Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020

Ανοιχτή επιστολή στην Έλενα Ακρίτα από τον μητροπολίτη Φαναρίου κ. Αγαθάγγελο

Του Μητροπολίτη Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου

Ανοιχτή επιστολή στην Έλενα Ακρίτα

Αγαπητή μου κα Ακρίτα,

Σας γράφω, με αφορμή το άρθρο σας στα «Νέα Σαββατοκύριακο» και διάθεση διαλεκτικής σχέσης που διακρίνει κάθε άνθρωπο με καλή προαίρεση, εσωτερική ειρήνη, ανησυχία, όραμα, ελπίδα, προσδοκίες.

Σας γράφω, ακόμη, γιατί από τα χρόνια της νεότητάς μου σας διάβαζα και χαμογελούσα πάντοτε με τον αιχμηρό και κοφτερό σας λόγο.

Η φύση του λειτουργήματός μου, οι μέχρι τώρα εμπειρίες από τη διακονία μου στο εσωτερικό, στο εξωτερικό, στην ιεραποστολή, η επαφή μου με χιλιάδες ανθρώπους στα μήκη και τα πλάτη της γης, μου καλλιεργούν την αίσθηση ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα με την πανδημία του covid-19 είναι μιά, αν θέλετε, παιδαγωγική πρόκληση να ξαναδούμε ως πολίτες, και όχι άποικοι του κόσμου, τις επιλογές, τα κριτήρια, τις ανάγκες, τις προτεραιότητές μας.

Θα ήθελα όλη αυτή η δοκιμασία να μας κάνει ως κοινωνία των πολιτών να αγωνισθούμε για την αξιοπρέπειά μας, για θέματα που απασχολούν τον καθημερινό μας βίο, την υγεία, την παιδεία, την ασφάλιση, τα δικαιώματα και το δίκαιο μοίρασμα σε υποχρεώσεις.

Θα συμφωνήσω μαζί σας, αλλά θα το επεκτείνω λίγο περισσότερο, ότι οι κυβερνήσεις αφήνουν τον κόσμο «στο έλεος του Θεού», όπως γράφετε.

Σ’ αυτό το έλεος του Θεού θα ἠθελα να γνωρίζετε ότι και γώ, αλλά και άλλοι άνθρωποι, αυτοπαραδίδουμε με απεριόριστη εμπιστοσύνη τη ζωή και τον εαυτό μας. Δεν το καταφέρνουμε πάντα, αλλά αγωνιζόμαστε.

Κι όταν πέφτουμε, παλεύουμε να σηκωθούμε. Βλέπετε, δεν υπάρχει αυτονόητη σχέση με τον Θεό.

Αλλά και ο γράφων, όπως τόσοι άλλοι, χιλιάδες άνθρωποι και ιδιαίτερα νέοι γονείς με την οικογένεια και τα παιδιά τους, κοινωνούμε του Σώματος και του Αίματος του Χριστού.

Δεν έχω πρόθεση να διαλεχθώ μαζί σας για το μυστήριο της αγάπης του Θεού, που διακρατεί τον κόσμο από την αποσύνθεση και την φθορά.

Και δεν έχω πρόθεση όχι από απαξίωση, αλλά γιατί πιστεύω ότι η οδός της πειθούς για το συγκε-κριμένο θέμα υποτάσσει τον Θεό στη δημιουργία και αυτό είναι η ουσία όλων των αιρέσεων.

Δεν μπορώ να ακολουθήσω την πειθώ, για να μιλήσω για το θαύμα της αγάπης του Θεού, διότι οι αποδείξεις που τυχόν ζητάμε τραυματίζουν την αγαπητική σχέση με τον Θεό.

Ο Χριστός προσκαλεί ελεύθερα τον κάθε άνθρωπο στην Εκκλησία, στη βιωματική εμπειρία της πασχάλιας χαράς και της πρόγευσης της Βασιλείας του Θεού. «Όστις θέλει… ακολουθείτω μοι».

Η Εκκλησία δεν έχει, λοιπόν, να πείσει κανέναν. Άλλο πράγμα το ευρύ κοινό, άλλο πράγμα το να είσαι μέλος της Εκκλησίας, άλλο πράγμα οπαδός, άλλο πράγμα ψηφοφόρος.

