μουσολίνι! Ἂς "ξετρυπώσουμε" ἀπὸ τὸ ὑποσυνείδητό μας ἐκείνη τὴν ἱερὴ ἀγανάκτηση ποὺ ἤδη ἄρχισε νὰ μᾶς πνίγῃ καὶ ἂς τὴν κάνουμε συνειδητή˙ καὶ ἂς καταλάβουμε ὅτι ὁ μεγαλύτερος ἐχθρὸς τῆς Ἑλλάδος, ἀνέκαθεν, ... ἦταν, δυστυχῶς ... ὁ Ἕλληνας τοῦ "ἀραλικιοῦ", τοῦ καναπὲ καὶ τοῦ internet!
Ναί! Νὰ παρακαλοῦμε τὸν Παντοδύναμο Θεό, ποὺ ποτὲ δὲν ἐγκατέλειψε τὸ Ἔθνος μας, νὰ ἀναδείξῃ καινούργιους ἡγέτες, ἄξιους καὶ μὲ ἀγάπη στὴν Ἑλλάδα μας. Νὰ ἀναδείξῃ ὁ Κύριος νέους Κολοκοτρώνηδες καὶ νέους Μακρυγιάννηδες καὶ νέους Μιαούληδες καὶ νέους Κανάρηδες καὶ νέες Μπουμπουλίνες. Νὰ ἀναδείξῃ ὁ Κύριος, καινούργιους Ἕλληνες, πραγματικοὺς Ἕλληνες, οἱ ὁποῖοι, πάνω ἀπὸ τὰ λεφτὰ καὶ πάνω ἀπὸ τὶς "θεσούλες" καὶ πάνω ἀπὸ τὰ βολέματα, καὶ πάνω ἀπὸ τὴν "ἡσυχία μας", νὰ βάλουν τὸ φωτεινὸ καὶ μοναδικὸ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΑΣ! Νὰ ἀναδείξῃ ὁ Κύριος - καὶ γιατὶ ὄχι; - Ἕλληνες, μὲ ὅλη τὴ σημασία τῆς λέξεως, πρόθυμους - καὶ τὸ πιστεύουμε αὐτό! - οἱ ὁποῖοι θὰ ἀφυπνίσουν, θὰ ξεσηκώσουν, θὰ ὑπενθυμίσουν. Νὰ ἀναδείξῃ, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς, κάθε ἡλικίας, οἱ ὁποῖοι θὰ κάνουν τὰ ρᾶσα τους καὶ τὰ κορμιά τους ... φλάμπουρα καὶ σημαῖες, καὶ θὰ ἀναστήσουν ... νέους Σεβαστιανοὺς καὶ νέους Παύλους καὶ νέους Αὐγουστίνους Καντιώτηδες. Ἀμήν.

Μάθε την αλήθεια για την Συμφωνία των Πρεσπών με λίγα λόγια! (για όσους ακόμα δεν γνωρίζουν τι σημαίνει αυτή η συμφωνία)


Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο


Όλοι οι Έλληνες στο Σύνταγμα για τη Μακεδονία!
Την Κυριακή 20 Ιανουαρίου στις 2 το μεσημέρι δίνουμε την μεγαλύτερη μάχη.
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία δίνει τη μακεδονική ιθαγένεια στα Σκόπια;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία δίνει τη μακεδονική γλώσσα στα Σκόπια;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία δίνει πρόσβαση στην ελληνική ΑΟΖ στα Σκόπια;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία θα ξαναγράψει τα βιβλία της Ιστορίας;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία θα απαγορεύσει τα Συλλαλητήρια για τη Μακεδονία;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία θα μας υποχρεώσει να αλλάξουμε όνομα στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Μακεδονίας, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», στο «Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» και στα άλλα τοπωνύμια που εμπεριέχουν τον όρο Μακεδονία;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία θα μας αναγκάσει να αποδεχτούμε τις περιοχές, τις πόλεις, τα χωριά στα Σκόπια με τα ονόματα που θέλουν οι Σκοπιανοί;
Γνωρίζεις ότι η Συμφωνία αναγκάζει την Ελλάδα να βοηθήσει τα Σκόπια να μπουν σε όλους τους Οργανισμούς στους οποίους ανήκουμε και όχι μόνο στο NATO και την Ευρωπαϊκή Ένωση;
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι αυτή η συμφωνία δεν είναι το τέλος ενός προβλήματος αλλά η αρχή μεγαλύτερων, ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου για την πατρίδα μας!

Την Κυριακή 20 Ιανουαρίου, στις 2 το μεσημέρι, στην Πλατεία Συντάγματος
Ο Ελληνικός λαός λέει ΟΧΙ στη Συμφωνία των Πρεσπών.
Την Κυριακή η Πατρίδα μάς καλεί!
Δεν έχουμε δικαίωμα να λείπουμε!

