Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Αρχιερατικός Εσπερινός και Θεία Λειτουργία - Πανηγύρι Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Παραλίας Πατρών 2020


Για άλλη μια φορά με θρησκευτική λαμπρότητα και απλότητα εορτάστηκε η Γέννηση του αγίου ενδόξου Προφήτου και Βαπτιστού Ιωάννου Προδρόμου στην Παραλία Πατρών. Η προετοιμασία του εορτασμού χαρακτηρίστηκε από την καθημερινή τέλεση της Θείας Λειτουργίας και την δραστηριοποίηση όλων των ενοριτών για την καθαριότητα και την ευπρέπεια του ιερού ναού και όλων των χώρων του.







Έτσι την Τρίτη 23 Ιουνίου το πρωί έγινε η έξοδος της ιεράς εικόνας του Τιμίου Προδρόμου συνοδευόμενη από χαρμόσυνη κωδωνωκρουσία. 









Το απόγευμα τελέστηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας, όπου χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος, ο οποίος κήρυξε το θείο λόγο εξαίροντας τα άγια πρόσωπα της οικογένειας του αγίου Ιωάννου. Στο τέλος της ιερής ακολουθίας προεχείρισε Πρωτοπρεσβύτερο τον Εφημέριο της ενορίας π. Ιωάννη Μιχαλόπουλο τονίζοντας την εξαίρετη διακονία του στην Εκκλησία.  









Το βράδυ της παραμονής τελέστηκε Νυχτερινή Πανηγυρική Θεία Λειτουργία κατά την οποία μίλησε επίκαιρα ο Εφημέριος του ναού πρωτοπρεσβύτερος π. Αντώνιος Ρουμελιώτης επικεντρώνοντας στο κήρυγμα του αγίου Ιωάννου που περικλείεται σε λίγες μόνο λέξεις «Μετανοείτε. Ήγγικε γαρ η Βασιλεία των Ουρανών».









Την κυριώνυμο ημέρα στην Πανηγυρική Θεία Λειτουργία προέστη ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ.κ. Χρύσανθος, ο οποίος μίλησε επίκαιρα για το χαρμόσυνο γεγονός της Γεννήσεως του Τιμίου Προδρόμου.

Το απόγευμα της 24ης Ιουνίου ολοκληρώθηκαν οι εορτασμοί με την τέλεση του Μεθέορτου Εσπερινού και της Παρακλήσεως προς τον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο. Κήρυξε ο πρωτοπ. π. Παναγιώτης Θωμάς. 









Στην θρησκευτική πανήγυρη κατά το διήμερο μετείχε πλήθος κλήρου και πιστών, οι οποίοι όλοι απόλαυσαν την αβραμιαία φιλοξενία της ενορίας του αγίου Ιωάννου. Μεταξύ άλλων παρευρέθηκαν και οι:
-         Παναγιώτης Ζωγράφος, Πρόεδρος Δημοτικής Ενότητας Παραλίας Πατρών
-         Αναστασία Τογιοπούλου, Αντιδήμαρχος Δημοτικών Ενοτήτων Μεσσάτιδας Παραλίας και Βραχνεΐκων

-         Βίβιαν Σαμούρη, Αντιδήμαρχος Υγείας και Πρόνοιας.


















Η "καταξίωσις" του Αξίου - π. Τιμόθεος Παπασταύρου



ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020)

"ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ
ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος" (Ματθ. Ι΄ 38)

Ἄξιος.

