«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023
Οργή Θεού - π. Τιμόθεος Παπασταύρου
ΚΥΡΙΑΚΗ ΕΙΚΟΣΤΗ ΕΝΑΤΗ (15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023)
«δι’ ἃ ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας» (Κολ. Γ΄
6).
Ὀργὴ Θεοῦ.
Ὀργίζεται, ἆραγε, ὁ Θεός; Ἕνα ἐρώτημα,
ἡ ἀπάντησις τοῦ ὁποίου, διχάζει τοὺς πατέρας καὶ ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας! Οἱ
μέν, θεωροῦσιν ὅτι ὁ Κύριος ὡς ἡ … αὐτο-ἀγάπη, δὲν ὀργίζεται ἀπέναντι στὸ ἠγαπημένο
του πλᾶσμα … τὸν ἄνθρωπο, καὶ χαρακτηρίζουσι αὐτὴν ταύτην τὴν ὀργήν, ὡς ἀδυναμίαν,
κάτι τὸ ὁποῖον δὲν δύναται νὰ προσιδιάζῃ εἰς τὸν Πανάγαθον καὶ Τέλειον Θεόν!
Θεωροῦσι δὲ ἐπὶ πλέον, ὅτι ἡ … «ὀργή τοῦ
Θεοῦ», περὶ τῆς ὁποίας ἐπανειλημμένως ἀναγράφει ἡ Ἁγία Γραφή, εἶναι
κατ’ οὐσίαν ἡ … ὀργὴ τοῦ κακοῦ καὶ τῶν ἁμαρτιῶν μας, ἡ ὁποία ξεσπᾷ ἐπὶ τῶν
ποιούντων τὰ ἄνομα καὶ ἁμαρτωλά …!
Οἱ ὑποστηρικταὶ τῆς ἀντιθέτου ἀπόψεως,
ἐμμένουσι κατὰ κυριολεξίαν, εἰς τὴν ἀκρίβειαν τῆς Ἁγιογραφικῆς φρασεολογίας καὶ
θεωροῦσιν, ὅτι … ὄντως ὁ Κύριος ὀργίζεται κατὰ τοῦ κακοῦ καὶ τῆς ἁμαρτίας, ἀλλὰ
καὶ τῶν ἐργαζομένων ταῦτα! Ὑποστηρίζουσι δέ, ὅτι ἡ τελειότης τοῦ Θεοῦ,
παραμένουσα ἀσυμβίβαστος πρὸς τὸ … ἔκνομον καὶ ἁμαρτωλόν, διεγείρει τὴν Θείαν ὀργήν,
οὐχὶ ὡς ἐκδίκησιν καὶ ἀνταπόδοσιν, ἀλλ’ ὡς φυσικὴν ἔκφρασιν τῆς Θείας καὶ
τελείας φύσεως! Ὀργίζεται ὁ Κύριος, - ὑποστηρίζουσιν οὗτοι, - ὡς ἐμφαίνεται τοῦτο,
κατ’ ἐπανάληψιν, εἴς τε τὴν Παλαιὰν ἀλλὰ καὶ τὴν Καινὴν Διαθήκην. Τὴν τοιαύτην δὲ
ὀργήν, βλέπομεν ἀκόμη χαρακτηριστικώτερον, καὶ ὡς ἐκδήλωσιν τοῦ ἀναμαρτήτου
Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, κυρίως, εἰς τὴν ἀντίδρασιν τῶν Ἑβραίων, κατὰ τὴν
θεραπείαν τοῦ, «ἐξηραμμένην ἔχοντος τὴν
χεῖρα»! Τότε, κατὰ τὸ ἱερὸν κείμενον, … «περιβλεψάμενος αὐτοὺς μετ᾿ ὀργῆς,
συλλυπούμενος ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας αὐτῶν, λέγει τῷ ἀνθρώπῳ· ἔκτεινον τὴν
χεῖρά σου. Καὶ ἐξέτεινε, καὶ ἀποκατεστάθη ἡ χεὶρ αὐτοῦ ὑγιὴς ὡς ἡ ἄλλη» (Μάρκ.
Γ΄ 5)!
Ἡμεῖς, ἆραγε, φοβούμεθα τὴν ὀργὴν τοῦ Θεοῦ, ἢ ἔστω τὴν ὀργὴν τῶν ἁμαρτιῶν μας;
Ὁ μέγας σύγχρονος Ἅγιος
Πορφύριος, ἀπαντῶν εἰς τὸ προαναφερθὲν ἐρώτημα, (ἐάν, δηλαδή, ὁ Θεὸς ὀργίζεται),
ἐτόνιζεν ὅτι, … «ὁ μὲν Κύριος, ὡς τέλειος
καὶ Ἅγιος, δὲν ὀργίζεται, ἀλλ’ ἐπιτρέπει – διὰ τὸν σωφρονισμόν μας, - νὰ
παιδευώμεθα ὑπὸ τῶν ἁμαρτιῶν μας, προκειμένου νὰ "καταλαβαίνωμεν
τὰ λάθη μας", καὶ νὰ ἐπιστρέφωμεν κοντά Του ἐν μετανοίᾳ»!
