Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Κυριακή 14 Ιουνίου 2020 ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


















Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Τα δώρα του Παναγίου Πνεύματος - π. Τιμόθεος Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ  ΤΩΝ  ΑΓΙΩΝ  ΠΑΤΕΡΩΝ (31 Μαΐου 2020)

"ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς" (Ἰωάν. ΙΖ΄ 13)

Τὰ δῶρα τοῦ Παναγίου Πνεύματος.

Ἐὰν ἀνατρέξωμεν, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί μου, ἐκεῖ εἰς τήν, πρὸς Γαλάτας, ἐπιστολὴν τοῦ Θείου Ἀποστόλου Παύλου, θὰ ἴδωμεν, οὗτος νὰ ἀναφέρεται καὶ νὰ ἀπαριθμῇ τὰ χαρίσματα καὶ τὰς δωρεὰς τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Λέγει συγκεκριμμένως, "Ὁ ... καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, πρᾳότης, ἐγκράτεια" (Γαλ. Ε΄ 22-23). Συνήθως, βλέπομε καὶ προσπαθοῦμε νὰ κατανοήσωμε "χονδρικῶς" καὶ πολλάκις συναισθηματικῶς - ἵνα μὴ εἴπω (ὁ Θεὸς φυλάξοι!) καὶ αἰσθησιακῶς, ἐνίοτε - τὰ λόγια τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τοιουτοτρόπως νὰ τὰ παραχαράξωμεν καὶ νὰ δώσωμεν εἰς αὐτά, ἐντελῶς διαφορετικὴν σημασίαν καὶ νόημα ἀπὸ τὸ ... πραγματικό. Ἀκούει ὁ κοσμικὸς ἄνθρωπος "χαρὰν" καὶ ὁ νοῦς καὶ ἡ φαντασία του τρέχει εἰς κοσμικὰς ἐκδηλώσεις εἰς τὰς ὁποίας ἀκούονται "ἀστεῖα" καὶ περιπαιγμοὶ τὰ ὁποῖα καὶ οἱ ὁποῖοι κάμνουν αὐτὸν νὰ γελᾷ καὶ νὰ χαίρεται ... ἴσως ὅμως καὶ ἁμαρτάνων! Ἀκούει, ἐπίσης "ἀγάπην" καὶ ἔχει τὴν αἴσθησιν ὅτι ... προσυπογράφει ἡ Θεία Γραφή, κάθε ἁμαρτωλὸν σαρκικὴν σχέσιν, τὴν ὁποίαν οὗτος υἱοθέτησεν ὡς ... "ἀγάπην"! Τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ μὲ τὰ λοιπὰ δωρήματα τοῦ Παναγίου Πνεύματος, τὰ ὁποῖα κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπον, τὰ "κυλίομεν" εἰς τὸν βοῦρκον τῶν ἀνόμων ἐπιθυμιῶν μας!

Ὅμως, ὡς θὰ ἴδωμεν εἰς τὴν συνέχειαν, ὁ Διδάσκαλος καὶ Κύριός μας, μᾶς δίδει τὸ πραγματικὸν νόημα τῶν ἀνωτέρω δωρημάτων τοῦ Παναγίου Πνεύματος, καὶ τοιουτοτρόπως ἀποστασιοποιεῖται, ἀπὸ τὰς ἀνθρωπίνας καὶ κοσμικὰς καὶ ἁμαρτωλὰς διαθέσεις καὶ ἐπιθυμίας τοῦ σαρκικοῦ ἀνθρώπου.


"... τὴν ἐμὴν ..."