Εἶναι γνωστὴ ἡ λέξις, καθὼς καὶ ἡ ἔννοια αὐτῆς. Ὁ καθεὶς ἀντιλαμβάνεται, - ἀκόμη καὶ τὰ μικρὰ παιδιά, - τί σημαίνει "ἄξιος" καὶ ... ἡ τιμὴ ἡ ὁποία ὀφείλεται καὶ πρέπει νὰ προσδίδεται εἰς αὐτόν. Ἐκεῖ, ὅμως, ὅπου διχάζονται αἱ ἀπόψεις καὶ γνῶμαι, εἶναι ... τὰ στοιχεῖα τὰ ὁποῖα καθιστοῦν κάποιον, "ἄξιο", καθὼς καὶ ... ποῖος ἀναδεικνύει τὸν "ἄξιο"! "Ἀξίους", πολλοὺς ἔχει νὰ μᾶς παρουσιάσῃ ἡ κρίσις τοῦ κόσμου! Ἐπειδὴ οὗτοι ὑπῆρξαν, μεγάλοι ἐπιστήμονες καὶ ἐρευνηταί, ἢ ἐπειδὴ διεκρίθησαν εἰς τὴν ἀπόκτησιν γνώσεων καὶ εἶχον σπανίαν εὐφυΐαν, ἢ διότι ἐπεκράτησαν ... οἰκονομικῶς καὶ ἀνεδείχθησαν "μεγιστᾶνες τοῦ πλούτου", ἢ ἀκόμη, ἐπειδὴ διεκρίθησαν ὡς "τεχνῖται" εἰς τὰ διάφορα ἀθλήματα καὶ διεκρίθησαν καὶ ἐπρώτευσαν, εἴτε, ὅμως, ἀκόμη, ἐπεδόθησαν εἰς ἀπάτας καὶ ἄλλας ραδιουργίας καὶ ἡ ἁμαρτωλὸς καὶ διεστραμμένη κοσμικὴ ἐκτίμησις, τοὺς ἀνέδειξεν εἰς περίοπτον θέσιν!
Ὅμως, ἐὰν παρακάμψωμεν δι᾿ ὀλίγον τὰς κοσμικὰς καὶ ἐπιπολαίας ταύτας κρίσεις καὶ γνώμας καὶ ἀναζητήσωμεν τὴν μόνην καὶ ἀληθινὴν Θείαν ἄποψιν καὶ κρίσιν, θὰ ἴδωμεν καὶ θὰ διαπιστώσωμεν ὅτι, "ἄξιος" κατὰ τὴν Θείαν καὶ ἀναμφισβήτητον γνώμην, εἶναι ἐκεῖνος, ὁ "ἐπώνυμος" ἢ "ἀνώνυμος", ὁ ἐγγράμματος καὶ ἐπιστήμων ἢ ὁ ἀγράμματος, ὁ πλούσιος ἢ ὁ πτωχός, ὁ βασιλεὺς ἢ ὁ δοῦλος, οἱ ὁποῖοι ἠκολούθησαν τὸν δρόμον τὸν ὁποῖον ἐχάραξε καὶ μᾶς ὑπέδειξεν ὁ Ἀρχηγὸς τῆς Πίστεώς μας, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός. Αὐτὸς κρίνει καὶ Αὐτὸς ἀναδεικνύει τοὺς "ἀξίους" καὶ τοῦτο θὰ τὸ διαπιστώσωμεν - "ἑκόντες ἄκοντες" - ὅταν θὰ εὑρεθῶμεν ἐνώπιον Αὐτοῦ καὶ κριθῶμεν καὶ ἀποφασίσει Οὗτος τὰ ... καθ’ ἡμᾶς!
Τότε θὰ ἀντιληφθῶμεν, ὅτι αἱ κρίσεις καὶ ἀποφάνσεις τῶν ἀνθρώπων ἦσαν ... ψευδεῖς καὶ ἀπατηλαί, καὶ ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι τὰς ἐνεπιστεύθησαν, ἠστόχησαν καὶ "παρεδρόμησαν" καὶ ἠκολούθησαν δρόμους καὶ πορείας ἀσυμβιβάστους πρὸς τὸ Θεῖον Θέλημα!

Ἡ "καταξίωσις" τοῦ Ἀξίου.