Εάν πιστεύεις, προσέρχεσαι εν ελευθερία και αγάπη, γιά να ζήσεις το μυστήριο της πίστης και της κοινωνίας με τον Θεό. Η σχέση με τον Θεό αφορά οντολογικά τον άνθρωπο.

Είναι μιά κίνηση εμπιστοσύνης, εναπόθεσης των ελπίδων και της δίψας μας γιά ζωή στην αγάπη του Θεού.

Αυτός που μας χαρίζει εδώ και τώρα τόσο πλούτο ζωής, παρά τις δικές μας ψυχοσωματικές αντιστάσεις στην πραγματοποίηση της ζωής (της όντως ζωής που είναι αγαπητική αυθυπέρβαση και κοινωνία).

Αυτός μας έχει υποσχεθεί και το πλήρωμα της ζωής, την άμεση υιοθεσία, την πρόσωπο-με-πρόσωπο σχέση μαζί Του, όταν σβήσουν στό χώμα και οι έσχατες αντιστάσεις της ανταρσίας μας.

Μη μου ζητάτε, λοιπόν, μη μας ζητάτε, μη ζητάτε από τον πρωθυπουργό, να μας απαγορεύσει να ζήσουμε το θαύμα στη ζωή μας. Μη μας ζητάτε να αρνηθούμε το μυστήριο της σχέσης, της κοινωνίας, της σύναξης.

Φοβάμαι, δυστυχώς, ότι έχετε υποκύψει, όπως άλλωστε και η Δεξιά και η Νεοαριστερά σε τούτο τον τόπο, σε μια προτεσταντικού τύπου ατομική θρησκευτικότητα που είναι μια από τις μεγάλειες ασθένειες της δυτικής κουλτούρας, όπως απέδειξαν όλα τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης η διαλεκτική των ηγετών και των τραπεζών.

«Παρασπονδούμε», γιατί κοινωνούμε; «Παρασπονδούμε», γιατί οι ναοί είναι ανοιχτοί;

Όταν κάποιος ανάβει ένα κερί στον ναό, αυτό είναι εναπόθεση της ελπίδας του στον Θεό, είναι παρηγοριά, είναι ανάπαυση, είναι ειρήνη ψυχής, είναι βάλσαμο.

Με ποιό δικαίωμα θα σκοτώσουμε αυτή την ελπίδα;

«Παρασπονδούμε», κα Ακρίτα. Ναι, παρασπονδούμε. Γιατί, όταν η Πολιτεία κλείνει τίς φοιτητικές εστίες, εμείς στην Αποστολική Διακονία, κρατάμε το Φοιτητικό Οικοτροφείο ανοιχτό με Έλληνες και αλλοδαπούς φοιτητές.

Γιατί η σχέση μας με τον Θεό μας καλλιεργεί την διάθεση ότι το Φοιτητικό Οικοτροφείο της Αποστολικής Διακονίας δεν είναι κρατική Φοιτητική Εστία ανωνύμων. Είναι ένα σπιτικό.

Είναι μία οικογένεια. Γι’ αυτό δεν το κλείσαμε. Άλλωστε πού θά πήγαιναν τόσοι ἀλλοδαποί Φοιτητές πού δέν μποροῦν νά ταξιδέψουν; Πού θα πήγαιναν να διαμείνουν οι εργαζόμενοι Φοιτητές;

Πού θα πήγαιναν να διαμείνουν ακόμη και οι φτωχότεροι Φοιτητές που παραμένουν, γιατί μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα πλήρους σίτισης στο σπίτι τους;

Πού θα πήγαιναν να διαμείνουν οι Φοιτητές που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών; Μείναμε, λοιπόν στο σπιτικό μας. «Μαντρωθήκαμε», όπως λέτε.

Και πηγαίναμε να κοινωνήσουμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Και αυτό μας έκανε να συνδεθούμε με τον Θεό, τον συνάνθρωπό μας και τα παιδιά μας περισσότερο.

Να τα γνωρίσουμε περισσότερο. Να μοιρασθούμε μαζί τους όνειρα και ελπίδες. Και μη μου πείτε το λαϊκιστικό επιχείρημα «άλλο το ένα και το άλλο». Η ανθρώπινη καρδιά δεν κομματιάζεται.

