Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Επειδή το ΨΕΜΑ έχει κοντά ποδάρια! Δείτε παρακάτω!




Εφημερίδα "ΔΙΨΩ" ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2020

Δ Ι Ψ Ω

Από την Ελληνορθόδοξη Κοινωνία Προσώπων «ΔΙΨΩ»

Μάρτιος - Απρίλιος 2020
Για να διαβάσετε ολόκληρη την εφημερίδα "ΔΙΨΩ" του Μαρτίου - Απριλίου πατήστε ΕΔΩ (internet archive) ή ΕΔΩ (scribd)







Σάρωσε τα βραβεία στην Αγγλία το νέο ντοκυματέρ με την ζωή του Αγίου Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή


Τι είπε ο Jonathan Jackson για την συμμετοχή του στο ρόλο του αγίου αυτού γέροντα;


«Είναι απροσδόκητο, αλλά είμαι ευγνώμων, πιο πολύ επειδή ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής γίνεται πιο γνωστός στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο… Πιστεύω ότι η ζωή και η διδασκαλία του είναι πολύ σημαντικά για τον κόσμο αυτή τη στιγμή που όλοι μας αναγκαζόμαστε να ζήσουμε μια πιο μοναχική και απομονωμένη ζωή. Και είναι ενδιαφέρον που η ζωή ενός μεγάλου ασκητή όπως είναι ο Γέροντας Ιωσήφ, ο Ησυχαστής, παρουσιάζεται τώρα στους ανθρώπους… Επειδή πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη ανάπαυση και δύναμη που μπορούμε να πάρουμε από το θάρρος και την επιμονή του», είπε χαρακτηριστικά ο Jonathan Jackson.
Διεθνής αναγνώριση, για το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στην ζωή του Αγιορείτη ασκητή, Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή που αγιοκατατάχθηκε πρόσφατα .
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του φεστιβάλ σήμερα δόθηκαν τέσσερα βραβεία για το ντοκιμαντέρ «Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής»  και ένα βραβείο για το βίντεο που συνοδεύει το τραγούδι, «Μια προσευχή για όλους» με στίχους του ίδιου του Γέροντα  από το βιβλίο «Γέροντας Ιωσήφ – Επιστολές και Ποιήματα.»

Αργά το απόγευμα της Τετάρτης 29 Απριλίου 2020, οι διοργανωτές του 13ου ετήσιου Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λονδίνου (London Greek Film Festival), ανακοίνωσαν τους νικητές των Βραβείων «Odysseus», η τελετή των οποίων θα μεταδοθεί διαδικτυακά στα μέσα Μαΐου, εξαιτίας των κυβερνητικών οδηγιών σχετικά με τον κορωνοϊό, για τα θέατρα και τους κινηματογράφους στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η κριτική επιτροπή απένειμε, μεταξύ άλλων, το Βραβείο του Καλύτερου Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ στην παραγωγή του Ινστιτούτου Άγιος Μάξιμος ο Γραικός, για τον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή, και το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στον Χολυγουντιανό ηθοποιό και τραγουδιστή, Jonathan Jackson για το ρόλο του Αγίου Ιωσήφ στο ντοκιμαντέρ.
Επιπλέον, απονεμήθηκε Βραβείο Ειδικής Μνείας στους μοναχούς της Ιεράς  Μονής Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος, για την επιμέλεια, και τη συμμετοχή τους στο ντοκιμαντέρ, ενώ Τιμητικό Βραβείο δόθηκε στους ίδιους μοναχούς για την πνευματική και κοινωνική τους συμβολή σε όλον τον κόσμο.

Το βίντεο για το τραγούδι «Μια προσευχή για όλους» (Α prayer for all), που βασίζεται σε ένα ποίημα που έγραψε ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής και ερμηνεύει ο Jonathan Jackson πήρε το Βραβείο Καλύτερου Βίντεο Κλιπ!

Συνέντευξη στην Πέπη Οικονομάκη
Κάμερα: Ανδρέας Χαλκιόπουλος
Επιμέλεια βίντεο: Πέπη Οικονομάκη
Μοντάζ: Κώστας Κουράκος – Μαριάνθη Ματζίρη




Κυριακή 26 Απριλίου 2020 ΤΟΥ ΘΩΜΑ

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών




Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Ντροπή! Ακούστε τι είπε ο Πολάκης... και μετά Δείτε θαύμα στην Θεία Κοινωνία


Παρακάτω ακούστε τον κύριο;! Πολάκη. Αυτές είναι οι θέσεις του για το Μέγα Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας.


Παρακολουθείστε θαύμα στην Θεία Κοινωνία με τον Άγιο Άρτο!!!


Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Ανακοίνωση για το άνοιγμα των Εκκλησιών - Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννου Παραλίας πρόγραμμα


2009 - 2020 Τσιόδρας στην ίδια θέση. Τι ακριβώς συμβαίνει;


Πριν από περίπου 11 χρόνια ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας είχε βρεθεί και πάλι στην ίδια θέση, στο υπουργείο Υγείας.
Σήμερα είναι η πανδημία του κορωνοϊού, τότε το 2009 ήταν η γρίπη Η1Ν1 που επέβαλαν στον κρατικό μηχανισμό να τεθεί σε ετοιμότητα. Εκείνη την περίοδο υπουργός Υγείας της χώρας ήταν ο κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος ο οποίος από το Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας ενημέρωνε τους πολίτες για την εξέλιξη της πανδημίας. Όταν ο υπουργός διαπίστωσε την χρησιμότητα του Σωτήρη Τσιόδρα του οποίου οι διαγνώσεις για την γρίπη Η1Ν1 ήταν ανεκτίμητες τον έχρισε αρμόδιο, όπως και σήμερα για την ενημέρωση των δημοσιογράφων, όπως και σήμερα.

Μια φωτογραφία που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο αποδεικνύει του λόγου το αληθές, όταν σε μια από τις ενημερώσεις ο κ. Τσιόδρας κάθεται δίπλα από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο περιμένοντας τον λόγο για να ενημερώσει τους δημοσιογράφους.

Λέγεται ότι κάποια από εκείνες τις ημέρες και ενώ ο καθηγητής λοιμωξιολογίας είχε ξεκινήσει για το σπίτι του από το υπουργείο του τηλεφώνησε ο υπουργός και του ζήτησε να επιστρέψει ώστε να ενημερώσει εκείνος τους δημοσιογράφους. Χωρίς δεύτερη σκέψη και να χάσει λεπτό από το χρόνο ο κ. Τσιόδρας επέστρεψε λαμβάνοντας εκείνη την ημέρα και το βάπτισμα του πυρός ως έκτακτος εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας.