Συνεπῶς, ὁ κάθε ἄνθρωπος, καταξιοῦται καὶ ἀναδεικνύεται, ... ὅταν οὗτος ἀκολουθῇ καὶ προσαρμόζεται εἰς τὴν Θείαν Ἐπιθυμίαν! Τὰ κριτήρια καὶ τὰς ἀπόψεις τοῦ Διδασκάλου, καὶ τὰς γνωρίζομεν, ἀλλὰ καὶ δυνάμεθα νὰ τὰς ἀναζητήσωμεν εἰς τὰς σελίδας τοῦ αἰωνίου Βιβλίου, τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Ἐκεῖ, ἐν πρώτοις, εὑρίσκομεν τοὺς ἀξίους τοῦ Θεοῦ˙ μάλιστα δέ, διαπιστώνομεν ὅτι οὗτοι εὑρίσκονται εἰς τὸ περιθώριον κατὰ τὴν κοσμικὴν κρίσιν. Εἰδικῶς, ἐὰν κοιτάξωμεν, ἐκεῖ εἰς τὴν "ἐπὶ τοῦ ὄρους ὁμιλίαν" (Ματθ. Ε΄ 1 - Ζ΄ 29), θὰ ἀντιληφθῶμεν, ὅτι ἡ κρίσις τοῦ κόσμου καὶ τῶν ἀνθρώπων εἶναι, οὐσιαστικῶς, ἀντίθετοι καὶ ἐνάντιοι εἰς τὰς ἐπιθυμίας καὶ τὰς προθέσεις τοῦ Θεοῦ! Βλέπομεν, ἐπὶ παραδείγματι, ὅτι, "μακάριοι" διὰ τὸν Θεὸν εἶναι, "οἱ πτωχοὶ τῷ πνεύματι, ... οἱ πενθοῦντες, ... οἱ πραεῖς, ... οἱ πεινῶντες καὶ διψῶντες τὴν δικαιοσύνην, ... οἱ ἐλεήμονες, ... οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ... οἱ εἰρηνοποιοί, ... οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης ..." (Ματθ. Ε΄ 3-11). Μακάριοι καὶ εὐλογημένοι, εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι ζοῦν εἰς τὸ ... περιθώριον τοῦ κόσμου, ἀγωνιζόμενοι κατὰ τὰς Θείας ὑποδείξεις καὶ ἐντολάς, καὶ παραμένουσιν ἄγνωστοι καὶ ἀφανεῖς διὰ τοὺς ἀνθρώπους.
Ἔτσι τοὺς θέλει ὁ Κύριος ...! Καὶ αὐτοὶ προσπαθοῦν νὰ ... ἀρέσουν μόνον εἰς Αὐτόν, καὶ ἀδιαφοροῦν διὰ τὴν κρίσιν τῶν ἀνθρώπων καὶ διὰ τὸ ... "τί θὰ ’πεῖ ὁ κόσμος"! Καὶ ὅταν θὰ ἔλθῃ ἡ ὥρα τῆς τελικῆς Κρίσεως τῆς Δευτέρας Παρουσίας τοῦ "Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου", εἶναι βέβαιον ὅτι θὰ ὑπάρξουν μεγάλαι ἐκπλήξεις, ὡς ὁ Ἴδιος μᾶς διεβεβαίωσεν. Τότε θὰ ἴδωμεν ... ἀξίους, κάποιους τοὺς ὁποίους ἐθεωρούσαμεν ... ἁμαρτωλούς, καὶ ἐνομίζαμεν ὅτι ... προηγούμεθα τούτων! Κάποιους, οἱ ὁποῖοι ἔκρυπτον τὸν ἀγῶνα των καὶ τὴν ἀρετήν των καὶ ἡμεῖς ἐκρίνομεν τούτους διὰ ποικίλων ταπεινωτικῶν χαρακτηρισμῶν καὶ ἐρρίπτομεν τούτους εἰς τὰ ... πνευματικὰ ἀπορρίμματα! Κάποιους, "τελώνας καὶ πόρνας" - ὡς εἶπεν ὁ Διδάσκαλος - νὰ εἰσέρχωνται εἰς τὴν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν, καὶ "ὑμᾶς δὲ ἐκβαλλομένους ἔξω, ... Καὶ ἰδοὺ εἰσὶν ἔσχατοι οἳ ἔσονται πρῶτοι, καὶ εἰσὶ πρῶτοι οἳ ἔσονται ἔσχατοι" (Λουκ. ΙΓ΄ 25-30).

Τεραστία ἡ ἀπόστασις.

Κάποιοι, ἴσως, νὰ ἀποροῦν μὲ τὰς τοιαύτας ... προτιμήσεις τοῦ Χριστοῦ μας! Εἶναι, δυστυχῶς, ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι θεωροῦν τὴν κρίσιν των ... αὐθεντικὴν καὶ τολμοῦν, πολλάκις, νὰ ἔρχωνται καὶ εἰς ἀντιπαράθεσιν μὲ τὴν ... Θείαν Κρίσιν! Ὅμως, ἂς μὴν ἀπατῶνται καὶ ἂς μὴν ἀπατώμεθα! Δὲν θὰ κρίνωμεν ἡμεῖς καί, οὔτε κἂν θὰ ζητηθῇ ἡ ... γνώμη μας! Κρίνει ὁ Νομοδότης καὶ Νομοθέτης καὶ - ὡς εἶπεν ὁ Ἴδιος, - "ἡ κρίσις ἡ ἐμὴ δικαία ἐστίν" (Ἰωάν. Ε΄ 30)! Κρίνει Ἐκεῖνος ὅστις δὲν βλέπει εἰς πρόσωπον τὸν ἄνθρωπον, ἀλλὰ ὁ ὀφθαλμὸς Αὐτοῦ εἰσέρχεται εἰς τὰ ἄδυτα τῆς ψυχῆς! Ἐκεῖνος ὅστις ἐδίδαξε, "μὴ κρίνετε κατ' ὄψιν, ἀλλὰ τὴν δικαίαν κρίσιν κρίνατε" (Ἰωάν. Ζ΄ 24). Ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ἀπηγόρευσεν εἰς ἡμᾶς τὴν κρίσιν καὶ κατάκρισιν διὰ ... πρόσωπα, τὰ ὁποῖα ὁπωσδήποτε θὰ κρίνωμεν ἐμπαθῶς καὶ ... ἀδίκως (εἴτε ... ὑπέρ, εἴτε ... κατὰ) καὶ μᾶς ἐβεβαίωσεν ὅτι κατὰ τὴν αὐστηρότητά μας εἰς τὰς κρίσεις μας, θὰ κριθῶμεν ἀντιστοίχως ...! "Μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε· ἐν ᾧ γὰρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, καὶ ἐν ᾧ μέτρῳ μετρεῖτε μετρηθήσεται ὑμῖν" (Ματθ. Ζ΄ 1-2)!
Συνεπῶς, καὶ τὸν "ἄξιο", θὰ τὸν κρίνῃ Ἐκεῖνος! Καὶ Ἄξιος ἐν προκειμένῳ, εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ...  "λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω" Αὐτοῦ! Ἐκεῖνος ὅστις ἐπιθυμεῖ, ὄχι μόνον τὸν ... σταυρὸν (τὴν κακοπάθειαν καὶ τὸν ὀνειδισμὸν καὶ τὴν θλῖψιν τῆς ζωῆς αὐτῆς,) ἀλλὰ καὶ ἀκολουθεῖ τὸν Κύριον μὲ συνέπειαν καὶ ἀκρίβειαν! Ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ... δὲν ἔχει "ἄποψιν" οὔτε "θέλημα", ἀλλά, ἀποψή του καὶ θέλημά του εἶναι ὁ Νόμος καὶ αἱ Ἐντολαὶ τοῦ Διδασκάλου! Τέλος, Ἄξιος, εἶναι Ἐκεῖνος τοῦ ὁποίου, "τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει, ἐξ οὗ καὶ σωτῆρα ἀπεκδεχόμεθα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν" (Φιλιπ. Γ΄ 20).
Αὐτὸς ἂς εἶναι ὁ ἀγῶνας ἡμῶν, φίλοι μου ἀναγνῶσται, νὰ ἀξιωθῶμεν, δηλαδή, νὰ ἀκούσωμεν ἀπὸ τὰ χείλη Ἐκείνου τό, "εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ! ... εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου" (Ματθ. ΚΕ΄ 21). Ἀμήν.

                                                                                    Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

                                                                               Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Κυριακή 14 Ιουνίου 2020 ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


















Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Τα δώρα του Παναγίου Πνεύματος - π. Τιμόθεος Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ  ΤΩΝ  ΑΓΙΩΝ  ΠΑΤΕΡΩΝ (31 Μαΐου 2020)

"ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς" (Ἰωάν. ΙΖ΄ 13)

Τὰ δῶρα τοῦ Παναγίου Πνεύματος.

Ἐὰν ἀνατρέξωμεν, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί μου, ἐκεῖ εἰς τήν, πρὸς Γαλάτας, ἐπιστολὴν τοῦ Θείου Ἀποστόλου Παύλου, θὰ ἴδωμεν, οὗτος νὰ ἀναφέρεται καὶ νὰ ἀπαριθμῇ τὰ χαρίσματα καὶ τὰς δωρεὰς τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Λέγει συγκεκριμμένως, "Ὁ ... καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, πρᾳότης, ἐγκράτεια" (Γαλ. Ε΄ 22-23). Συνήθως, βλέπομε καὶ προσπαθοῦμε νὰ κατανοήσωμε "χονδρικῶς" καὶ πολλάκις συναισθηματικῶς - ἵνα μὴ εἴπω (ὁ Θεὸς φυλάξοι!) καὶ αἰσθησιακῶς, ἐνίοτε - τὰ λόγια τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τοιουτοτρόπως νὰ τὰ παραχαράξωμεν καὶ νὰ δώσωμεν εἰς αὐτά, ἐντελῶς διαφορετικὴν σημασίαν καὶ νόημα ἀπὸ τὸ ... πραγματικό. Ἀκούει ὁ κοσμικὸς ἄνθρωπος "χαρὰν" καὶ ὁ νοῦς καὶ ἡ φαντασία του τρέχει εἰς κοσμικὰς ἐκδηλώσεις εἰς τὰς ὁποίας ἀκούονται "ἀστεῖα" καὶ περιπαιγμοὶ τὰ ὁποῖα καὶ οἱ ὁποῖοι κάμνουν αὐτὸν νὰ γελᾷ καὶ νὰ χαίρεται ... ἴσως ὅμως καὶ ἁμαρτάνων! Ἀκούει, ἐπίσης "ἀγάπην" καὶ ἔχει τὴν αἴσθησιν ὅτι ... προσυπογράφει ἡ Θεία Γραφή, κάθε ἁμαρτωλὸν σαρκικὴν σχέσιν, τὴν ὁποίαν οὗτος υἱοθέτησεν ὡς ... "ἀγάπην"! Τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ μὲ τὰ λοιπὰ δωρήματα τοῦ Παναγίου Πνεύματος, τὰ ὁποῖα κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον, τὰ "κυλίομεν" εἰς τὸν βοῦρκον τῶν ἀνόμων ἐπιθυμιῶν μας!

Ὅμως, ὡς θὰ ἴδωμεν εἰς τὴν συνέχειαν, ὁ Διδάσκαλος καὶ Κύριός μας, μᾶς δίδει τὸ πραγματικὸν νόημα τῶν ἀνωτέρω δωρημάτων τοῦ Παναγίου Πνεύματος, καὶ τοιουτοτρόπως ἀποστασιοποιεῖται, ἀπὸ τὰς ἀνθρωπίνας καὶ κοσμικὰς καὶ ἁμαρτωλὰς διαθέσεις καὶ ἐπιθυμίας τοῦ σαρκικοῦ ἀνθρώπου.


"... τὴν ἐμὴν ..."


Ἐν προκειμένῳ, ἀναφερόμενος ὁ Κύριος εἰς τὴν χαράν, τὴν ὁποίαν εὔχεται διὰ τοὺς μαθητάς Του, χρησιμοποιεῖ τὸν ἀνωτέρω προσδιορισμόν. Οὐχὶ τὴν χαρὰν τοῦ κόσμου, οὔτε τὴν χαρὰν τὴν οἰκογενειακήν, οὔτε ἀκόμη τὴν χαρὰν ἐκ τῶν ποικίλων κοσμικῶν ἐπιτυχιῶν, ... ἀλλὰ τὴν "χαρὰν τὴν ἐμήν"! Τὸν ἴδιον, ἐπίσης, διευκρινιστικὸν προσδιορισμὸν συναντῶμεν καὶ δι’ ἕν ἀκόμη δώρημα τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ... τὴν εἰρήνην! Ἀντιδιαστέλλων τὴν εἰρήνην τοῦ κόσμου ἐκ τῆς ... "ἄνωθεν εἰρήνης", λέγει, "Εἰρήνην ἀφίημι ὑμῖν, εἰρήνην τὴν ἐμὴν δίδωμι ὑμῖν· οὐ καθὼς ὁ κόσμος δίδωσιν, ἐγὼ δίδωμι ὑμῖν" (Ἰωάν. ΙΔ΄ 27). Ἄλλη ἡ εἰρήνη τοῦ κόσμου καὶ ἄλλη ἡ εἰρήνη τοῦ Χριστοῦ ἡ, κατὰ τὸν Θεῖον Παῦλον, "ὑπερέχουσα πάντα νοῦν" (Φιλιπ. Δ΄ 7). Ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν τόσον διαστρεβλωμένην ἀρετὴν τῆς ἀγάπης ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων, ἐτόνισεν ὀλίγον πρὸ τοῦ πάθους Του˙ "Καθὼς ἠγάπησέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ ἠγάπησα ὑμᾶς· μείνατε ἐν τῇ ἀγάπῃ τῇ ἐμῇ. Ἐὰν τὰς ἐντολάς μου τηρήσητε, μενεῖτε ἐν τῇ ἀγάπῃ μου, καθὼς ἐγὼ τὰς ἐντολὰς τοῦ πατρός μου τετήρηκα καὶ μένω αὐτοῦ ἐν τῇ ἀγάπῃ" (Ἰωάν. ΙΕ΄ 9-10).

Συνεπῶς, ἡ χαρὰ τὴν ὁποίαν ἀναφέρει εἰς τὸ σημερινὸν Εὐαγγελικὸν ἀνάγνωσμα ὁ Διδάσκαλος, δὲν εἶναι ἡ κοσμικὴ τοιαύτη, οὔτε καὶ ἐκείνη ἡ ὁποία, καθ’ οἷονδήποτε τρόπον μᾶς ὁδηγεῖ εἰς γέλωτας καὶ φωνασκίας καὶ ἄλλας παρομοίας ἐκδηλώσεις, τὴν ὁποίαν μάλιστα, εἰς ἄλλο σημεῖον τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὁ Ἴδιος ὁ Ραββὶ καταδικάζει - "Οὐαὶ ὑμῖν οἱ γελῶντες νῦν, ὅτι πενθήσετε καὶ κλαύσετε" (Λουκ. ΣΤ΄ 25).

Εἶναι ἡ χαρὰ ἡ "δική" Του! Εἶναι ἡ χαρὰ ἐκείνη τὴν ὁποίαν ἔνιωθαν καὶ νιώθουν οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, μετὰ τὴν κάθαρσίν των ἐκ τῶν ἁμαρτημάτων των διὰ τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου τῆς Μετανοίας καὶ Ἐξομολογήσεως. Εἶναι ἡ χαρὰ ἐκείνη ἡ ἀνεκλάλητος τὴν ὁποίαν ζεῖ καὶ βιώνει ὁ μετέχων τοῦ Πανακηράτου Σώματος καὶ Θείου Αἵματος τοῦ Δεσπότου. Εἶναι ἀκόμη, ἐκείνη ἡ χαρά, ἡ παράξενη καὶ περίεργη διὰ τὸν κόσμον, διὰ τῆς ὁποίας ἐκινοῦντο πρὸς τὴν ὀδύνην τοῦ μαρτυρίου καὶ τοῦ θανάτου, οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες οἱ ὁποῖοι προσέβλεπον εἰς τήν, μετὰ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, αἰωνίαν ζωὴν καὶ μακαριότητα. Τέλός δε, εἶναι ἡ ἀνέκφραστος ἐκείνη χαρὰ τὴν ὁποίαν ἐβίωνον οἱ Ἀσκηταὶ καὶ πατέρες τῶν ἐρήμων καὶ οἱ μοναχοί, οἱ ... "μόνοι, μόνῳ τῷ Θεῷ διαλεγόμενοι"!


"Χαίρετε!"

Οὗτος ἦτο ὁ πρῶτος χαιρετισμὸς τοῦ Κυρίου, εὐθὺς μετὰ τὴν ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασιν Αὐτοῦ, ὅταν συνήντησεν τὰς εὐλαβεῖς Μυροφόρους γυναίκας ἐκεῖ πλησίον τοῦ Παναγίου καὶ Ζωοδόχου τάφου. Καί "χαίρετε", σημαίνει, νὰ "ἔχετε χαράν"! Εἰς τὸ σημεῖον τοῦτο, εὐκόλως διακρίνει κάποιος, τὴν ποιότητα τῆς χαρᾶς τὴν ὁποίαν συνιστᾷ ὁ Χριστός. Ὄχι χαρὰν διὰ εὐτελῆ καὶ κοσμικὰ καὶ ἁμαρτωλὰ πράγματα! Ὄχι χαρὰν διότι συνέβη εἰς τὴν ζωήν μας κάτι τὸ "μεγάλο" καὶ "εὐχάριστο" καὶ "σημαντικόν", κατὰ τὴν νοοτροπίαν τὴν κοσμικήν. "Χαίρετε" διότι ὁ Χριστὸς ἀνέστη! "Παύσασθε τῶν δακρύων καὶ ἀντὶ λύπης, χαρὰν κομίσασθε" (Ἀναστάσιμος ὕμνος). "Χαίρετε", διότι δὲν ὑπάρχει ... θάνατος! "Ποῦ σου θάνατε τὸ κέντρον; Ποῦ σου Ἅδη τὸ νῖκος; Ἀνέστη Χριστὸς καὶ σὺ καταβέβλησαι!" (Κατηχικὸς Λόγος ἱεροῦ Χρυσοστόμου)! "Χαίρετε", διότι ὁ Κύριος διὰ τῆς Ἀναστάσεώς Του, "ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωὴν τὴν αἰώνιον" καὶ "τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος"!

Αὐτὴ εἶναι ἡ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ! Ὡς ὁ Ἴδιος μᾶς εἶπεν καὶ ἠκούσαμεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελικοῦ Ἀναγνώσματος, "ἡ χαρὰ ἡ ἐμή"!


Διατί χαίρεις, ἄνθρωπε;

Ἐὰν ἠδυνάμεθα, ἀγαπητοί μου ἀναγνῶσται, νὰ πλησιάσωμεν καὶ νὰ ἐρωτήσωμεν ἅπαντας τοὺς ἀνθρώπους, τὸ ὡς ἄνω ἐρώτημα, ἅπαντες ... ἢ μᾶλλον, ... πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, θὰ κατέθετον λόγους καὶ ἀπαντήσεις, σχετιζομένας μὲ τὴν παροῦσαν ζωὴν καὶ τὰς ἐκδηλώσεις ἐκείνας αἱ ὁποῖαι μᾶς ἐνθουσιάζουν καὶ μᾶς χαροποιοῦν προσωρινῶς καὶ δι’ ἐλάχιστον χρονικὸν διάστημα! Αἱ χαραί μας εἶναι ὀλίγαι καὶ μικρᾶς διαρκείας καὶ συγκρινόμεναι μὲ τὰς λύπας ἐκ τοῦ κόσμου τούτου, εἶναι ἐλάχιστοι καὶ ἀσήμαντοι ...! Πόσον νὰ χαίρῃ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὴν χαρὰν τῆς οἵασδήποτε ἐπιτυχίας, ὅταν μετ’ ὀλίγον ... μία ἀσθένεια ἢ ἕνας θάνατος ἀμαυρώνει ἕν τεράστιον τμῆμα τῆς περαιτέρω βιολογικῆς ζωῆς του; Ποίαν "χαρὰν" νὰ αἰσθανθῇ ὅταν ἡ ... "χαρὰ" δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο, παρὰ μία ... σαρκικὴ ἡδονή;

Ἡ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ εἶναι ... "πεπληρωμένη", ὡς ἠκούσαμεν! Εἶναι, δηλαδή, ... "γεμάτη"! Δὲν ἀφήνει κανένα ... κενό! Δὲν τελειώνει ποτέ! Δὲν χρειάζεται συμπλήρωμα! Εἶναι χαρά, καὶ εἰς τὸν πόνον τοῦ σώματος καὶ εἰς τὴν ἀσθένειαν, καὶ εἰς τὸν θάνατον, καὶ εἰς τὸ μαρτύριον, καὶ ... δὲν ὑπάρχει ... ὀδύνη, λύπη, ἢ στεναγμός! "Χαίρετε", λοιπόν, "ἐν Κυρίῳ πάντοτε, πάλιν ἐρῶ, χαίρετε" (Φιλιπ. Δ΄ 4)!


        Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου


              Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Κυριακή 7 Ιουνίου 2020 ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


















Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Μόρφου Νεόφυτος σε μία εξαιρετική συνέντευξη εφ' όλης της ύλης


Ὁ Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος συνομιλεῖ  ἐφ' ὅλης τῆς ὕλης με τον  δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Κωνσταντίνου στην πολύ ἐπιτυχημένη ἐκπομπή 24  Ὧρες,  που μεταδόθηκε ἀπό τον τηλεοπτικό Σταθμό ΑΛΦΑ Κύπρου στίς 6  Ἰουνίου 2020.
Το ιδιαίτερο σε αυτή την συνέντευξη είναι ότι ο ιεράρχης απαντά στις ερωτήσεις που είχε σκοπό να του κάνει ο δημοσιογράφος πριν τις διατυπώσει. 
Καταπληκτική συνέντευξη.
 Πολλά μπράβο και στο δημοσιογράφο που αφήνει ελεύθερα να εκφραστεί ο Μητροπολίτης Μόρφου χωρίς ανούσιες διακοπές εντυπωσιασμού.