Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Δωδεκαθεϊστές;

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Δωδεκαθεϊστές;

Όχι.

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Δαρβινικούς;

Όχι.

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Συμπαντιστές;

Όχι.

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Ινδουιστές;

Όχι.

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Ιδεαλιστές;

Τους μηδενιστές; Τους μοραλιστές;

Όχι.

Έχεις ακούσει κανέναν να μισεί ή να κυνηγά τους Βουδιστές;

Όχι. Όλοι αδιάφοροι.

Και μιλάω για μίσος από πλευράς πίστης.

 

Και όπου βρεις τέτοιους, όπου κι αν λένε πως πιστεύουν

Ο διάολος γελά με ικανοποίηση κάθε φορά.

 

Μόνο τους Χριστιανούς που επιμένουν στην Ορθή Δόξα κυνηγούνε σήμερα.

Μόνο το Αληθινό εκτιμάται.

Μόνο τον Χριστό μισούνε θανάσιμα. 

Τον μοναδικό που δεν έκανε κακό σε κανέναν.

Οι ίδιοι οι ενορχηστρωτές όλου αυτού στα πρωτόκολλα τους μισούν θανάσιμα

και θέλουν να εξαφανίσουν μόνο τους Χριστιανούς. 

Yannis Bakman

(από το blog Trelogianis)

Ὁ Θεῖος Νόμος - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕΜΠΤΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022)

«Ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία 

οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται» (Ματθ. Ε΄ 18).


Ὁ Θεῖος Νόμος. 

Πόσα, ἀλήθεια, βιβλία, ἔχουν γραφεῖ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους, ἀπὸ τότε ποὺ στὴν ἐπικοινωνία καὶ τὴν «ἐπαφὴ» μεταξύ των, «εἰσῆλθε» καὶ ἡ ἔντυπη μορφή; Ἀναμφισβητήτως, … ἑκατομμύρια ἑκατομμυρίων, ἀπό, περίπου ἰσαρίθμους συγγραφεῖς, Ἕλληνας καὶ ξένους, εἰς ἁπάσας τὰς γλώσσας καὶ τὰς διαλέκτους, γνωστοὺς καὶ ἀγνώστους, ἀξιωματούχους, ἀλλὰ καί, … κατωτέρων κοινωνικῶν τάξεων, μορφωμένους καὶ ἐπιστήμονας, ἀλλὰ καὶ ἀμορφώτους …! Εἰς ἅπαντα δὲ ταῦτα τὰ ἔντυπα, ὑπῆρξαν πάντοτε, αἱ ἀμφισβητήσεις καὶ ἀναθεωρήσεις, ἀπὸ ἀρμοδίους ἢ καὶ ἀναρμοδίους ἀντιστοίχως, καθώς, … ἐπίσης εἰς ἅπαντα ταῦτα, ὑπῆρξαν … λάθη καὶ διορθώσεις και, πολλάκις, ἀφορισμοὶ καὶ ἀναθεματίσεις …! Ἕνεκα πολλῶν τοιούτων ἐντύπων, συνέβησαν … διώξεις καὶ βασανισμοὶ καὶ καταδίκαι εἰς φυλακίσεις καὶ βασανιστήρια καὶ θάνατον, τῶν ἀντιστοίχων συγγραφέων, ἀλλὰ καὶ τῶν ἐκδοτῶν καὶ τῶν ἀναγνωστῶν, ἐνίοτε …! Συνοψίζοντες, θὰ ἐλέγωμεν, ὅτι, οὐδεὶς συγγραφεὺς … ἀναμφισβήτητος καὶ ἀλάνθαστος καὶ οὐδὲν ἔντυπον … ἀκατάρριπτον! 


Πλὴν ἑνός …! 

Βεβαίως δὲν ἐννοοῦμεν ὅτι ἅπαντες τὸ ἀποδέχονται καὶ δὲν ἐνίστανται … ἀπέναντί του! Τοὐναντίον, μάλιστα! Εἶναι τοῦτο τὸ Βιβλίον, … «σημεῖον ἀντιλεγόμενον»! Ἄπειροι τὸ ὕβρισαν καὶ τὸ ὑβρίζουσι˙ ἄπειροι τὸ ἀπέρριψαν καὶ τὸ ἀπορρίπτουσι˙ ἐπίσης, ἄπειροι τὸ ἐδίωξαν καὶ ἔτι τὸ διώκουσι! Πολλοὶ ἐπεχείρησαν ἵνα τὸ νοθεύσωσι καὶ ἀλλοιώσωσι τὸ περιεχόμενόν του! Θὰ τολμήσωμεν δὲ νὰ εἴπωμεν, ὅτι ἐλάχιστοι τὸ ἀπεδέχθησαν καὶ τὸ ἐπίστευσαν καὶ ἠκολούθησαν καὶ ἀκολουθοῦσι τὰς διδασκαλίας του! Πρόκειται ἐν προκειμένῳ, - καὶ ἤδη τοῦτο ἔγινεν ἀντιληπτόν! – περὶ τοῦ Βιβλίου τῆς Ἁγίας Γραφῆς! Ἤρχισε νὰ γράφεται καὶ νὰ συντάσσεται, χιλιάδας ἔτη πρὸ τοῦ Χριστοῦ, καὶ  ἀπὸ «ἀνθρώπους» - κατὰ τὸ πλεῖστον, - ἐντελῶς ἀναρμοδίους καὶ ἀσχέτους μὲ τὸ συγκεκριμμένον … ἀντικείμενον! Τὰ ἑβδομήκοντα ἕξ, ἐν συνόλῳ, βιβλία του, ἔγραψαν, - ἐκτὸς ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, - ἄνθρωποι ἐλαχίστης κοσμικῆς μορφώσεως, ἀσχολούμενοι μὲ χειρωνακτικὰς ἐργασίας, πάμπτωχοι καὶ ἐν πολλοῖς … ἄσημοι! 