Πανδημία Η1Ν1
Η πανδημία γρίπης του 2009 ήταν μια πανδημία της γρίπης H1N1 (στα πρώτα της στάδια χαρακτηριζόταν απλώς επιδημία) που προκαλείται από τον ιό H1N1 και μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πρόκειται για μια μετάλλαξη της γρίπης με γενετικό υλικό από τέσσερις προϋπάρχουσες μορφές του ιού: δύο από τη γρίπη των χοίρων (ένα από Βόρεια Αμερική και ένα από Ευρασία), ένα από τη γρίπη των πτηνών, και ένα από την ανθρώπινη κοινή γρίπη. Πιστεύεται πως η επιδημία ξεκίνησε το Μάρτιο του 2009.

Στις 29 Απριλίου 2009 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε πως ο ιός και η μέχρι τότε πορεία του κάλυπτε τις προϋποθέσεις για τη Φάση 5στην κλίμακα συναγερμού του Οργανισμού, που σημαίνε ότι ο ιός μεταδίδεται από χώρα σε χώρα. Το επόμενο και ανώτερο επίπεδο συναγερμού ήταν η Φάση 6, που σημαίνει ότι η επιδημία της ασθένειας έχει μεταβληθεί σε πανδημία.

Στις 9 Ιουνίου του 2009, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανέφερε ότι ο κόσμος είναι πολύ πολύ κοντά σε μια πανδημία του ιού της νέας γρίπης Α (Η1Ν1), αφού ο ιός είχε προσβάλει περισσότερα από 26 χιλιάδες άτομα σε 34 χώρες.

Στις 11 Ιουνίου του 2009, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ανακοίνωσεότι ανεβάζει το επίπεδο συναγερμού στη Φάση 6. Η πανδημία της νέας γρίπης Α (Η1Ν1), είναι η πρώτη μετά από 41 χρόνια.Στις 16 Ιουλίου ο ΠΟΥ ανακοίνωσε ότι σταματά την καταγραφή αριθμού κρουσμάτων ανά χώρα, καθώς η έκταση της πανδημίας είναι τέτοια ώστε η επιβεβαίωσή τους να απασχολεί το σύνολο σχεδόν των ιατρικών εργαστηρίων κάθε χώρας.

Η Ολλανδία ανακοίνωσε στις 28 Δεκεμβρίου 2009 ότι τελείωσε η επιδημία της γρίπης Η1Ν1 στη χώρα αυτή. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, τουλάχιστον 12.220 άνθρωποι στον πλανήτη είχαν πεθάνει από τη νέα γρίπη, από την έναρξη της πανδημίας τον Απρίλιο του 2009 ως το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου.

Ο ίδιος οργανισμός ανακοίνωσε στις 11 Ιουνίου 2010 ότι η πανδημία γρίπης είχε λιγότερα θύματα από την κοινή γρίπη. Ειδικότερα, από την πανδημία του 2009 πέθαναν σε όλο τον κόσμο 18.156 πολίτες, τη στιγμή που οι θάνατοι από την εποχική γρίπη κυμαίνονται από 250.000- 500.000 παγκοσμίως.  Επίσημα η πανδημία έληξε στις 10 Αυγούστου 2010. Μέχρι εκείνη την ημέρα οι θάνατοι υπολογίζονταν γύρω στους 20.000


Η φωτογραφία με τον Αβραμόπουλο και τα εμβόλια του 2009 είναι το λιγότερο πρόβλημα για τον Τσιόδρα

Η είσοδος του Σωτήρη Τσιόδρα στην καθημερινότητά μας, εντυπωσιακή. Το χαμηλών τόνων προφίλ του και η σοβαρότητα του λόγου του, τουλάχιστον στις αρχικές ενημερώσεις, «κέρδισαν» τους Έλληνες πολίτες. Μόνο που το παραμύθι έχει και δράκο.
Από το πρωί κυκλοφορεί μια φωτογραφία του Σωτήρη Τσιόδρα δίπλα στον Δημήτρη Αβραμόπουλο, εν έτει 2009. Μάλιστα ο άνθρωπος που είναι σήμερα ο εκπρόσωπος ήταν και τότε το πρόσωπο κλειδί για τη γρίπη, Η1Ν1.

Τι συνέβη τότε; Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής και το σκάνδαλο που ξέσπασε, η Ελλάδα αγόρασε σχεδόν διπλάσιο αριθμό εμβολίων από τον πληθυσμό της. Να σημειωθεί πως στη φωτογραφία διακρίνεται και ο σημερινός υφυπουργός, Βασίλης Κοντοζαμάνης.

Η συγκεκριμένη αναδρομή και το φωτογραφικό στιγμιότυπο είναι το λιγότερο. Το λιγότερο κακό για τον Σωτήρη Τσιόδρα. Η ίδια η ιατρική κοινότητα που τους ισχυρισμούς του έχει αρχίσει να αμφισβητεί, πολλές φορές ανοικτά, τις προθέσεις του.

Οι συνάδελφοί του, με αναρτήσεις τους και άρθρα τους εκφράζουν διαφορετικούς ισχυρισμούς. Ο ίδιος ο Τσιόδρας αναιρεί τον εαυτό του κάποιες φορές. Πότε για τους Ρομά και τους πρόσφυγες, πότε για τη χρησιμότητα της μάσκας.

Η φωτογραφία, λοιπόν, είναι ένα ζήτημα. Αναμενόμενο όμως. Ένα από τα ελάχιστα αντιπολιτευτικά στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

Η πραγματικότητα όμως, ενδεχομένως, να είναι ακόμα χειρότερη για τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας. Οι αποστάσεις, οι μάσκες και τα όσα δήλωσε κατά καιρούς (για τον καιρό, τη θερμοκρασία, το κατά πόσον εξελίσσεται ο ιός) είναι που θα βρει μπροστά του…

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Την επαναλειτουργία των Εκκλησιών, υπό όρους ζητούν με επιστολή τους προς τον Κύπριο Πρόεδρο Νίκο Αναστασιάδη, 152 γιατροί και νοσηλευτές.