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019

Γάμος ή Μοναχισμός; Ποιο είναι το κριτήριο;



Πρέπει να μονάσω ή όχι;

Επιστολή στην κοπέλα που δεν μπορεί να αποφασίσει αν πρέπει να παντρευτεί ή να πάει στο μοναστήρι

"Εφόσον αμφιταλαντεύεσαι, κόρη, να ξέρεις ότι είσαι περισσότερο για γάμο παρά για μοναστήρι. Για μοναχικό βίο είναι εκείνοι στους οποίους δεν υπάρχει αμφιβολία. Ο άγιος Σάββας δεν δίσταζε, ούτε η αγία Θεοδώρα, ούτε η αγία Ξένια, ούτε η Ευφημία, ούτε τόσες πολλές άλλες, οι οποίες υπήρξαν πραγματικές καλλιτέχνιδες του μοναχικού βίου.
Επειδή " ού πάντες χωρούσι τον λόγον τούτον, αλλ΄οις δέδοται. "
Εσύ λές πως συχνά τα βράδια κάθεσαι μαζί με τη μητέρα σου δίπλα στη φωτιά, και απαριθμείτε λόγους υπέρ και λόγους κατά. Ενώ εγω σου λέω: όσοι λόγοι και να είναι, και πάλι δεν θα αποφασίσουν οι λόγοι σε ποια πλευρά θα γύρεις αλλά η έλξη.
Η αγάπη στέκει πάνω από όλους τους λόγους.
Και εάν δεν σε οδηγήσει η αγάπη προς τον Χριστό στη μοναχική ησυχία του μοναστηριού, τότε η αγάπη για τον κόσμο θα σε κρατήσει στον κόσμο και θα σε καθοδηγήσει στο γάμο. Όμως και σ΄αυτή την δεύτερη περίπτωση εσύ μπορείς να είσαι ευλογημένη με την ευλογία της Σάρας και της Ραχήλ, μα και της ίδιας της μητέρας σου.
Η μεγάλη αγάπη προς τον Θεό δεν αντέχει τον κόσμο, δεν αγαπά συντροφιές, ζητά την μοναξιά.

Τούτη η αγάπη κίνησε χιλιάδες ψυχές, ώστε να απομακρυνθούν από τον πλατύ δρόμο του κόσμου στις βουβές ερημιές. Ώστε να συναντηθούν μόνες με τον αγαπητό Κύριο. Ώστε να έχουν μυστική συνάντηση με τον Δημιουργό τους, ο Οποίος είναι όλος αγάπη και κατ΄ όνομα και κατ΄ ουσία. Όμως πριν απ΄όλα, για να αξιωθούν αυτού του οράματος και τούτης της συνάντησης. Οι μοναχοί και οι μοναχές επωμίζονται και την νηστεία και τον κόπο, και την ταπείνωση και την αγρυπνία, και την φτώχεια και την υπακοή και όλες τις άλλες ασκήσεις μόνο και μόνο για να αξιωθούν αυτής της πνευματικής συνάντησης  με τον Κύριο τους.

Και σ΄αυτό τον στενό δρόμο η ψυχή αξιώνεται αυτής της συνάντησης όταν απελευθερωθεί, καθαριστεί και στολιστεί. Από τί έχει απελευθερωθεί η ψυχή των απομονωμένων; Από όλους τους γήινους δεσμούς και την μεροληψία. Από τί να καθαριστεί; Από κάθε σωματική και γήινη αγάπη, από την αγάπη για το σώμα, για τους συγγενείς και τους φίλους, για το χωριό τους ή την πόλη, για την περιουσία, τα ενδύματα, τα φαγητά, τα κοσμήματα κλπ.
Με τί η ψυχή να στολιστεί; Μόνο με την αγάπη προς τον Χριστό, η οποία περιέχει μέσα της όλα τα άλλα στολίδια, όλο το μαργαριτάρι της πίστης, όλο τον άργυρο της ελπίδας και όλα τα πολύτιμα πετράδια όλων των άλλων αρετών.
Το σώμα που νηστεύει εξυπηρετεί τον μοναχό μόνο ως καθαρισμένο και ελαφρύ σκέπασμα τούτου του απέραντου ουράνιου πλούτου.