Ἐν προκειμένῳ, ἀναφερόμενος ὁ Κύριος εἰς τὴν χαράν, τὴν ὁποίαν εὔχεται διὰ τοὺς μαθητάς Του, χρησιμοποιεῖ τὸν ἀνωτέρω προσδιορισμόν. Οὐχὶ τὴν χαρὰν τοῦ κόσμου, οὔτε τὴν χαρὰν τὴν οἰκογενειακήν, οὔτε ἀκόμη τὴν χαρὰν ἐκ τῶν ποικίλων κοσμικῶν ἐπιτυχιῶν, ... ἀλλὰ τὴν "χαρὰν τὴν ἐμήν"! Τὸν ἴδιον, ἐπίσης, διευκρινιστικὸν προσδιορισμὸν συναντῶμεν καὶ δι’ ἕν ἀκόμη δώρημα τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ... τὴν εἰρήνην! Ἀντιδιαστέλλων τὴν εἰρήνην τοῦ κόσμου ἐκ τῆς ... "ἄνωθεν εἰρήνης", λέγει, "Εἰρήνην ἀφίημι ὑμῖν, εἰρήνην τὴν ἐμὴν δίδωμι ὑμῖν· οὐ καθὼς ὁ κόσμος δίδωσιν, ἐγὼ δίδωμι ὑμῖν" (Ἰωάν. ΙΔ΄ 27). Ἄλλη ἡ εἰρήνη τοῦ κόσμου καὶ ἄλλη ἡ εἰρήνη τοῦ Χριστοῦ ἡ, κατὰ τὸν Θεῖον Παῦλον, "ὑπερέχουσα πάντα νοῦν" (Φιλιπ. Δ΄ 7). Ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν τόσον διαστρεβλωμένην ἀρετὴν τῆς ἀγάπης ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων, ἐτόνισεν ὀλίγον πρὸ τοῦ πάθους Του˙ "Καθὼς ἠγάπησέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ ἠγάπησα ὑμᾶς· μείνατε ἐν τῇ ἀγάπῃ τῇ ἐμῇ. Ἐὰν τὰς ἐντολάς μου τηρήσητε, μενεῖτε ἐν τῇ ἀγάπῃ μου, καθὼς ἐγὼ τὰς ἐντολὰς τοῦ πατρός μου τετήρηκα καὶ μένω αὐτοῦ ἐν τῇ ἀγάπῃ" (Ἰωάν. ΙΕ΄ 9-10).

Συνεπῶς, ἡ χαρὰ τὴν ὁποίαν ἀναφέρει εἰς τὸ σημερινὸν Εὐαγγελικὸν ἀνάγνωσμα ὁ Διδάσκαλος, δὲν εἶναι ἡ κοσμικὴ τοιαύτη, οὔτε καὶ ἐκείνη ἡ ὁποία, καθ’ οἷονδήποτε τρόπον μᾶς ὁδηγεῖ εἰς γέλωτας καὶ φωνασκίας καὶ ἄλλας παρομοίας ἐκδηλώσεις, τὴν ὁποίαν μάλιστα, εἰς ἄλλο σημεῖον τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὁ Ἴδιος ὁ Ραββὶ καταδικάζει - "Οὐαὶ ὑμῖν οἱ γελῶντες νῦν, ὅτι πενθήσετε καὶ κλαύσετε" (Λουκ. ΣΤ΄ 25).

Εἶναι ἡ χαρὰ ἡ "δική" Του! Εἶναι ἡ χαρὰ ἐκείνη τὴν ὁποίαν ἔνιωθαν καὶ νιώθουν οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, μετὰ τὴν κάθαρσίν των ἐκ τῶν ἁμαρτημάτων των διὰ τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου τῆς Μετανοίας καὶ Ἐξομολογήσεως. Εἶναι ἡ χαρὰ ἐκείνη ἡ ἀνεκλάλητος τὴν ὁποίαν ζεῖ καὶ βιώνει ὁ μετέχων τοῦ Πανακηράτου Σώματος καὶ Θείου Αἵματος τοῦ Δεσπότου. Εἶναι ἀκόμη, ἐκείνη ἡ χαρά, ἡ παράξενη καὶ περίεργη διὰ τὸν κόσμον, διὰ τῆς ὁποίας ἐκινοῦντο πρὸς τὴν ὀδύνην τοῦ μαρτυρίου καὶ τοῦ θανάτου, οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες οἱ ὁποῖοι προσέβλεπον εἰς τήν, μετὰ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, αἰωνίαν ζωὴν καὶ μακαριότητα. Τέλός δε, εἶναι ἡ ἀνέκφραστος ἐκείνη χαρὰ τὴν ὁποίαν ἐβίωνον οἱ Ἀσκηταὶ καὶ πατέρες τῶν ἐρήμων καὶ οἱ μοναχοί, οἱ ... "μόνοι, μόνῳ τῷ Θεῷ διαλεγόμενοι"!


"Χαίρετε!"

Οὗτος ἦτο ὁ πρῶτος χαιρετισμὸς τοῦ Κυρίου, εὐθὺς μετὰ τὴν ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασιν Αὐτοῦ, ὅταν συνήντησεν τὰς εὐλαβεῖς Μυροφόρους γυναίκας ἐκεῖ πλησίον τοῦ Παναγίου καὶ Ζωοδόχου τάφου. Καί "χαίρετε", σημαίνει, νὰ "ἔχετε χαράν"! Εἰς τὸ σημεῖον τοῦτο, εὐκόλως διακρίνει κάποιος, τὴν ποιότητα τῆς χαρᾶς τὴν ὁποίαν συνιστᾷ ὁ Χριστός. Ὄχι χαρὰν διὰ εὐτελῆ καὶ κοσμικὰ καὶ ἁμαρτωλὰ πράγματα! Ὄχι χαρὰν διότι συνέβη εἰς τὴν ζωήν μας κάτι τὸ "μεγάλο" καὶ "εὐχάριστο" καὶ "σημαντικόν", κατὰ τὴν νοοτροπίαν τὴν κοσμικήν. "Χαίρετε" διότι ὁ Χριστὸς ἀνέστη! "Παύσασθε τῶν δακρύων καὶ ἀντὶ λύπης, χαρὰν κομίσασθε" (Ἀναστάσιμος ὕμνος). "Χαίρετε", διότι δὲν ὑπάρχει ... θάνατος! "Ποῦ σου θάνατε τὸ κέντρον; Ποῦ σου Ἅδη τὸ νῖκος; Ἀνέστη Χριστὸς καὶ σὺ καταβέβλησαι!" (Κατηχικὸς Λόγος ἱεροῦ Χρυσοστόμου)! "Χαίρετε", διότι ὁ Κύριος διὰ τῆς Ἀναστάσεώς Του, "ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωὴν τὴν αἰώνιον" καὶ "τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος"!

Αὐτὴ εἶναι ἡ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ! Ὡς ὁ Ἴδιος μᾶς εἶπεν καὶ ἠκούσαμεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελικοῦ Ἀναγνώσματος, "ἡ χαρὰ ἡ ἐμή"!


Διατί χαίρεις, ἄνθρωπε;

Ἐὰν ἠδυνάμεθα, ἀγαπητοί μου ἀναγνῶσται, νὰ πλησιάσωμεν καὶ νὰ ἐρωτήσωμεν ἅπαντας τοὺς ἀνθρώπους, τὸ ὡς ἄνω ἐρώτημα, ἅπαντες ... ἢ μᾶλλον, ... πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, θὰ κατέθετον λόγους καὶ ἀπαντήσεις, σχετιζομένας μὲ τὴν παροῦσαν ζωὴν καὶ τὰς ἐκδηλώσεις ἐκείνας αἱ ὁποῖαι μᾶς ἐνθουσιάζουν καὶ μᾶς χαροποιοῦν προσωρινῶς καὶ δι’ ἐλάχιστον χρονικὸν διάστημα! Αἱ χαραί μας εἶναι ὀλίγαι καὶ μικρᾶς διαρκείας καὶ συγκρινόμεναι μὲ τὰς λύπας ἐκ τοῦ κόσμου τούτου, εἶναι ἐλάχιστοι καὶ ἀσήμαντοι ...! Πόσον νὰ χαίρῃ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὴν χαρὰν τῆς οἵασδήποτε ἐπιτυχίας, ὅταν μετ’ ὀλίγον ... μία ἀσθένεια ἢ ἕνας θάνατος ἀμαυρώνει ἕν τεράστιον τμῆμα τῆς περαιτέρω βιολογικῆς ζωῆς του; Ποίαν "χαρὰν" νὰ αἰσθανθῇ ὅταν ἡ ... "χαρὰ" δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο, παρὰ μία ... σαρκικὴ ἡδονή;

Ἡ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ εἶναι ... "πεπληρωμένη", ὡς ἠκούσαμεν! Εἶναι, δηλαδή, ... "γεμάτη"! Δὲν ἀφήνει κανένα ... κενό! Δὲν τελειώνει ποτέ! Δὲν χρειάζεται συμπλήρωμα! Εἶναι χαρά, καὶ εἰς τὸν πόνον τοῦ σώματος καὶ εἰς τὴν ἀσθένειαν, καὶ εἰς τὸν θάνατον, καὶ εἰς τὸ μαρτύριον, καὶ ... δὲν ὑπάρχει ... ὀδύνη, λύπη, ἢ στεναγμός! "Χαίρετε", λοιπόν, "ἐν Κυρίῳ πάντοτε, πάλιν ἐρῶ, χαίρετε" (Φιλιπ. Δ΄ 4)!


        Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου


              Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Κυριακή 7 Ιουνίου 2020 ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


















Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Μόρφου Νεόφυτος σε μία εξαιρετική συνέντευξη εφ' όλης της ύλης


Ὁ Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος συνομιλεῖ  ἐφ' ὅλης τῆς ὕλης με τον  δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Κωνσταντίνου στην πολύ ἐπιτυχημένη ἐκπομπή 24  Ὧρες,  που μεταδόθηκε ἀπό τον τηλεοπτικό Σταθμό ΑΛΦΑ Κύπρου στίς 6  Ἰουνίου 2020.
Το ιδιαίτερο σε αυτή την συνέντευξη είναι ότι ο ιεράρχης απαντά στις ερωτήσεις που είχε σκοπό να του κάνει ο δημοσιογράφος πριν τις διατυπώσει. 
Καταπληκτική συνέντευξη.
 Πολλά μπράβο και στο δημοσιογράφο που αφήνει ελεύθερα να εκφραστεί ο Μητροπολίτης Μόρφου χωρίς ανούσιες διακοπές εντυπωσιασμού.