οι 152 γιατροί και νοσηλευτές αναφέρουν:

«Όπως γνωρίζετε και εσείς, ως ορθόδοξος χριστιανός, η Θεία Κοινωνία είναι ο ίδιος ο Χριστός, και η μετάληψή Του από τους ορθοδόξους χριστιανούς, δεν αποτελεί απλά ένα θρησκευτικό εθιμοτυπικό τελετουργικό καθήκον, αλλά τη βάση της πίστεώς τους, καθώς και αναφαίρετο δικαίωμά τους. Παρόλο που είμαστε σίγουροι, ότι και εσείς, ως ορθόδοξος χριστιανός συμμερίζεστε τα δόγματα της Ορθοδοξίας, μεταξύ των οποίων και ότι η Θεία Κοινωνία είναι “εφόδιο ζωής αιωνίου” και ότι από αυτή ή μέσω αυτής δεν είναι δυνατόν να μεταφερθούν ιοί, σας αναφέρουμε ότι και επιστημονικά, δεν υπάρχει στη βιβλιογραφία οποιοδήποτε επιστημονικό άρθρο, μελέτη ή έρευνα που να αποδεικνύει ότι με τη Θεία Κοινωνία μεταδίδονται μικρόβια και ιοί».

Αυτούσια η επιστολή:

Εξοχότατε κ. Πρόεδρε,

Θα θέλαμε εκ προοιμίου, να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας, τόσο προς εσάς προσωπικά, όσο και προς όλο τον κυβερνητικό μηχανισμό, για όλα όσα πράττετε, με σκοπό την προστασία του λαού μας, αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Παρά ταύτα, ως επαγγελματίες υγείας, και έχοντας πλήρη επίγνωση τόσο της σοβαρότητας της κατάστασης όσο και των απαραίτητων μέτρων υγιεινής και προσωπικής προστασίας που πρέπει να λαμβάνονται, επιθυμούμε να εκφράσουμε κάποιες σκέψεις, καθώς και εισηγήσεις στη συνέχεια, αναμένοντας, με κάθε σεβασμό, ότι αφού διαβάσετε όλα όσα θα σας παραθέσουμε, θα προβείτε στις δέουσες ενέργειες. Με κάθε σεβασμό στις αποφάσεις των ειδικών που περιστοιχίζουν την συμβουλευτική σας ομάδα για το μείζων θέμα της πανδημίας, θεωρούμε ότι η επιστημονική μας γνώση και εμπειρογνωμοσύνη σε θέματα υγείας ευρύτερα, μας δίδει το δικαίωμα να τοποθετηθούμε με την μέγιστη σοβαρότητα και ευθύνη επί του θέματος.

Τα παθογόνα μικρόβια, όπως σαφώς και γνωρίζετε, καθώς και οι λοιμώδεις νόσοι διαφόρων μεγεθών και καταστάσεων, υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντοτε στην ανθρωπότητα. Παρόλα αυτά, σε καμία περίπτωση στην μακραίωνη ιστορία των 2000 χρόνων Ορθοδοξίας στην Κύπρο, τέθηκε ποτέ θέμα διακοπής της δυνατότητας προσέλευσης των πιστών στους Ιερούς Ναούς και λήψης, για όσους επιθυμούν, της Θείας Ευχαριστίας.

Αφουγκραζόμενοι την αγωνία, τον πόνο, το φόβο και τη θλίψη, σε μεγάλη μερίδα προσώπων με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή καθημερινά στα πλαίσια παροχής των υπηρεσιών μας, αλλά και άλλων συμπολιτών μας, πραγματικά πιστεύουμε ότι η απαγόρευση προσέλευσης των πολιτών στους Ιερούς Ναούς, στερεί από τους ανθρώπους μια από τις ελάχιστες αν όχι την μοναδική πηγή πνευματικής παρηγοριάς, στοιχείο απόλυτα συνυφασμένο με την πνευματική και ψυχική υγεία του κάθε ενός. Μας φοβίζει δε ιδιαίτερα η επόμενη μέρα, ως προς το τι θα αφήσει πίσω της η πανδημία, στον ψυχοσυναισθηματικό κόσμο των συμπολιτών μας.

Όπως γνωρίζετε και εσείς, ως ορθόδοξος χριστιανός, η Θεία Κοινωνία είναι ο ίδιος ο Χριστός, και η μετάληψή Του από τους ορθοδόξους χριστιανούς, δεν αποτελεί απλά ένα θρησκευτικό εθιμοτυπικό τελετουργικό καθήκον, αλλά τη βάση της πίστεώς τους, καθώς και αναφαίρετο δικαίωμά τους. Παρόλο που είμαστε σίγουροι, ότι και εσείς, ως ορθόδοξος χριστιανός συμμερίζεστε τα δόγματα της Ορθοδοξίας, μεταξύ των οποίων και ότι η Θεία Κοινωνία είναι «εφόδιο ζωής αιωνίου» και ότι από αυτή ή μέσω αυτής δεν είναι δυνατόν να μεταφερθούν ιοί, σας αναφέρουμε ότι και επιστημονικά, δεν υπάρχει στη βιβλιογραφία οποιοδήποτε επιστημονικό άρθρο, μελέτη ή έρευνα που να αποδεικνύει ότι με τη Θεία Κοινωνία μεταδίδονται μικρόβια και ιοί. Το μόνο επιστημονικό δεδομένο που μπορεί να υπάρχει και που η επιστημονική κοινότητα αποδέχεται εκεί που δεν υπάρχει συγκεκριμένη επιστημονική έρευνα, είναι η αναδρομική μελέτη της κλινικής εμπειρίας, που στην περίπτωση της Θείας Κοινωνίας αφορά αναδρομική κλινική εμπειρία 2000 χρόνων (π.χ. Ιερείς και όχι μόνον, που καταλύουν καθημερινά τη θεία κοινωνία στα Νοσοκομεία, ακόμη και Νοσοκομεία Λοιμωδών Νόσων κλπ και ουδέποτε τους έχει μεταδοθεί οτιδήποτε).

Λαμβανομένων υπόψη όλων των πιο πάνω, μας ξενίζει η απόφαση για απαγόρευση προσέλευσης πιστών στους Ιερούς Ναούς, εφόσον, διαπιστώνουμε ότι οι επιχειρήσεις που παρέμειναν ανοικτές/άλλες πρόνοιες του διατάγματος, δεν αφορούν μόνο στα άκρως απαραίτητα. Δίδουμε μερικά ενδεικτικά παραδείγματα:

– Οι φούρνοι, σε ένα εκ των οποίων εντοπίστηκαν πρόσφατα 26 κρούσματα δεν πωλούν μόνο τα απαραίτητα (π.χ. ψωμί, γάλα), αλλά και πολλά άλλα μη απαραίτητα (π.χ. γλυκά, σοκολάτες, καφέδες κλπ). – Oı επιχειρήσεις που παραδίδουν καφέδες και συνοδευτικά σνακς – Oı επιχειρήσεις που παραδίδουν ηλεκτρονικά παιγνίδια κλπ.

1
Είναι λοιπόν όλα τα πιο πάνω απαραίτητα για την διαβίωση, αλλά όχι η δυνατότητα προσέλευσης στους Ιερούς Ναούς, υπό προϋποθέσεις; Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά. Όλα δε, σχετίζονται με τα απαγορευτικά μέτρα, επειδή εάν οι φούρνοι περιορίζονταν στα απαραίτητα, ενώ οι επιχειρήσεις που παρέδιδαν σνακς, καφεϊνούχα ροφήματα και ηλεκτρονικά ήταν κλειστά, σημαίνει ότι πολύ λιγότερος κόσμος θα ερχόταν σε επαφή μεταξύ του, και συνεπώς, σύμφωνα με την λογική των μέτρων, θα μειωνόταν ουσιωδώς ο κίνδυνος μετάδοσης.

Δεν λέμε ότι θα πρέπει να κλείσουν τα πιο πάνω. Αλλά ταυτόχρονα, εφόσον γνώμονας μας είναι η υγεία και μόνο, δεν μπορούν να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Επειδή δε, δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι πίσω από την απαγόρευση προσέλευσης στους Ιερούς Ναούς υπήρχε αλλότριο κίνητρο εκ μέρους της Κυβέρνησης, και έχοντας υπόψη τα πιο πάνω, με κάθε σεβασμό, είμαστε της άποψης ότι η συγκεκριμένη απόφαση λήφθηκε βεβιασμένα, και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πολύ σοβαρές ψυχικές και κοινωνιολογικές επιπτώσεις.

Ζητούμε λοιπόν, ότι όπως καλώς λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία των πολιτών, η απαραίτητη πρόνοια για την τροφή του σώματος και επιτρέπεται η προσέλευση των πολιτών στις υπεραγορές, στα ταχυφαγεία, στους φούρνους και στις τράπεζες, καθώς και άλλες ενέργειες ως αναφέρεται πιο πάνω, όπως καλώς υπάρχει πρόνοια για τη φροντίδα των κατοικίδιων ζώων, έτσι ακριβώς θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια και για την πνευματική και ψυχική τροφή και υγεία των πολιτών, μέσω της δυνατότητας προσέλευσης στους Ιερούς Ναούς και μετοχή στη Θεία Κοινωνία, για όσους το επιθυμούν, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα.

Δεν επιδιώκουμε να πείσουμε τον οποιοδήποτε για θέματα πίστεως, εφόσον ακριβώς είναι θέμα «πίστεως», προσωπικής θρησκευτικής συνείδησης και ελευθερίας. Θα πρέπει όμως, με τα ίδια επιστημονικά κριτήρια που εξετάζονται και ρυθμίζονται όλα τα υπόλοιπα, να δοθεί και η δυνατότητα σε όσους συμπολίτες μας επιθυμούν, να προσέρχονται στους Ιερούς Ναούς.

Έχει πλέον χαρακτηριστεί επιστημονικά ο τρόπος μετάδοσης του ιού, όπως φαίνεται και σε πρόσφατα δημοσιεύματα, όπου αναφέρεται για παράδειγμα ότι όταν κάποιος μιλάει σε κοντινή απόσταση για 15’ και είναι φορέας μπορεί δυνητικά να μεταδώσει τον ιό ή όταν κάποιος βήξει κοντά μας από το σύννεφο που δημιουργείται. Με βάση λοιπόν τα όσα θα αναφέρουμε πιο κάτω, σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης στην εκκλησία, αφού τα όσα προτείνουμε είναι πλήρως εναρμονισμένα με τα μέτρα αποφυγής της μετάδοσης που γνωστοποιήθηκαν τόσο από την συμβουλευτική ομάδα στην Κύπρο, όσο και από παγκόσμιους οργανισμούς. Με βάση αυτά λοιπόν, προτείνουμε την εξής ασφαλή διαδικασία:

1. Είσοδος στον ιερό ναό συγκεκριμένου αριθμού ατόμου, με τα ίδια κριτήρια που εφαρμόζεται στις υπεραγορές. Οι υπόλοιποι πιστοί να στέκονται/κάθονται στους προαύλιους χώρους του ναού σε αποστάσεις ασφαλείας που θα προκαθοριστούν με σημάνσεις στο πάτωμα.

2. Άτομα που διαμένουν στην ίδια κατοικία να μπορούν να στέκονται/κάθονται στον ίδιο
τετραγωνικό χώρο.

3. Για οποιεσδήποτε μετακινήσεις θα υπάρχει ο απαραίτητος χώρος ο οποίος θα παραμένει
κενός.

4. Η Θεία Κοινωνία θα μεταδίδεται, για όσους επιθυμούν, μετά την απόλυση, οπότε όσοι
πιστοί δεν θα κοινωνήσουν θα αποχωρούν με τάξη.

5. Κατά την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, ένας ένας πιστός θα προσέρχεται με τάξη και θα αποχωρεί τηρώντας αποστάσεις. Εναλλακτικά, ο ιερέας θα πηγαίνει από πιστό σε πιστό να τον κοινωνεί.

6. Ο ιερέας που θα έρχεται σε κοντινή απόσταση με τον προσερχόμενο για Θεία Κοινωνία μπορεί να φορεί μάσκα, ενώ το ίδιο θα ισχύει και για όσους παρευρίσκονται εντός του Ναού (αν και αυτό δεν επιβάλλεται στις υπεραγορές θα μπορούσε να επιβληθεί εδώ, για να αφαιρεθεί το επιχείρημα μετάδοσης από τον βήχα-φτέρνισμα).

7. Στο τέλος ένας-ένας, με τάξη θα αποχωρούν, όπως γίνεται και στις υπεραγορές και θα επιστρέφουν στο σπίτι τους, χωρίς επιτόπιες συναθροίσεις.

8. Με τη λειτουργία όσων πιο πολλών ναών, τόσο θα διευκολυνθεί η προαναφερθείσα διαδικασία.

Όλα τα πιο πάνω θα επιτηρούνται από διορισμένα και υπεύθυνα άτομα εντός και εκτός του ναού (π.χ. οι επίτροποι του κάθε ναού), ενώ η αστυνομία θα μπορεί να ελέγχει, όπως πράττει και στις υπεραγορές, καταγγέλλοντας τον οποιοδήποτε δεν βρίσκεται σε σημασμένο χώρο ο οποίος και διασφαλίζει την απόσταση ασφαλείας.

Άλλωστε, ίδια και πολλές φορές πολύ λιγότερα μέτρα, λαμβάνονται, με λιγότερη προσοχή στις υπεραγορές. Να σημειωθεί πρόσθετα ότι, ενώ πάμπολλοι Ναοί διαθέτουν ικανό αριθμό παραθύρων για επαρκή αερισμό, δεν ισχύει το ίδιο στις υπεραγορές.

Τα υπάρχοντα μέτρα που έχουν ως αποτέλεσμα την αποχή των πιστών από την προσέλευση στους Ιερούς Ναούς, προκαλούν σύγχυση και οργή, αφού δεν υπάρχουν δικαιολογημένες απαντήσεις ή επιστημονικά δεδομένα που να στοιχειοθετούν τις αποφάσεις, ενώ αντίθετα με καλή θέληση το όλο ζήτημα μπορεί να λυθεί. Λύσεις υπάρχουν.

Εάν η πολιτεία επιτρέψει, προστατεύσει, περιφρουρήσει την παραπάνω διαδικασία όπως περιγράφηκε τότε όντως θα επιβεβαιώσετε ότι και πρόεδρος όλων των Κυπρίων είστε και σταθήκατε στο ύψος των περιστάσεων, ικανοποιώντας με ασφάλεια τα δικαιώματα μεγάλης μερίδας του λαού σας.

Συμφωνούμε απόλυτα με σας Εξοχότατε κ. Πρόεδρε ότι είναι στιγμές γενναίων αποφάσεων. Ο πολιτισμός και η ιστορία του Ορθόδοξου λαού μας όμως, μας καλούν να αφουγκραστούμε τις λύσεις που δίνει σε αντίστοιχους πολέμους το βάθος της ιστορικής μας μνήμης και το παράδειγμα κυβερνήσεων άλλων ορθόδοξων λαών.

Αναμένουμε ότι θα ικανοποιήσετε το καθόλα δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο αίτημά μας, που ήδη γνωρίζουμε, ότι εκπροσωπεί μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας.

Με Εκτίμηση

[Ακολουθούν τα στοιχεία των επαγγελματιών υγείας με αλφαβητική σειρά]

ΙΑΤΡΟΙ

1. ΑΓΑΘΟΚΛΕΟΥΣ ΜΑΡΙΑ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 2. ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΑΛΚΗΣ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ – ΜΙΚΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 3. ΑΡΕΤΗ ΑΔΩΝΗ – ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 4. ΑΣΠΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΩΡΛ – Λ/ΣΙΑ 5. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ Λ/ΚΑ 6. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ – Λ/ΚΑ 7. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΗΒΗ – ΠΑΙΔΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – Λ/ΚΑ 8. ΔΑΜΙΑΝΟΥ ΛΟΥΚΑΣ – ΝΕΦΡΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 9. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 10. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 11. ΔΙΟΡΙΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ – ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 12. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΝΙΚΗ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 13. ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΟΣ ΗΠΑΤΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 14. ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – Λ/ΚΑ 15. ΖΑΜΠΑ ΜΑΡΩ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 16. ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΥΡΟΦΟΡΑ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 17. ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – ΜΙΚΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ- Λ/ΚΑ 18. ΚΕΤΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 19. ΚΕΦΑΛΑ ΓΕΩΡΓΙΑ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ – ΠΑΦΟΣ 20. ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ ΜΑΡΙΑ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ
21. ΚΛΩΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 22. ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 23. ΚΟΡΔΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ- Λ/ΣΟΣ 24. ΚΟΤΖΙΑΜΑΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 25. ΚΟΥΚΟΥ ΕΛΕΝΗ – ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 26. ΚΟΥΠΕΠΙΑ ΘΕΩΝΗ – ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 27. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 28. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 29. ΛΙΑΣΙΔΗΣ ΕΥΘΥΒΟΥΛΟΣ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΑΚΡΑΣ
ΧΕΙΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 30. ΛΟΡΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ – ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 31. ΛΟΥΚΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΙΑΤΡΟΣ Λ/ΣΙΑ 32. ΛΟΥΚΑ ΛΟΥΚΑΣ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 33. ΛΟΥΚΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ – Λ/ΚΑ 34. ΜΑΖΕΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 35. ΜΑΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 36. ΜΑΥΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 37. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΟΣ –
Λ/ΣΙΑ 38. ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΑΝΝΑ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 39. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 40. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 41. ΞΥΔΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 42. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 43. π. ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΝΤΟΤΣΕΦ –ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 44. π. ΜΑΡΙΟΣ ΤΟΦΑΛΙΔΗΣ – ΙΑΤΡΟΣ ΩΡΛ – Λ/ΣΟΣ 45. ΠΑΛΑΖΗ ΑΙΜΙΛΙΑ – ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 46. ΠΑΛΑΖΗΣ ΛΑΚΗΣ – ΕΝΤΑΤΙΚΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 47. ΠΑΝΤΕΛΙΔΑΚΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – ΕΙΔΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 48. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 49. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ – ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΩΝ – Λ/ΣΙΑ 50. ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΟΥ ΖΑΒΒΑΣ – ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 51. ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΝΕΚΤΑΡΙΑ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 52. ΠΑΠΑΦΥΛΑΚΤΟΥ ΜΑΡΙΑ – ΠΑΙΔΟΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 53. ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΩΤΗ ΆΝΝΑ – ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 54. ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΩΤΗ ΧΡΥΣΩ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ – Λ/ΣΙΑ 55. ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 56. ΠΕΛΕΚΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ – ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 57. ΠΕΤΑΗΣ ΗΛΙΑΣ – ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – Λ/ΚΑ 58. ΠΕΤΕΜΕΡΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ – Λ/ΣΙΑ 59. ΠΙΕΡΗ ΜΑΡΙΑ- ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ/ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΜ/ΣΤΟΣ 60. ΠΙΤΣΙΛΛΟΣ ΧΑΡΗΣ – ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ/ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 61. ΠΙΤΣΙΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΣ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ/ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 62. ΠΟΖΩΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ – ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 63. ΣΑΒΕΡΙΑΔΗΣ ΑΔΑΜΟΣ – ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 64. ΣΑΜΑΡΑ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 65. ΣΑΜΑΡΑ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – Λ/ΚΑ 66. ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ – ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ – ΠΑΦΟΣ 67. ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ – Λ/ΚΑ 68. ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 69. ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΙΑΤΡΟΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ – Λ/ΣΙΑ 70. ΤΡΥΦΩΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΚΑ 71. ΤΣΙΡΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΠΑΙΔΟΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ 72. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΣΤΕΛΛΑ – ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 73. ΧΑΤΖΗΓΑΒΡΙΗΛ ΜΙΧΑΛΗΣ – ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 74. ΧΑΤΖΗΘΕΟΧΑΡΟΥΣ ΓΛΑΥΚΟΣ – ΜΑΙΕΥΤΗΡΑΣ – ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ-Λ/ΚΑ 75. ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΛΗ ΣΤΕΛΙΟΣ – ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ – Λ/ΣΙΑ

ΣΤΟΜΑΤΟΓΝΑΘΟΠΡΩΣΟΠΙΚΟΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΙ

76. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΑΝΤΡΕΑΣ – Λ/ΣΟΣ 77. ΣΑΜΑΡΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ – Λ/ΚΑ

ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΟΙ

78. ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 79. ΠΑΝΑΓΗ ΝΕΑΡΧΟΣ – Λ/ΣΟΣ 80. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΑΒΡΑΑΜ – Λ/ΣΟΣ

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ

81. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΑΒΒΑΣ – Λ/ΚΑ 82. ΒΟΣΚΟΥ ΣΟΦΙΑ – Λ/ΣΟΣ 83. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΟΦΙΑ – Λ/ΣΟΣ 84. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΡΗΣ – Λ/ΣΙΑ 85. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ – Λ/ΣΟΣ 86. ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΑΙΓΛΗ – Λ/ΣΟΣ 87. ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ – Λ/ΚΑ 88. ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΩΣΤΑΣ – Λ/ΣΙΑ 89. ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΑΠΑΘΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ – Λ/ΣΙΑ 90. ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΝΙΚΗ – Λ/ΣΟΣ 91. ΚΟΥΠΑΤΟΣ ΧΑΡΗΣ – ΠΑΦΟΣ 92. ΚΟΥΡΤΕΛΛΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – Λ/ΣΙΑ 93. ΚΤΩΡΗ ΚΥΡΙΑΚΗ – ΑΜ/ΣΤΟΣ 94. ΚΩΣΤΡΙΚΚΗ ΣΠΥΡΟΣ – Λ/ΣΙΑ 95. ΜΑΚΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ – Λ/ΣΙΑ 96. ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ – Λ/ΚΑ 97. ΜΑΥΡΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ – Λ/ΚΑ 98. ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – Λ/ΣΟΣ 99. ΠΑΝΑΓΙΔΗΣ ΔΗΜΟΣ – Λ/ΣΟΣ 100. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ – Λ/ΚΑ 101. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΙΟΛΕΤΑ – Λ/ΣΟΣ 102. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ – Λ/ΣΟΣ 103. ΠΙΤΣΙΛΟΥ ΗΛΕΚΤΡΑ – Λ/ΣΟΣ 104. ΠΙΤΣΙΛΟΥ ΛΕΥΚΗ – Λ/ΣΟΣ 105. ΣΤΥΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΑΜ/ΣΤΟΣ 106. ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΡΙΑ – Λ/ΚΑ 107. ΤΣΑΓΓΑΡΙΔΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – Λ/ΣΙΑ 108. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ – Λ/ΚΑ

ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ

109. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ– Λ/ΣΟΣ 110. ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΣ – Λ/ΣΟΣ 111. ΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ – Λ/ΣΙΑ 112. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – Λ/ΚΑ 113. ΑΧΙΛΛΕΩΣ ΕΛΕΝΗ – Λ/ΣΟΣ 114. ΒΥΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΣ – Λ/ΣΟΣ 115. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ – Λ/ΣΙΑ 116. ΓΙΑΝΝΗ ΑΝΝΑ – Λ/ΣΟΣ 117. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΣΩΤΟΣ – Λ/ΣΙΑ 118. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΔΩΡΑ – Λ/ΣΟΣ 119. ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ – Λ/ΣΙΑ 120. ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ – Λ/ΣΟΣ 121. ΙΑΚΩΒΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ – Λ/ΣΟΣ 122. ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΡΟΥΛΛΑ – ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ – Λ/ΣΙΑ 123. ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΡΓΥΡΩ – ΠΑΦΟΣ 124. ΚΑΚΟΥΣΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ – ΑΜ/ΣΤΟΣ 125. ΚΑΜΙΝΤΖΗ ΜΑΡΘΑ – Λ/ΣΟΣ 126. ΚΑΜΙΝΤΖΗ ΑΓΓΕΛΑ – Λ/ΣΟΣ 127. ΚΑΣΙΑ ΒΑΣΩ – ΑΜ/ΣΤΟΣ 128. ΚΩΣΤΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – Λ/ΣΟΣ 129. ΜΑΥΡΙΚΙΟΥ ΔΟΜΝΑ – Λ/ΣΟΣ 130. ΜΙΧΑΗΛ ΚΥΡΙΑΚΗ – Λ/ΚΑ 131. ΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΗΛ – Λ/ΣΟΣ 132. ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΝΑΤΑΛΥ – Λ/ΣΟΣ 133. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ – Λ/ΚΑ 134. ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ – Λ/ΚΑ 135. ΝΙΚΟΥ ΑΝΤΡΙΑ – Λ/ΣΙΑ 136. ΝΤΟΜΟΥΤΣΙΔΟΥ ΑΝΝΑ – Λ/ΚΑ 137. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – Λ/ΣΟΣ 138. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΕΙΡΗΝΗ – Λ/ΣΙΑ 139. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ – Λ/ΣΙΑ 140. ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΘΕΟΔΩΣΙΑ – Λ/ΣΙΑ 141. ΠΑΦΙΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – Λ/ΚΑ 142. ΠΙΡΙΚΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ – Λ/ΣΟΣ 143. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ – Λ/ΚΑ 144. ΤΡΙΚΟΥΤΣΙΗΣ ΣΠΥΡΟΣ – Λ/ΣΟΣ 145. ΦΩΤΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΛΑ – Λ/ΣΟΣ 146. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ – Λ/ΣΟΣ 147. ΧΑΤΖΗΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΔΩΡΙΤΑ – ΠΑΦΟΣ 148. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – Λ/ΣΟΣ

ΒΙΟΧΗΜΙΚΟΙ

149. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΣ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ – ΑΝΟΣΟΛΟΓΙΑ – Λ/ΣΙΑ

ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ

150. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΥΛΟΣ – Λ/ΣΟΣ 151. ΜΑΣΤΡΟΥ ΑΝΤΡΗ – ΑΜ/ΣΤΟΣ

ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ

152. ΠΑΛΑΖΗ ΔΕΝΑ – ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ – Λ/ΣΟΣ

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Ο δούλος απέκτησε εξουσία - π. Τιμοθέου Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ  ΤΟΥ  ΠΑΣΧΑ  (19  ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020)

ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ!

"ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα Θεοῦ γενέσθαι" (Ἰωάν. Α΄ 12)

Ὁ δοῦλος ἀπέκτησεν ἐξουσίαν.

Ἔχομεν γράψει καὶ πάλιν περὶ τοῦ θέματος τῆς δουλείας. Πρόκειται περὶ τῆς τραγικῆς ἐκείνης καταστάσεως κατὰ τὴν ὁποίαν, οἱ μὲν δοῦλοι ... παύουσιν ἵνα ἔχωσι τὰ βασικὰ στοιχεῖα τῆς ἀνθρωπίνης προσωπικότητος καὶ ἀντιμετωπίζονται ὡς ἀνδράποδα καὶ πρόσωπα ... δευτέρας κατηγορίας. Τὸ ἴδιο, ὅμως συμβαίνει καὶ εἰς τοὺς "κυρίους" των καὶ τὰς "κυρίας" των, τῶν ὁποίων ἡ προσωπικότης τραγικοποιεῖται, ὅταν δημιουργοῦσι τὴν ἐντύπωσιν ὅτι εἶναι, ἀντιστοίχως, οἱ ... πρώτης κατηγορίας ἄνθρωποι, συμπεριφερόμενοι, συνήθως, ὡς κυρίαρχα "θηρία" ἕτοιμα ἵνα συνθλίψωσι τοὺς ὑπηρέτας των!
Εἰς τὴν Ἁγίαν ἡμῶν Πίστιν, ὅμως, ἐνῶ ἀκούονται οἱ ὅροι, "Κύριος" καὶ "δοῦλος", ὑπάρχει τεραστία ἀπόστασις καὶ διάστασις εἰς τὴν ἑρμηνείαν των. Ἐδῶ, ὁ "Κύριος", εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ ὁποῖος, ἐνῶ ὡς ὁ Ἀληθινὸς Θεός, εἶναι ὄντως ὁ Κύριος καὶ Δημιουργὸς ἡμῶν, ὅμως ἔδειξεν καὶ δεικνύει εἰς ἡμᾶς τοιαύτην ἀγάπην, ὥστε νὰ αἰσθανώμεθα Τοῦτον μᾶλλον ὡς φίλον καὶ ἀδελφόν, παρὰ ὡς "κύριον" καὶ "ἀφέντην". "Ὑμεῖς φίλοι μού ἐστε, ἐὰν ποιῆτε ὅσα ἐγὼ ἐντέλλομαι ὑμῖν. Οὐκέτι ὑμᾶς λέγω δούλους, ὅτι ὁ δοῦλος οὐκ οἶδε τί ποιεῖ αὐτοῦ ὁ κύριος· ὑμᾶς δὲ εἴρηκα φίλους, ὅτι πάντα ἃ ἤκουσα παρὰ τοῦ πατρός μου ἐγνώρισα ὑμῖν" (Ἰωάν. ΙΕ΄ 14-15). Τοῦτο, ὑπερβαλλόντως, ἔδειξεν εἰς ἡμᾶς, κατὰ τὰ δραματικὰ γεγονότα τοῦ ἐκουσίου Αὐτοῦ Πάθους, ὅτε ἐπέτρεψεν εἰς τοὺς δούλους Του ἵνα συμπεριφέρωνται πρὸ Αὐτόν, ὡς τύρρανοι καὶ βασανισταί!!!

Τὰ τέκνα τοῦ Θεοῦ.

Σήμερον, ἡ Ἁγία ἡμῶν Ἐκκλησία, πανηγυρίζει τὴν ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασιν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, "δι’ ἧς ἐλυτρώθημεν τῆς τυρανίδος τοῦ Ἅδου" (Ἀναστάσιμος ὕμνος). Ἡ φρᾶσις αὕτη καταδεικνύει μίαν φοβερὰν ἀλήθειαν! Ἡ ἀλήθεια δὲ εἶναι, ὅτι, ὅσον ὁ ἄνθρωπος ἦτο καὶ εἶναι ὑποχείριον τῆς ἁμαρτίας, εὑρίσκεται εἰς τὴν δουλείαν αὐτῆς - "πᾶς ὁ ποιῶν τὴν ἁμαρτίαν δοῦλός ἐστι τῆς ἁμαρτίας" (Ἰωάν. Η΄ 34). Ἀφ’ ἧς στιγμῆς, ὅμως, κατελύθη τὸ κράτος τοῦ Θανάτου καὶ διὰ τοῦ ζωηφόρου Πάθους Του ὁ Κύριος, ἐνίκησε τὴν ἁμαρτίαν, ... "ἐλυτρώθημεν", δηλαδή, ἠλευθερώθημεν καὶ ἐξηγοράσθημεν ὑπὸ τοῦ Κυρίου ἡμῶν, ὅστις διὰ τοῦ ἰδίου Αἵματος κατέβαλε τὰ "λύτρα" καὶ ... ἐνῶ εἴμεθα δοῦλοι τῆς ἁμαρτίας μᾶς ἀνήγαγεν εἰς "τέκνα Θεοῦ". Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ μας, ἔδωσεν εἰς τὸν ἄνθρωπον τὸ δικαίωμα, - ἐὰν θέλῃ - ἵνα ζῇ καὶ βιώνῃ τὴν τελείαν ἐλευθερίαν πλησίον τῆς Θείας Ἀγάπης.
Δὲν εἶναι πλέον δοῦλος, ἀλλὰ ... τέκνον Θεοῦ! Καὶ ὅπως ὑπάρχει τεραστία διαφορὰ μεταξὺ τῶν ὑπηρετῶν καὶ τῶν τέκνων, τοιουτοτρόπως ὕψωσεν ἡμᾶς ὁ Κύριος ἐκ τῆς δουλείας εἰς τὴν προνομιοῦχον θέσιν τῆς υἱότητος πρὸς τὸν Θεόν. Ὁ υἱὸς ἔχει δικαιώματα εἰς τὴν οἰκίαν τοῦ πατρός ...˙ κληρονομεῖ τὴν πατρώαν περιουσίαν˙ φέρει τὸ ὄνομα τοῦ πατρός˙ φέρει ἐξουσίαν καὶ δίδει ἐντολὰς πρὸς τοὺς δούλους καὶ ὑπηρέτας˙ κάθηται πλησίον τοῦ πατρός του καὶ συνεσθίει καὶ συμπίνει καὶ συνεργάζεται καὶ γενικῶς ... ὀλίγον ὑστερεῖ τῆς πατρικῆς ... δεσποτείας! Ἀντιθέτως, εἰς τὸν δοῦλον, ἰσχύουσι πολὺ διαφορετικοὶ κανόνες καὶ ὅροι ... Ὁ δοῦλος, ὡς μᾶς προϋπέδειξεν ὁ Κύριος, "οὐκ οἶδε τί ποιεῖ αὐτοῦ ὁ κύριος"˙ δὲν συμμετέχει εἰς τὴν οἰκογενειακὴν ζωήν˙ δὲν συνεσθίει μετὰ τῶν κυρίων αὐτοῦ ἐπὶ τῆς αὑτῆς τραπέζης˙ δὲν κληρονομεῖ τὴν περιουσίαν τῶν "αὐθεντῶν" του˙ δὲν συσκέπτεται μετὰ τῶν προϊσταμένων αὐτοῦ, καὶ ἄλλοις λόγοις ... εἶναι δοῦλος καὶ ὑπὸ κυριαρχίαν!
Ἡ ἀντιστοιχία μετὰ τῆς ἀνθρωπίνης ταύτης διαστάσεως τῶν συγκεκριμμένων ὅρων, εἶναι - θὰ ἔλεγον, σχεδὸν ἀσυμβίβαστος, ἐφ’ ὅσον ... πόρρω ἀπέχουσι τὰ ἀνθρώπινα πράγματα ἀπ’ ἐκεῖνα τῶν Θείων ... ! Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς διὰ τῆς Ἀναστάσεώς Του, ἔδωσεν εἰς ἡμᾶς τὴν αἰώνιον ζωήν, πρὸ τῆς ὁποίας ὠχριοῦν ὅσαι καὶ ὅσα ὠφέλειαι καὶ ὠφελήματα ἀντιστοίχως, θὰ ἠδυνάμεθα ἵνα ἀποκτήσωμεν, εἰς τὴν παρούσαν τοιαύτην. Πῶς νὰ συγκρίνωμεν τὰ φθαρτὰ μετὰ τῶν ἀφθάρτων; Ποία σύγκρισις δύναται νὰ ὑπάρξῃ μεταξύ τῶν προσκαίρων καὶ τῶν αἰωνίων; Πόσον "ὕψωσεν" ὁ Κύριος τὸν Θεῖον Του Λόγον, προκειμένου νᾶ μᾶς πείσῃ ὅτι "Τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ; Ἢ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;" (Μάρκ. Η΄ 36); Διὰ ταύτην, ἀκριβῶς, τὴν ἀλήθειαν, ... ἑκατομμύρια Ἁγίων, - Ἀποστόλων, Ὁσίων, Μαρτύρων, Πατέρων, κ.ἄ. - ἐθυσίασαν κάθε πρόσκαιρον καὶ ὑλικὴν ἀπόλαυσιν, ἀλλὰ καὶ ἐδέχθησαν κάθε βίαν, καὶ κάθε ... σκληρὸν θάνατον, καὶ κάθε ἀτίμωσιν καὶ προσβολήν, ... ἵνα κληρονομήσωσι τὴν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν.

"Ἄρα οὖν οὐκέτι ἐστὲ ξένοι καὶ πάροικοι, ἀλλὰ συμπολῖται
τῶν ἁγίων καὶ οἰκεῖοι τοῦ Θεοῦ" (Ἐφεσ. Β΄ 19).

Διὰ τούτων τῶν λόγων, ὁ Θεῖος Ἀπόστολος Παῦλος, οὐσιαστικῶς καταδεικνύει εἰς τοὺς Ἐφεσίους ἀλλὰ καὶ εἰς ὅλους τοὺς Χριστιανούς, τὴν κορυφαίαν συνέπειαν τὴν ὁποίαν ἔφερεν εἰς ἡμᾶς ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου ἡμῶν. Εἴμεθα, δυνάμει, μέλη τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν. Εἴμεθα κατὰ χάριν υἱοὶ Θεοῦ καὶ κληρονόμοι τῆς ἰδικῆς Του Αἰωνιότητος καὶ Ἀθανασίας. Δι’ ἡμᾶς, δυνάμει καὶ θελήσει, δὲν ὑπάρχει Ἅδης καὶ Κόλασις αἰώνιος. Κατὰ τὸν Ἀναστάσιμον ὕμνον, "νεκρωθέντες ἀνέστημεν καὶ Ζωῆς ἠξιώθημεν˙ τὸν Παράδεισον ἐλάβομεν τὴν ἀρχαίαν ἀπόλαυσιν" (Ἀναστάσιμον κάθισμα πλ. Β΄ ἤχου). Δὲν εἴμεθα πλέον οἱ "ἄγνωστοι τοῦ Θεοῦ", οἱ ὁποῖοι ἀπεξενώθημεν Τούτου ἕνεκα τῆς προπατορικῆς ἁμαρτίας, ἀλλ’ ἀντιθέτως διὰ τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ μας, εἴμεθα οἱ "συμπολῖται τῶν ἁγίων καὶ οἰκεῖοι τοῦ Θεοῦ" (Ἐφεσ. Β΄ 19). Τώρα πλέον, κατ’ οὐσίαν, δυνάμεθα νὰ ἀπευθυνώμεθα πρὸς τὸν Θεὸν ὡς εἰς Πατέρα καὶ νὰ λέγωμεν, "Πᾶτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς Οὐρανοῖς ...".
Ἡ σχέσις, ὅμως, αὕτη, ἡ ὀνειρώδης καὶ εὐκταία, θὰ ἐπιτευχθῇ ἐφ’ ὅσον θέλομεν καὶ ἐπιθυμοῦμεν ταύτην. Δυνάμει, ὡς εἴπωμεν, εἶναι αὕτη ... πραγματικότης! Θελήσει, ὅμως, εὑρίσκεται αὕτη εἰς τὴν ἡμετέραν διάθεσιν. Ἐκεῖνος μέν, ὁ Κύριος Ἰησοῦς, "πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν" (Α΄ Τιμ. Β΄ 4). Αὕτη, ὅμως, ἡ Θεία θέλησις, δὲν ἀρκεῖ ... ἐὰν δὲν θελήσωμεν καὶ ἡμεῖς. Γένοιτο!

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου

      Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν