Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

μία πόρνη πήγαινε στην δουλειά της...


....σε ένα κήρυγμά του, καθώς ακούγονταν τα μεγάφωνα απέξω από το ναό (Αγ. Σπυρίδωνος Πειραιώς) και υπήρχε πολύς κόσμος, μπροστά από το ναό πέρασε μία πόρνη γυναίκα, η οποία πήγαινε στη δουλειά της (στην παρακείμενη Τρούμπα).
Μόλις πέρασε μπροστά από το ναό και άκουσε από τα μεγάφωνα το κήρυγμα του αείμνηστου π. Χρυσοστόμου, κάτι τσίμπησε μέσα στην καρδιά της. Κοντοστάθηκε, άκουσε καλά τα λόγια του π. Χρυσοστόμου και τότε σταματάει, μπαίνει μέσα στο ναό, κάθεται κι ακούει το κήρυγμα του Ιεροκήρυκα. Όταν τελείωσε το κήρυγμα, ζήτησε να δει τον Ιεροκήρυκα και να εξομολογηθεί. Εξομολογήθηκε στον π. Χρυσόστομο με δάκρυα στα μάτια, γεμάτη μετάνοια. Και, τελειώνοντας -- ήταν αργά βράδυ -- του ζήτησε τη χάρη να μείνει το βράδυ μέσα στο ναό, διότι δεν είχε πού να πάει, και την άλλη μέρα θα ετακτοποιείτο.
Πράγματι, έμεινε μέσα στο ναό όλο το βράδυ και, όταν το πρωί πήγαν οι ιερείς ν’ ανοίξουν το ναό, βλέπουν την πρώην πόρνη, τη μετανιωμένη αυτή γυναίκα, μπροστά στην εικόνα του Χριστού μας μπρούμυτα πεσμένη, μέσα σε μια λίμνη από δάκρυα, νεκρή. Την ώρα της μεγάλης μετάνοιάς της, έφυγε στον ουρανό αυτή η ψυχή και σ’ αυτό συνετέλεσε με το δείκτη του λόγου του, με το δείκτη της μετανοίας, ο αείμνηστος π. Χρυσόστομος Γιαλούρης....


(Ο π. Χρυσόστομος, ο εκ Λέσβου μητροπολίτης Χίου, ετάφη στη Νέα Μονή Χίου. Η ανακομιδή των λειψάνων του έγινε το 2004 και μοσχοβόλησε ο ασκητικομαρτυρικός αυτός τόπος απ’ την ευωδιά της Θείας Χάρης που εξέπεμπαν..)

Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Σκέψεις για την Εκπαίδευση των παιδιών μας


Οι απόψεις μου είναι ότι εάν η εκπαίδευση είχε πράγματι σχέση με την μάθηση τότε:
…θα αφήναμε τα παιδιά να κάνουν περισσότερες ερωτήσεις και μετά θα τούς δίναμε την κατάλληλη υποστήριξη για να βρουν τις δικές τους απαντήσεις.

…θα βλέπαμε ότι το να ανακατεύονται τα παιδιά με πράγματα, σαν μια μαθησιακή ευκαιρία στη φυσική, και όχι σαν κάτι άχρηστο.

…θα δίναμε στα παιδιά τεράστια φυλλάδια μόνο εάν χρειάζονταν το χαρτί για να χτίσουν πύργους… για την εξερεύνηση της δύναμης και της κίνησης.

…θα χαρακτηρίζαμε τα παιδιά μας με όρους όπως «βασικά οπτικός τύπος, πολύ αστείος, φιλαναγνώστης, δυσκολεύεται στην πρόσθεση, λατρεύει το μπάσκετ, αντί με το «ικανός» η «μέτριος».

…θα σταματούσαμε να φτιάχνουμε χαμηλού επιπέδου φυλλάδια και θα μοιράζαμε περισσότερα λευκά φύλλα για να καταγράφουν τις ιδέες τους.

…θα θέταμε ως στόχο μας να κάνουν τα παιδιά ερωτήσεις στην τάξη που δεν θα μπορούσαμε να απαντήσουμε εμείς, ούτε το Google θα μπορούσε να απαντήσει.

…θα σταματούσαμε να ξοδεύουμε δισεκατομμύρια στα εγχειρίδια.

…θα γιορτάζαμε τα λάθη μας πολύ περισσότερο από όσο γιορτάζουμε όταν βγάζαμε «άριστα».

…επιτυχία θα ήταν να ξεπεράσει κάποιος τα εμπόδια και να αγκαλιάζει τη προσπάθεια και όχι τα «τελεία γραπτά».

…θα προσκαλούσαμε έναν μηχανικό ή επιστήμονα στη τάξη για να απαντήσει σε απορίες και όχι μόνο επειδή καλείται σε συγκεκριμένο στάδιο εκπαίδευσης.

…θα συζητούσαμε πιο πολύ για το πώς να ανακαλύψουν το πάθος τους αντί για το τεστ ορθογραφίας.

…θα παίρναμε τις καλύτερες θεωρίες αγωγής για τα παιδιά με προσόντα, της ειδικής αγωγής και ότι υπάρχει ενδιάμεσα, για να φτιαχτεί ένα σχολείο όπου θα ικανοποιούνται οι ανάγκες ΟΛΩΝ των παιδιών.

…Τα παιδιά μας δεν θα ρωτούσαν “Μα γιατί να το μάθω αυτό;” επειδή θα ήταν πολύ απασχολημένοι με το να ερευνούν.

… Η αναζήτηση θα κυριαρχούσε της διάλεξης.

…Η επαγγελματική εξέλιξη θα ήταν διαφοροποιημένη, γεμάτη νόημα, και πολύ μακριά από το να διαβάζουν σλάιντς του PowerPoint.

…Το κάθε σχολείο θα ήταν γεμάτο με μορφές συνεργασίας σαν αυτές που γίνονται στο Twitter, κάθε μέρα.

…Δεν θα ακούγαμε πράγματα όπως «αυτό δεν το διδάσκουμε επειδή είναι εκτός εξεταστικής ύλης».


Η εκπαίδευση αυτή μπορεί να μην έχει σχέση με την μάθηση τώρα. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η δική σου τάξη δεν μπορεί να έχει σχέση με τη μάθηση.

Εμμανουήλ Ρουμελιώτης

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών



Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Γιατί γιορτάζουμε τα Γενέθλια της Παναγίας μας;


1. Κατά πρτον, χριστιανοί μου, θελα νά σς π τι κκλησία μας δέν γιορτάζει γενέθλια. Ο γιοι τς κκλησίας μας ορτάζουν τήν μέρα πού φυγαν πό τόν κόσμο ατό, ετε μέ μαρτύριο, ετε «ν ερήν», μέ φυσικό δηλαδή θάνατο. Γενέθλια κκλησία δέν γιορτάζει, παρά μόνον τά Γενέθλια το Χριστο στίς 25 Δεκεμβρίου, γιατί Γέννηση το Χριστο φερε τήν σωτηρία στόν κόσμο. Καί φο κκλησία μας ορτάζει τά Γενέθλια το Χριστο, ορτάζει καί τά Γενέθλια τς Παναγίας, κόμη καί τά Γενέθλια το ωάννου το Προδρόμου, γιατί Γέννηση τν δύο ατν Προσώπων προμηνύει τόν ρχομό το Χριστο. τσι λοιπόν τήν Τρίτη ορτάζουμε τά Γενέθλια τς Παναγίας μας. λλά φο, χριστιανοί μου, κκλησία μας δέν γιορτάζει γενέθλια, τί εναι ατό πού γίνεται σε ᾿μς σήμερα μέ τίς γιορτές τν γενεθλίων μας; ντάξει! Δέν θά περάσουμε διάφορα την νάμνηση τς μέρας πού γεννηθήκαμε, λλά θά εχαριστήσουμε τόν Θεό γιά τά χρόνια πού μς φησε νά ζήσουμε καί θά Τόν παρακαλέσουμε πάλι γιά τά πόλοιπα χρόνια τς ζως μας.

Ατός μως παρατονισμός τς μέρας τν γενεθλίων καί τά ξεφαντώματα τν νέων μας, λλά καί τν μικρν μας παιδιν κόμη στά γενέθλιά τους, εναι δυτικό «φροτο». Μς ρθε π᾿ ξω. , βέβαια! φο τά νόματα τν νθρώπων τς Δύσεως δέν εναι νόματα γίων, γιά νά γιορτάσουν τήν μνήμη τους, γιορτάζουν τήν μέρα τν γενεθλίων τους. Πάντως νά ξέρετε, χριστιανοί μου, τι τά πραγματικά γενέθλια το χριστιανο εναι μέρα πού βαπτίστηκε. Κι ν θέλετε κάθε χρόνο νά ορτάζετε τά γενέθλια τν παιδιν σας, νά τιμτε τήν μέρα πού βαπτίστηκε τό παιδί σας. Καί νά καλετε σ᾿ ατή τήν γιορτή τν πραγματικν γενεθλίων καί τόν ερέα πού βάπτισε τό παιδάκι. τσι, καί μέ ατόν τόν τρόπο, θά συνειδητοποιήσει μικρός, λλά καί ο μεγάλοι τι νήκουμε στήν ερή Οκογένεια τς κκλησίας.

2. Τά Γενέθλια τς Παναγίας, χριστιανοίμου, δηλώνουν τι τελειώνει σκοπός τς Παλαις Διαθήκης. Παλαιά Διαθήκη μς προφητεύει τόν ρχομό το ησο Χριστο.

λλά γιά τήν Γέννηση το Χριστο πρεπε νά βρεθε καί κατάλληλη γυναίκα, ποία θά γινόταν Μητέρα Του. Καί λη Παλαιά Διαθήκη ργάζεται στό νά γεννηθε σέ κάποια της γενεά για καί Πανάγια ατή Γυναίκα, πού θά γίνει Μητέρα το Μεσσία. Ναί! λο ατό τό ελογημένο περιβόλι το Θεο, πού λέγεται Παλαιά Διαθήκη, χει ς σκοπό τό νά βγάλει τόν ραο καρπό, τήν Παναγία! Καί ταν γεννήθηκε Παναγία – καί σήμερα ορτάζουμε τά Γενέθλιά Της – τελειώνει λοιπόν, πως σς επα, Παλαιά Διαθήκη. Γι᾿ ατό καί να σχετικό τροπάριο λέγει στήν Παναγία: «χραντε, διά λόγου τόν Λόγον νερμηνεύτως π᾿ σχάτων τν μερν τεκοσα…». Ποιές εναι ατές ο «σχατες μέρες»; χι, βέβαια, Δεύτερη Παρουσία το Χριστο, λλά τό τέλος τς Παλαις Διαθήκης μέ τήν Γέννηση τς Παναγίας.

3. Παναγία μας γεννήθηκε πό στείρα γυναίκα, τήν ννα. Γιατί ατό; Ατό γινε γιά νά προειδοποιήσει τό θαμα τς Γεννήσεως το Χριστο πό παρθένο. Καί σ᾿ ατό τον σκοπό πέβλεπαν ο στερες γυνακες στήν Παλαιά Διαθήκη, πού τεκνοποίησαν θαυμαστς.

«ν σς ρωτον ο ουδαοι – λέει Χρυσόστομος – πς τεκε Παρθένος, νά τους ρωττε καί σες: Πς τεκε στείρα;». λλά ο γονες τς Παναγίας, ωακείμ καί ννα, ταν καί σέ πολύ προχωρημένη λικία. Ατό, χριστιανοί μου, δηλώνει τι ατοί ο γέροντες γονες γιά τήν σύλληψη τς Παναγίας δέν νώθηκαν πό δονή, λλά πό παρόρμηση Κυρίου. Γι᾿ ατό καί μεγάλος δογματικός τς κκλησίας μας, γιος ωάννης Δαμασκηνός, τό σπέρμα το ωακείμ γιά τήν γέννηση τς Παναγίας τό λέει «Πανάμωμο σπέρμα»!!!

4. ορτή τς Γεννήσεως τς Παναγίας, δελφοί μου, εναι, ξαναλέγω, μεγάλη ορτή. Εναι πρώτη θεομητορική ορτή το Νέου κκλησιαστικο τους. Γιατί δέν πρέπει νά λησμονομε τι μήνας Σεπτέμβριος εναι πρτο μήνας το κκλησιαστικο τους.

ανουαρίου θεωρεται ς πρώτη το τους γιά λους τούς νθρώπους τς οκουμένης. Καί γιά ρθοδόξους καί γιά αρετικούς. λλά σάν ρθόδοξοι δέν πρέπει νά λησμονομε την 1η Σεπτεμβρίου, μέ τήν ποία ρχίζουμε τό νέο κκλησιαστικό τος. ορτή λοιπόν τν Γενεθλίων τς Παναγίας μας, στίς 8 Σεπτεμβρίου, εναι πρώτη θεομητορική ορτή το τους. Καί μή λησμονομε τι τώρα, σέ μία βδομάδα, θά γιορτάσουμε καί τήν λλη μεγάλη ορτή, τήν ψωση το Τιμίου Σταυρο. Τήν Παναγία καί τόν Σταυρό λοιπόν γιορτάζουμε ατόν τόν μήνα. Ατά τά δύο χουμε μες ο ρθόδοξοι: Παναγία καί Σταυρό, Σταυρό καί Παναγία! Καί τά επα τσι ντίστροφα, γιατί στήν ρθόδοξη Θεολογία μας ,τι λέγεται γιά τήν Παναγία λέγεται καί γιά τόν Σταυρό. Καί ,τι λέγεται γιά τόν Σταυρό λέγεται καί γιά τήν Παναγία.

Χαρετε, δελφοί χριστιανοί! Γεννήθηκε Παναγία. κόσμος τώρα χει Παναγία, πού θά φέρει σ᾿ λους τήν χαρά μέ τήν Γέννηση το Χριστο. Γι᾿ ατό καί λέγει τό πολυτίκιο: « γέννησή σου, Θεοτόκε, χαράν μήνυσε πάσ τ οκουμέν. κ σο γάρ νέτειλεν λιος τς δικαιοσύνης, Χριστός Θεός μν…».


Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως ερεμίας