Ἐπειδή, ὅμως, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, ἐφώτιζε καὶ ἐνίσχυε τούτους, τὸ Βιβλίον τοῦτο, παρέμεινεν … αἰώνιον, παρ’ ὅτι, ἐδέχθη καὶ συνεχίζει νὰ δέχεται, πολλαπλῆν πολεμικήν! Παρ’ ὅτι εἶναι ἀδιαμφισβήτητον καὶ δὲν ἠδυνήθῃ οὐδείς, νὰ ἀρνηθῇ τὰς μοναδικὰς Ἀληθείας του, παρ’ ὅτι ἀποδεικνύεται τοῦτο Θεόγραφον καὶ Μοναδικόν, ἐν τούτοις … μισεῖται καὶ πολεμεῖται, ὅσον ποτὲ καὶ τίποτε ἄλλο εἰς τὸν κόσμον! Παρ’ ὅτι δέ, ὁ πόλεμος οὗτος δὲν ἔπαυσε ποτέ, τὸ Ἅγιον τοῦτο Βιβλίον, ἔχει ἤδη μεταφρασθεῖ εἰς ἁπάσας τὰς γλώσσας καὶ διαλέκτους, καὶ ἀπετέλεσε καὶ ἀποτελεῖ τὸν κορυφαῖον κώδικα … «πορείας καὶ ζωῆς», διὰ ἑκατομμύρια πιστῶν οἵτινες ἐπίστευσαν καὶ πιστεύουσι εἰς τὴν Θείαν προέλευσίν του καὶ εἰς τὰς Ἀληθείας του! 

Θὰ πρέπῃ ὅμως, νὰ ἐπισημάνωμεν καὶ νὰ ὑπογραμμίσωμεν, ἀκόμη ἕν στοιχεῖον χαρακτηριστικόν˙ … τὸ ὅτι, παρὰ τήν, λεγομένην, πρόοδον, καὶ παρὰ τὰς συνεχομένας ἀλλαγὰς εἰς τὰς νοοτροπίας τῶν ἀνθρώπων, καὶ ἐνῶ εἰς ἅπαντα τὰ βιβλία τῶν ἀνθρώπων, αἱ τοιαῦται … «ἀλλαγαὶ νοοτροπίας» συνετέλεσαν εἰς τὴν ἀπόσυρσίν των καὶ τὴν ἀντικατάστασίν των, ἡ Ἁγία Γραφή, παραμένει ἡ … ἰδία καὶ ἀπαράλλακτος! Ὄχι δὲ μόνον … τοῦτο, ἀλλὰ καὶ ὁ Λόγος τοῦ Κυρίου τὸν ὁποῖον ἐθέσαμεν ὡς θέμα τοῦ παρόντος, μᾶς προαναγγέλει τοῦτο ἀκριβῶς …˙ ὅτι, δηλαδή, δὲν πρόκειται, ποτὲ καὶ οὐδείς, νὰ δυνηθῇ νὰ παραχαράξῃ τὸ Ἅγιο τοῦτο Βιβλίο! «Ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται»! Τὸ δὲ … «Ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν», ὑπογραμμίζει μὲ τρόπον ἐμφαντικόν, ὅτι … ὄντως ἔστι θὰ συμβῇ! Καὶ … ἕως τῆς σήμερον, ἀλλὰ καὶ … ἕως τῆς συντελείας τῶν αἰώνων! 


Θεία ἡ προέλευσίς Του …! 

Εἰς τὸ Ἅγιον καὶ ἱερὸν τοῦτο Βιβλίον, διακρίνει ὁ κάθε εἰλικρινὴς μελετητής, κάποια «μυστήρια πράγματα», τὰ ὁποῖα, ἀφ’ ἑνός, δὲν δικαιλογοῦν τὴν συγγραφήν Του, καὶ μάλιστα ἀπὸ ἀσήμους καὶ ἐλαχίστης μορφώσεως ἀνθρώπους, ἀλλὰ καὶ ἀφ’ ἑτέρου, καταδεικνύουν ὅτι ὄντως τοῦτο ἐγράφη ὑπὸ … Θείας χειρός! 

Ἐν πρώτοις, ἀκούεται … «πολὺ περίεργον» διὰ τὴν ἀνθρωπίνην ἀκοήν, ὅτι ὁ Κύριος, ἐν προκειμένῳ, ὁμιλεῖ περὶ τοῦ Θείου Νόμου, περίπου τριακόσια ἔτη πρὶν τοῦτο ἐγκριθεῖ ὑπὸ τῆς Ἐκκλησίας, καὶ τεθεῖ ἐν συνεχείᾳ εἰς … σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων! Ἕως τὴν ἐποχὴν τοῦ Χριστοῦ, οἱ Ἑβραῖοι εἶχον τὴν Παλαιὰν Διαθήκην καὶ Αὐτὴν ἐμελέτων … Ἡ Καινὴ Διαθήκη ὅμως, περὶ τῆς ὁποίας καὶ γίνεται λόγος ἐν προκειμένῳ, εἶναι μόνον προφορική! Πολὺ ἀργότερον, θὰ ἐπιχειρήσωσιν οἱ Θεῖοι Εὐαγγελισταὶ καὶ Ἀπόστολοι, ἵνα γράψωσι τὰ ἱερά των συγγράμματα, καὶ ἀκόμη ἀργότερον, - ὡς εἴπωμεν, - ἡ πρώτη Ἁγία Οἰκουμενικὴ Σύνοδος καὶ ἡ δευτέρα ἐν συνεχείᾳ … θὰ ἐπιλέξωσι ἀπὸ τὰ … πάμπολλα γραφέντα, ἐκεῖνα τὰ ὁποῖα τελικῶς καθιερώθησαν! Περὶ αὐτοῦ τοῦ Νόμου ὁμιλεῖ ὁ Διδάσκαλος˙ καὶ τοῦτο σημαίνει ὅτι … καὶ ὁ Ἴδιος εἶναι ὁ Ἀληθινὸς Θεός, καὶ ἡ Ἁγία Γραφὴ (Παλαιὰ καὶ Καινὴ Διαθήκη), εἶναι ὁ Θεῖος Λόγος! 


Θεῖον Ἀνάγνωσμα! 

Ἄπειροι εἶναι αἱ εὐεργεσίαι καὶ τὰ .. ἐλέη τοῦ Θεοῦ εἰς τὸν ἄνθρωπον! Μεταξὺ δὲ τούτων, πρωτεύουσαν θέσιν κατέχει … ὁ Θεῖος Νόμος! Εἴμεθα δὲ πρὸς τούτοις, ἰδιαιτέρως … προνομιοῦχοι, διότι δύνανται σήμερον οἱ … πάντες, σχεδόν, νὰ τὴν ἔχωσιν ἀλλὰ καὶ νὰ τὴν μελετῶσι! Ὅμως, ὁποία θλίψις καὶ πικρία !!! Ὁ Θεῖος οὗτος Νόμος, εὑρίσκεται, δυστυχῶς εἰς τὸ … περιθώριον! Διὰ τὰ πάντα ἐνδιαφερώμεθα, καὶ διὰ τὰ πάντα ἐνημερωνώμεθα, ἀλλὰ διὰ τὸν Νόμον τοῦ Κυρίου … θέλομεν ἵνα παραμένωμεν ἀδιάφοροι καὶ ἀδρανεῖς! Παρ’ ὅτι λέγομεν ὅτι πιστεύομεν εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν, ἐν τούτοις προτιμῶμεν ἵνα ἀγνοῶμεν τὸν Θεῖον Αὐτοῦ νόμον! 

Ἂς ἀναλογισθῶμεν ὅμως …! Ὑπὸ τούτου τοῦ Νόμου, μέλλομεν ἵνα κριθῶμεν κατὰ τὴν Μέλλουσαν Κρίσιν! Ὅταν ὁ ἄσπλαγχνος πλούσιος τῆς Παραβολῆς, παρεκάλει τὸν Θεῖον Ἁβραάμ, ἐκ τοῦ τόπου τῶν βασάνων του, ἵνα ἀποστείλῃ τὸν πτωχὸν Λάζαρον εἰς τὸν κόσμον, ἵνα διὰ τούτου τοῦ τρόπου, πιστεύσωσιν οἱ ἄπιστοι ἀδελφοί του, ὁ Ἁβραάμ τοῦ ἀπήντησε: «ἔχουσι Μωυσέα καὶ τοὺς προφήτας· ἀκουσάτωσαν αὐτῶν» (Λουκ. ΙΣΤ΄ 29)! 

Ἂς σπεύδωμεν, ἑπομένως, ἀδελφοί μου, ἵνα γινώμεθα μέτοχοι τῆς Θείας Σοφίας, διὰ τῆς μελέτης τῶν Θείων Γραφῶν, καὶ ἐργαζόμενοι καὶ κοπιῶντες εἰς τὰς Θείας … ἀληθείας καὶ ἐντολάς, εὑρεθῶμεν δεδικαιωμένοι … ἐκ δεξιῶν τοῦ Κυρίου. Ἀμήν! 


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

      Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν


Κυριακή 31 Ιουλίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Τι συμβαίνει όταν λέμε την Παράκλησητης Παναγίας μας;

 


Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Τί, ἆραγε, σημαίνει … πίστις; - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022)

«Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ἐθαύμασε» (Ματθ. Η΄ 10). 

Ὁ θαυμασμός. 

Ἡ ἀνωτέρω λέξις, - καθαρῶς ἑλληνική, - εἶναι ὁμόρριζος μετὰ τῶν λεκτικῶν ὅρων, θαῦμα, θαυμάζω, ἔκθαμβος, θαυμάσιος, θαυμαστός, θαυμαστικὸ κ. ἄ. Ἡ ἔννοια καὶ ἡ σημασία ταύτης, καθὼς καὶ τῶν λοιπῶν  ἀναγεγραμμένων, εἶναι γνωστὴ εἰς τοὺς … πάντας, μηδὲ ἐξαιρουμένων καὶ τῶν μικρῶν παιδιῶν! Κατὰ τὰ Ἑλληνικὰ λεξικά, οἱ ἀνωτέρω λεκτικοὶ ὅροι, σημαίνουσι, τὸν ἐντυπωσιασμόν, τὴν ἔκπληξιν, τὴν αἰφνίδιον ἀπορίαν … Ὅμως καὶ αἱ, πρὸς ἀνάλυσιν, λέξεις, καθὼς καὶ αἱ σημασίαι των, ἀφορῶσιν εἰς ἡμᾶς τοὺς … ἀνθρώπους! Ἡμεῖς θαυμάζομεν καὶ ἀποροῦμεν˙ ἡμεῖς χαρακτηρίζομεν κάποιον ἢ κάτι, … θαυμαστὸν ἢ θαῦμα ἢ θαυμάσιον˙ ἡμεῖς, - ἄλλοις λόγοις, - χρησιμοποιοῦμεν εἰς τάς, μετὰ τῶν ἄλλων, συζητήσεις, τοιαύτας λεκτικὰς ἐκφράσεις, προκειμένου νὰ … ἐκφράσωμεν, νὰ ἐκφρασθῶμεν, ἢ καὶ νὰ ἐντυπωσιάσωμεν …! 

Ὅμως, ἐν προκειμένῳ, ἡ λέξις … «ἐθαύμασε», ἀφορᾷ εἰς τὸν Θεάνθρωπον Κύριον! Καὶ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα: Εἶναι δυνατόν, νὰ θαυμάζῃ ὁ … Θεός; Εἶναι δυνατὸν νὰ γίνεται κάτι … ἀνθρώπινον καὶ νὰ ἐκπλήσσῃ τοῦτο τὸν ἄπειρον Θεόν; Ὁ Κύριος, ὡς τοῦτο γνωρίζουσιν οἱ πάντες, εἶναι Παντογνώστης! Γνωρίζει τὰ … πάντα ἐξ ἀρχῆς, καί, … χιλιετίας πρὶν συμβῶσι ταῦτα! Γνωρίζει, οὐχὶ μόνον τὰ τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ καὶ τὰ τῆς κτίσεως καὶ φύσεως καί, ὡς λέγει ὁ Θειότατος Παῦλος, «οὐκ ἔστι κτίσις ἀφανὴς ἐνώπιον αὐτοῦ, πάντα δὲ γυμνὰ καὶ τετραχηλισμένα τοῖς ὀφθαλμοῖς αὐτοῦ» (Ἑβρ. Δ΄ 13)! Ἀκόμη καὶ εἰς τὰ … παντέλεια ἔργα Του, ὅταν εἶδε ταῦτα μετὰ τὴν Δημιουργίαν των, τὰ εὗρεν, ὡς λέγει τὸ ἱερὸν κείμενον … πολὺ καλά! «καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν» (Γεν. Α΄ 31). Δὲν θαυμάζει ὁ Θεός, ἀλλὰ … διαπιστώνει καὶ ὑπογραμμίζει! Καὶ πῶς εἶναι δυνατόν, ὁ Θεὸς νὰ θαυμάζῃ τὸν ἀσήμαντον ἄνθρωπον, δι’ ἓν κατόρθωμά του ἢ διὰ μίαν ἀρετήν του, ὅταν καὶ ταῦτα εἶναι δῶρα τῆς Θείας Χάριτος! Ἑπομένως, ὁ θαυμασμὸς οὗτος τοῦ Διδασκάλου, εἶναι μία κίνησις τῆς … ἀνθρωπίνης Αὐτοῦ φύσεως καὶ γίνεται διὰ νὰ δείξῃ εἰς τοὺς παρόντας, ἐκεῖνο διὰ τὸ ὁποῖον θὰ ἔπρεπε ὄντως νὰ ἀποροῦσι καὶ νὰ ἐντυπωσιάζωνται! Τοῦτό δε εἶναι, ἡ μοναδικὴ πίστις … τοῦ Ἑκατοντάρχου, ὡς ἠκούσαμεν εἰς τὴν Εὐαγγελικὴν περικοπήν! 


Τί, ἆραγε, σημαίνει … πίστις; 

Πρῶτος ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ἀλλὰ καὶ ἀκολούθως ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, καὶ ἐν συνεχείᾳ … πάρα πολλοί, Ἅγιοι, πατέρες, ὅσιοι, δίκαιοι, ἀλλὰ καὶ … ἁμαρτωλοὶ καὶ ἄπιστοι καὶ ἀρνηταί, ὡμίλησαν καὶ ἐξεφράσθησαν διὰ τοῦτο τὸ φλέγον ζήτημα τῆς πίστεως! Καὶ ὁ μὲν Κύριος, ἐξεθείασεν ταύτην, καὶ εἶπε λόγους μοναδικοὺς ὑπὲρ αὐτῆς! «Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐὰν ἔχητε πίστιν καὶ μὴ διακριθῆτε, … κἂν τῷ ὄρει τούτῳ εἴπητε, ἄρθητι καὶ βλήθητι εἰς τὴν θάλασσαν, γενήσεται», καὶ «πάντα ὅσα ἐὰν αἰτήσητε ἐν τῇ προσευχῇ πιστεύοντες, λήψεσθε» (Ματθ. ΚΑ΄ 21-22)! Ἀκόμη, «ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται» (Μάρκ. ΙΣΤ΄ 16), ὅπως ἐπίσης, «ἡ πίστις σου σέσωκέ σε», ἢ «ὡς ἐπίστευσας γενηθήτω σοι», ἤ, τέλος, «πιστεύεις ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι;» 

Καὶ οἱ προαναφερθέντες, ὅμως, Ἅγιοι, καὶ ἐδίδαξαν περὶ τῆς πίστεως, ἀλλὰ καὶ ἐφήρμοσαν αὐτήν, καὶ ἐποίησαν, καὶ … διὰ τῆς πίστεως, - ὣς μᾶς διαβεβαιώνῃ ὁ Παῦλος, - «κατηγωνίσαντο βασιλείας, εἰργάσαντο δικαιοσύνην, ἐπέτυχον ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων, ἔσβεσαν δύναμιν πυρός, ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας, ἐγενήθησαν ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων» (Ἑβρ. ΙΑ΄ 33-34)! Συνεπῶς, ἡ πίστις, δὲν εἶναι … συναίσθημα, οὔτε ἡ … ἐσωτερικὴ διαβεβαίωσις ὅτι … «ὑπάρχει Θεός», ὡς καυχῶνται συνήθως κάποιοι, … «παριστάνοντες τοὺς πιστούς»! Ἡ πίστις εἶναι τὸ βίωμα ἐκεῖνο διὰ τοῦ ὁποίου, ὁ ἄνθρωπος … ἀφήνει τὰ πάντα εἰς τὰς χείρας τοῦ Παντοδυνάμου Κυρίου καὶ ζεῖ δι’ Ἐκεῖνον μόνον …! 

Τοιουτοτρόπως, ἔζησαν καὶ ἐκινήθησαν ἅπαντες οἱ Ἅγιοι, καὶ ζῶντες διὰ τὸν Χριστόν, ἠρνήθησαν κάθε κοσμικὴν νοοτροπίαν καὶ συνήθειαν, καὶ ἔθυσαν τὰ πάντα διὰ τὴν δόξαν τοῦ Κυρίου, ἀκόμη δὲ καὶ αὐτῆς τῆς βιολογικῆς ζωῆς των! Πιστὸς δὲν εἶναι ὁ ἐκκλησιαζόμενος, ἢ ὁ νηστεύων, ἢ ὁ προσευχόμενος, ἢ ὁ ἐξομολογούμενος καὶ μεταλαμβάνων των Ἀχράντων Μυστηρίων, - πόσοι, ἀλήθεια, τοιοῦτοι ὑπάρχουσι καὶ εὐδοκιμοῦσι …! - ἀλλὰ ἐκεῖνος ὅστις, καὶ ὅλα ταῦτα, ἀλλὰ καὶ πολλὰ περισσότερα, ἐνεργεῖ καὶ ἐργάζεται διὰ τὴν δόξαν τοῦ Κυρίου! Ὁ πιστὸς ζεῖ, ἀλλὰ καὶ θέλει νὰ ζῇ, μόνον διὰ τὸν Κύριον! Ὁ μέγας σύγχρονος Σέρβος Θεολόγος, ἀλλὰ καὶ Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας μας, π. Ἰουστῖνος Πόποβιτς, εἰς μίαν … ἔκρηξιν τῆς τοιαύτης … ἀφοσιώσεως καὶ ἀγάπης του πρὸς τὸν Κύριον, γράφει … «ἡ ζωὴ ἄνευ τοῦ Χριστοῦ, ὁ θάνατος ἄνευ τοῦ Χριστοῦ, ἡ ἀλήθεια ἄνευ τοῦ Χριστοῦ, ὁ ἥλιος ἄνευ τοῦ Χριστοῦ καὶ τὰ σύμπαντα χωρὶς Αὐτόν, … ὅλα εἶναι τρομερὰ ἀνοησία, ἀνυπόφορον μαρτύριον, σισύφειος βάσανος, κόλασις! Δὲν θέλω οὔτε τὴν ζωήν, οὔτε τὸν θάνατον ἄνευ Σοῦ, Γλυκύτατε Κύριε! Δὲν θέλω οὔτε τὴν ἀλήθειαν, οὔτε τὴν δικαιοσύνην, οὔτε τὸν παράδεισον, οὔτε τὴν αἰωνιότητα. Ὄχι, ὄχι! Ἐσένα μόνον θέλω. Ἐσὺ μόνο νὰ εἶσαι εἰς ὅλα, ἐν πᾶσι καὶ ὑπεράνω ὅλων.....!» 


«Ὁ Ἰησοῦς ἐθαύμασε»! 

Ναί! Ἐθαύμασεν ὁ Ἰησοῦς, διότι ἕνας ἐθνικὸς καὶ εἰδωλολάτρης, προσκυνεῖ τὸν Θεὸν καὶ πιστεύει εἰς τὸν Θεῖον καὶ Παντοδύναμον Λόγον Του! Θαυμάζει ὁ Ἰησοῦς, ὄχι διότι δὲν ἐγνώριζεν ὅτι … τοῦτο θὰ συνέβαινεν, ἀλλὰ διότι τὴν τοιαύτην πίστιν, θὰ τὴν περίμενε ἀπὸ τοὺς … θεωρουμένους πιστούς˙ τοὺς Ἑβραίους! Ἀπὸ ἐκείνους οἱ ὁποῖοι εἶχον ζήσει ἀναριθμήτους Θείας παρεμβάσεις εἰς τὴν πορείαν τοῦ ἔθνους των, κυρίως δε καὶ πρωτίστως, αὐτὴν ταύτην τήν, ὑπὸ τὸ ἀνθρώπινον σχῆμα, παρουσίαν τοῦ Ἰδίου τοῦ Θεοῦ! Καὶ αὐτὴν τὴν ἀπιστίαν τοῦ λαοῦ τῶν Ἑβραίων, φυσικὰ καὶ τὴν ἐγνώριζεν ὁ Κύριος, ἀλλὰ ὁ θαυμασμὸς Του ἐν προκειμένῳ, ἔχει διδακτικὸν καὶ προτρεπτικὸν χαρακτῆρα! Θαυμάζει ὁ Κύριος, διὰ νὰ προσέξωμεν ἡμεῖς, ἐκεῖνα ἅτινα τὰ θεωρῶμεν … ἐπιπολαίως καὶ ἀδιαφορῶμεν διὰ ταῦτα! Θαυμάζει ὁ Θεός, διὰ νὰ ὑποκινήσῃ τὸν ἄπιστον ἄνθρωπον, εἰς τὴν … πίστιν, διὰ νὰ καθωδηγήσῃ τοῦτον, εἰς τὴν ὁδὸν τῆς σωτηρίας, διὰ νὰ «ξυπνήσωμεν» ἡμεῖς, καὶ νὰ ζῶμεν, … ἔχοντες «ἀνεωγμένους τοὺς ὀφθαλμούς», φυλασσόμενοι ἐκ τῶν παγίδων τοῦ ἀλάστορος! 

Θαυμάζει, τέλος, ὁ Χριστός, ὡς θαυμάζει ὁ γονεὺς δι’ ἀσήμαντα καὶ μικρὰ πράγματα, παίζων μετὰ τῶν τέκνων του καὶ θέλων νὰ τὰ παιδαγωγήσῃ! Τὸν τοιοῦτον θαυμασμὸν τοῦ Κυρίου, ἂς εὐχηθῶμεν φίλοι μου, ἵνα ἴδωμεν ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, κατὰ τὴν ὁποίαν, εἴθε νὰ ἀκούσωμεν τὴν «ἐνθουσιώδη» φωνήν Του, «εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ! ἐπὶ ὀλίγα ἦς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σε καταστήσω· εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου» (Ματθ. ΚΕ΄ 21)! 


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

      Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν 


Κυριακή 24 Ιουλίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Πρόγραμμα Αυγούστου 2022 Ιερού Ναού Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών



 

Για τον Χριστοφόρο Παπουλάκο ο όσιος Πορφύριος διακήρυξε ότι ο "Καημένος είναι μεγάλος Άγιος", ενώ άλλους τους ενοχλεί και τους ελέγχει η αγιασμένη ζωή του ειρημένου οσιοθέντα μοναχού Παπουλάκου.!

 





Για τον Χριστοφόρο Παπουλάκο ο όσιος Πορφύριος διακήρυξε ότι ο "Καημένος είναι μεγάλος Άγιος", ενώ άλλους τους ενοχλεί και τους ελέγχει η αγιασμένη ζωή του ειρημένου οσιοθέντα μοναχού Παπουλάκου. Δείτε την πνευματική επιστολή - διαμαρτυρία, για την εκπαραθύρωση του Παπουλάκου, από έναν ευλαβέστατο Κύπριο και τα συμπεράσματα δικά σας…!

Δείτε τα σχετικά βίντεο.




Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Κυριακή 17 Ιουλίου 2022

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»

Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Είναι η ισότητα φυσικός νόμος;

 


Ὁ Κύριος … καλεῖ! - π. Τιμόθεος Παπασταύρου

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (26 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022)

«καὶ ἐκάλεσεν αὐτούς» (Ματθ. Δ΄ 21)


Ὁ Κύριος … καλεῖ! 

Ὁ Κύριος, μετὰ τὴν Βάπτισίν Του ἐν τῷ Ἰορδάνῃ ποταμῷ, καὶ μετὰ τὴν τεσσαρακονθήμερον νηστείαν Του εἰς τό, ἐξ αὐτῆς τῆς νηστείας, ἐπωνομαζόμενον σήμερον … Σαραντάριον ὄρος, ἐπιλέγει τοὺς δώδεκα μαθητάς Του, οἵτινες καὶ θὰ τὸν ἀκολουθοῦν καὶ θὰ συμβιοῦν μετ’ Αὐτοῦ, καθ’ ὅλην τήν, ἐπὶ τῆς γῆς, τριετῆ δραστηριότητά Του. Εἰς τὴν σημερινὴν δὲ Εὐαγγελικὴν περικοπήν, ἠκούσαμεν τὴν κλῆσιν ἥντινα ἀπηύθυνεν, εἰς τέσσαρας ἐκ τῶν ὡς ἄνω μαθητῶν Του˙ εἰς τοὺς αὐταδέλφους Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν, καὶ τούς, ἐπίσης, αὐταδέλφους, Ἰάκωβον καὶ Ἰωάννην! Ἐξόχως τιμητικὴ ἡ συγκεκριμμένη πρόσκλησις, διὰ τοὺς προσκαλουμένους …! Ὅμως, τοῦτο τὸ ἐκτιμῶμεν ἡμεῖς, μετὰ περίπου δύο χιλιετίας, καὶ ἔχοντες πλήρη γνῶσιν διὰ τὸ … ποῖος ἦτο ὁ φαινόμενος ὡς ἄνθρωπος … Ἰησοῦς! Καὶ ὄχι μόνον τοῦτο, ἀλλὰ καί, - ὡς ἔχομεν εἴπει καὶ παλαιότερον ἐκ τούτου τοῦ «βήματος», - θὰ εὐχώμεθα νὰ ἀνήκωμεν καὶ ἡμεῖς μεταξὺ τῶν ἐπιλέκτων ἐκείνων … τοῦ Κυρίου! Οἱ προσκαλούμενοι, ὅμως, ἐν προκειμένῳ, δὲν ἔχουσι τὴν πλήρη ταύτην γνῶσιν διὰ τὸν Χριστόν! Γνωρίζουσι, βεβαίως, διά τινα θαύματά Του, καθὼς καὶ ἀκούουσι τὴν περὶ Τούτου … φημολογίαν, ὅμως, … τίποτε περισσότερον! 

Τὸ ὅτι ἀποδέχονται τὴν πρόσκλησιν, καὶ ἀκολουθοῦσι πάραυτα τὸν Διδάσκαλον, μάλιστά δε, ἀφήνοντες τὴν ἐργασίαν των, ἀλλὰ καὶ τὸν πατέρα των καὶ τὰς οἰκογενείας των, ταῦτα δεικνύουσι τὸν ζῆλον καὶ τὸν πόθον των διὰ τὴν μετὰ τοῦ Κυρίου … πορείαν! «Εὐθέως ἀφέντες τὰ δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ» καὶ «Οἱ δὲ εὐθέως ἀφέντες τὸ πλοῖον καὶ τὸν πατέρα αὐτῶν ἠκολούθησαν αὐτῷ» (Ματθ. Δ΄ 20, 22)! Ἀνταποκρίνονται, ἀποδεχόμενοι τὴν πρόσκλησιν, ὄχι ἀποβλέποντες εἰς μελλοντικὰς διακρίσεις καὶ ἀνέσεις, οὔτε καὶ προσβλέποντες εἰς θέσεις καὶ ἀξιώματα, ἀλλ’ ἀντιθέτως ἀποφασισμένοι ἵνα ζήσωσι μετὰ τοῦ Χριστοῦ, ζωὴν δύσκολον καὶ στερουμένην, ἀκόμη καὶ τῶν … ἀπαραιτήτων στοιχειωδῶν ἀνέσεων, ἀλλὰ καὶ μαρτυρικὴν καί, ἐν πολλοῖς, ὀδυνηράν! Τοιαύτη, ὄντως, ἦτο ἡ ζωὴ τῶν μαθητῶν τοῦ Κυρίου˙ ζωὴ δύσκολος καὶ ἀπαιτητική! 


«Ὑμεῖς γὰρ ἐπ’ ἐλευθερίᾳ ἐκλήθητε» (Γαλ. Ε΄ 13). 

Ὁ λόγος οὗτος, εἶναι λόγος τοῦ θείου Ἀποστόλου Παύλου, ἀλλά, θὰ ἐλέγωμεν, ὅτι ἔχει ἀπόλυτον ἐφαρμογήν, εἰς τὴν κλῆσιν τῶν δώδεκα μαθητῶν. Ἡ πρόσκλησις, εἰς οὐδεμίαν περίπτωσιν … ὑποχρεώνει τὸν προσκαλούμενον! Ἐὰν θέλῃ τὴν δέχεται, ὡς καὶ ἐὰν θέλῃ τὴν … ἀπορρίπτει! Οἱ μαθηταὶ τοῦ Σωτῆρος, ἀπεδέχθησαν τὴν πρόσκλησιν καὶ παρ’ ὅτι αἱ συνέπειαι ἦσαν ἰδιαιτέρως σκληραὶ καὶ ὀδυνηραί, οὗτοι ἀπεδείχθησαν πιστοὶ καὶ συνεπεῖς εἰς τὴν «κλῆσιν εἰς ἣν ἐκλήθησαν». 

Ὁ Διδάσκαλος τοὺς προειδοποιεῖ καὶ τοὺς προετοιμάζει διὰ τοὺς κινδύνους καὶ τὰς σωματικὰς ταλαιπωρίας αἵτινες τοὺς ἀναμένουσι … «Ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω ὑμᾶς ὡς πρόβατα ἐν μέσῳ λύκων· γίνεσθε οὖν φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις καὶ ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί … παραδώσουσι γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια καὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς· καὶ ἐπὶ ἡγεμόνας δὲ καὶ βασιλεῖς ἀχθήσεσθε ἕνεκεν ἐμοῦ εἰς μαρτύριον αὐτοῖς καὶ τοῖς ἔθνεσιν … Παραδώσει δὲ ἀδελφὸς ἀδελφὸν εἰς θάνατον καὶ πατὴρ τέκνον, καὶ ἐπαναστήσονται τέκνα ἐπὶ γονεῖς καὶ θανατώσουσιν αὐτούς· καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου» (Ματθ. Ι΄ 16-22)! Οἱ μαθηταὶ ὅμως, δέχονται τὴν μετὰ τοῦ Κυρίου ἀναστροφήν, καὶ ἐπιλέγουσι τὴν δύσκολον ταύτην ζωήν, ἥτις προμηνύεται εἰς αὐτούς! 

Παρ’ ὅτι, ἡ παρὰ τοῦ Κυρίου πρόσκλησις εἶναι τόσον … «ἐπικίνδυνος», καὶ οἱ προσκαλούμενοι καλοῦνται ἵνα ἀπορρίψωσι καὶ αὐτὴν τὴν ἰδίαν τὴν ζωήν των προκειμένου νὰ ἀνταποκριθῶσιν εἰς τὴν πρόσκλησιν, … οὗτοι μετὰ χαρᾶς ἀκολουθοῦσι τὸν Χριστόν, καὶ ἐπιζητοῦσι τήν, ἕως θανάτου ἀγάπην των πρὸς Αὐτόν! Τοῦτο, ἄλλωστε, δὲν εἶπον εἰς τὸν Κύριον ἐκεῖ εἰς τὸν κῆπον τῆς Γεθσημανῆ, - καὶ ὁ Πέτρος ἀλλὰ καὶ οἱ ἄλλοι μαθηταί, - ὅταν ὁ Διδάσκαλος προέβλεπεν εἰς τούτους τὴν ἄρνησίν των καὶ τὸν φόβον των, κατὰ τὰς δυσκόλους ὥρας τοῦ πάθους Του! «Κύριε, μετὰ σοῦ ἕτοιμός εἰμι καὶ εἰς φυλακὴν καὶ εἰς θάνατον πορεύεσθαι» (Λουκ. ΚΒ΄ 33)! Βεβαίως, ἡ πρόρρησις τοῦ Κυρίου ἐπηληθεύθη! Ὅμως, ὁ λόγος οὗτος τοῦ Πέτρου, ἔγινε πρᾶξις ὅταν ἀπεστάλησαν οἱ Ἀπόστολοι, διὰ νὰ φέρωσι τὸ Εὐαγγέλιον εἰς πάντα τὰ Ἔθνη! 


Ἡ πρόσκλησις ἰσχύει καὶ … δι’ ἡμᾶς! 

Αὐτὴν τὴν ἰδίαν πρόσκλησιν, ὁμοίαν μὲ ἐκείνην ἥντινα ἀπηύθυνεν, ὁ Κύριος, πρὸς τοὺς μαθητάς Του, ἀπηύθυνεν ὁ Ἰησοῦς καὶ πρὸς … πάντας! Εἰς αὐτὴν δὲ τὴν … δευτέραν, γίνεται περισσότερον σαφὴς καὶ διευκρινιστικός! «Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθείτω μοι. Ὅς γὰρ ἂν θέλῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν· ὃς δ᾿ ἂν ἀπολέσῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἕνεκεν ἐμοῦ, εὑρήσει αὐτήν» (Ματθ. ΙΣΤ΄ 24-25)! Μὲ τοὺς λόγους τούτους, ὁ Διδάσκαλος, δὲν καλεῖ ἁπλῶς, ἀλλὰ καὶ ἐπισημαίνει τὰς δυσκολίας καὶ τὴν ἀπομάκρυνσιν κυρίως, ἀπὸ κάθε τι γήϊνον καὶ  φθαρτόν, ἀλλὰ καὶ τὴν ἀφοσίωσιν καὶ πίστιν, τὰ ὁποῖα ὀφείλουσι ἵνα διαθέτωσι πάντες ὅσοι ἤθελον ἀκολουθήσει ὀπίσω Αὐτοῦ! Δὲν προσπαθεῖ νὰ ὡραιοποιήσῃ καὶ «καλωπίσῃ» τὴν ὁδὸν ταύτην τῆς … σωτηρίας, ἀλλά, ἀντιθέτως παρουσιάζῃ ταύτην δύσκολον καὶ σκληράν, ἵνα, ἀφ’ ἑνός, καταλάβωμεν ὅτι ἡ σωτηρία ἡμῶν εἶναι … μίμησις τοῦ πάθους τοῦ Κυρίου, καὶ ἀφ’ ἑτέρου, φαντασθῶμεν - ὅσον εἶναι δυνατὸν εἰς τὴν ἀνθρωπίνην φαντασίαν, - τὰ ἀνέκφραστα ἀγαθὰ τῆς Οὐρανίου Βασιλείας, ἅτινα οἱ «βιασταὶ ἁρπάζουσι»! 

Ἄν, ὡς λέγῃ ὁ Θεῖος Παῦλος, διὰ μικρὰς καὶ ἀσημάντους ἀπολαβάς, καταβάλομεν πολλοὺς κόπους καὶ μόχθους, … διὰ τὰ αἰώνια ἀγαθὰ πόσον περισσότερον πρέπει νὰ κοπιάσωμεν (Α΄ Κορ. Θ΄ 19-27)! Τιμὴ μεγίστη καὶ ἀνέκφραστος, εἶναι ἡ πρόσκλησις τοῦ Κυρίου! Τιμή, τὴν ὁποίαν θὰ ἐννοήσωμεν καὶ θὰ ἐκτιμήσωμεν ἀκόμη καλύτερον ὅταν θὰ ἀναχωρήσωμεν ἐκ τοῦ ματαίου τούτου κόσμου … Τότε, ὅτε ἐκεῖνοι οἵτινες ἀπεδέχθησαν ταύτην καὶ ἐφάνησαν … «ἄξιοι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθησαν», μέλλουσι παρακαθήσει ὡς ἐπίσημοι συνδαιτημόνες εἰς τὸ Οὐράνιον δεῖπνον τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, ἀντιθέτως δε, ἐκεῖνοι ποὺ προσέβαλον καὶ ἠρνήθησαν τὴν Θείαν πρόσκλησιν, θὰ ἐκβληθῶσιν ἔξω τῆς Πνευματικῆς ταύτης εὐωχίας. (Λουκ. ΙΔ΄ 15-24)! 

Εἴθε, ἅπαντες νὰ ἀνταποκριθῶμεν εἰς τὴν εὐγενῆ πρόσκλησιν τοῦ Κυρίου μας, καὶ ἀρνούμενοι πᾶσαν ἁμαρτίαν καὶ ἁπάτην τοῦ κόσμου τούτου, μένομεν εἰς διαρκῆ καὶ ἀδιάρρηκτον σχέσιν μετ’ Αὐτοῦ, ἵνα ἐπιτύχωμεν τῆς Αἰωνίου ζωῆς καὶ μακαριότητος. Ἀμήν. 


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 

      Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν


Ποια σχέση δημιουργείται μεταξύ ανθρώπων και ζώων; Άγρια και ήμερα...


Διηγείται σεβαστός αγιορείτης ιερομόναχος:

Σε μια από τις πρώτες συναντήσεις μας στο κελί του Τιμίου Σταυρού ο γέροντας έλεγε ότι τα άγρια ζώα σέβονται και αναγνωρίζουν τον άνθρωπο που έχει Χάρη Θεού, ενώ τα ήρεμα ζώα παίρνουν τις συνήθειες και τον χαρακτήρα του κυρίου τους.Πλησίαζαν τον γέροντα, όπως διηγείτο ο ίδιος, ότι λαγουδάκια και αγριογούρουνα τον πλησίαζαν και, αφού τα σταύρωνε στο μέτωπο, δεν τα έπιαναν τα βόλια των κυνηγών.

Μια μέρα διηγείται και πάλι ο ίδιος ιερομόναχος τον ακολουθούσα σε ένα μονοπάτι στην Καψάλα κοντά στο κελί του. Βάδιζε σαν κουρασμένος πατώντας μια δεξιά και μια αριστερά στο μονοπάτι."Γέροντα σας πονούν τα πόδια σας; Τον ρώτησα. Δεν βλέπεις ευλογημένε, μου απάντησε τα μυρμήγκια που προχωρούν στη μέση του μονοπατιού;". 

(Περιοδικό: "Φως Εθνών")