"Πώς προσεγγίζουμε το μυστήριο του θανάτου" Ακούστε συγκλονιστικές μαρτυρίες από την κ. Αθηνά Σιδέρη


Η πολυαγαπημένη Αθηνά Σιδέρη, εκλεκτό πνευματικό τέκνο του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου και ιδιαιτέρως γνωστή για τις πνευματικές ομιλίες της επί πάρα πολλά έτη, στις 5 Ιουνίου 2020, ΕΦΥΓΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ.
Παρακαλουθήστε το παρακάτω βίντεο με τίτλο "Πώς προσεγγίζουμε το μυστήριο του θανάτου;" και ακούστε συγκλονιστικές μαρτυρίες για ανθρώπους που έφυγαν από την ζωή.

Είναι συγκλονιστική η στιγμή στο 4:04 λεπτό που αναφέρει ότι "Εδώ μέσα είναι ο γέροντας". Και εννοεί τον άγιο Πορφύριο!
Ακούστε την!

Την απείλησαν για αυτό το βίντεο. Γιατί;


Για το παρακάτω βίντεο δέχτηκε μέχρι και απειλές για την ζωή της!!!
Τι συμβαίνει τελικά;
Έχουμε δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης ή όχι;
Πόσο πλύση εγκεφάλου έχει υποστεί η νέα γενιά που δεν αντιλαμβάνεται ούτε την δυνατότητα να διαλέγεται;
Ποιες αξίες ηθικές, κοινωνικές δομούν αυτή την εποχή τον κόσμο;
Δείτε αυτή την χαριτωμένη νέα κοπέλα που δίνει ελπίδα με την παρουσία της στο Youtube/
Παρακολουθείστε την!!!
Αγαθή Χριστιάνα Σαλβάνου



Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

Το θείο σχέδιο - Η λανθασμένη εκτίμηση - Το έργο του Θεού - π. Τιμόθεος Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ (24 ΜΑΪΟΥ 2020)

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

"ἀλλ’ ἵνα φανερωθῇ τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ ἐν αὐτῷ" (Ἰωάν. Θ΄ 3)

Τὸ Θεῖον σχέδιον.

Πολλὲς φορές, φίλοι μου ἀναγνῶσται, συμβαίνει, ὁ ἄνθρωπος καὶ δὴ ὁ Χριστιανός, νὰ προσπαθῇ νὰ ἑρμηνεύῃ τὰ διάφορα ... συμβαίνοντα, σύμφωνα μὲ τὶς δικές του ἐκτιμήσεις καὶ τὰ δικά του σχέδια! Πολλάκις, μελετῶντες τὴν ἱστορία, βλέπουμε τὸν ἄνθρωπο νὰ τρέχῃ νὰ προλάβῃ κάποια "γεγονότα" τὰ ὁποῖα νομίζει ὅτι θὰ συμβοῦν σὲ συγκεκριμμένο χρονικὸ σημεῖο καὶ ... ἀπατᾶται καὶ ... εἴτε πέφτει στὴν ἀπόγνωση καὶ ἀπογοητεύεται, εἴτε θεωρεῖ ὅτι ... κάπου οἱ ... λογαριασμοί του ἔπεσαν ἔξω ...! Τοῦτό δε συμβαίνει, διότι - καὶ τοῦτο ἀποτελεῖ δογματικὴ ἀλήθεια διὰ τὴν Ἐκκλησία μας - τίποτε δὲν συμβαίνει εἰς τὴν ζωήν μας ... τυχαῖα, ἀλλὰ τὰ πάντα κινοῦνται κατὰ τὴν σοφὴν πρόνοιαν τοῦ Δημιουργοῦ! Διὰ τοῦτο, ἀκριβῶς, καὶ ὁ Κύριος, ὅταν οἱ μαθηταί Του τὸν ἠρώτησαν, "διδάσκαλε, πότε οὖν ταῦτα ἔσται, καὶ τί τὸ σημεῖον ὅταν μέλλῃ ταῦτα γίνεσθαι;", τοὺς ἐπέστησε τὴν προσοχὴν καὶ τοὺς συνέστησε, "βλέπετε μὴ πλανηθῆτε· πολλοὶ γὰρ ἐλεύσονται ἐπὶ τῷ ὀνόματί μου λέγοντες ὅτι ἐγώ εἰμι καὶ ὁ καιρὸς ἤγγικε. Μὴ οὖν πορευθῆτε ὀπίσω αὐτῶν. Ὅταν δὲ ἀκούσητε πολέμους καὶ ἀκαταστασίας, μὴ πτοηθῆτε· δεῖ γὰρ ταῦτα γενέσθαι πρῶτον, ἀλλ᾿ οὐκ εὐθέως τὸ τέλος" (Λουκ. ΚΑ΄ 7-9).
Συνεπῶς, μὲ τὰ λόγια αὐτά, ὁ Κύριος, μᾶς ἔδωσε νὰ καταλάβουμε ὅτι εἴμεθα πολὺ ἀδύναμοι καὶ πολὺ "μικροί" διὰ νὰ ἐννοοῦμε καὶ νὰ καταλαβαίνουμε καὶ νὰ ἐξηγοῦμε τὰ λόγια καὶ τὶς Θεῖες ἐνέργειες τοῦ Παντογνώστου Κυρίου μας! Πρὸς τοῦτο δέ, ἔδωκεν εἰς ἡμᾶς τὴν Ἁγίαν Αὐτοῦ Ἐκκλησίαν, διὰ νὰ προηγῇται καὶ ἡμεῖς νὰ ... ἀκολουθοῦμε, καὶ διὰ νὰ λέγῃ καὶ ἡμεῖς νὰ ... πράττωμεν! Ἡ Ἐκκλησία, συνεπῶς, γνωρίζει καὶ μπορεῖ νὰ μᾶς καθοδηγῇ καὶ ὅταν λέγομεν Ἐκκλησία, ἐννοοῦμεν τὴν ἐκπεφρασμένην Ἀλήθειαν διὰ τῶν Ἁγίων καὶ Οἰκουμενικῶν Συνόδων.

Ἡ λανθασμένη ἐκτίμησις.

Εἰς τὸ μέγιστον Θαῦμα τῆς θεραπείας τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ τὸ ὁποῖον ἠκούσαμεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελίου, βλέπομεν μίαν ... λανθασμένην ἐκτίμησιν! Ὅταν ὁ Κύριος μετὰ τῶν μαθητῶν Του συναντοῦν τὸν τυφλό εἰς τὸ κράσπεδον τοῦ δρόμου νὰ ἐπαιτῇ, καὶ ἐστάθησαν διὰ νὰ δώσῃ ὁ Διδάσκαλος τὴν θεραπείαν εἰς αὐτόν, οἱ μαθηταὶ ἐρωτοῦν τὸν Χριστὸν ἀλλὰ καὶ ἐκτιμοῦν ὅτι, διὰ νὰ συμβῇ τοῦτο εἰς ἐκεῖνον τὸ δυστυχῆ, ἢ ὁ ἴδιος ἁμάρτησεν, ἢ οἱ γονεῖς του ...! "ραββί, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ;" (Ἰωάν. Θ΄ 2). Δὲν δύνανται νὰ ἐννοήσουν ὅτι ὄπισθεν τῆς τυφλότητος τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ, ὑπάρχει ἓν Θεῖον σχέδιον τὸ ὁποῖον δὲν δύνανται οἱ ἄνθρωποι νὰ ἀντιληφθοῦν! Ὁ Κύριος, ὅμως, ὁ Ἀληθινὸς Θεὸς ἡμῶν, Αὐτὸς ποὺ ἔχει γνῶσιν τοῦ ... ἰδικοῦ Του σχεδίου, ἀπαντᾷ εἰς τὸ ἐρώτημα τῶν μαθητῶν καὶ τοὺς διευκρινίζει ... τοῦτο ἀκριβῶς! "οὔτε οὗτος ἥμαρτεν οὔτε οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἀλλ' ἵνα φανερωθῇ τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ ἐν αὐτῷ"! Δι’ ἁπλῶν λόγων, ... "οὔτε οὗτος ἥμαρτεν οὔτε οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἀλλ’ ἐγεννήθη οὗτος ἀόμματος, διὰ νὰ φανερωθοῦν ἐπάνω του, οἱ ὑπερφυσικὲς καὶ Θεῖες ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ"!
Δὲν εἴμεθα ποτὲ εἰς θέσιν νὰ ἐξηγοῦμε καὶ νὰ ἐρευνοῦμε τὰς ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ. Καὶ ἂν ὑπῆρξαν ἄνθρωποι - καὶ ἴσως ὑπάρχουν - οἱ ὁποῖοι προέβησαν εἰς τοιαύτας ἑρμηνείας καὶ ἀποκαλύψεις, καὶ ἐὰν αὗται αἱ ἀποκαλύψεις ἐπραγματοποιήθησαν, τοῦτο συνέβη κατὰ παραχώρησιν Θεοῦ καὶ ὄχι κατὰ τὴν ... θέλησιν καὶ ἱκανότητα καὶ δύναμιν τοῦ ἀνθρώπου. Καὶ οἱ προφῆται, ἀλλὰ καὶ οἱ καθ’ ἑκάστην γενεὰν ἐμφανιζόμενοι τοιοῦτοι ... ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, κατὰ τὴν παραχώρησιν Αὐτοῦ - ὡς εἴπωμεν, - ἀλλὰ καὶ διὰ τῆς δυνάμεως Αὐτοῦ, ἀποφθέγγονται τὰς προφητείας καὶ ἑρμηνεύουσι τὰς Θείας ἀποκαλύψεις.

Τὸ ἔργον τοῦ Θεοῦ.

Τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ ... γίνονται καὶ συμβαίνουν ἀνὰ πᾶσαν στιγμήν. Ταῦτα, ὅμως, ὁ ἄνθρωπος ἀδυνατεῖ νὰ τὰ ἴδη καὶ νὰ τὰ ἐννοήσῃ διότι περιορίζεται νὰ ... βλέπῃ μόνον διὰ τῶν αἰσθητῶν ὀφθαλμῶν του! Βεβαίως, καὶ διὰ τούτων τῶν ὀφθαλμῶν, πολλάκις, δύναται νὰ ἴδῃ κάποιες ἐκ τῶν Θείων ἐνεργειῶν ...! Καὶ εἰς ταύτην ὅμως τὴν περίπτωσιν, ἀπαιτεῖται καὶ ἡ πνευματικὴ ... ὅρασις! Ταῦτα τὰ ἔργα, εἶναι ἐκεῖνα τὰ ὁποῖα κατευθύνει ἡ Θεία Χάρις, ὡς ἀκριβῶς τοῦτο συμβαίνει εἰς τὴν σημερινὴν Εὐαγγελικὴν περικοπήν. Τίς θὰ ἠδύνατο νὰ φαντασθῇ ὅτι ὁ τοιοῦτος ... ἐκ γενετῆς τυφλός, ἐγεννήθη εἰς τὴν τοιαύτην σωματικὴν δοκιμασίαν, ἐπειδὴ τὸ Θεῖον σχέδιον ἦτο, "ἵνα φανερωθῇ τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ ἐν αὐτῷ"; Καὶ ὄντως ...! Διὰ τοῦ τοιούτου ὑπερμεγίστου Θαύματος δὲν θαυμάζομεν τόσον τὸ ... θαῦμα, ὅσον, ὅτι ἀποδεικνύεται δι᾿ αὐτοῦ, ἡ Θεότης τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ! Καὶ ὁ τρόπος - "ἔπτυσε χαμαὶ καὶ ἐποίησε πηλὸν ἐκ τοῦ πτύσματος" - ἀλλὰ καὶ ἡ ... κίνησις καὶ χειρονομία τοῦ Ἰησοῦ εἰς τοὺς ... ἀνυπάρκτους ὀφθαλμοὺς τοῦ τυφλοῦ - "καὶ ἐπέχρισε τὸν πηλὸν ἐπὶ τοὺς ὀφθαλμοὺς τοῦ τυφλοῦ" - μᾶς παραπέμπει εἰς τὸν τρόπον τῆς δημιουργίας τοῦ ἀνθρώπου, ὡς περιγράφεται οὗτος εἰς τὸ ἱερὸν Βιβλίον τῆς Γενέσεως - "καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς"!
Εἶπεν ὁ Κύριος, "μακάριοι οἱ ὀφθαλμοὶ οἱ βλέποντες ἃ βλέπετε. Λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι πολλοὶ προφῆται καὶ βασιλεῖς ἠθέλησαν ἰδεῖν ἃ ὑμεῖς βλέπετε, καὶ οὐκ εἶδον, καὶ ἀκοῦσαι ἃ ἀκούετε, καὶ οὐκ ἤκουσαν" (Λουκ. Ι΄ 23-24). Διὰ τούτων τῶν λόγων, ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ἀφ᾿ ἑνὸς μέν, ἐφιστᾷ τὴν προσοχὴν τῶν μαθητῶν Του, διὰ νὰ ἀντιληφθοῦν ... πλησίον Τίνος εὑρίσκονται καὶ μαθητεύουν, ἀλλὰ καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου δίδει εἰς ὅλους ἡμᾶς νὰ ἐννοήσωμεν, τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ τὰ ὁποῖα εἰργάσθη ὁ Μεσσίας, ἐν ὅσω εὑρίσκετο σωματικῶς ἀνὰ μέσον τῶν ἀνθρώπων. Πολλά, ἐκ τούτων, κατενόησαν οἱ "βραδεῖς" μαθηταὶ ὡς καὶ ὁ λαός, πολλὰ ὅμως - καὶ ἴσως τὰ περισσότερα - ἐγνώρισαν ἀργότερον, μετὰ τὴν ἐπέλευσιν τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ὅτε καὶ ἐφωτίσθησαν καὶ ἔλαβον τὸ Βάπτισμά των!
Ἔκτοτε ἠδύναντο νὰ ἐννοοῦν ἀλλὰ καὶ νὰ κατευθύνονται εἰς τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ ἐργάζωνται ταῦτα. Τοῦτο ἀκριβῶς, δίδει ὁ Κύριος νὰ καταλάβωμεν διὰ τοῦ ἀνωτέρω Λόγου Του. Εἴθε, χάριτι τοῦ Παναγίου Πνεύματος, νὰ εἴμεθα πάντοτε εἰς κατάστασιν τοιαύτην ὥστε νὰ διακρίνωμεν ἀλλὰ καὶ νὰ βιώνωμεν τὰ ἔργα τοῦ Παναγάθου Σωτῆρος ἡμῶν.

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν

Κυριακή 31 Μαΐου 2020

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Γιατί ο Μωάμεθ έφτιαξε νόμο για την πολυγαμία;


Γιατί ο  Προφήτης Μωάμεθ, παντρεύτηκε περισσότερες από 15 φορές; Για ποιο λόγο έφτιαξε νόμο για την πολυγαμία; Αληθεύει ότι ο ιδρυτής του μωαμεθανισμού είχε είχε αδυναμία στις χήρες, ενώ η μικρότερη σε ηλικία γυναίκα του ήταν μόλις 9 ετών;

O Προφήτης Μωάμεθ, θεμελιωτής του μωαμεθανισμού και συγγραφέας του Κορανίου, ήταν μία ιστορική προσωπικότητα, πάνω στην οποία έπεσαν πολλές φορές τα φώτα της έρευνας. Όχι μόνο για τη σκέψη και τις πράξεις του, που δημιούργησαν μια μεγάλη θρησκεία, αλλά και για την προσωπική του ζωή, η οποία ήταν  αρκούντως ταραγμένη.

Σύμφωνα με ιστορικούς, ο προφήτης είχε κατά τη διάρκεια της ζωής του από 15 έως 25 γυναίκες. Οι ιστορικοί δεν συμφωνούν στον ακριβή αριθμό, όλοι όμως παραδέχονται ότι ο Μωάμεθ ήταν μάλλον μανιακός γυναικάς. Είχε επίσης ιδιαίτερη αδυναμία στις χήρες, άγνωστο γιατί.

Πρώτη του γυναίκα ήταν η Μαζάρα, δύο φορές χήρα και 15 χρόνια μεγαλύτερή του, κόρη του αφεντικού όπου δούλευε ο Μωάμεθ. Όσο ζούσε η Μαζάρα, ο Μωάμεθ ήταν ήσυχος κι έκανε μαζί της πέντε παιδιά, αλλά, αφότου πέθανε, ο προφήτης απελευθερώθηκε.

Ένα μήνα μετά τον θάνατό της αρραβωνιάστηκε την Αϊσά, κόρη ενός φίλου του, αλλά ο γάμος ορίστηκε να γίνει δύο χρόνια αργότερα. Ο λόγος ήταν απλός. Μπορεί ο Μωάμεθ να ήταν 43 ετών, όμως η Αϊσά ήταν μόλις 7!

Εν αναμονή του σπουδαίου γεγονότος, ο Μωάμεθ παντρεύτηκε τη Σάβντα, που ήταν τροφός μιας από τις κόρες του και χήρα. Στα δύο χρόνια έγινε ο γάμος με την 9χρονη πια Αϊσά. Τις κράτησε και τις δύο, όπως έκανε και με όλες τις επόμενες.

Άλλωστε, ως προφήτης που ήταν, έφτιαξε από την αρχή το νόμο και όρισε ότι ο άνδρας μπορούσε να παντρεύεται ως τέσσερις γυναίκες και να έχει όσες παλλακίδες τραβούσε η όρεξή του. Αν είχε συμπληρώσει τον αριθμό των γάμων και ήθελε να παντρευτεί κι άλλη, μπορούσε να διώξει μία από τις τέσσερις για να αδειάσει η θέση.

Λίγο αργότερα ξαναπαντρεύτηκε με τον ακόλουθο απίστευτο τρόπο: μια από τις κόρες του προφήτη πέθανε κι ο άνδρας της, ο Οσμάν, ήταν απαρηγόρητος. Ένας κοινός φίλος πρόσφερε στον Οσμάν μια κόρη του, την Χαβζά, για παρηγοριά, αλλά αυτός αρνήθηκε. Αυτό αποτελούσε προσβολή, όμως ο προφήτης τακτοποίησε το θέμα. Πήρε αυτός για γυναίκα του τη Χαβζά κι έδωσε στον Οσμάν για σύζυγό του μια από τις αδερφές της πεθαμένης.

Μετά τη μάχη του Οχόντ, όπου ηττήθηκε, ο Μωάμεθ, για να παρηγορηθεί, παντρέυτηκε μια 28χρονη χήρα, τη Χεντ. Για γαμήλια δώρα τής πρόσφερε ένα σακί κριθάρι, ένα μύλο για να το αλέθει, ένα τηγάνι και μια χύτρα γεμάτη λαρδί και βούτυρο.

Οι γάμοι συνεχίζονται με ακόμη πιο παράδοξους τρόπους

Ο προφήτης μπήκε ένα πρωί στο σπίτι του θετού του γιου Ζεΐντ. Η γυναίκα του γιου του, η Ζεϊνάπ, παρουσιάστηκε στον πεθερό της χωρίς πέπλο, μέσα στην οικειότητα της οικογενειακής σχέσης. Ο Μωάμεθ την παρατήρησε και επαίνεσε την ομορφιά της. Όταν επέστρεψε στο σπίτι ο Ζεΐντ, η Ζεϊνάπ του εκμυστηρεύτηκε το κοπλιμάν του πεθερού της. Τότε ο Ζεΐντ πήγε στον θετό πατέρα του και του πρόσφερε ευχαρίστως τη γυναίκα του. Ο προφήτης δέχθηκε την προσφορά, αλλά, για να μην υπάρξει αιμομιξία, ακύρωσε την υιοθεσία του Ζεΐντ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μέχρι που πέθανε ο Μωάμεθ παντρεύτηκε την κόρη ενός πρίγκιπα τον οποίο νίκησε, μια Εβραία που κέρδισε στη μάχη της Κοραΐντα, μια νοσοκόμα του σε κάποια δηλητηρίαση, την κόρη του εχθρού του Αμπού Σοφιάν, μια γριά πόρνη μιας φυλής Βεδουΐνων και πολλές άλλες.

Κάθε φορά που που παντρευόταν έστελνε κάποια προηγούμενη στις παλλακίδες για να μην παραβιάζει τον νόμο του, που επέτρεπε μόνο τέσσερις γάμους. Σε όλες τις εκστρατείες έπαιρνε δύο γυναίκες, που τις έβγαζε με κλήρο, ενώ κάθε βράδυ του το περνούσε με τη σειρά, με κάθε γυναίκα. Εκείνο το βράδυ ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο σε αυτήν που ήταν η σειρά της και όχι σε άλλη.

Ο προφήτης παραβίασε το πρωτόκολλο που ο ίδιος δημιούργησε Ένα βράδυ ήταν με τη Χαφζά, αλλά αυτή έφυγε επειγόντως για τον πατέρα της που αρρώστησε. Δεν ήταν τίποτα το σοβαρό και γύρισε αμέσως, οπότε τσάκωσε τον προφήτη να κάνει έρωτα με μια άλλη, τη Μαρίτζια.

Η παραβίαση αυτού του πρωτοκόλλου θεωρήθηκε τόσο σοβαρή, που η Χαβζά ξεσήκωσε όλο το χαρέμι το οποίο την έπεσε με άγριες διαθέσεις πάνω στον άπιστο σύζυγο. Έγινε τόση φασαρία, που ο προφήτης την κοπάνησε κι έζησε ένα μήνα μόνος του, χωρίς συζύγους και παλλακίδες. Περικυκλωμένος πάντως από τόσες γυναίκες, ο Μωάμεθ θα πρέπει να περνούσε δύσκολες ώρες.

Οι ιστορικοί αναφέρουν οτι ο ταλαίπωρος πέθανε μέσα στην κρεβατομουρμούρα. Ενώ ήταν ετοιμοθάνατος, είχε γύρει στην αγκαλιά της Αϊσά, αλλά αυτή διαμαρτυρόταν ότι πονούσε το κεφάλι της. «Το καλύτερο φάρμακο» της είπε ο Μωάμεθ αγανακτισμένος «θα ήταν να πεθάνεις πριν από εμένα». Κι αυτή απάντησε: «ναι, και αμέσως μετά θα ερχόσουν να εγκατασταθείς μέσα στο σπίτι μου με μια άλλη γυναίκα». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια που άκουσε ο προφήτης πριν κλείσει τα μάτια του.