Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Γιατί γιορτάζουμε τα Γενέθλια της Παναγίας μας;


1. Κατά πρτον, χριστιανοί μου, θελα νά σς π τι κκλησία μας δέν γιορτάζει γενέθλια. Ο γιοι τς κκλησίας μας ορτάζουν τήν μέρα πού φυγαν πό τόν κόσμο ατό, ετε μέ μαρτύριο, ετε «ν ερήν», μέ φυσικό δηλαδή θάνατο. Γενέθλια κκλησία δέν γιορτάζει, παρά μόνον τά Γενέθλια το Χριστο στίς 25 Δεκεμβρίου, γιατί Γέννηση το Χριστο φερε τήν σωτηρία στόν κόσμο. Καί φο κκλησία μας ορτάζει τά Γενέθλια το Χριστο, ορτάζει καί τά Γενέθλια τς Παναγίας, κόμη καί τά Γενέθλια το ωάννου το Προδρόμου, γιατί Γέννηση τν δύο ατν Προσώπων προμηνύει τόν ρχομό το Χριστο. τσι λοιπόν τήν Τρίτη ορτάζουμε τά Γενέθλια τς Παναγίας μας. λλά φο, χριστιανοί μου, κκλησία μας δέν γιορτάζει γενέθλια, τί εναι ατό πού γίνεται σε ᾿μς σήμερα μέ τίς γιορτές τν γενεθλίων μας; ντάξει! Δέν θά περάσουμε διάφορα την νάμνηση τς μέρας πού γεννηθήκαμε, λλά θά εχαριστήσουμε τόν Θεό γιά τά χρόνια πού μς φησε νά ζήσουμε καί θά Τόν παρακαλέσουμε πάλι γιά τά πόλοιπα χρόνια τς ζως μας.

Ατός μως παρατονισμός τς μέρας τν γενεθλίων καί τά ξεφαντώματα τν νέων μας, λλά καί τν μικρν μας παιδιν κόμη στά γενέθλιά τους, εναι δυτικό «φροτο». Μς ρθε π᾿ ξω. , βέβαια! φο τά νόματα τν νθρώπων τς Δύσεως δέν εναι νόματα γίων, γιά νά γιορτάσουν τήν μνήμη τους, γιορτάζουν τήν μέρα τν γενεθλίων τους. Πάντως νά ξέρετε, χριστιανοί μου, τι τά πραγματικά γενέθλια το χριστιανο εναι μέρα πού βαπτίστηκε. Κι ν θέλετε κάθε χρόνο νά ορτάζετε τά γενέθλια τν παιδιν σας, νά τιμτε τήν μέρα πού βαπτίστηκε τό παιδί σας. Καί νά καλετε σ᾿ ατή τήν γιορτή τν πραγματικν γενεθλίων καί τόν ερέα πού βάπτισε τό παιδάκι. τσι, καί μέ ατόν τόν τρόπο, θά συνειδητοποιήσει μικρός, λλά καί ο μεγάλοι τι νήκουμε στήν ερή Οκογένεια τς κκλησίας.

2. Τά Γενέθλια τς Παναγίας, χριστιανοίμου, δηλώνουν τι τελειώνει σκοπός τς Παλαις Διαθήκης. Παλαιά Διαθήκη μς προφητεύει τόν ρχομό το ησο Χριστο.

λλά γιά τήν Γέννηση το Χριστο πρεπε νά βρεθε καί κατάλληλη γυναίκα, ποία θά γινόταν Μητέρα Του. Καί λη Παλαιά Διαθήκη ργάζεται στό νά γεννηθε σέ κάποια της γενεά για καί Πανάγια ατή Γυναίκα, πού θά γίνει Μητέρα το Μεσσία. Ναί! λο ατό τό ελογημένο περιβόλι το Θεο, πού λέγεται Παλαιά Διαθήκη, χει ς σκοπό τό νά βγάλει τόν ραο καρπό, τήν Παναγία! Καί ταν γεννήθηκε Παναγία – καί σήμερα ορτάζουμε τά Γενέθλιά Της – τελειώνει λοιπόν, πως σς επα, Παλαιά Διαθήκη. Γι᾿ ατό καί να σχετικό τροπάριο λέγει στήν Παναγία: «χραντε, διά λόγου τόν Λόγον νερμηνεύτως π᾿ σχάτων τν μερν τεκοσα…». Ποιές εναι ατές ο «σχατες μέρες»; χι, βέβαια, Δεύτερη Παρουσία το Χριστο, λλά τό τέλος τς Παλαις Διαθήκης μέ τήν Γέννηση τς Παναγίας.

3. Παναγία μας γεννήθηκε πό στείρα γυναίκα, τήν ννα. Γιατί ατό; Ατό γινε γιά νά προειδοποιήσει τό θαμα τς Γεννήσεως το Χριστο πό παρθένο. Καί σ᾿ ατό τον σκοπό πέβλεπαν ο στερες γυνακες στήν Παλαιά Διαθήκη, πού τεκνοποίησαν θαυμαστς.

«ν σς ρωτον ο ουδαοι – λέει Χρυσόστομος – πς τεκε Παρθένος, νά τους ρωττε καί σες: Πς τεκε στείρα;». λλά ο γονες τς Παναγίας, ωακείμ καί ννα, ταν καί σέ πολύ προχωρημένη λικία. Ατό, χριστιανοί μου, δηλώνει τι ατοί ο γέροντες γονες γιά τήν σύλληψη τς Παναγίας δέν νώθηκαν πό δονή, λλά πό παρόρμηση Κυρίου. Γι᾿ ατό καί μεγάλος δογματικός τς κκλησίας μας, γιος ωάννης Δαμασκηνός, τό σπέρμα το ωακείμ γιά τήν γέννηση τς Παναγίας τό λέει «Πανάμωμο σπέρμα»!!!

4. ορτή τς Γεννήσεως τς Παναγίας, δελφοί μου, εναι, ξαναλέγω, μεγάλη ορτή. Εναι πρώτη θεομητορική ορτή το Νέου κκλησιαστικο τους. Γιατί δέν πρέπει νά λησμονομε τι μήνας Σεπτέμβριος εναι πρτο μήνας το κκλησιαστικο τους.

ανουαρίου θεωρεται ς πρώτη το τους γιά λους τούς νθρώπους τς οκουμένης. Καί γιά ρθοδόξους καί γιά αρετικούς. λλά σάν ρθόδοξοι δέν πρέπει νά λησμονομε την 1η Σεπτεμβρίου, μέ τήν ποία ρχίζουμε τό νέο κκλησιαστικό τος. ορτή λοιπόν τν Γενεθλίων τς Παναγίας μας, στίς 8 Σεπτεμβρίου, εναι πρώτη θεομητορική ορτή το τους. Καί μή λησμονομε τι τώρα, σέ μία βδομάδα, θά γιορτάσουμε καί τήν λλη μεγάλη ορτή, τήν ψωση το Τιμίου Σταυρο. Τήν Παναγία καί τόν Σταυρό λοιπόν γιορτάζουμε ατόν τόν μήνα. Ατά τά δύο χουμε μες ο ρθόδοξοι: Παναγία καί Σταυρό, Σταυρό καί Παναγία! Καί τά επα τσι ντίστροφα, γιατί στήν ρθόδοξη Θεολογία μας ,τι λέγεται γιά τήν Παναγία λέγεται καί γιά τόν Σταυρό. Καί ,τι λέγεται γιά τόν Σταυρό λέγεται καί γιά τήν Παναγία.

Χαρετε, δελφοί χριστιανοί! Γεννήθηκε Παναγία. κόσμος τώρα χει Παναγία, πού θά φέρει σ᾿ λους τήν χαρά μέ τήν Γέννηση το Χριστο. Γι᾿ ατό καί λέγει τό πολυτίκιο: « γέννησή σου, Θεοτόκε, χαράν μήνυσε πάσ τ οκουμέν. κ σο γάρ νέτειλεν λιος τς δικαιοσύνης, Χριστός Θεός μν…».


Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως ερεμίας

Ο γάιδαρος και το σχοινί


Ένας φτωχός  χωρικός ξεκίνησε με τα τρία γαϊδουράκια του ένα ταξίδι για να πάει στο παζάρι ώστε να πουλήσει τη σοδειά του. Το ταξίδι θα διαρκούσε αρκετές μέρες. Οπότε, το πρώτο βράδυ, αποφάσισε να κατασκηνώσει κοντά στο σπίτι ενός γέρου ερημίτη αλλά συνειδητοποίησε ότι δεν είχε τρίτο σκοινί για το τελευταίο του γαϊδουράκι και φοβήθηκε ότι αν δεν το έδενε, το γαϊδουράκι του θα έπαιρνε τα βουνά και θα το έχανε.

Έτσι, έσπευσε στον γέρο ερημίτη για να τον ρωτήσει μήπως του περίσσευε ένα σκοινί. «Δεν έχω σκοινί», είπε ο ερημίτης. «Αλλά, θα σου πω τι να κάνεις». «Γύρνα εκεί που κατασκήνωσες και, όπως κάθε μέρα, κάνε την κίνηση σαν να περνάς το σκοινί στον λαιμό του γαϊδάρου». «Κυρίως μην ξεχάσεις να κάνεις ό,τι θα έκανες αν τον έδενες σε ένα δέντρο».

Μην μπορώντας να κάνει κάτι άλλο, ο χωρικός ακολούθησε κατά γράμμα τη συμβουλή του ερημίτη και πήγε να κοιμηθεί. Μόλις ξύπνησε, έτρεξε να ελέγξει
αν το γαϊδουράκι του ήταν ακόμα εκεί. Και… Ω! Τί έκπληξη! Ήταν ακόμα εκεί! Αφού φόρτωσε τα τρία ζώα, αποφάσισε να συνεχίσει το δρόμο του. Αλλά ό,τι κι αν έκανε, τραβούσε το γάιδαρό του, τον έσπρωχνε, τίποτα! Απελπισμένος ο χωρικός πήγε πίσω στον ερημίτη και του διηγήθηκε τι είχε πάθει.

«Σκέφτηκες να βγάλεις το σκοινί;», τον ρώτησε ο ερημίτης. «Μα δεν υπάρχει σκοινί!», απάντησε ο χωρικός.

«Για σένα ναι, δεν υπάρχει, αλλά όχι για το γάιδαρό σου». Ο χωρικός γύρισε λοιπόν εκεί που είχε κατασκηνώσει και με μια θεαματική κίνηση βγάζει το σκοινί. Ο γάιδαρος τον ακολούθησε χωρίς να φέρει καμία αντίσταση!

Ας μη γελάσουμε με αυτό το γάιδαρο.

Μήπως κι εμείς δεν είμαστε δέσμιοι των πεποιθήσεών μας (φανταζόμαστε ότι «πρέπει να κάνουμε» αυτό ή το άλλο, ότι «πρέπει να είμαστε» έτσι ή αλλιώς, φοβόμαστε το βλέμμα των άλλων κ.λ.π.); Ακόμη χειρότερα, μήπως δεν είμαστε αλυσοδεμένοι από τις συνήθειες του μυαλού μας (φόβος, ζήλια, περηφάνια, επιθυμία κ.λπ.); Κι όμως, όλα αυτά βρίσκονται στη φαντασία μας, διότι τίποτα και κανένας δεν μας αναγκάζει για οτιδήποτε. Στην πραγματικότητα, εμείς αναγκάζουμε τον εαυτό μας να κάνει ορισμένα πράγματα. Για καθετί που κάνουμε έχουμε πάντα την επιλογή να το θέλουμε πραγματικά…


Αναρωτηθείτε, λοιπόν, ποιο σχοινί ή ποια σχοινιά σας εμποδίζουν να εκφραστείτε, να ζήσετε, να εξελιχθείτε και να προοδεύσετε…

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Παράπονα από τον Θεό


Είπε Γέρων : 
Όταν ήμουν στα πόδια μου είχα μόνο παράπονα από τον Θεό. Ήρθε η ώρα που γονάτισα και γέμισα όλος αγάπη.

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών



Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

Πώς ήταν τα φυσικά χαρακτηριστικά της Παναγίας;


Πώς ήταν τα φυσικά χαρακτηριστικά της Παναγίας; (αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου)

Η Κυρία Θεοτόκος κατά τον έξω χαρακτήρα και ήθος του σώματος ήτο σεμνή και σεβάσμια κατά πάντα, ολίγα και απαραίτητα λαλούσα, ήτο ογλήγορος εις το υπακούειν και ευπροσήγορος, ετίμα όλους και επροσκύνει, είχε το μέγεθος του σώματος μέσον και σύμμετρον, δεν επαρουσιάζετο εις κάθε άνθρωπον, ήτο μακράν από τόν γέλωτα και έξω από κάθε ταραχήν και θυμόν.
Το χρώμα του θεοδόχου Της σώματος ήτο όμοιο με το χρώμα του σιταριού.
Είχε ξανθάς τάς τρίχας της κεφαλής, είχεν οφθαλμούς πολλά ωραίους, χρωματισμένους με θείαν σεμνότητα, ωραϊσμένους με κόρας οξείς και όμοιας με τήν ελαίαν και καλλυνομένας με βλεφαρίδας φαιδροπρεπείς.
Είχε τα οφρύδια μαύρα, κυκλικώς σχηματισμένα. Είχε τήν μύτην ομαλήν και ευθείαν.
Τα πανάμωμα χείλη Της ήτον ανθηρά, λάμποντα κοσμίως με ερυθρόν χρώμα και γέμοντα από την των λόγων γλυκύτητα. Είχε το ιεροπρεπές πρόσωπον ολίγον μακρύ, είχε τάς θεοδόχους χείρας Της μακράς και τούς δακτύλους των χειρών μακρούς με λεπτότητα.
Ήτο ανυπερήφανος και είχε ταπείνωσιν υπερβάλλουσαν, εφόρει ρούχα φυσικώς χρωματισμένα, καθώς δηλούται από το άγιον μαφόριον, αυτόχροον υπάρχον.
Και δια να ειπούμεν καθολικώς, η Κυρία Θεοτόκος ήτο κατά τα εξωτερικά μέλη του σώματος γεμάτη τόση θείαν χάριν και σεβασμιότητα, ώστε όπου όστις έβλεπεν Αυτήν, ελάμβανε εις την ψυχήν του κάποιον φόβον και ευλάβειαν και χωρίς να Τήν ηξεύρη προτύτερα, εγνώριζεν από μόνον τόν εξωτερικόν χαρακτήρα Της ότι Αύτη αληθώς εστί Μήτηρ Θεού.
Και ο Αρεοπαγίτης θείος Διονύσιος, από την πολλήν αγάπην που είχε πρός τόν Χριστόν, ακούσας ότι έζη σωματικώς η πανάμωμος Μήτηρ Αυτού, επήγε να Την ιδεί, και λοιπόν βλέπων τήν θείαν θεωρίαν και τήν θαυμάσιαν και βασιλικήν ωραιότητά Της, ίδών δε και τούς Αγγέλους ισταμένους τριγύρω Αυτής και Τήν εδορυφόρουν ως βασίλισσαν, ακούσας δε και τα ουράνια λόγια εκ του αγίου στόματός Της, εξέστη ομολογήσας ότι και μόνος ο σωματικός Αυτής χαρακτήρ και το είδος Της Τήν εμαρτύρουν ως εστί Μήτηρ Θεού κατ' αλήθειαν.
Μεγαλείον και εξαίρετον ήτο εις μόνην τήν Θεοτόκον, διότι θεόθεν ήτο δεδωρημένον, ίνα γεννηθή εν τη Παλαιά Διαθήκη Παιδίον θήλυ κατ' επαγγελίαν, και μάλιστα εκ της στείρας, της θεοπρομήτορος Άννης.
Γνωστόν όμως έστω ότι η Κυρία Θεοτόκος, δια τα μεγαλεία ως Της έδωκεν ό Θεός, εσυνερίζετο τρόπον τινά και εφιλοτιμείτο να αγωνίζεται και Αυτή μετά τήν Ανάληψιν του Υιού Της με προσευχάς, με γονυκλισίας και με κάθε είδος ασκήσεως.

Όθεν λέγεται λόγος ότι, από τάς συχνάς γονυκλισίας, όπου η Θεοτόκος εποίει, εβαθούλωσαν αι πλάκαι, επάνω εις τας οποίας τα γόνατα έκλινεν.

Εφημερίδα "ΔΙΨΩ" ΙΟΥΝΙΟΣ 2017

Δ Ι Ψ Ω

Από την Ελληνορθόδοξη Κοινωνία Προσώπων «ΔΙΨΩ»

Ιούνιος 2017

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη την εφημερίδα "ΔΙΨΩ"