Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Μνημόσυνο π. Νικολάου και Ανθής Πέττα


ΙΕΡΟΝ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΑΟΙΔΙΜΟΥ ΛΕΥΙΤΙΚΟΥ ΖΕΥΓΟΥΣ ΠΕΤΤΑ


Τήν Κυριακήν 18ην Δεκεμβρίου 2016, εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Δημητρίου Ὅπλων (Στρατηγοῦ Καλλάρη 57 - Κάτω Πατήσια Ἀττικῆς τηλ.: 210- 8315506) τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν θά τελεσθῇ ἱερόν μνημόσυνον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς ἑνός συγχρόνου, δικαίου ἱερατικοῦ ζεύγους ἐκ Πατρῶν, τοῦ ἱερέως π. Νικολάου Πέττα καί τῆς πρεσβυτέρας αὐτοῦ Ἀνθῆς.
Τό μνημόσυνον θά τελέσῃ ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κυρηνείας κ.κ. Χρυσόστομος.

Ἐπισημειοῦται ὅτι ἡ Ἱ. Μητρόπολις Κυρηνείας τήν 22αν Νοεμβρίου 2015 διωργάνωσε Ἁγιολογικήν Ἐπιστημονικήν Ἡμερίδα, εἰς τήν ὁποίαν μία ἐκ τῶν εἰσηγήσεων ἀνεφέρετο εἰς τήν θαυμαστήν ζωήν τοῦ ἀοιδίμου λευϊτικοῦ ζεύγους Πέττα (βλ: http://myblogs.gr/article/eisigisi-kathigoymenis-monikas-dia-aoidimo-ieratiko-zeygos-petta ).

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Όταν...


Όταν είμαστε αληθινά συντετριμμένοι, ο Θεός εισακούει τις προσευχές μας, όταν είμαστε αναπαυμένοι…, δεν απαντά.
Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ

Ο σύγχρονος "πολιτισμός" μας γέμισε με...


Όταν είχαν επινοήσει οι άνθρωποι μηχανές για το ταξίδι στις θάλασσες, για το πέταγμα στον αέρα, για τη συνομιλία από μεγάλες αποστάσεις, τότε φάνηκε ό Χριστός στην Ευρώπη ότι είναι τόσο άχρηστος και καθυστερημένος, όσο και οι αιγυπτιακές μούμιες.

Όλες όμως τίς εφευρέσεις τις στο διάστημα των τελευταίων διακοσίων ετών, ή Ευρώπη τίς έχει χρησιμοποιήσει για την αυτοκτονία της στους παγκοσμίους πολέμους, για το έγκλημα, για το μίσος, για το γκρέμισμα, για την απάτη, για τον εκβιασμό, για την βεβήλωση των ιερών και οσίων των λαών, για το ψέμα, τίς ατιμίες, τίς ακολασίες και την αθεΐα σ' ολόκληρο τον κόσμο. Αλλά στην πραγματικότητα, ή Ευρώπη κανένα άλλο δεν εξαπάτησε, εκτός από τον εαυτό της. Οι μη χριστιανικοί λαοί έχουν καταλάβει τι εστίν Ευρώπη, τι προσφέρει και τι θέλει, για τούτο και την ονόμασαν «Λευκή Δαιμονία».

π. Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών


















Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Δωρεά Ἱερῶν Σκευῶν στήν Ἐνορία Ἀρμπούνων Καλαβρύτων.


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
«Η ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ»
 6η Δεκεμβρίου 2016

Θέμα: Δωρεά Ἱερῶν Σκευῶν στήν Ἐνορία Ἀρμπούνων Καλαβρύτων.