«Ζητείστε και θα σας δώσω», λέει ο Χριστός. Και αυτές οι λέξεις είναι αγκάθι για την χριστιανική συνείδηση. Ζητείστε από τον Θεό ακόμη και με «επαινετή αυθάδεια». Και θα σας δώσει.

Εσείς, περιορίζοντας την ύπαρξή σας, ως και την νοημοσύνη των αναγνωστών σας, ζητάτε από τις εξουσίες του κόσμου τούτου να μας φυλακίσει για τις «παρασπονδίες» μας! Να μας απαγορεύσει την κυκλοφορία!

Να μας καταδικάσει! Να μας εξοστρακίσει! Άραγε τι άλλο θα θέλατε, ως δημοκρατικός πολίτης, γιά υποδειγματική τιμωρία κάθε πιστού ανθρώπου; Να εξορισθούμε σε ένα ξερονήσι; Εκτός εάν υιοθετείτε την τακτική της εξουσίας που στηρίζει «το αρχιπέλαγος Γκουλάγκ».

Θα είσασταν τότε ιδανική για υπουργός Δικαιοσύνης ή Προπαγάνδας ή Αρχηγός Στρατοπέδων για πολίτες που είναι Χριστιανοί ή οπαδός των Γραμματέων και των Φαρισαίων που είχαν την ευθύνη να αποφαίνονται για το ποιός είναι «λεπρός» και ποιός όχι!

Με αισθήματα τιμής

† Ὁ Φαναρίου Αγαθάγγελος

Γενικός Διευθυντής της Αποστολικής Διακονίας

της Εκκλησίας της Ελλάδος

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020

Αρνητικό κριτήριο - π. Τιμόθεος Παπασταύρου


ΚΥΡΙΑΚΗ  Ε΄ ΛΟΥΚΑ  (1  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  2020)


«τέκνον, μνήσθητι ὅτι ἀπέλαβες σὺ τὰ ἀγαθά σου ἐν τῇ ζωῇ σου,

καὶ Λάζαρος ὁμοίως τὰ κακά» (Λουκ. ΙΣΤ΄ 25). 


Τὸ ἀρνητικὸν κριτήριον. 


Ἕνας πλούσιος καὶ ἕνας πτωχός εἶναι τὰ πρόσωπα τὰ ὁποῖα χρησιμοποιεῖ ὁ Κύριος εἰς τὴν σημερινὴν παραβολὴν τὴν ὁποίαν ἠκούσαμεν! Ἕνας πλούσιος ὁ ὁποῖος βιώνει τὴν παροῦσαν ζωήν, μέσα εἰς τὴν ἄνεσιν καὶ τὴν χλιδήν, μέσα εἰς τὴν καλοπέρασιν καὶ τὰ καθημερινὰ συμπόσια καὶ τὰς εὐωχίας, μέσα εἰς τὴν χαρὰν καὶ τὴν εὐφροσύνην. Ἀπεναντίας, ἕνας πτωχὸς καθήμενος παρὰ τὴν θύραν τοῦ πλουσίου, ρακένδυτος καὶ «ἡλκωμένος», ζεῖ μέσα εἰς τὴν θλῖψιν καὶ τὴν στέρησιν, τὴν γυμνότητα καὶ τὴν πεῖναν, τὴν ταλαιπωρίαν καὶ τὴν περιφρόνησιν. Προσπαθεῖ νὰ ἐπιβιώσῃ … «ἀπὸ τῶν ψιχίων τῶν πιπτόντων ἀπὸ τῆς τραπέζης τοῦ πλουσίου», ἔχων ὡς παρρηγορίαν του τὰ «ἄλογα» σκυλάκια τὰ ὁποῖα μὲ τὸν δικό τους τρόπο, – «ἀπέλειχον τὰ ἕλκη αὐτοῦ» -  παρρηγοροῦσαν τὴν κακοπάθειάν του! 

Ὡς ἦτο φυσικόν, καὶ διὰ τὰ δύο ταῦτα πρόσωπα, ἦλθεν ἡ ὥρα τοῦ σωματικοῦ θανάτου. Ὁ Διδάσκαλος, παρουσιάζει τὴν ὥραν ταύτην ὡς ἀπολύτως φυσιολογικὴν καὶ ὄχι ὡς τὸ … τέλος τῆς ζωῆς ἡμῶν! Συνεχίζουν καὶ τὰ δύο αὐτὰ πρόσωπα νὰ … ζοῦν, εἰς διαφορετικούς, ὅμως, τόπους …! Ὁ μὲν πτωχός, θνήσκων, ἀπηνέχθη … «ὑπὸ τῶν ἀγγέλων εἰς τὸν κόλπον τοῦ Ἀβραάμ»! Ἀπέθανεν, ὅμως, … «καὶ ὁ πλούσιος καὶ ἐτάφη. Καὶ ἐν τῷ ᾅδῃ … ὑπάρχων ἐν βασάνοις …»! Ὁ μὲν πτωχός, εὑρίσκεται καὶ ἀπολαμβάνει, πλέον, τὴν παραδεισίαν ἀπόλαυσιν εἰς τοὺς κόλπους τοῦ Ἀβραάμ, ὁ δὲ πλούσιος, ἀντιθέτως, βασανίζεται καὶ ταλαιπωρεῖται εἰς τὸν ἀποπνικτικὸν καὶ ὀδυνηρὸν τόπον τοῦ ᾅδου! 

Ὅπως, ὅμως, εἰς τὴν ζωὴν ταύτην, οὕτω καὶ εἰς τὴν … «μετὰ θάνατον», βλέπει ὁ πλούσιος τὸν πτωχόν˙ ὄχι, ὅμως εἰς τὴν θλιβερὰν κατάστασιν τῆς πτωχείας καὶ τῆς ταλαιπωρίας, ἀλλὰ ἀπολαμβάνοντα τὴν οὐρανίαν κατάστασιν τοῦ Παραδείσου! Ὅταν δε ζητῇ ἀπὸ τὸν Ἀβραὰμ, … «πάτερ Ἀβραάμ, ἐλέησόν με καὶ πέμψον Λάζαρον ἵνα βάψῃ τὸ ἄκρον τοῦ δακτύλου αὐτοῦ ὕδατος καὶ καταψύξῃ τὴν γλῶσσάν μου, ὅτι ὀδυνῶμαι ἐν τῇ φλογὶ ταύτῃ», ἐκπλήσσεται μὲ τὴν ἀπάντησιν τοῦ Δικαίου, … «τέκνον, μνήσθητι ὅτι ἀπέλαβες σὺ τὰ ἀγαθά σου ἐν τῇ ζωῇ σου, καὶ Λάζαρος ὁμοίως τὰ κακά· νῦν δὲ ὧδε παρακαλεῖται, σὺ δὲ ὀδυνᾶσαι»! Τὸ κριτήριον τοῦτο, … δὲν ἠδύνατο νὰ τὸ φαντασθῇ … Ἐφ’ ὅσον ἀπηλαύσαμεν τὴν ζωὴν ταύτην, τὴν ἐπίγειον καὶ βιοτικήν, θὰ στερηθῶμεν τὴν χαρὰν καὶ τὴν ἀπόλαυσιν, εἰς τὴν … «μετὰ θάνατον»! Ἀντιθέτως δε, … οἱ κακοπαθήσαντες καὶ στερηθέντες εἰς τοῦτον τὸν κόσμον, θὰ ἀπολαύσωσι τὰ ἄφθαρτα ἀγαθὰ τῆς αἰωνίου ζωῆς! 


Ἡ Θεία Διδασκαλία συνιστᾷ τὴν … κακοπάθειαν! 


Πολλάκις ἀκούομεν ὑπό τινων λάτρεων τῆς «ἀθεολογήτου» Θεολογίας, ὅτι … «τοὺς καλοὺς ἀνθρώπους, ὁ Θεὸς τοὺς … περιποιεῖται καὶ καλοπερνοῦν καὶ δὲν ἔχουν θλίψεις καὶ στερήσεις …»! Θεωροῦσιν οὗτοι, ὅτι ὁ Κύριος - ὡς δίκαιος, κατὰ τὴν ἄποψίν των - ἐπιβραβεύει τοὺς ἐναρέτους, μὲ ἐπιγείους ἀπολαύσεις καὶ ἡδονάς, καὶ διάγωσιν οὗτοι, … ζωὴν ἀστενοχώρητον καὶ ἐν τῷ παρόντι, ἀλλὰ καὶ ἐν τῷ μέλλοντι αἰῶνι! Ἔχουσιν, ὅμως, οὕτως τὰ πράγματα; Ὡς ἀντιλαμβάνεται ὁ κάθε συνειδητὸς χριστιανὸς καὶ μελετητὴς τῆς Ἁγίας Γραφῆς, οὐδαμοῦ ἀναφέρονται τοιαῦται … «προτιμήσεις» τοῦ Κυρίου πρὸς τοὺς ἐναρέτους. Ἀντιθέτως δε, ὁ Κύριος ὑπόσχεται εἰς τοὺς προτιθεμένους ἵνα ἀκολουθήσωσιν Αὐτόν, θλίψεις καὶ ὀδύνας καὶ … τραχεῖαν ὁδόν, καὶ κοπιώδη πορείαν, καὶ μαρτυρικὸν καὶ ἐπώδυνον θάνατον! «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων· παραδώσουσι γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια καὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς· … Παραδώσει δὲ ἀδελφὸς ἀδελφὸν εἰς θάνατον καὶ πατὴρ τέκνον, καὶ ἐπαναστήσονται τέκνα ἐπὶ γονεῖς καὶ θανατώσουσιν αὐτούς· … καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου …» (Ματθ. Ι΄ 17-22). 

Ἐπιπροσθέτως δε, βλέπομεν ὅτι ὁ Κύριος συνιστᾷ τὴν κακοπάθειαν καὶ τὴν βίαν κατὰ τοῦ … ἑαυτοῦ μας, καὶ ἐπαινεῖ καὶ μακαρίζει ὅλους τούς, διὰ τὸ Ὄνομά Του τὸ Ἅγιον, κακοπαθήσαντας! «Μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Μακάριοί ἐστε ὅταν ὀνειδίσωσιν ὑμᾶς καὶ διώξωσι καὶ εἴπωσι πᾶν πονηρὸν ρῆμα καθ᾿ ὑμῶν ψευδόμενοι ἕνεκεν ἐμοῦ» (Ματθ. Ε΄ 10-11). Ἀκόμη δε, μᾶς βεβαιώνει καὶ ὑπογραμμίζει ὅτι, «ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν βιάζεται, καὶ βιασταὶ ἁρπάζουσιν αὐτήν» (Ματθ. ΙΑ΄ 12)! Συνεπῶς, καὶ διὰ νὰ «βάλωμεν τὰ πράγματα στὴ θέση τους», ὁ Διδάσκαλος καθ’ ὅλην τὴν διδασκαλίαν του, ὄχι μόνον δὲν συνιστᾷ τὴν καλοπέρασιν καὶ τὴν καλοζωΐαν, ἀλλά, τοὐναντίον, κατ’ ἐπανάληψιν, ἔψεξεν ταύτας καὶ μᾶς ἐπέστησεν τὴν προσοχήν˙ εἴτε διὰ τῆς «παραβολῆς τοῦ ἄφρονος πλουσίου», εἴτε διὰ τῆς τοιαύτης σημερινῆς «τοῦ πλουσίου καὶ τοῦ Λαζάρου», εἴτε διὰ τῶν «μακαρισμῶν», κ.ο. 

Ἡ κακοπάθεια καὶ ἡ βία καὶ αἱ θλίψεις καὶ αἱ στερήσεις, εἶναι ἐκεῖνα τὰ … καθαρτικὰ στοιχεῖα τὰ ὁποῖα βοηθοῦν εἰς τὴν κληρονομίαν τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν. Ἐντύπωσιν δε προκαλεῖ τὸ γεγονός, ὅτι διὰ τὸν πτωχὸν Λάζαρον, τίποτε τὸ ἀξιόμισθον καὶ ἀξιόλογον δὲν ἀναφέρεται, παρὰ τὸ ὅτι … ἦτο πτωχὸς καὶ ὑπέμενεν τὴν πτωχείαν του καὶ τούς,  ἐξ αὐτῆς, ὀνειδισμούς! 


Ὁ ἀγὼν τοῦ Χριστιανοῦ. 


Μόνον καὶ μόνον, ἡ λέξις «ἀγών», μαρτυρεῖ  τὴν ἰδιομορφίαν τῆς ζωῆς τοῦ χριστιανοῦ! Ἡ Ὀρθόδοξος πίστις καὶ ζωή, εἶναι συνυφασμένη ἢ μᾶλλον ταὐτόσημη μὲ τὴν ἄσκησιν καὶ τὴν κακοπάθειαν! Τοῦτο μαρτυρεῖται, πρῶτον μέν, ἀπὸ τὴν διδασκαλίαν τοῦ Ἀρχηγοῦ καὶ Ἱδρυτοῦ τῆς Ἐκκλησίας μας καθὼς καὶ ἀπὸ τὸ ἴδιον Αὐτοῦ παράδειγμα καὶ δεύτερον, ἀπὸ τὴν ὅλην πορείαν αὐτῆς τῆς Ἐκκλησίας, τὰς δύο χιλιετηρίδας ποὺ βρίσκεται εἰς τὸ προσκήνιον τῆς Ἱστορίας! Ὅλοι οἱ Ἅγιοι ἀλλὰ καὶ πάντες ὅσοι ἀπεφάσισαν νὰ βαδίσουν ἐπὶ τῶν ἰχνῶν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, «ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον, περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι» (Ἑβρ. ΙΑ΄ 37). Μία πορεία ὀδύνης, θλίψεως καὶ στεναγμῶν, καὶ ἔχοντες ὡς ἀπώτερον σκοπόν καὶ … «ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν» (Ἑβρ. ΙΒ΄ 2). 

Τοιοῦτον ἀγῶνα, - κατὰ πολύ, ὅμως «εὐκολώτερον» καὶ ὀλιγώτερον «ἐπώδυνον», - ὑποδεικνύει καὶ εἰς ἡμᾶς ἡ Ἁγία ἡμῶν Ἐκκλησία, εἴτε διὰ τῆς προσευχῆς, εἴτε διὰ τῆς νηστείας, εἴτε διὰ τῆς ἐγκρατείας, εἴτε διὰ τῆς ἠθελημένης πτωχείας, εἴτε διὰ τῆς οἵασδήποτε μορφῆς ἀσκήσεως καὶ βίας κατὰ τοῦ … ἑαυτοῦ μας! Ἡμεῖς, οὐχὶ ὡς ὁ Λάζαρος, - ἀθελήτως, - ἀλλὰ ἠθελημένως, ἂς θελήσωμεν εἰς τὸν τοιοῦτον ἀγῶνα, … καὶ νὰ εἴμεθα βέβαιοι ὅτι κακοπαθοῦντες ὡς καλοὶ στρατιῶται τοῦ Κυρίου, θὰ λάβωμεν τὸ βραβεῖον τῆς ἄνω κλήσεως. Ἀμήν. 


Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου 


       Ἱεροκῆρυξ Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν  


Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

Εβδομαδιαίο  Φυλλάδιο 
«Για τους Γονείς της Ενορίας»
Ιερός Ναός Γενέσιον Τιμίου Προδρόμου Παραλίας Πατρών





Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να διαβάσετε τα κείμενα

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020

Είναι τρομακτικό αυτό που έρχεται,... όμως πολλοί συνάνθρωποί μας νιώθουν ασφάλεια κλεισμένοι στα σπίτια τους! Παρακολουθείστε το βίντεο πριν κατέβει!!!


Η δεύτερη καραντίνα θα φέρει καταστροφή σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας για τα, τουλάχιστον επόμενα 20! χρόνια!
Ακούστε τον κ. Ιωαννίδη που καταθέτει λεπτομερή ανάλυση για το τι πρόκειται να συμβεί.


Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

Απλά μαθηματικά για όσους θέλουν να δουν την εξάπλωση του φονικού ιού που μας οδήγησε σε δεύτερη καραντίνα λόγω... της Θείας Κοινωνίας!

Διαβάστε το προσεκτικά παρακαλώ :

Σε όλη την Ελληνική επικράτεια υπάρχουν 9.792 ναοί. Από αυτούς, οι 9.146 είναι ενοριακοί και οι 646 μοναστηριακοί. Από τις 17 Μαίου 2020 που άνοιξαν οι Εκκλησίες μέχρι σήμερα, υπήρξαν 32 Κυριακές.

Εάν υπολογίσουμε ότι τελέσθηκαν Θείες λειτουργίες σε όλους αυτούς τους ναούς μόνο τις Κυριακές, διότι σε μερικούς τελούνται και τα Σάββατα και σε άλλες ημέρες, τότε έχουμε ότι συνολικά τελέσθηκαν 32×9792= 313,344 Θείες λειτουργίες.

Σε όλες αυτές τις λειτουργίες, οι πιστοί που κοινώνησαν, μετέλαβαν Σώμα και Αίμα Χριστού με τον ακολουθούμενο εδώ και αιώνες τρόπο.

Εάν υπήρχε περίπτωση να μεταδοθεί ο covid-19 εξαιτίας αυτών των 313,344 λειτουργιών, πιστεύω να συμφωνείτε, ότι τότε θα ζούσαμε στη χώρα μας, μία εντελώς διαφορετική κατάσταση με την εξάπλωση του covid-19.

Για όσους βάλλουν κατά της Θειας Κοινωνίας …….κι αν γνωρίζουν μαθηματικά, ας κάνουν τους υπολογισμούς με τα επιπλέον δεδομένα , ήτοι ο αριθμός των θ.Λειτουργιών που έγιναν και σαφώς είναι πολύ μεγαλύτερος και το πλήθος των πιστών που προσήλθαν στο Μέγα Μυστήριο ανά Θ.Λειτουργία.

Σύμφωνα με τη θεωρία τους,ότι δηλ. μπορεί να μεταδοθεί ο ιός με τη Θ.Κοινωνια,θα έπρεπε η Ελλάδα να είχε σχεδον εκλείψει από τον χάρτη, να είχε γινει ένα απέραντο νεκροταφείο.Και όχι μόνο δεν είμαστε αλλά και όσοι συμμετείχαμε στις θείες Λειτουργίες και κοινωνούσαμε χαίρουμε άκρας υγείας! Επομένως….


(Από Τόλης Χριστόδουλος Τσιακμακούδης)

Τι είπε ο κ. Γιάννης Ιωαννίδης για την δεύτερη Καραντίνα;

«Θεωρώ ότι το lockdown είναι μια καταστρεπτική επιλογή. Ειδικά για την Ελλάδα μπορεί να είναι ένα λάθος αντίστοιχο περίπου της Μικρασιατικής Καταστροφής... (Είναι) σαν ένας στρατηγός ο οποίος βλέπει ότι ένας σμήνος από ακρίδες φτάνει σε μια πόλη και διατάζει το πυροβολικό του να βομβαρδίσει την πόλη. Και μετά θριαμβολογεί ότι διώξαμε τις ακρίδες. Ναι, αλλά μαζί με αυτό καταστράφηκε και η πόλη τελείως»

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

"Μαθητή μου, αυτό που μου λες δείχνει ότι απέτυχα σαν δάσκαλός σου να σου εμπνεύσω ότι..."

 28 Οκτωβρίου 2020!

Μια παρέα αγαπητών αδελφών και φίλων ξεκινήσαμε στις 12.00  με τα αυτοκίνητά μας και με τις γαλανόλευκες για μια ειρηνική βόλτα στο κέντρο της Πάτρας! Σκεφτήκαμε απλά να τιμήσουμε τη μέρα και τους ήρωες του 40' με αυτόν τον τρόπο, αφού οι παρελάσεις απαγορεύτηκαν λόγω covid...

Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να μπούμε στους κεντρικούς δρόμους της πόλης μας αφού η αστυνομία παντού μας έκλεινε... και μας ανάγκαζε να φύγουμε από το κέντρο!!! Αυτό έγινε με περιπολικά, την ομάδα ΔΙΑΣ και με ανθρώπους της ασφάλειας με πολιτικά που από χιλιόμετρα φαινόταν ο ρόλος τους...

Εγώ ήμουν με τη μηχανή μου μαζί με έναν από τους γιους μου κρατώντας τη γαλανόλευκη!!!

Σε μια κεντρική διασταύρωση (δεν θα αναφέρω ονόματα και λεπτομέρειες για ευνόητους λόγους) μου κλείνει το δρόμο να περάσω ένας αστυνομικός... Μόλις τον βλέπω αμέσως τον θυμήθηκα... Παλιός μαθητής μου!

Του λέω θέλω να περάσω ειρηνικά και ήσυχα να τιμήσω με τη γαλανόλευκη την ημέρα...

Μου απαντάει κοφτά... ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ!!! Σταματάω, βγάζω το κράνος... με αναγνωρίζει και του λέω... Μαθητή μου, αυτό που μου λες δείχνει ότι απέτυχα  σαν δάσκαλός σου να σου εμπνεύσω ότι κάποιες στιγμές είναι ξεχωριστές για την Πατρίδα και πως το γράμμα του νόμου συνθλίβει αυτό που νιώθουμε για τους ήρωες προγόνους μας!!!

Πραγματικά κοκκίνισε, με πλησίασε και μου είπε... έχετε δίκιο!!! Καταλαβαίνετε... εντολές εκτελώ! Έκανα υπακοή στη υπόδειξή του και έστριψα να φύγω...

Κάποιος από το απέναντι πεζοδρόμιο που με αναγνώρισε... μου φώναξε...

Δάσκαλεεεεε, κάνε υπομονή λίγες μέρες ...

Βγες με τη σημαία να τιμήσεις τους  ήρωες του 40' στις 17 του Νοέμβρη... Τότε θα επιτρέπονται οι πορείες... Εκεί ο covid δεν κολλάει...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥ 

Παναγιώτης Τσέλος Δάσκαλος

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

Η Αγία Αναστασία η Ρωμαία

Η  Αγία  αυτή  έζησε  τα  χρόνια  του  σκληρού  διώκτη  των  χριστιανών  αυτοκράτορα  Διοκλητιανού(284-305μ.Χ.)και σε  ηλικία  20  ετών  έγινε  μοναχή , μια  και  αυτό  επιθυμούσε  από  μικρή.Οι  ειδωλολάτρες έμαθαν  ότι  ήταν  χριστιανή  και  πήγαν  στο  μοναστήρι  που έμενε  και  βίαια  την  άρπαξαν  και  την  έφεραν  μπροστά  στον ηγεμόνα  Πρόβο.Ο τύραννος προσπάθησε  στην  αρχή  να  την  δελεάσει  τάζοντάς  της  ένα  πλούσιο  γαμπρό  και  κάθε  απόλαυση.Η  Αγία  αρνήθηκε    και  τότε  την  χτύπησαν  ανελέητα  στο  πρόσωπο , ο  δε  ηγεμόνας  διέταξε  να  την   γδύσουν  τελείως  και  να  την   δει  τελείως  γυμνή  όλο  το  στάδιο.Η  μάρτυς  δεν  πτοήθηκε , λέγοντας  με  θάρρος  ότι  ήταν  έτοιμη  για το μαρτύριο.Τότε    διέταξε  να  τεντώσουν  την  μάρτυρα  σε  τέσσερις  πασσάλους  μπρούμυτα  και  αποκάτω  είχαν  ανάψει  φωτιά  που  κατέκαιγε  το  στήθος  και  τα  σπλάγχνα  της.Όμως  η  προσευχή  της  θαυματουργικά έσβησε  την  φωτιά  και  στη  συνέχεια  το  ίδιο  έγινε  με  τον  τρομερό  τροχό  που  της  συνέτριψε  τα  κόκκαλα  αλλά  και  πάλι  ως  εκ θαύματος  θεραπεύθηκε.Το  επόμενο  μαρτύριο  ήταν  να  της  κόψουν  τους  μαστούς , να  της  ξερριζώσουν  τα  νύχια  και  τα  δόντια  και  να  της  κόψουν  την  γλώσσα.Κάποιος  χριστιανός , ονόματι  Κύριλλος  που  είδε  την  απίστευτη  καρτερία  της  ,της  προσέφερε  νερό,όμως  ο  τυφλωμένος  από  θυμό  τύραννος  διέταξε  να  αποκεφαλίσουν  τον  τελευταίο , αλλά  και  την  μάρτυρα και έτσι  τελειώθηκε  η  αγία  μαρτυρικά.


Η μνήμη  της  τιμάται  στις  29  Οκτωβρίου,μάλιστα  είναι  η  δεύτερη  προστάτρια  της  μονής  Γρηγορίου  στο  Άγιο όρος  μετά  τον   Άγιο Νικόλαο       και  είναι  ιδιαίτερα  θαυματουργή.


(Αρχιμ.Παύλου  Ντανά:’’Συναξάρι  αγνότητος’’)