Έτσι σου γράφω όχι για να σε προσελκύσω στην μοναχική ζωή αλλά περισσότερο να σε αποτρέψω απ΄αυτήν. Επειδή εάν με ταλαντευμένο πνεύμα απομακρυνθείς από τον κόσμο, η λαχτάρα για τον κόσμο θα δυναμώσει μέσα σου και φοβάμαι θα σε καταβάλει. Και θα είσαι με το σώμα στο μοναστήρι και με την ψυχή στον κόσμο. Και ο κόσμος περισσότερο βασανίζει στον καθρέφτη της ψυχής παρά στην πραγματικότητα.
Να ευχαριστείς τον Θεό που εκτός από τον στενό δρόμο των μοναχών έδειξε και ένα λίγο πλατύτερο δρόμο προς την σωτηρία και την αιώνια ζωή. Ξεκίνα κόρη αυτόν τον πλατύτερο δρόμο, που αρμόζει περισσότερο στην κλίση σου. Ξεκίνα αυτόν τον δρόμο αλλά και πάλι με φόβο Θεού και εξ ολοκλήρου με εμπιστοσύνη στον Θεό. Αφού να ξέρεις και αυτός ο ευκολότερος δρόμος, δίχως Θεό δεν αντέχεται.
Η ευλογία του Θεού να είναι μαζί σου.

Βιβλίο: Δρόμος δίχως θεό δεν αντέχεται…
- Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς   

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Τι μας διδάσκει η εικόνα της Γεννήσεως του Χριστού;



ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!


Η ΦΑΤΝΗ βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας, σε ένα μαύρο και σκοτεινό τριγωνικό σπήλαιο.
Το Ευαγγέλιο, όπως είναι γνωστό, δεν λέει τίποτα για σπήλαιο. Μας πληροφορεί, όμως, γι΄ αυτό η παράδοση και μάλιστα η αρχαία.
Ο Άγιος Ιουστίνος, ο φιλόσοφος και μάρτυρας, λέει:
<<Μη έχοντας ο Ιωσήφ πού να κατοικήσει σ΄ εκείνη την πολίχνη, εγκαταστάθηκε σε μια σπηλιά όχι μακριά από την Βηθλεέμ>>.
Το σκοτεινό χρώμα του σπηλαίου δεν μπαίνει τυχαία εκεί. Δείχνει την σκοτεινιά του προχριστιανικού κόσμου, μέσα στον οποίο λάμπει το κατάλευκο σπαργανωμένο Βρέφος.
* * *
ΤΟ ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας, προς το οποίο έχουν κλίση όλες οι μορφές.
Μέσα στην φάτνη βρίσκεται ξαπλωμένο το <<Γεννηθέν Παιδίον>>, τυλιγμένο σε λευκά σπάργανα. Στη ζωγραφική της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, ο μικρός Χριστός εμφανίζεται γυμνός. Το Ευαγγέλιο, όμως, το λέει καθαρά:
<<καί εσπαργάνωσεν αυτόν καί ανέκλινεν αυτόν εν τη φάτνη>> (Λουκ. β΄ 6).
Το Παιδί είναι ξαπλωμένο στη φάτνη, είναι ο <<Αναπεσών>> της προφητείας (Γεν. μθ΄ 9), είναι ο ίδιος ο Θεός, που φανερώθηκε σ΄ εκείνους που κάθονταν <<στο σκοτάδι και τη σκιά του θανάτου>> (Λουκ. α΄ 79), της αμαρτίας.

* * *
ΕΝΑ ΒΟΔΙ ΚΙ ΕΝΑ ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙ βρίσκονται πίσω από την φάτνη. Η θέση τους στο κέντρο της εικόνας, δείχνει τη σπουδαιότητα που δίνει η Εκκλησία μας σ΄ αυτή την λεπτομέρεια.
Χωρίς αμφιβολία, το να υπάρχουν εκεί τα δύο αυτά ζώα εξηγείται από πρακτικής όψεως.
Η Παρθένος ταξίδεψε καθισμένη πάνω σε ένα γαϊδουράκι και το βόδι το είχε οδηγήσει εκεί ο Ιωσήφ, γιατί ήθελε να το πουλήσει για να βγάλει τα έξοδα του ταξιδιού. Αυτή, όμως, η πρακτική ανάγκη δεν είναι αρκετή να εξηγήσει την παρουσία ζώων, τόσο κοντά στο λυτρωτή!
Την εξηγεί η προφητεία του Ησαϊα: <<Γνωρίζει τό βόδι τόν ιδιοκτήτη του καί ο ονος τή φάτνη του Κυρίου του. Ο Ισραήλ ομως δέν μέ γνωρίζει, καί ο λαός (μου) δέν μέ καταλαβαίνει>> (Ησ. α΄ 3).
Επίσης, η παράσταση των ζώων κοντά στην φάτνη του Χριστού, θυμίζει και την προφητεία του Αββακούμ: <<Θα γνωριστείς ανάμεσα σε δύο ζώα>> (Αββακ. γ΄ 2).

* * *
Η ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΝΑΓΙΑ βρίσκεται ξαπλωμένη κοντά στο Παιδί της πάνω σε ένα στρωσίδι, όπως συνηθίζεται στην Ανατολή.
Η παρουσία της εκεί, δείχνει, πως στο σχέδιο του Θεού για την σωτηρία του ανθρώπου, βοηθά και το ανθρώπινο γένος.
Η Θεοτόκος Μαρία είναι η καινούργια Εύα. Όπως η πρώτη Εύα έγινε μητέρα των προχριστιανικών ανθρώπων, έτσι, η νέα Εύα, η Μαρία, έγινε μητέρα της νέας ανθρωπότητας.
Όμως, η πρώτη έδωσε προσοχή στα λόγια του φιδιού μέσα στον Παράδεισο. Η δεύτερη άκουσε τον χαιρετισμό του Αρχαγγέλου.
Για την συμμετοχή της Παναγίας στη σωτηρία μας, η εικόνα την παρουσιάζει με μεγάλες διαστάσεις. Σε πολλές εικόνες είναι η πιο μεγάλη από όλα τα άλλα πρόσωπα.
* * *
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ βρίσκεται στο πάνω μέρος δεξιά.
Οι Άγγελοι έχουν διπλή υπηρεσία. Δοξολογούν το Θεό και φέρνουν καλές αγγελίες στους ανθρώπους.
Στην εικόνα εκφράζεται αυτή η διπλή υπηρεσία τους, παριστάνοντας ένα τμήμα των Αγγέλων προς τα πάνω, προς το Θεό και ένα άλλο προς τα κάτω, προς τους ανθρώπους.
* * *
ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ είναι οι άνθρωποι εκείνοι, που, επειδή έχουν καθαρή καρδιά, επικοινωνούν με τον κόσμο του ουρανού και αξιώνονται να γίνουν οι πρώτοι μάρτυρες του θαύματος.
Παριστάνονται στην εικόνα να ακούν τον Ύμνο των Αγγέλων. Ένας Άγγελος τους μιλά και τους εξηγεί για το γεγονός της Γεννήσεως ενώ ένας από τους ποιμένες παίζει με την φλογέρα του, ανακατεύοντας την ανθρώπινη μουσική τέχνη, με τον αγγελικό ύμνο. Ένας άλλος ποιμένας αρμέγει.
* * *
ΟΙ ΜΑΓΟΙ εικονίζονται στην άλλη μεριά της εικόνας, άλλοτε πεζοί και άλλοτε πάνω σε άλογα ή καμήλες, κρατώντας τα δώρα τους, χρυσό, λιβάνι και σμύρνα.
Το χρυσάφι (το πιο πολύτιμο μέταλλο) το πρόσφεραν, γιατί ο Χριστός είναι Βασιλιάς όλων των αιώνων.
Το λιβάνι (το χρησιμοποιούμε όταν θυμιάζουμε το Θεό) το πρόσφεραν, γιατί Αυτός που γεννήθηκε είναι Θεός όλων.
Τη σμύρνα (άρωμα που άλειφαν τα σώματα των νεκρών) το πρόσφεραν στον Αθάνατο, για την τριήμερη Ταφή Του.
* * *
Ο ΑΣΤΕΡΑΣ βαδίζει μπροστά από τους μάγους και τους δείχνει την Φάτνη. Η ακτίνα του Αστέρα, που δείχνει την φάτνη, ξεκινά από το σημείο που βρίσκεται έξω από τον ουρανό της εικόνας.
Αυτό σημαίνει, πως, το Άστρο δεν είναι μόνο ένα κοσμικό φαινόμενο αλλά και ένας μηνυτής από τον Ουρανό, που φέρνει μήνυμα στη γη ότι γεννήθηκε σ΄ αυτήν Εκείνος, που ανήκει στον Ουρανό.
Επειδή οι μάγοι ήταν αστρολόγοι, μαθαίνουν για τη Γέννηση του Χριστού, από ένα αστέρι. Με κάτι, δηλαδή, που μελετούν, όπως λέει και το Απολυτίκιο της γιορτής: <<εν αυτη γάρ οι τοις αστροις λατρεύοντες, υπό αστέρος εδιδάσκοντο...>>.
* * *
Ο ΙΩΣΗΦ εικονίζεται στο αριστερό κάτω μέρος της εικόνας, σκεφτικός, για όλα όσα συμβαίνουν.
Μπροστά του, με τη μορφή ενός γέροντα ή ενός τσοπάνου με μια προβιά, ο Σατανάς, προσπαθεί να σπείρει αμφιβολία στην ψυχή του δίκαιου γέροντα.
Ο Ιωσήφ εικονίζεται στην άκρη της εικόνας και όχι με το Θείο Βρέφος και την Μητέρα Του, γιατί δεν είναι πατέρας αλλά προστάτης του Ιησού και της Μαρίας.
* * *
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΛΟΥΤΡΟ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ζωγραφίζεται στο κάτω δεξιό μέρος της εικόνας.
Είναι μια τρυφερή λεπτομέρεια στην εικόνα της Γεννήσεως και το γεγονός αυτό είναι παρμένο από την Παράδοση.
Στα αριστερά είναι καθισμένη μια γριά, η Σαλώμη, που κρατά στην αγκαλιά της το νεογέννητο γυμνό και δοκιμάζει με το χέρι της, το ζεστό νερό μέσα σε μια κολυμβήθρα. Δίπλα, μια μικρή χωρική με το τσεμπέρι, ρίχνει νερό για να κάνουν το λουτρό του Βρέφους.
Η σκηνή, αν και είναι της καθημερινής ζωής, δείχνει για μια ακόμη φορά καθαρά, πως ο νεογέννητος Χριστός ήταν πραγματικά άνθρωπος και είχε τις απαιτήσεις.

-----------------------------------------------------------------------
ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ...
ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΟΜΩΣ, ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΕΙ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΙ ΓΛΥΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΕ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΛΑΤΡΕΨΕΙ ΣΑΝ ΥΙΟ ΚΑΙ ΘΕΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥ ΑΦΟΣΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΛΟΤΗΤΑ!

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019

Ένα φρικώδες και απαίσιο έγκλημα - π. Τιμόθεος Παπασταύρου



ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ
(30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018)

"θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς" (Ματθ. Β΄ 18).

Φρικωδέστατον καὶ ἀπαισιώτατον ἔγκλημα.

Ἐάν, ἀγαπητέ μου ἀναγνῶστα, θελήσωμεν νὰ ἀνατρέξωμεν εἰς τὰ βάθη τῶν αἰώνων καὶ ἀναζητήσωμεν, φοβερὰ ἐγκλήματα καὶ ἀποτροπαίους καταστάσεις, θὰ εὕρωμεν - καὶ τοῦτο εἶναι βέβαιον - πολλὰ τοιαῦτα. Ἀφ’ ἑνὸς μέν, ἀπειράριθμα καὶ ἀναρίθμητα, ἀλλά, ἀφ’ ἑτέρου, καὶ ἀνατριχιαστικὰ καὶ ἀπερίγραπτα καὶ διὰ τὰ ὁποῖα ἡ ἀνθρωπίνη γλῶττα, ἀδυνατεῖ, ὄχι μόνον νὰ περιγράψῃ, ἀλλὰ καὶ νὰ ἐξιστορήσῃ διὰ λεπτομερειῶν. Ἐγκλήματα, πρὸς δόξαν καὶ λατρείαν ἀνυπάρκτων θεῶν, ἀπὸ λαοὺς εἰδωλολατρικούς, ἐγκλήματα διὰ τὴν ἀναρρίχησιν εἰς θρόνους καὶ τὴν ἀπόλαυσιν τῆς ματαίας καὶ ἐγκοσμίου δόξης, ἐγκλήματα διὰ τὴν ἀπόκτησιν χρημάτων καὶ ἄλλων ὑλικῶν ἀγαθῶν. Ἐγκλήματα, ἀκόμη, διὰ τὴν ἐπιβολὴν ψευδῶν θεωριῶν καὶ χαλιναγωγήσεως τῆς ἀνθρωπίνης σκέψεως, ἀλλὰ καὶ ἀναρίθμητα ἀκόμη τοιαῦτα, διὰ ἀσημάντους αἰτίας καὶ εὐτελεῖς ἐπιδιώξεις.
Ἐὰν δέ, ἐπὶ πλέον, ἀναζητήσωμεν μεταξὺ τούτων τῶν ἐγκλημάτων, νὰ εὕρωμεν τὸ φοβερώτερον καὶ στυγερώτερον καὶ ἀποκρουστικώτερον, μὲ βεβαιότητα θὰ κατελήγωμεν εἰς τό, ἐπὶ τοῦ λόφου τοῦ Γολγοθᾶ, ἔγκλημα τῶν αἰώνων, ὅπου ὁ "Ἰησοῦς, ὁ μόνος ἀναμάρτητος", δολοφονεῖται μὲ τὸ πλέον φρικώδη θάνατον, ἀπὸ τὸ "ἀγαπημένο Του δημιούργημα", τὸν ἀχάριστο καὶ ἀγνώμονα ἄνθρωπον. Ἐκτός, ὅμως τοῦ κορυφαίου τούτου στυγερωτάτου ἐγκλήματος, θὰ εὕρωμεν καὶ πλῆθος ἄλλων τὰ ὁποῖα διακρίνονται διὰ τὴν σκληρότητα καὶ ἀπανθρωπίαν τους καὶ τὰ ὁποῖα, παρὰ τὰς ἑκατονταετίας καὶ χιλιετίας αἱ ὁποῖαι ἔχουσι παρέλθει, δὲν παύουν νὰ συγκινοῦν καὶ νὰ δονοῦν ἀκόμη καὶ τὰ σκληροτέρας καρδίας.
Μεταξὺ δέ, τῶν εἰδεχθεστέρων καὶ στυγνοτέρων, ἀναμφισβητήτως συγκαταλέγεται καὶ τὸ περιγραφόμενον σήμερον εἰς τὸ Ἱερὸν Εὐαγγελικὸν ἀνάγνωσμα. Εἶναι ἡ σφαγὴ τῶν νηπίων ὑπὸ τοῦ αἱμοσταγοῦς Ἠρώδου, ὅταν οὗτος ἐπληροφορήθη τὴν γέννησιν τοῦ "Βασιλέως τῶν Ἰουδαίων". Προκειμένου νὰ φονεύσῃ οὗτος τὸν Ἰησοῦν καὶ ἐπειδὴ δὲν γνωρίζει ἀσφαλῶς τὰ στοιχεῖα τῆς ταυτότητος τοῦ Κυρίου, σπεύδει εἰς τὴν σφαγὴν ὅλων τῶν νηπίων, "ἐν Βηθλεὲμ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω, κατὰ τὸν χρόνον ὃν ἠκρίβωσε παρὰ τῶν μάγων" (Ματθ. Β΄ 16).

Νήπιον!

Ἐξίσταται ὁ ἀνθρώπινος νοῦς, πρὸ τοῦ ἐγκλήματος εἰς τὸ ὁποῖον ἀναφερόμεθα! Καὶ τοῦτο διότι, κάθε ἔγκλημα, ἔχει συγκεκριμμένα κίνητρα. Φονεύει κάποιος, εἴτε διότι ἀπειλεῖται καὶ συνεπῶς σπεύδει νὰ ὑπερασπίσῃ τὴν ἰδίαν ζωήν του, εἴτε διότι παρηνωχλήθη κατὰ βίαιον τρόπον ὑπὸ τοῦ θύματος καὶ συνεπῶς ἔφθασεν εἰς τὴν ἀκροτάτην ἄμυναν, νὰ φονεύσῃ τὸν ἀπειλοῦντα αὐτόν, εἴτε σπεύδων νὰ προασπίσῃ τὴν οἰκογενειακὴν καὶ συζυγικὴν τιμὴν καὶ ὑπόληψίν του, εἴτε δι’ οἷονδήποτε ἄλλον βαρυσήμαντον λόγον, ὁ ὁποῖος μπορεῖ, νὰ μὴν τὸν ἀθωώνῃ ἀπολύτως, ἀλλὰ πάντως νὰ τοῦ προσδίδει κάποια σοβαρὰ ἐλαφρυντικά.
Ἐν προκειμένῳ, ὅμως, ποίαν ἐνοχὴν δύναται νὰ φέρῃ ἕν ἀθῶον νήπιον; Τί ἠδίκησεν; Εἰς τί ἔπταισεν; Ποῖον ἠπείλησεν; Τίνα παρηνώχλησεν; Ἀκόμη δὲ περισσότερον, πῶς δύναται νὰ δικαιολογηθῇ ἡ ἐξολόθρευσις τόσων χιλιάδων παιδίων καὶ βρεφῶν - κατὰ παράδοσιν, ἀριθμοῦνται εἰς δεκατέσσαρας χιλιάδας - τὰ ὁποῖα, ἁπλῶς, προσέφερον χαρὰν καὶ εὐφροσύνην εἰς τὰς οἰκογενείας τὰς ὁποίας ἀνῆκον καὶ οὐδὲν κακὸν ἐβάρυνεν αὐτά; Ἀποτροπιασμὸς καὶ ἀγανάκτησις ἀλλὰ καὶ διάθεσις ἐκδικήσεως μᾶς καταλαμβάνει, ὅταν προσπαθοῦμεν νὰ συνειδητοποιήσωμεν τὸ φοβερὸν τοῦτο ἔγκλημα.
Βεβαίως, ἔχει ἡ ἱστορία νὰ μᾶς παρουσιάσῃ καὶ τοιαῦτα ἐγκλήματα, κατὰ ἀθώων παιδίων καὶ βρεφῶν, καὶ τὰ ὁποῖα εἶναι ἀκόμη φρικωδέστερα καὶ ἀνατριχιαστικώτερα, τούτου. Ἐπὶ παραδείγματι, εἰς τὴν Χαναάν, βλέπομεν φρικῶδες καὶ ἀποτρόπαιον ἔγκλημα, τὴν θυσίαν ἀθώων βρεφῶν, πρὸς τιμὴν καὶ ἐξευμένισιν ἑνὸς ψευτοθεοῦ Βάαλ, ὅπου οἱ ἴδιοι οἱ γονεῖς προσέφερον τὰ τέκνα των καὶ παρηκολούθουν τὴν θυσίαν των. Εἰς τὴν ἀρχαίαν Ρώμην, ἐπίσης, συναντῶμεν παρόμοια ἀπεχθῆ περιστατικά, ὅπου γυναῖκες ἐλευθέρων ἠθῶν τά, ἐκ παρανόμων ἐρώτων καὶ συλλήψεων, γεννώμενα βρέφη, ἔρριπτον εἰς τὰ ... ἀπορρίμματα, μὴ αἰσθανόμεναι τὴν παραμικρὰν τῦψιν συνειδήσεως. Γνωστή, τέλος, εἶναι ἡ φοβερὰ βρεφοκτονία, ἡ ὁποία συνέβαινεν εἰς τὴν κοίτην τοῦ ποταμοῦ Εὐρώτα εἰς τὰ μεθόρια τῆς πόλεως Σπάρτης, ὅπου, ἄκαρδοι καὶ σκληροὶ πατέρες, ἐκρήμνιζον τὰ ἄωρα ἄρρενα βρέφη των, διὰ ποικίλους, ἀστείους λόγους.

Δολοφονία τῶν βρεφῶν καὶ καὶ τῶν νέων, καὶ ἡ "ἡμέρα τοῦ παιδιοῦ".

Μήπως, ὅμως καὶ σήμερον δὲν συνεχίζεται τὸ φοβερὸ τοῦτο "φονικόν", ἐξελιχθέν, μάλιστα, εἰς τρομακτικὴν πλέον γενοκτονίαν; Περίπου, πεντακόσιαι χιλιάδες "ἐκτρώσεις" εἰς τὴν προσφιλεστάτην πατρίδα μας, μόνον, ἀριθμοῦνται ἐπισήμως, ἀλλὰ καὶ νομιμοποιοῦνται καὶ ἐπιδοκιμάζονται καὶ συνιστῶνται, ἀπὸ τὴν ποικίλην πληροφόρησιν καὶ δὴ τὴν κρατικήν. Τὰ βρέφη, ὅσον κι' ἂν προσπαθοῦμεν νὰ τοὺς δείξωμεν ἐπίπλαστον ἀγάπην καὶ συμπάθειαν μὲ "δῆθεν" τιμητικὰς ἐκδηλώσεις - ὡς ἡ γνωστὴ "ἡμέρα τοῦ παιδιοῦ" - εὑρίσκονται καὶ σήμερον, εἰς τὰς ἀνατολὰς τοῦ ἔτους 2019, εἰς τὸ στόχαστρον. Καὶ ἐνῶ "δῆθεν" τὰ ὑπερ-προστατεύομεν, δυστυχῶς εἶναι τὰ πρῶτα θύματα ἑνὸς ἀκηρύκτου πολέμου ποὺ σκοπὸν ἔχει νὰ τὰ ... ἐξαφανίσῃ!
Κοντὰ δὲ εἰς τοῦτο τὸ στυγερώτατον ἔγκλημα ἐναντίον τοῦ "ἄνθους τῆς ἡλικίας", ἔχουν προστεθεῖ καὶ ἄλλοι τρόποι "δολοφονίας" τῶν νέων ἀνθρώπων, ὡς τὰ ναρκωτικὰ τὰ ὁποῖα διακινοῦνται πλέον μὲ πᾶσαν ἄνεσιν, ἀκόμη καὶ εἰς τὰ δημοτικὰ σχολεῖα καὶ οὐδεὶς ἀνησυχεῖ, οὐδεὶς ἀντιδρᾷ, οὐδεὶς ταράσσεται. Νέοι ἄνθρωποι, τὸ "μέλλον τῆς πατρίδος μας", ὡς ἀρεσκόμεθα κάποτε νὰ τοὺς ἀποκαλοῦμεν, κείτονται πτώματα, ψυχικὰ καὶ σωματικά, ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῶν νυκτερινῶν καὶ ἡμερινῶν τούτων κέντρων τοῦ θανάτου, καὶ ἀναμένουν τὸν θάνατον ἀνήμπορα νὰ ἀντιδράσουν στὶς "ἐπιταγὲς τῶν μυστικῶν μασωνικῶν κέντρων", ποὺ τὰ θέλουν ἔτσι ... περιφερόμενα ἐρείπια! Ἂς παρακάμψωμεν - καὶ τοῦτο, λόγῳ ἐλλείψεως χώρου - ὅλα ἐκεῖνα τὰ νυκτερινὰ κέντρα τῆς δῆθεν διασκεδάσεως, τὰ ὁποῖα κράτησαν καὶ κρατοῦν τὰ "νειᾶτα" μας, θύματα τῆς νωθρότητος καὶ τῆς ἀπραξίας, πολὺ δὲ περισσότερον τῆς μακρὰν τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Θεοῦ, ζωῆς καὶ εὐλογίας.
Θὰ ἦτο περιττόν, εἰς τὸ σημεῖον τοῦτο, νὰ ἀναφέρομεν καὶ τὴν "καθοδήγησιν" τῶν νέων κάθε ἡλικίας, ἀπὸ τὰ σύγχρονα μέσα μαζικῆς ἐνημερώσεως, τὰ ὁποῖα ἀδιστάκτως θὰ ἀπεκάλουν, "μέσα μαζικῆς καταστροφῆς", διὰ τῶν ὁποίων καθοδηγοῦνται εἰς τὴν διαστροφὴν περισσότερον καὶ ἐλαχίστως εἰς τὴν ἐνημέρωσιν.

Ὁ "θάνατος" εἰσῆλθεν ... !

Εἴτε, ἐντὸς εἰσαγωγικῶν, εἴτε ἐκτός, ... ὁ θάνατος ὑπὸ τὰς ποικίλας αὐτοῦ μορφάς, εἰσῆλθεν, ὄχι πλέον διὰ τὰ τίμια γηρατεῖα μόνον, τὰ ὁποῖα "φυσικῷ τῷ τρόπῳ", ἀπέρχονται εἰς τὰς αἰωνίους σκηνάς. Ὁ θάνατος εἰσῆλθεν ἀπειλητικὸς καὶ ἀδυσώπητος, διὰ τοὺς νέους καὶ τὰς νεάνιδας ἀλλὰ καὶ τὴν "ἄωρον" ἡλικίαν καὶ ἀπειλεῖ χωρὶς νὰ ... ἐξαιρῇ!!! Ἂς προσπέσωμεν, ἀδελφοί, εἰς Τὸν "ὡς βρέφος τεχθέντα" καὶ ἂς τὸν παρακαλέσωμεν, ἵνα καταστείλῃ τὸν ... ἀφύσικον τοῦτον θάνατον περὶ οὗ προείπωμεν, διὰ νὰ μὴ ἀκουσθῇ εἰσέτι, "φωνὴ ἐν Ραμᾷ ... θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς". Ἀμὴν.

                                                                                                Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

                                                                                          Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Να κάνετε Πόλεμο με το κομποσχοίνι...


Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

Μία συμβολή στο διάλογο για το Ουκρανικό "Αυτοκέφαλο" - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος


Πατήστε στο link και Διαβάστε ΕΔΩ














Ο σοφός Σωκράτης ντροπιάζει με τον παρακάτω λόγο του, αυτούς που αποδέχονται την Συκοφαντία!



Ο αληθινός χριστιανός (Ιεράρχης, Ιερέας, μοναχός-ή, λαϊκός) όταν πραγματικά θέλει να μάθει την Αλήθεια για ένα θέμα που έχει αμφιβολίες καταφεύγει στην νηστεία και με πόνο ψυχής προσεύχεται στην Παναγιά μας, στους αγίους μας και προ πάντων στον Κύριό μας Ιησού Χριστό.
Αυτή την παρακαταθήκη μας άφησαν οι άγιοι Πατέρες μας.

Δυστυχώς η συκοφαντία αγκαλιάζεται με πολύ ενδιαφέρον από τους ανθρώπους. Αυτοί που αγαπούν να ακούν συκοφαντικά λόγια για τον συνάνθρωπό τους κατέχονται από φθόνο.

Ας δούμε λοιπόν παρακάτω πώς ο σοφός μας πρόγονος, ο Σωκράτης μας ντροπιάζει όλους εμάς που θέλουμε να λεγόμαστε Χριστιανοί όποια θέση κι αν κατέχουμε.


Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης".
"- Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία ο γνωστός του.
- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.
- Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.
Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...
-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.
- Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης.
Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
- Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον...
- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.
Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
- Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.
Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας.
Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;
- Όχι δεν νομίζω...
- Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;
Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα...

Πόσο ντροπιασμένοι πρέπει να νιώθουμε εμείς που λεγόμαστε Χριστιανοί, έχοντας διαβάσει το Ευαγγέλιο;...

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.