Ὁ Σύλλογος Καλαβρυτινῶν Πειραιῶς «Η ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ», στά πλαίσια τῶν δραστηριοτήτων του, δωρίζει στήν Ἐνορία Ἀρμπούνων Καλαβρύτων, μία πλήρη σειρά Ἱερῶν Σκευῶν, γιά τήν τέλεση τῆς ἀναιμάκτου Θυσίας. Τά Σκεύη ἀγοράσθηκαν καί δωρήθηκαν στόν Σύλλογό μας, ἀπό τά τέκνα τῶν ἀειμνήστων καί ἠγιασμένων Ἱερέως Νικολάου Πέττα καί τῆς Πρεσβυτέρας Ἀνθῆς, τῶν ὁποίων τά ὀνόματα ἔχουν χαραχτεῖ ἐπί τῶν Σκευῶν, σέ αἰώνιο μνημόσυνό τους.
Τά Σκεύη αὐτά εἶναι:
α) Ἅγιο Ποτήριο. Τό ὁρισμένο εἶναι ἀντίγραφο μεταβυζαντινοῦ Ποτηριοῦ μέ ὑψηλή βάση, στό ὅποιο ρίχνεται ὁ οἶνος καί τό ὕδωρ τήν ὥρα πού τελεῖται ἡ Ἁγία Προσκομιδή. Στή Θεία Λειτουργία ἁγιαζόμενα μετατρέπονται σέ Αἷμα Χριστοῦ. Μέσα στό Ἅγιο Ποτήριο τίθεται καί τό Σῶμα τοῦ Χρίστου, μετά τόν καθαγιασμό, ἀπ’ ὁποῦ μεταλαμβάνουν οἱ πιστοί. Εἰκονίζει τό Ποτήριο ἐκεῖνο στό ὁποῖο ὁ Κύριος ἱερούργησε καί παράδωσε στούς Ἀποστόλους τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Λουκ. κβ' 20).
β) Δίσκος ἤ Ἅγιο Δισκάριο, στό ὁποῖο τοποθετεῖται, τήν ὥρα πού τελεῖται ἡ Προσκομιδή, ὁ Ἀμνός καί ἁγιάζεται στόν καθαγιασμό τῶν Τιμίων Δώρων. Ὁμοίως πάνω σ’ αὐτό τοποθετοῦνται οἱ μερίδες τῆς Παναγίας, τῶν Ἁγίων, τῶν ἐννέα Ταγμάτων, τῶν ζώντων καί τεθνεώτων.
γ) Λαβίδα. Ὁ ἀρχαῖος τρόπος μεταλήψεως τῶν πιστῶν ἦταν αὐτός πού τηρεῖται σήμερα ἀπό τούς Λειτουργούς, πρῶτα τό Σῶμα τοῦ Χρίστου ἀπό τό Δίσκο καί μετά τό Αἷμα ἀπό τό Ποτήριο. Ἡ λέξη λαβίδα δήλωνε μεταφορικά τή «λαβίδα» τῶν ἱερατικῶν δακτύλων καί χεριῶν, μέ τά ὅποια τό Ἅγιο Σῶμα εἰσαγόταν στό στόμα τῶν πιστῶν. Τό κοχλιάριο (κουταλάκι) χρησιμοποιήθηκε ἀργότερα τοπικά καί γενικεύθηκε τό 10ο  αἰώνα, ἀλλάζοντας τόν τρόπο τῆς Μεταλήψεως. Ἡ ὀνομασία ὅμως τῆς λαβίδας ἔμεινε στό κουταλάκι.
δ) Ἀστερίσκος. Σταυροειδές ἔλασμα τό ὁποῖο συγκρατεῖ τό κάλυμμα πάνω ἀπό τό Δισκάριο, ὅταν ὁ Λειτουργός μετά τό πέρας τῆς Ἀκολουθίας τῆς Ἁγίας Προσκομιδῆς, καλύπτει τά προετοιμασθέντα Τίμια Δῶρα. Συμβολίζει τό στερέωμα τοῦ οὐρανοῦ καί τόν ἀστέρα τῶν Μάγων.
ε) Δυό γκρενά βελούδινα Ποτηροκαλύμματα, δηλαδή δυό ἰσομεγέθη καλύμματα σέ σχῆμα σταυροῦ, μέ τά ὁποία καλύπτονται ὁ Δίσκος καί τό Ποτήριο κατά τήν Ἁγία Προσκομιδή. Συμβολίζουν τά σπάργανα τοῦ Θείου Βρέφους, ὅταν τό Δισκάριο εἰκονίζει τή Φάτνη, καί τά νεκρικά ὀθόνια τοῦ Χρίστου, ὅταν τό Δισκάριο γίνεται νεκρική κλίνη.
στ) Γκρενά βελούδινος Ἀήρ, δηλαδή κάλυμμα ὀρθογώνιο μεγαλύτερο ἀπό τά προηγούμενα, μέ τό ὁποῖο καλύπτονται τά Τίμια Δῶρα στήν Ἱερά Πρόθεση καί ἀργότερα, μετά τήν ἀπόθεσή τους στήν Ἁγία Τράπεζα. Αὐτό τό κάλυμμα στήν Μεγάλη Εἴσοδο ὁ Ἱερέας ἤ ὁ Διάκονος, ὅταν ὑπάρχει, τό φέρει στήν πλάτη του. Συμβολίζει ὅτι καί τά καλύμματα.
ζ) Λόγχη, δηλαδή μαχαίρι σέ σχῆμα λόγχης. Μέ αὐτό κόπτεται ὁ ἄρτος καί ἐξάγεται ὁ Ἀμνός καί οἱ μερίδες στήν Προσκομιδή. Συμβολίζει τή λόγχη τοῦ στρατιώτη μέ τήν ὁποία ἐλόγχισε τήν πλευρά τοῦ Χρίστου ἐπάνω στό Σταυρό.
η) Ζέον, δηλαδή μικρό δοχεῖο πού χρησιμοποιεῖται γιά τή μεταφορά θερμοῦ (ζέοντος) ὕδατος καί ἔκχυσή του μέσα στό Ἅγιο Ποτήριο, πρίν ἀπό τή Θεία Κοινωνία. Μέ αὐτό τόν τρόπο ἐξαίρεται ἡ ζέση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί παρακινούμαστε μέ τέτοια θερμότητα πίστεως νά προσερχόμαστε στή Θεία Μετάληψη. Συμβολίζει τό ζεστό αἷμα πού ἔρρευσε ἀπό τήν πλευρά τοῦ Χριστοῦ, μετά τή λόγχευσή του.
θ) Μάκτρο, δηλαδή κόκκινο μαντήλι πού χρησιμοποιεῖται στή Θεία Μετάληψη κλήρου καί λαοῦ. Μέ αὐτό σπογγίζουμε τό στόμα μας. Ὅταν τό κρατᾶμε σωστά (μέ τά δυό χέρια μας, κάτω ἀπό τό πηγούνι μας, προφυλάσσει ἀπό τυχόν πτώση Μαργαριτῶν ἀπό ἀπροσεξία ἤ ἀπό στιγμιαία ἀδεξιότητα.
ι) Τίμιος Σταυρός τοῦ ἁγιασμοῦ ἤ εὐλογίας. Σέ αὐτόν περικλείεται τεμάχιο ἱεροῦ λειψάνου τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀλεξανδρείας, ὅπως ἄλλωστε μαρτυρεῖ καί ἡ ἐγχάρακτη ἐπιγραφή. Στόν  ἅγιο Ἀθανάσιο τιμᾶται ὁ κεντρικός Ἱ. Ναός τοῦ χωριοῦ Ἄρμπουνα Καλαβρύτων. Ἄλλωστε τήν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἱεράρχου αὐτοῦ κοιμήθηκε τό 1861 τό μεγάλο βλάστημα τῶν Ἀρμπούνων, ὁ Ὁσιώτατος Μοναχός Χριστοφόρος Παναγιωτόπουλος, ὁ ἐπονομαζόμενος Παπουλᾶκος.
ια) Θυμιατήριο, δηλαδή κινητό πύραυνο (κατάλληλο μεταλλικό σκεῦος), πού δέχεται τά κάρβουνα καί τό θυμίαμα, μέ τό ὁποῖο θυμιῶνται ἡ Ἁγία Τράπεζα, οἱ ἅγιες εἰκόνες καί οἱ πιστοί, ὅπως καί ὅταν τό Τυπικό καθορίζει στίς διάφορες Ἀκολουθίες. Ἐξαρτᾶται ἀπό ἁλυσίδες μέ κωδωνίσκους καί ἡ βάση τους εἶναι μέ κάλυμμα.
ιβ)  Δύο κηροπήγια, πού ἔχουν μεταλλικές βάσεις, γιά τή στήριξη τῶν λαμπάδων πού ἀνάβονται γιά φωτισμό στήν Ἁγία Τράπεζα. Εἰδικά στήν Θεία Λειτουργία πού τελεῖται τό Δεκαπενταύγουστο στήν Ἱ. Μονή τῆς Παναγίας πού ἵδρυσε ὁ Ὅσιος Χριστοφόρος Παπουλᾶκος, θά εἶναι πολύ χρήσιμα λόγω τῆς ἐλλείψεως καλοῦ φωτισμοῦ.
ιγ) Ἱερό Εὐαγγέλιο καί
ιδ) Ἀπόστολος, μέ βελούδινα καλύμματα, γιά λειτουργική χρήση κατά τήν διάρκεια τῶν Ἀκολουθιῶν.

Γιά τό Δ.Σ. τοῦ Συλλόγου

Ὁ Πρόεδρος                                             Ὁ ἐφημέριος
 
Ἀθανάσιος Π. Χρονόπουλος                                 π. Γεώργιος Κοτσιᾶς


Κοινοποίησις:  Ἱερά Μητρόπολις Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας.




Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Ένα μικρό παιδί έχει μέσα του όλα τα πάθη, δεν είναι αγγελούδι... ΟΜΩΣ...



ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΜΙΚΡΟΣ
Τα παιδιά είναι  ειλικρινή, αληθινά και γνήσια.
Αθώα και αυθόρμητα.
Μα όχι κι αγγελούδια.
Όποιος έχει μικρό παιδί, βλέπει μέσα του όλα τα πάθη και τη ζούγκλα των ενστίκτων και την ένταση και την πάλη.
Κυριαρχικότητα, επιθετικότητα, ζήλεια, συγκρούσεις, εγωισμός, ναρκισσισμός, σεξουαλικότητα.
Όλα υπάρχουν στα παιδιά.
Μα ένα δεν έχουν: την υποκρισία.
Είναι αυτά που είναι, μα είναι αληθινά, πηγαία, εκστατικά.
Γελάνε με την καρδιά τους.
Κλαίνε με την ψυχή τους.
Εκφράζονται χωρίς λογοκρισία.
Λένε το ναι, ναι. Και το όχι, όχι.
Γι’ αυτό τα αγαπάμε και τα θαυμάζουμε.
Γι’ αυτό μας ξεκουράζουν και μας ελκύουν.
Γι’ αυτό ίσως ο Χριστός είπε να γίνουμε σαν κι αυτά.
Διότι τα παιδιά, είναι τα πλάσματα που έκανε ο Θεός,
πριν επέμβει ο πολιτισμός και τα  κάνει ψεύτικα,
διπλωμάτες, θεατρίνους, πολιτικούς, ηγέτες - χειραγωγούς.
Μπερδεμένα και καταπιεσμένα.

Έχω να διαλέξω ανάμεσα...;


Είπε Γέρων : O κόσμος νομίζει πως έχει να διαλέξει ανάμεσα στην ζωή που θέλει, και στις εντολές του Χριστού. Αγνοώντας πως Ζωή είναι μόνο ο Χριστός... εν τέλει προτιμά την διψυχία. 
Και κάνω τη ζωή μου, και παριστάνω πως είμαι Του Χριστού. 
Και αυτό είναι μια ασθένεια που μεγαλώνει ολοένα και πιο πολύ μέσα στην Εκκλησία... 
Και οι εκπεσόντες ποιμένες, αποζητούν την αποδοχή στην γνώμη τους, και όχι στην Αλήθεια Του Χριστού.. (...) 
Ένας έρημος θρήνος, ακούγεται σιγαλά, από κάτι τριμμένα ράσα, μέσα σε μια Εκκλησία που γκρεμίζεται....

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών



















Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα.

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016