Τὸ ζητούμενον, ὅμως, εἶναι τοῦτο: Ἀντιλαμβάνεται ὁ ἄνθρωπος τὰς «πτώσεις» του;
Γνωρίζει πότε ἁμαρτάνει; Ἀναζητεῖ τὴν ἐπιστροφήν του εἰς τὸν Κύριον, καθὼς καὶ
τὴν θεραπείαν του; Φοβεῖται ἔστω, τὴν «ἐκδίκησιν» τῶν ἁμαρτιῶν του, ἢ ἀκόμη
χειρότερον τὴν … Θείαν ὀργήν;
Καὶ ὅσον μὲν πρὸς τὸ πρῶτον ἐρώτημα,
θὰ ἀπαντήσωμεν, ὅτι τὸ πρῶτον ἐκ τῶν Θείων δώρων εἰς τὸν ἄνθρωπον, εἶναι τὸ
λογικὸν καὶ ἡ διάκρισις μεταξὺ ἀγαθοῦ τε καὶ κακοῦ! Ἔχει ἀπὸ τὸν Θεόν, τὴν
πληροφόρησιν τῆς συνειδήσεώς του, διὰ τὸ … πότε ἁμαρτάνει καί, ἀντιθέτως, διὰ τὸ
… πότε ἐργάζεται τὸ Θεῖον θέλημα! Κατὰ συνέπειαν, ἔχομεν ἐν προκειμένῳ καὶ τὴν ἀπάντησιν
ἐπὶ τοῦ δευτέρου ἐρωτήματος. Αἱ ἀπαντήσεις, ὅμως, εἰς τὰ ἑπόμενα δύο ἐρωτήματα,
θὰ ἐλέγωμεν ὅτι, ἐπαφίεται εἰς τὰς προθέσεις ἑκάστου ἐκ τῶν ἀνθρώπων! Ὅταν ἁμαρτάνῃ
καθένας, καὶ ἐφ’ ὅσον συνειδητοποιεῖ τὴν «πτῶσιν» του, θὰ πρέπῃ νὰ ἀναζητῇ τὴν
θεραπείαν καὶ τήν, ἐν μετανοίᾳ καὶ ἐξομολογήσει, ἐπιστροφήν του, εἰς τὴν ἀγάπην
τοῦ Κυρίου! «Τὸ ἁμαρτάνειν ἐστὶν ἀνθρώπινον, τὸ δὲ ἐμμαίνειν ἐν τῇ ἁμαρτίᾳ
δαιμονικόν ἐστι»! Οὕτω, ὡς βλέπωμεν καὶ βιῶμεν καθημερινῶς, ἄλλοι μὲν ἐκ
τῶν ἀνθρώπων – καὶ οὗτοι εἶναι οἱ … περισσότεροι, - προτιμοῦσι τήν, μακρὰν τοῦ
Κυρίου, κοσμικὴν καὶ ἁμαρτωλὸν ζωήν, οἱ δὲ ὀλιγώτεροι, - ἀπείρως ὀλιγώτεροι! - ἐπιλέγουσι
τὴν μετὰ τοῦ Κυρίου πορείαν, καὶ τὸν ἀγῶνα κατὰ τοῦ κακοῦ καὶ τῆς ἁμαρτίας,
προκειμένου ἵνα φθάσωσιν εἰς τὴν Βασιλείαν τὴν Οὐράνιον καὶ ἀτελεύτητον!
Τὸ πικρόν, ἐν προκειμένῳ,
συμπέρασμα εἶναι, ὅτι ἡ πλειονότης, ὡς εἴπωμεν, διάγει καὶ πορεύεται …
στρέφουσα τὰ νῶτα εἰς τὸν Θεόν, καὶ ἀδιαφορεῖ διὰ τὴν ὀργήν, εἴτε τοῦ Θεοῦ, εἴτε
τῶν ἁμαρτιῶν των!
«Ἔρχεται ἡ ὀργὴ … ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας»!
Ὅμως, ἡ ὀργὴ ἔρχεται! Εἴτε ὡς ὀργὴ
τοῦ Θεοῦ, - ὡς τὴν ἐβίωσεν κυρίως ὁ Ἑβραϊκὸς λαός, ὁ σκληροτράχηλος καὶ ἄνομος
καὶ ἀχάριστος, καθ’ ὅλην τήν, πρὸ τοῦ Μεσσίου, περίοδον, καὶ ὡς μελετῶμεν
ταύτην εἰς τὴν Παλαιὰν Διαθήκην, - εἴτε ὡς ὀργὴ ἐκ τῶν ἁμαρτημάτων μας, τὰ ὁποῖα
πλέον δὲν εἶναι ἁπλῶς ἁμαρτήματα καὶ ἀνθρώπινοι ἐκτροπαί, ἀλλὰ ὑπερέβησαν ταῦτα,
πᾶν ὅριον ἀσεβείας καὶ θρασύτητος πρὸς τὸν Θεὸν καὶ Νομοθέτην! Ἔρχεται ἡ ὀργὴ …
«ἐπὶ
τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας», ἐξ αἰτίας τῶν βαρυτάτων καὶ ἀκατονομάστων ἁμαρτημάτων
καὶ ἐγκλημάτων τῶν ἀνθρώπων! Ἐκείνων, … «οἵτινες μετήλλαξαν τὴν ἀλήθειαν τοῦ Θεοῦ ἐν
τῷ ψεύδει, καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρὰ τὸν
κτίσαντα, ὅς ἐστιν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας· ἀμήν» (Ρωμ. Α΄ 25)!
Ἐκείνων, οἵτινες ἐξετράπησαν τῆς Ἀληθείας καὶ εἰργάσθησαν εἰς τὰ φοβερὰ καὶ
δυσώδη πάθη, … «πορνείαν, ἀκαθαρσίαν, πάθος, ἐπιθυμίαν κακήν, καὶ τὴν
πλεονεξίαν, ἥτις ἐστὶν εἰδωλολατρία» (Κολ. Γ΄ 5)! Ἔρχεται ἡ ὀργή,
… ἐξ αἰτίας τῆς ἀμετανοησίας ἡμῶν καὶ τῆς … σκληρύνσεως καὶ ἀποθρασύνσεως τοῦ ἀνθρώπου
πρὸς τὸν Δημιουργὸν καὶ Κτίστην του! Ἔρχεται, τέλος ἡ ὀργή, (εἴτε ἐκ τοῦ Θεοῦ εἴτε
ἐκ τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν, δὲν γνωρίζω …) κατὰ τῶν ἀσεβῶν, οἵτινες οὐχὶ μόνον ἁμαρτάνουσι
καὶ ἐργάζονται τὰ χείριστα ἐκ τῶν παθῶν, ἀλλὰ καὶ … συνιστῶσι ταῦτα, ὡς
«νόμιμα», καὶ παιδαγωγοῦσι δι’ αὐτῶν, τοὺς ἀγνοοῦντας καὶ ἐπιπολαίους …!
Ἀλλὰ τί λέγω … «ἔρχεται»; Ἤδη ἔφθασεν!
Καὶ ἤδη ζῶμεν καὶ βιοῦμεν τὰς συνεπείας καὶ τὴν … ὀργήν, ἐξ αἰτίας τῆς ἀποστασίας
ἡμῶν! Ἤδη ἡ κατάστασις εἰς κάθε ἐπίπεδον ζωῆς, ἔχει πλέον ὑπερβεῖ ἀκόμη καὶ τὰ ὅρια
τοῦ ἀνεκτοῦ καὶ ὑποφερτοῦ! Τοῦτό δε, δὲν τὸ λέγομεν μόνον ἡμεῖς, ἀλλὰ ὁμολογεῖται
ἀκόμη καὶ ἀπ’ ἐκείνους οἵτινες ὑπῆρξαν … ὑπέρμαχοι καὶ ὑπερασπισταί, ἔστω μιᾶς
μικρᾶς … ἀποκλίσεως ἀπὸ τὰς ἠθικὰς βάσεις καὶ ἀξίας τῆς ἁγίας ἡμῶν πίστεως! Ὅλων
ἐκείνων, οἵτινες ἐθεώρουν ὡς ἀκραίας, τὰς διδαχὰς καὶ ἐντολὰς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ
Χριστοῦ! Ἅπαντες οὗτοι διαπιστώνουσι, ὅτι ἡ … ὀργή, ἐν τέλει, δὲν εἶναι μόνον ἢ
ἴσως, μία ἀκραία καὶ καταστροφικὴ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ αὐτὴ αὕτη ἡ … ἁμαρτία
καὶ ἀποστασία ἡμῶν!
Μετὰ τὰς θλιβερὰς ταύτας
διαπιστώσεις, καὶ ἐφ’ ὅσον κατανυγοῦμεν καὶ μετανοήσωμεν καὶ ἐπανέλθωμεν … ὡς ὁ
ἄσωτος, εἰς τὴν Πατρικὴν ἀγάπην τοῦ Οὐρανίου Πατρός, ἴσως προλάβωμεν, … καὶ ἀναστρέψωμεν
τὴν πορείαν τῆς ἐπερχομένης … ὀργῆς! Ἀμήν.
Ἀρχιμ.
Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
Ζητήσαμε Βασιλέα... - π. Αθανάσιος Μυτιληναίος (μία ρεαλιστική προσέγγιση έναντι της πολυγνωμίας των ημερών μας)
Όταν ελευθερωθήκαμε από τους Τούρκους
ζητήσαμε Βασιλέα και τουλάχιστον να βγάζαμε Βασιλέα από την γενιά μας .
Φέραμε Γερμανό, προτεστάντη, και αυτός με την σειρά του έφερε προτεστάντες συμβούλους.
Με την σειρά τους, έβαλε υπουργό παιδείας και θρησκευμάτων τον Μάουρε , Γερμανό Βαβαρών για την ακρίβειαν .
Βρήκε και έναν Έλληνα κληρικό, ο οποίος σπούδαζε στη Γερμανία, τον γνωστό σε όλους σας από την Νίκαια της Λαρίσης τον Θεόκλητον Φαρμακίδη, που υπάρχει και η προτομή του έξω από το σχολείο.
Τότε, έδεσαν χειροπόδαρα την Εκκλησία πίσω από το άρμα της πολιτείας.
Ο κακοδαίμονας της Εκκλησίας μας αγαπητοί μου 150 χρόνια , οφείλεται από τότε,
το ξέρατε ;
Λέει ο Θεός :
"δεν θα βάλεις ξένο να σε κυβερνήσει, γιατί ο ξένος θα φέρει και τα δικά του" .
Αυτοί που τότε έφυγαν,
άφησαν όμως την κληρονομιάν τους,
διότι η πολιτεία έχει δέσει από πίσω της ,
την Εκκλησία και την τραβάει.
Πόσο δίκιο έχει ο Θεός που μας λέει :
" να έχεις Βασιλέα, αλλά πρόσεξε,
δεν θα σε κυβερνάει αλλότριος άνθρωπος".!!
† π Αθανάσιος Μυτιληναίος.
Ομιλία Α' Βασιλειών. 27/09/78.
Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023
Όταν αρρωσταίνουμε τι συμβαίνει; (Γερόντισσα Γαβριηλία)
Η γερόντισσα Γαβριηλία εάν αρρώσταινε έλεγε ότι εκείνη σε κάτι έφταιξε.
Ποτέ δεν πίστεψε ότι κάποιος την κόλλησε κάποια ασθένεια ή ότι άλλος εκτός από την ίδια φταίει.
Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023
Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023
Χωρὶς ὁδηγόν …! - π. Τιμόθεος Παπασταύρου
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ (1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023)
«Βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν διὰ τῆς
φιλοσοφίας καὶ κενῆς ἀπάτης»
(Κολ. Β΄ 8).
Ἡ προσεκτικὴ πορεία μας … εἰς τὴν παροῦσαν ζωήν.
Ὡς θεωρεῖ ὁ πολὺς κόσμος, σήμερον
εἰσερχόμεθα εἰς τὸ νέον (οἰκονομικὸν) ἔτος! Ἐκκλησιαστικῶς, βεβαίως, ἡ πρώτη τοῦ
ἔτους εἶναι ἡ πρώτη Σεπτεμβρίου! Οὔτως ἢ ἄλλως ὅμως, εὔκαιρον εἶναι, ἵνα εἴπωμεν
καὶ εὐχηθῶμεν, … ὄχι τόσον, … «καλὴ χρονιὰ
μὲ ὑγεία» καὶ ἄλλας παρομοίας καὶ ἀνουσίους - ἐν πολλοῖς - εὐχάς, αἱ ὁποῖαι,
(τὸ γνωρίζομεν τοῦτο,) παραμένουσιν … εὐχαὶ καὶ ὄμορφα λόγια, ἀλλὰ νὰ ἴδωμεν τοῦτον
τὸν νέον χρόνον, ὡς ἓν στάδιον πνευματικοῦ ἀγῶνος, εἰς τὸν ὁποῖον καλούμεθα ἵνα
… ἡμεῖς οἱ ἴδιοι «ἀλλάξωμεν» καὶ ἁγιασθῶμεν, προκειμένου νὰ «ἀλλάξῃ» καὶ οὗτος
(ὁ χρόνος)! Δυστυχῶς διαπιστοῦμεν ὅτι … παρ’ ὅτι εὐχόμεθα καὶ μάλιστα δι’ ἰδιαιτέρως
θερμοτάτων λόγων καὶ εὐχῶν, οὐσιωδῶς παραμένομεν … ἴδιοι καὶ ἀπαράλλακτοι,
προσκεκολλημένοι δυστυχῶς εἰς τὸ παρελθόν μας καὶ εἰς τὰ πάθη μας! Ὁ νέος
χρόνος δὲν εἶναι ἁπλῶς μία νέα ἀρχὴ εἰς τὴν ζωήν μας, ἀλλὰ μία συνέχεια εἰς τὴν
πορείαν μας πρὸς τὴν αἰωνιότητα!
Θὰ ἐλέγωμεν ὅτι τὸ σημερινὸν Ἀποστολικὸν
ἀνάγνωσμα, ἔχει ἰδιαιτέραν ἀξίαν καὶ σημασίαν διὰ τὴν πρώτην ἡμέραν τοῦ ἔτους!
Διὰ τοῦ ὡς ἄνω ἀποστολικοῦ λόγου τὸν ὁποῖον ἐθέσαμεν ὡς θέμα τοῦ παρόντος, ὁ θεῖος
Ἀπόστολος Παῦλος, μᾶς συνιστᾷ νὰ εἴμεθα ἰδιαιτέρως προσεκτικοὶ εἰς τὴν
προαναφερθεῖσαν πορείαν μας! Πέραν τῶν ποικίλων ἐμποδίων καὶ παγίδων τὰς ὁποίας
παρεμβάλει ὁ διάβολος, οὐσιαστικὴν ἀνατρεπτικὴν καὶ ἀρνητικὴν παρέμβασιν δημιουργεῖ
καὶ ὁ … κόσμος! Εἰς τὰς Θείας ὑποδείξεις καὶ ἐντολάς, ἔχει πάντοτε τὴν ἄρνησιν
καὶ τὴν ἀπάτην, διὰ τῶν ὁποίων μᾶς ἀποτρέπει ἐκ τῶν σωτηρίων τρίβων καὶ
κατευθύνει ἡμᾶς εἰς … ὁδοὺς ὀλεθρίας! «Βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν»!
Ποῖος εἶναι ὁ … «συλαγωγῶν»; Εἶναι ἐκεῖνος
ὁ … πλανώμενος καὶ πλανῶν! Εἶναι ἐκεῖνος ὅστις παρεσύρθη διὰ τῆς … ἀπατηλῆς
φιλοσοφίας ἥτις ἐξαπατᾷ ἀλλὰ καὶ … φαντασιώνει τὸν ἄνθρωπον καὶ τὸν ὁδηγεῖ μακρὰν
τῆς Ἀληθείας! Εἶναι, τέλος, τὸ «ὄργανον» ἐκεῖνο τοῦ διαβόλου, διὰ τοῦ ὁποίου ἐπιχειρεῖ
οὗτος ὁ μισάνθρωπος, ἵνα ὁδηγήσῃ καὶ ἄλλους εἰς τὰς ὁδοὺς τῆς ἀπωλείας!
Ὁ Κύριος ὁδηγεῖ ἡμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν Ἀλήθειαν!
Ὁ Ἴδιος ὁ Διδάσκαλος, ὁ Κύριος ἡμῶν
Ἰησοῦς Χριστός, ἡ αὐτοαλήθεια, μᾶς ἐκάλεσεν ἀλλὰ καὶ μᾶς καλεῖ εἰς τὴν σωτηρίαν
καὶ τὴν ἐπουράνιον Βασιλείαν Του, διὰ πολλῶν Θείων Λόγων Του, τοὺς ὁποίους ἠκούσαμεν
ἐκ τῶν Θείων χειλέων Του, ἐν ὅσῳ εὑρίσκετο ἐν σώματι ἐπὶ τῆς γῆς! Καὶ διὰ τῆς
γνωστῆς ἐκείνης καὶ ἀπροσώπου κλήσεως, - «εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν,
ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθείτω
μοι» (Ματθ. ΙΣΤ΄ 24), - ἀλλὰ καὶ διὰ τοῦ λόγου ἐκείνου διὰ τοῦ ὁποίου
συνιστᾷ … Ἑαυτόν, ὡς τὸν καλόν ποιμένα, (Ἰωάν. Ι΄ 1-16), μᾶς δίδει ἵνα ἀντιληφθῶμεν
ὅτι, … ἐφ’ ὅσον ἀκολουθῶμεν ὄπισθεν Τούτου, δὲν εἶναι δυνατὸν ἵνα πλανηθῶμεν ἐκ
τῆς Ἀληθείας! Μόνον Οὗτος εἶναι ἡ … Ἀλήθεια καὶ διὰ τοῦτο, ὅταν ἀπέστελλεν τοὺς
ἱεροὺς Ἀποστόλους καὶ Μαθητάς Του εἰς πάντα τὰ ἔθνη ἵνα εὐαγγελισθῶσι τὴν Ἀλήθειαν,
διευκρίνιζεν εἰς τούτους … χαρακτηριστικῶς, … «διδάσκοντες αὐτοὺς (τοὺς λαούς,) τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν» (Ματθ. ΚΗ΄ 20)!
Συνεπῶς, πᾶσα ἄρνησις τοῦ οἵουδήποτε
Θείου Λόγου, μᾶς ἀποπροσανατολίζει καὶ ἐκτρέπει ἡμᾶς ἐκ τῆς Ἀληθείας! Μᾶς ὁδηγεῖ
… «ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς» εἰς τὴν ἀπώλειαν καὶ τὴν αἰωνίαν κόλασιν! Χαρακτηριστικός, ἐν
προκειμένῳ, εἶναι ὁ Λόγος ἐκεῖνος τοῦ ἀδελφοθέου Ἰακώβου διὰ τοῦ ὁποίου … ὑπογραμμίζεται
ἡ ἀκρίβεια διὰ τῆς ὁποίας θὰ πρέπῃ νὰ ἐλέγχωμεν τήν, πρὸς τὴν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν,
πορείαν μας! «Ὅστις γὰρ ὅλον τὸν νόμον τηρήσῃ, πταίσῃ δὲ ἐν ἑνί,
γέγονε πάντων ἔνοχος» (Ἰακ. Β΄ 10)! Ὁ Νόμος τοῦ Θεοῦ εἶναι πλήρης
καὶ τέλειος, καὶ δὲν ἔχει ἀνάγκην, οἵασδήποτε προσθήκης ἢ διορθώσεως! Δὲν εἶναι
– τόσον – Νόμος, ὅσον εἶναι κυρίως, τρόπος ζωῆς καὶ πορείας, προκειμένου νὰ ἀποφεύγωμεν
τὰς ποικίλας καὶ ἀπείρους παγίδας καὶ ἐμπόδια τὰ ὁποῖα παρεμβάλουν οἱ
προαναφερθέντες ἐχθροί μας (διάβολος καὶ κόσμος), προκειμένου νὰ ἀνακόψωσι τὴν
μετὰ τοῦ Κυρίου πορείαν μας!
Χωρὶς ὁδηγόν …!
Πῶς θὰ ἐφαίνετο εἰς τὸν κάθε
λογικὸν ἄνθρωπον, ἓν οἵονδήποτε ὄχημα, ἄνευ τοῦ ἀπαραιτήτου … πηδαλίου; Ποῖος θὰ
ἠσθάνετο ἀσφαλής, εἰς ἓν ὑποτιθέμενον ὄχημα τὸ ὁποῖον ὁδηγεῖ … τυφλὸς ὁδηγός; Ποῖος
θὰ ἐδέχετο νὰ ἀκολουθῇ καὶ νὰ συμβουλεύεται ἕνα παρανοϊκὸν καὶ παράφρονα, καὶ θὰ
ἐπειθάρχῃ εἰς τὰς συστάσεις καὶ ὑποδείξεις του; Ἀσφαλῶς, εἰς τὰ ὡς ἄνω ἐρωτήματα,
αἱ ἀπαντήσεις θεωροῦνται … αὐτονόητοι! Ἀσφαλῶς, οὐδεὶς νοήμων καὶ νουνεχὴς θὰ ὑπέτασσεν
ἑαυτὸν εἰς τοὺς ὡς ἄνω ἐλλειματικοὺς ἀνθρώπους, ὅσον καὶ ἂν - ὑποτεθείσθω, - ἦτο
τὸ κέρδος ποὺ θὰ ἐλάμβανεν ἐκ τοῦ τοιούτου τολμήματος, ἀλλὰ καὶ ὅσον καὶ ἂν ἠγάπα
τούτους! Ὁ κίνδυνος διὰ τὴν ζωήν του, θὰ ἀπέρριπτεν τὴν οἵανδήποτε τοιαύτην ἀπόπειραν!
Πῶς, ἑπομένως, δεχόμεθα ἵνα
πορευθῶμεν μίαν τοιαύτην πορείαν, ὡς ἡ, … πρὸς τὴν αἰώνιον ζωὴν καὶ μακαριότητα,
καθοδηγούμενοι ὑπὸ τοιούτων ἐπισφαλῶν καὶ ἐπιπολαίων … ὁδηγῶν; «Δεῦτε
ὀπίσω μου», εἶπεν ὁ Διδάσκαλος, καὶ διὰ τοῦ λόγου τούτου, ὥριζεν καὶ ὁρίζει
τὸν μοναδικὸν Ἐκεῖνον Ὁδηγόν, εἰς τὰς χεῖρας τοῦ ὁποίου, δυνάμεθα ἵνα αἰσθανώμεθα ἀσφαλεῖς! Μόνον Αὐτὸς
… «δικαιοῦται» ἵνα διεκδικεῖ τὴν καθοδήγησίν μας, ἐφ’ ὅσον, Οὗτος εἶναι ὁ Θεὸς
καὶ δημιουργός μας, μόνον Οὗτος ἐθυσιάσθη ὑπὲρ ἡμῶν καὶ ἠγάπησεν ἡμᾶς καὶ δι’ ἡμᾶς
ἐγένετο ἄνθρωπος, ὡς ἑορτάσαμεν κατὰ τὴν παρελθοῦσαν ἑορτὴν τῶν Χριστουγέννων! Ὡς
τὸ μικρὸν παιδίον, μόνον τοὺς γονεῖς αὐτοῦ ἐμπιστεύεται, διότι μόνον οὗτοι,
πονοῦν καὶ ἀνησυχοῦν καὶ κοπιάζουν καὶ ἐξοδεύονται διὰ τὴν ἄνδρωσιν καὶ πρόοδον
τούτου, οὕτω καὶ ἡμεῖς … «ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ
τελειωτὴν Ἰησοῦν», δυνάμεθα ἵνα διακρίνωμεν τὸν ἀσφαλῆ ὁδηγὸν καὶ
χειραγωγόν μας!
Πολλοὶ εἶναι ἐκεῖνοι οἵτινες
διεξεδίκησαν καὶ ἔτι διεκδικοῦσιν … ἵνα ἔχωσι τὰ … «ἡνία» καὶ κατευθύνωσιν ἡμᾶς,
κατὰ τὴν ἰδικήν των βούλησιν καὶ ἐκτίμησιν! Οὗτοι πάντες, πέραν τῶν φιλοδοξιῶν
των καὶ τῶν ἀπατηλῶν λόγων των, μᾶς ἀπεγοήτευσαν καὶ διέψευσαν, ἀλλὰ καὶ ἔτι
διαψεύδουσι, τὰς προσδοκίας τῶν ἀκολουθούντων τούτους, λογικῶν … «προβάτων»
(κατὰ κυριολεξίαν)! Συνεπῶς ἂς ἀποφασίσωμεν, ἀφορμῆς διδομένης τῆς ἐνάρξεως τοῦ
νέου ἐνιαυτοῦ, ἵνα διακρίνωμεν ἀλλὰ καὶ ἀπομακρύνωμεν, τοὺς «συλαγωγοῦντας»
ἡμᾶς, καὶ ἐμπιστευθῶμεν ἐξ ὅλης καρδίας, τὰς ἀσφαλεῖς χεῖρας τοῦ Γλυκυτάτου
Κυρίου μας. Ἀμήν.
Ἀρχιμ.
Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023
Ένα όμορφο τραγούδι από την Μόνικα για τα Χριστούγεννα (είναι διασκευή)
Όσοι θέλουν ένα θαύμα για να πιστέψουν υπάρχει! Όμως...
Κατά τον 18ο περίπου αιώνα, συνέβη στη Ρουμανία ένα γεγονός, που τάραξε τους εκεί χριστιανούς. Οι Καθολικοί έλεγαν στους Ορθοδόξους: «εμείς έχουμε την αλήθεια, εσείς την πλάνη».
Το ίδιο έλεγαν και οι Ορθόδοξοι στους Καθολικούς.
Ξέσπασαν μεγάλες έριδες.
Συναντήθηκαν οι δυο αρχηγοί των ‘Εκκλησιών (ο Ορθόδοξος Αρχιεπίσκοπος και ο Καρδινάλιος) και είπαν: «Κάτι πρέπει να κάνουμε για να ηρεμήσουν τα πνεύματα». Αποφάσισαν και οι μεν και οι δε, να κάνουν την ακολουθία του Αγιασμού.
Έκαναν (ο καθένας ξεχωριστά) την ακολουθία. Σφράγισαν τις δυο κολυμβήθρες με τους «Αγιασμούς».
Ο Ορθόδοξος είπε στον Καθολικό: Αν χαλάσει ο δικός μας Αγιασμός και δε χαλάσει ο δικός σας, τότε εμείς είμαστε σε πλάνη και εσείς στην Αλήθεια. Αν όμως χαλάσει ο δικός σας, τότε εσείς είσθε σε πλάνη».
Ο Καθολικός το δέχθηκε.
Συμφώνησαν ν’ ανοίξουν τις «κολυμβήθρες» μετά από σαράντα ημέρες.
Δεν πέρασαν δέκα ημέρες και φανερώνεται η Παναγία στον Ορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο, και του λέει: «Τρέξε! Πάρε και τον Καρδινάλιο, πηγαίνετε στην εκκλησία να ελέγξετε τον Αγιασμό».
Πήγαν. Και τι είδαν; Ο Αγιασμός των Καθολικών μύριζε ανυπόφορα. Των Ορθοδόξων ήταν πεντακάθαρος.
Το μεγάλο αυτό γεγονός παριστάνεται σε τοιχογραφία στο Πατριαρχείο Ρουμανίας, στο Βουκουρέστι. ~ Λένε μερικοί: «Εγώ αν δε δω Θαύμα, δεν πιστεύω στο Θεό». Τους λες: «Ό Αγιασμός δεν είναι Θαύμα; Γιατί δε χαλά»; Απαντούν: «Φταίει ο βασιλικός, πού έβαλε μέσα ο παπάς». Τους λες: «Βάλε και συ βασιλικό». Δε βάζουν.
Τους λες ξανά: Εξέτασε τον Αγιασμό στο χημείο”. Δεν πάνε! Και συνεχίζουν και λένε: «Εγώ, αν δε δω θαύμα, δεν πιστεύω στο Θεό»!
Λέει η παροιμία μας: «Όποιος βαριέται να ζυμώσει, πέντε ημέρας κοσκινά». Και όποιος δε Θέλει να πιστέψει, προσπαθεί (αγωνίζεται!) να μην πιστέψει..
ΥΓ
Σήμερα οι Καθολικοί χρησιμοποιούν αλάτι στον αγιασμό για ευνόητους λόγους!!!
Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2023
Μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός - π. Τιμόθεος Παπασταύρου
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ (18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022)
«Μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός» (Ματθ. Α΄ 23).
«Οὗτος ὁ Θεὸς ἡμῶν, … ἐπὶ γῆς ὤφθη καὶ ἐν τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφη»
(Βαρούχ Γ΄ 35-38).
Ὀλίγαι ἡμέραι μᾶς χωρίζουσιν, ἀγαπητοί
μου, ἀπὸ τὴν «βασιλίδα» τῶν ἑορτῶν καὶ «πανήγυριν τῶν πανηγύρεων», - ὡς,
προσφυέστατα, ἀποκαλεῖ τὴν ἑορτὴν τῶν Χριστοῦ γεννῶν, ὁ κορυφαῖος τῶν κηρύκων …
ὁ θεῖος Χρυσόστομος! Ὀλίγαι ἡμέραι, κατὰ τὰς ὁποίας οἱ χριστιανοί, οἱ
προετοιμαζόμενοι διὰ τῶν καθαρσίων τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας, … τῆς προσευχῆς καὶ
τῆς νηστείας καὶ τῆς Μυστηριακῆς ζωῆς, ἐντρυφῶσι καὶ κλίνουσι τὰ τῆς καρδίας
γόνατα, εἰς τὸ ἀκατάληπτον Μυστήριον τῆς σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ - Λόγου! Μετὰ τῶν
ποιμένων, σπεύδουσιν ἵνα ἴδωσι … «ποῦ ἐγεννήθῃ ὁ Χριστός», μετὰ τῶν Ἀρχαγγελικῶν
Δυνάμεων, ψάλλουσι τὸν ἐπινίκιον ὕμνον … «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῶ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις
εὐδοκία», καὶ μετὰ τῆς Ἀειπαρθένου Θεοτόκου … ἀναρωτῶνται, «ὁ ἀχώρητος
παντί, πῶς ἐχωρήθῃ ἐν γαστρί; Ὁ ἐν κόλποις τοῦ Πατρός, πῶς ἐν ἀγκάλαις τῆς
Μητρός;»!
Ὅμως, ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον προέχει,
κατὰ ταύτην τὴν μεγίστην καὶ ὑπέρλαμπρον ἑορτήν, εἶναι τὸ γεγονὸς τὸ ὑπερθαύμαστον
καὶ κατ’ ἐξοχὴν παρρήγορον, κατὰ τὸ ὁποῖον ὁ Ἀληθινὸς καὶ προαιώνιος Θεός,
γίνεται ἄνθρωπος καὶ ἔρχεται ἀναμέσον τῶν ἀνθρώπων, διὰ νὰ ἐξάγῃ τούτους ἐκ τοῦ
σκότους τῆς ἀγνοίας καὶ ἐκ τῶν βαράθρων τῆς ἁμαρτίας, καὶ ἐκ τῶν «παγίδων τοῦ νοητοῦ ὄφεως»! Ἔρχεται ὁ
Θεός, ὁ Μεσσίας καὶ λυτρωτής, … ὡς προεφήτευσαν οἱ προφῆται, καὶ ὡς προεμήνυσεν
ὁ Ἀρχάγγελος, ὁ ἐν νυκτὶ κατ’ ὄναρ φανεὶς εἰς τὸν δίκαιον Ἰωσήφ, καὶ ἡρεμήσας
τοῦτον ἐκ τῆς ζάλης τῶν, τῆς ἀμφιβολίας, λογισμῶν …! Ὡς ἠκούσαμεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελικοῦ
Ἀναγνώσματος, τοῦ περιγράφοντος, τὰ τῆς σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου, ὁ Δίκαιος Ἰωσὴφ
διακατέχεται ἀπὸ φόβον καὶ ταραχήν, εἰς τὴν θέαν τῆς ἐγγυμονούσης Ὑπεραγίας
Θεοτόκου … καὶ λογισμοὶ ἀμφιβολίας κατακλύζουσι τὸν λογισμόν του! Οὕτω μᾶς
πληροφορεῖ ὁ Θεόπνευστος Εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος: «Ἰωσὴφ δὲ ὁ ἀνὴρ αὐτῆς,
δίκαιος ὢν καὶ μὴ θέλων αὐτὴν παραδειγματίσαι, ἐβουλήθη λάθρα ἀπολῦσαι
αὐτήν»! Ὅμως, ὡς προείπωμεν, ὁ Ἀρχάγγελος καταστέλει τὸν τάραχον τῆς
ψυχῆς αὐτοῦ καὶ βεβαιώνει τοῦτον περὶ τῆς Θείας, - ὑπὲρ νοῦν καὶ διάνοιαν - ἐγγυμοσύνης
τῆς Παναγίας! «Ἰωσὴφ υἱὸς Δαυῒδ, μὴ φοβηθῇς παραλαβεῖν Μαριὰμ τὴν γυναῖκά σου·
τὸ γὰρ ἐν αὐτῇ γεννηθὲν ἐκ Πνεύματός ἐστιν Ἁγίου»!
«Καὶ οὐδεὶς ἐπέγνω Αὐτόν»!
Οὗτος ὁ, εἰς τὸν κόσμον, ἐρχόμενος,
… ὁ, ὑπὸ μητρὸς πτωχῆς ἀλλὰ παρθένου καὶ Ἁγίας κυοφορούμενος, … ὁ ἐν σπηλαίῳ
γεννώμενος καὶ ἐν φάτνῃ ἀνακλινώμενος καὶ ἐν ἄκρᾳ ταπεινώσει ὁρώμενος, - ἵνα τὸν
ἄρχοντα τοῦ σκότους ἐξαπατήσῃ, καὶ λυτρώσῃ τὸ ἀνθρώπινον ἐκ τῆς ἁμαρτίας καὶ τοῦ
αἰωνίου θανάτου, - … «οὗτος
ἐστὶν ὁ Βασιλεύς τῆς Δόξης»! Οὗτος ἐστὶν ὁ Δημιουργὸς καὶ κτίστης τῶν ἁπάντων,
ὁρατῶν τε καὶ ἀοράτων! Οὗτος ἐστὶν ὁ … «ἔχων θρόνον οὐρανὸν καὶ ὑποπόδιον τὴν γῆν»
(ὕμνος Εὐαγγελισμοῦ)!
Ἔρχεται ὁ Θεός … καὶ οὐδεὶς ἀντιλαμβάνεται
τὴν ἔλευσίν Του! «Ἔτεκεν», ἡ Θεοτόκος, «τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ ἐσπαργάνωσεν
αὐτὸν καὶ ἀνέκλινεν αὐτὸν ἐν τῇ φάτνῃ, διότι οὐκ ἦν αὐτοῖς
τόπος ἐν τῷ καταλύματι» (Λουκ. Β΄ 7)! Οὐδείς Τὸν ἀνεγνώρισε,
καὶ οὐδείς, ὡς ἀναφέρει ἡ παράδοσις, εὑρέθῃ πρόθυμος, ἵνα παράσχῃ τὸν ἐλάχιστον
τόπον εἰς τὴν ἐγγυμονοῦσαν Παρθένον καὶ τὸν δίκαιον Ἰωσήφ, κατ’ ἐκείνην τὴν
νύκτα τῆς γεννήσεως! Ἔρχεται ὁ Κύριος καὶ Βασιλεὺς τῶν ὅλων˙ καὶ ἐνῶ οἱ ἄνθρωποι δὲν
Τὸν γνωρίζουσιν, … «ἔγνω βοῦς τὸν κτησάμενον καὶ ὄνος τὴν φάτνην τοῦ κυρίου αὐτοῦ· ᾿Ισραὴλ
δέ με οὐκ ἔγνω καὶ ὁ λαός με οὐ συνῆκεν» (Ἠσ. Α΄ 3)! Καὶ ὅταν αἱ Ἀρχαγγελικαὶ
δυνάμεις … ἀναγγέλουσι τὸν ἐρχομὸν τοῦ Θεοῦ, καὶ συγκλονίζονται τὰ σύμπαντα ἐκ
τῶν ἀγγελικῶν καὶ ὑπερκοσμίων τούτων φωνῶν καὶ παιάνων, … μόνον ἀγαθοί τινες καὶ
ἁπλοῖ ποιμένες, ἀξιοῦνται ἵνα μάθωσι τὰ τῆς Γεννήσεως ἐκ τοῦ Ἀρχαγγέλου, καὶ
σπεύσωσιν ἵνα προσκυνήσωσι τὸν Βασιλέα τῆς δόξης! Καὶ ἐνῶ εἰς τὴν Βηθλεὲμ καὶ τὴν
εὑρυτέραν γῆν τῆς Ἰουδαίας, οὐδεὶς γνωρίζει ὅτι … ἦλθεν ὁ Μεσσίας καὶ Σωτῆρας
καὶ Λυτρωτὴς τοῦ κόσμου, … εἰς τὴν μακρυνὴν Περσίαν, … ἀστὴρ φωτεινὸς καὶ ὑπερλάμπων
ὑπὲρ τὸν ἥλιον, καθοδηγεῖ ἐπὶ δύο περίπου ἔτη τοὺς εὐλαβεστάτους καὶ σοφοὺς κατὰ
Θεόν, μάγους καὶ Βασιλεῖς, καὶ φέρει τούτους εἰς τὴν γῆν τῶν Ἱεροσολύμων, ἵνα
προσκυνήσωσι τὸν … «τεχθέντα Βασιλέα τῶν Ἰουδαίων»!
«Τί σοι προσενέγκωμεν Χριστέ;»
Εὑρισκόμεθα εἰς τὸ ἔτος 2022!
Περισσότερον τῶν δύο χιλιετηρίδων παρῆλθον, ἀπὸ τῆς ἡμέρας ἐκείνης … τῆς Θείας
σαρκώσεως, καὶ βλέποντες τὴν πανθομολογουμένην ἀποστασίαν καὶ ἄρνησιν πρὸς τὸ
πανακήρατον πρόσωπον τοῦ Λυτρωτοῦ καὶ Θεοῦ ἡμῶν, ἐγείρεται σφοδρὸν καὶ ἀδυσώπητον
τὸ ἐρώτημα: Ἡμεῖς, ἆραγε, Τὸν ἀντελήφθημεν; Τὸν ἐγνωρίσαμεν; Εἶναι δι’ ἡμᾶς ὁ
Σωτὴρ καὶ Λυτρωτής, ἤ ἁπλῶς … ἦτο ἕνας κοινωνικὸς ἐπαναστάτης, ὅστις … ὀλίγον
κατ’ ὀλίγον, παρέρχεται ἀπὸ τὴν ἐνθύμησίν μας καὶ ἀπὸ τὴν ζωήν μας καὶ μᾶλλον
πλέον, δὲν τὸν θέλομεν καὶ … ἐνοχλούμεθα ἀκόμη καὶ ἐκ τῆς ἀκοῆς τοῦ τιμίου Αὐτοῦ
Ὀνόματος; Παρῆλθον, ὡς εἴπωμεν, ὑπὲρ τὰς δύο χιλιετηρίδας, καὶ καθ’ ἕκαστον ἔτος,
ταύτας τὰς ἡμέρας, ἡ Ἐκκλησία ἡμῶν, διὰ τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν καὶ τῶν θεσπεσίων ὕμνων
της, διεγείρει τὰς καρδίας τῶν χριστιανῶν, οὐχὶ μόνον εἰς ἀνάμνησιν τῶν
γεγονότων, ἀλλὰ κυρίως εἰς τὴν βίωσιν τούτων …!
Ἡ ἑορτὴ ὑπάρχει καὶ ἑορτάζεται, ἀλλὰ
διὰ τὸν πολὺν κόσμον, ὑπάρχει ὡς … διασκέδασις, καὶ διακοπαί, καὶ ἀπόδρασις εἰς
χιονοδρομικὰ κέντρα, καὶ ξενοδοχεῖα ὑπερπολυτελείας! Ὑπάρχει ὡς … οἰκονομικὴ ἑορτή,
ὡς ἐθιμικὰ γλυκίσματα, ὡς ἑορτὴ ἀνταλλαγῆς δώρων καὶ ἐπισκέψεων! Ὑπάρχει ὡς …
φολκλορικὴ τοιαύτη, ὡς ἐστολισμένα δένδρα μετὰ πλήθους φώτων πολυχρώμων, καὶ
χειροκροτημάτων καὶ δυτικῶν ἀσμάτων! Ἀλλὰ ὡς … ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, δὲν ὑπάρχει! Ὁ Χριστὸς ὑπάρχει
μόνον, ὡς … συνθετικὸν τῆς ὡς ἄνω λέξεως καὶ τίποτε πλέον! Ἐλλείπει παντελῶς καὶ
μᾶς εἶναι … ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΣ! Βεβαίως, δὲν ἀναφερόμεθα εἰς τὴν ἐλαχίστην ἐκείνην
μειονότητα τῶν πιστῶν καὶ συνειδητῶν Χριστιανῶν, οἵτινες ζῶσι τὴν ἑορτὴν ταύτην
μετὰ τῆς ἀναλόγου προετοιμασίας καὶ μυστηριακῆς ζωῆς καὶ κατανύξεως πνευματικῆς!
Οὗτοι οἱ προαναφερθέντες, ὄντως ἀπολαμβάνουσι τὴν Θείαν Γέννησιν Τοῦ, ἐκ τῆς
Παρθένου σαρκωθέντος, καὶ ζῶσιν ἀποκεκομμένοι ἐκ τῶν δῆθεν … ἑορταζόντων!
Οὗτοι, - καὶ ἐκ καρδίας εὔχομαι,
μετὰ τούτων νὰ εἴμεθα καὶ ἡμεῖς, - βλέποντες τὸν Βασιλέα τῆς Δόξης ἐπὶ τῆς
φάτνης ἀνακεκλιμμένον, καὶ ἀνταποκρινόμενοι εἰς τὸ ἐρώτημα τοῦ ὑμνωδοῦ, «τί
σοι προσενέγκωμεν Χριστέ;», ἀπαντῶσιν ἐκ μέσης καρδίας: «ἡμεῖς
δὲ ἀκαταπαύστως βοῶμεν, Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῶ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία»!
Ἀρχιμ.
Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν